Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin
Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys. Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä.
Kun Suomi putosi puusta.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilenkin oli Jumbo aivan täysi. Ei taida ap:n tilanne olla kuin hänen omassa päässään?
Siellä oli joulupukki ja joulun avajaiset. Tottakai se vetää, muuten on hiljaista.
Tuo on totta. Halpiskaupoissa oli ihmisiä nyt viikonloppuna ostamassa halpaa tavaraa, mutta Halonen, Stockmann ym. oli vain muutama ostaja katselemassa ja outoa kyllä selkeästi ei-suomalaiset siellä osteli Marimekkoa sun muuta.
Suomalaisilla näytti olevan arkivaatteet päällä ja muuta kuin suomea puhuvilla oli vaatteet viimeisen päälle. Joillakin sitä on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturit, uimahallit, kuntosalit ja muut sellaiset.
Siis mä käyn töissä, palkka yli 5 tonnia, enkä kyllä käy missään uimahalleissa tai salilla. Puhelinliittymä on halvin, puhelin monta vuotta vanha. Olen kasvattanut pitkät hiukset, joskus niitä itse tai kaveri tasaa, mutta viimeksi varmaan 4 vuotta sitten leikannut.
Eilenkin tein ruoaksi porkkanakeittoa, kun eurolla sai 2 kiloa porkkanoita. Baarissa kävin viikonloppuna, ja sinne meni rahaa. Tilasin myös Kiinasta boksereita, jotka maksoivat jotain 2e. Jos olisin työtön, niin eläisin vielä säästeliäämmin.
Mikä ihmeen kuvitelma se on, että työttömien pois saada bussikortti, elokuvaliput, teatteriliput, salikortit, uimahallipääsyt ja kaiken maailman pelit ja vehkeet!? Tuollaisten vaatimusten kuuleminenkin saa niin veren kiehumaan, kun tajuaa, ettei ole leikattu vielä tarpeeksi, kun elellään aivan pää pilvissä.
Sori, mutta mihin sitä bussikorttia työtön tarvitsee? Tietysti jos kauppa on yli 5km niin ymmärrän. Mutta ajatus siitä, että jokainen työtön tarvitsee bussikortin on järjetön. Sitten kun monessa paikassa on vielä työttömille alennukset.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tutussa lähikaupassa ja tuli omituinen fiilis kun hoksasin että kassajonossa vaki-asiakkailla käsissään tosi niukasti ruokatarvikkeita ja että ainoat asiakkaat, joilla oli kärryt täynnä ruokaa, puhuivat venäjää. Heitä oli kauppa täynnä.
Saman huomion olen tehnyt. Ukrainalaisia valtion suojeluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei shoppaile mitään ylimääräistä. Se että aiemmin pystyit shoppailemaan köyhänä, tarkoittaa sitä ettet ollut oikeasti köyhä aiemmin.
Eli meidän perhe. Kumpikin vanhempi on vakituisessa työssä. 3 lasta. Olemme nyt köyhiä. Ei ole varaa harrastuksiin, ei elokuvateattereihin, ei lomamatkoihin eikä huvipuistoihin. Minä ja mieheni Käymme töissä ollaksemme köyhiä. 🤔
Paljonko on yhteensä kuukausitulot? Jääkö netto alle 2000e?
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä valtiota ennenkään köyhät ole pitäneet pystyssä. Kyllä Suomessa on paljon keskituloisia ja varakkaita, joilla on vara kuluttaa.
No miksei ne sitten kuluta - ainakaan täällä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, lisäksi työttömiä tulee jatkuvasti lisää kuin sieniä sateella. Ei täällä kohta ole kenellekään tavallisella ihmisellä varaa tehdä yhtään mitään muuta kuin yrittää selviytyä hengissä päivästä toiseen.
Onko ihan totta mäin, että ennen kaikki elivät vain sosiaalituella? Keneltäkäänhän ei ole viety mitään muuta. Vain sieltä on leikattu, minne paljon on annettu. Suomiko eli ennen vain tuilla?
Montakohan kertaa tässäkin ketjussa on selvennetty tätä asiaa. On kovapäistä porukkaa kun ei mene perille. Laitetaanpa vielä kerta. Ei se talouden sakkaaminen johdu (pelkästään) köyhien kulutuksen loppumisesta. Vaan siitä että hallitus on laittanut työmarkkinat sekaisin, luonut epävarmuutta yhteiskuntaan jatkuvalla valituksella miten kurjasti menee ja miten ei ole Suomella varaa e
Mutta eihän tuo pidä ollenkaan paikassa. Hieman alle kaksi kk sitten ostin yhden asunnon. Pankkikin muutti mieltään ja antoi lainan ilman omarahoitusosuutta.
Löysin myös toisen myytävän asunnon, jossa vuokratuotto 15%! Kaverinikin on ihan tohkeissaan, että nyt pitää ostaa asunto.
Okei, myönnän että.ostamani asu to tuottaa tappiota. Vuokra n. 700e ja vastikkeet 1070e. Mutta sentään tiedän vuokrauksellani tukevan opiskelijaa ja itse näen tuon sijoituksena arvonnousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, lisäksi työttömiä tulee jatkuvasti lisää kuin sieniä sateella. Ei täällä kohta ole kenellekään tavallisella ihmisellä varaa tehdä yhtään mitään muuta kuin yrittää selviytyä hengissä päivästä toiseen.
Onko ihan totta mäin, että ennen kaikki elivät vain sosiaalituella? Keneltäkäänhän ei ole viety mitään muuta. Vain sieltä on leikattu, minne paljon on annettu. Suomiko eli ennen vain tuilla?
Montakohan kertaa tässäkin ketjussa on selvennetty tätä asiaa. On kovapäistä porukkaa kun ei mene perille. Laitetaanpa vielä kerta. Ei se talouden sakkaaminen johdu (pelkästään) köyhien kulutuksen loppumisesta. Vaan siitä että hallitus on laittanut työmarkkinat sekaisin, luonut epävarmuutta yhteiskuntaan jatkuvalla valituksella miten kurjasti menee ja miten ei ole Suomella varaa e
Tämä.
Nykyinen hallitus peloitteli parempituloiset ja leikkasi köyhien talouden jäihin ja ihmettelee nyt kun ei kansa kuluta.
Kuka tän nyt niille selittäisi? Haloo??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä valtiota ennenkään köyhät ole pitäneet pystyssä. Kyllä Suomessa on paljon keskituloisia ja varakkaita, joilla on vara kuluttaa.
Kaikkia pelottaa tulevaisuus, jopa niitä parempituloisia. Voi mennä työt ja talot. Kannattaa pitää säästöt eikä tuhlailla. Riskinotto pelottaa.
Hallitus sai just mitä tilasi. Siellä varmaan lyödään ylövitosia kun peloittelu onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä käyn töissä, palkka yli 5 tonnia, enkä kyllä käy missään uimahalleissa tai salilla. Puhelinliittymä on halvin, puhelin monta vuotta vanha. Olen kasvattanut pitkät hiukset, joskus niitä itse tai kaveri tasaa, mutta viimeksi varmaan 4 vuotta sitten leikannut.
Eilenkin tein ruoaksi porkkanakeittoa, kun eurolla sai 2 kiloa porkkanoita. Baarissa kävin viikonloppuna, ja sinne meni rahaa. Tilasin myös Kiinasta boksereita, jotka maksoivat jotain 2e. Jos olisin työtön, niin eläisin vielä säästeliäämmin.
Mikä ihmeen kuvitelma se on, että työttömien pois saada bussikortti, elokuvaliput, teatteriliput, salikortit, uimahallipääsyt ja kaiken maailman pelit ja vehkeet!? Tuollaisten vaatimusten kuuleminenkin saa niin veren kiehumaan, kun tajuaa, ettei ole leikattu vielä tarpeeksi, kun elellään aivan pää pilvissä.
Kuulema nyt tukija nosteleva loinen. Katso peiliin, jos on ollut sellainen vara hankkia. Jos ei ole, käy hakemassa pala foliota roskiksesta ja katso siihen.
En mitään palkallani rehvastele vaan sanon vain, että vaikka köyhä saisi tukia 2000e kuussa, niin sitä pysty köyhänä ku kaikki heitellään ku Kankkulan kaivoon, eikä osata käyttää rahaa.
Me ollaan kolmi lapsonen keskituloinen perhe. Itse en ole huomannut että olisi pitänyt kauheasti mistään tinkiä. Tosin ollaan siirrytty syömään kasvispanotteisempaa ruokaa. Lapset harrastaa kuten ennenkin ja yhtä paljon tehdään kotimaan matkoja. Tosin tulevana talvena voi muutama laskettelu viikonloppu jäädä pois kun hotellien hinnat nousseet kun kaikki lapset teinejä. Meillä vanhin lapsi käynyt kerran parturissa muut ei koskaan. Itse leikataan hiukset ja mies leikkaa mun hiukset myös. Kunnon saksiin ja koneeseen panostettiin niin ovat kestäneet. Meillä ei tupakoida eikä käytetä alkoholia. Kerran kuussa käymme syömässä ennen tuli vähän useammin käytyä. Eli vähän ollaan jouduttu säästämään. Kummallakin työpaikka jossa työt eivät tule loppumaan, joten elämä jatkuu ennallaan. Seuraavan asuntolainan koron tarkastuksessa kuukauden päästä toivottavasti korko pienenee niin sit jää paremmin rahaa matkusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia pelottaa tulevaisuus, jopa niitä parempituloisia. Voi mennä työt ja talot. Kannattaa pitää säästöt eikä tuhlailla. Riskinotto pelottaa.
Hallitus sai just mitä tilasi. Siellä varmaan lyödään ylövitosia kun peloittelu onnistui.
No eipä kyllä pelota. Joo, ja omistan asunnon. Jos käy niin, että työt lähtee alta, niin sitten asunnot vaan myyntiin / ulosottoon. Sen jälkeen odotan, että mulle hankitaan vuokra-asunto ja valtio makselee vuokrat ku muut tekee töitä.
En tartte status symboliksi teslaa pihalle tai omakotitaloa porealtaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri otti karenssin, koska ei ollut varaa käydä töissä. Kyllä osa työttömistä tarvitsee auton, bensaa ja vakuutukset. Ei kaikkialta voi matkustaa busseilla, ratikoilla tai metroilla.
No voi-voi.Moni matalapalkkainen ajaa pitkiä työmatkoja eikä se ole mikään ongelma.Kaupunkien ulkopuolella asuvat siivoojat,myyjät ym. Joutuvat kulkemaan omalla autolla.Sitten on niitä jotka ei millään pysty ja rahat ei riitä mihinkään ym.
Totta helvetissä se on ongelma. Oletko joku idiootti vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kuvitelma se on, että työttömien pois saada bussikortti, elokuvaliput, teatteriliput, salikortit, uimahallipääsyt ja kaiken maailman pelit ja vehkeet!? Tuollaisten vaatimusten kuuleminenkin saa niin veren kiehumaan, kun tajuaa, ettei ole leikattu vielä tarpeeksi
Kuulema nyt tukija nosteleva loinen. Katso peiliin, jos on ollut sellainen vara hankkia. Jos ei ole, käy hakemassa pala foliota roskiksesta ja katso siihen.
En mitään palkallani rehvastele vaan sanon vain, että vaikka köyhä saisi tukia 2000e kuussa, niin sitä pysty köyhänä ku kaikki heitellään ku Kankkulan kaivoon, eikä osata käyttää rahaa.
Itsehän tuota et osaa sitä rahaa käyttää vaan hilloat patjan alle. Ja kuka sanoi että saan tukia? Etkö ymmärrä, mitä matalapalkkaisuus tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että saa pientä palkkaa. Mistä asti palkka ollut jokin tuki? Jos se sitä on, itse olet oikein viiden tonnin suurloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no. Edellinen hallitus "korjasi" yrittäjien eläkkeen niin hyvin, että moni on nyt työtön.
Samaan jatkumoon istuu tämäkin.
Jos ei ole varaa maksaa itselleen kunnon eläkettä, niin ei ole kannattava yritys. Sekö on ok, että yrittäjä minimoi eläkemaksut ja tuhlaa kaikki vähäiset tuottonsa ja verovaroista sitten kustannetaan hänen eläkkeet? Kun "pitää saada yrittää". Yritys lihoiksi jos noin huonosti menee, työvoimapula on, mee töihin!
Isä oli yrittäjä ja nyt hyvällä eläkkeellä. Ihmetteli kovin marinaa tuostakin laista, kun kyllä sen verran pitäisi tuottaa että eläkkeet saa maksettua.
Hauskaa että tukirahoja vinkuva loinen puhuu kannattavuudesta :D
Mitä ihmeen tukirahoja..? Mitä tukia..? Selitä nyt, kun minä en niitä saa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei shoppaile mitään ylimääräistä. Se että aiemmin pystyit shoppailemaan köyhänä, tarkoittaa sitä ettet ollut oikeasti köyhä aiemmin.
Eli meidän perhe. Kumpikin vanhempi on vakituisessa työssä. 3 lasta. Olemme nyt köyhiä. Ei ole varaa harrastuksiin, ei elokuvateattereihin, ei lomamatkoihin eikä huvipuistoihin. Minä ja mieheni Käymme töissä ollaksemme köyhiä. 🤔
Jos vuokra on jo 1000€ käpysestä vuokra-asunnosta. Sähköt, ym. Välttämätön ei kyllä paljon jää. Myös työmatkat on maksettava. Koulut vaatii luistimet sukset yms. Ruoka on kallista. Ylimääräiseen ei jää. Ei 2000€ole paljon nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokra on jo 1000€ käpysestä vuokra-asunnosta. Sähköt, ym. Välttämätön ei kyllä paljon jää. Myös työmatkat on maksettava. Koulut vaatii luistimet sukset yms. Ruoka on kallista. Ylimääräiseen ei jää. Ei 2000€ole paljon nykyään.
No jos perheen nettotulot ylittää 2000e niin ei ole kyllä köyhyyttä siinä perheessä ikinä nähty.
Opiskelija saa opintorahaa 280e. Asumistuki päälle ja lapselle lapsilisä. Siinä vaiheessa vaatii jo hieman suunnittelua talous.
Nykyinen hallitus peloitteli parempituloiset ja leikkasi köyhien talouden jäihin ja ihmettelee nyt kun ei kansa kuluta.
Kuka tän nyt niille selittäisi? Haloo??
Sanna Marin? Li Andersson?
luonut epävarmuutta yhteiskuntaan jatkuvalla valituksella miten kurjasti menee ja miten ei ole Suomella varaa e
Mutta eihän tuo pidä ollenkaan paikassa. Hieman alle kaksi kk sitten ostin yhden asunnon. Pankkikin muutti mieltään ja antoi lainan ilman omarahoitusosuutta.
Löysin myös toisen myytävän asunnon, jossa vuokratuotto 15%! Kaverinikin on ihan tohkeissaan, että nyt pitää ostaa asunto.
Okei, myönnän että.ostamani asu to tuottaa tappiota. Vuokra n. 700e ja vastikkeet 1070e. Mutta sentään tiedän vuokrauksellani tukevan opiskelijaa ja itse näen tuon sijoituksena arvonnousuun.
Jaa. Meinaat sitten että kun _sinä_ olet ostanut asunnon, niin asuntokauppa ei ole jäissä? Jos nyt kuitenkin katsottaisiin mittareita ja esim kuinka paljon rakennusyhtiöillä on myymättömiä asuntoja, eikä yhden tyypin ja sen "kaverin" mutua. Toki iltapäivälehdissä on jo kohta vuoden verran ollut juttuja "että ihan kohta alkaa asunnot käymään kaupaksi". Sitä ihan kohtaa odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä joku hankkii kolme lasta ja sitten on käsi ojossa "elättäkää meidät". Lapset huostaan välittömästi ja vanhemmat elämänhallinta kurssille!!!!
Onhan vaikka kuinka. Jos menee pari kilsaa gigantin suuntaan ja Tikkurilassa vielä lisää