Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä menetän jos jätän lapset hankkimatta?

Vierailija
16.11.2024 |

Haluaisin kuulla rehellisen mielipiteen hyvistä ja huonoista puolista, koska pohdin hankkiako lapsi vai ei.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen äitinä en kadu mitään. Olen saanut elämään niin paljon. Nyt jopa lapsenlapsia :) Olisi kamalaa kuvitella että jos olisin lapseton. On niin ihanaa olla edelleen lasten elämässä mukana ja katsoa miten heillä asiat sujuu

Vierailija
62/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lapsia miksi näkisit vaivaa minkään takia?

Ehkä ihan sen oman ainutkertaisen elämän, ihan itsensä takia.

Ihan vähän itsepetosta ilmassa... 🤔

No minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa, jos tässä roikkuisi joku kakara. Haluan elää tämän elämän itselleni, ja lapset eivät nyt vaan ole minun unelma ollenkaan. En vaan voi sietää niitä. En voi sille mitään. Se on minun mielipide ja oikeus.

Eli et ole kelvannut kenellekään. Ja itsetuntosi romahtaisi, jos antaisit sen päästä sisimpääsi. Olethan itsenäinen voimakas nainen! 

Parempi elää valheessa kuin emotonionaalisesti oikeaa elämää naisena ja äitinä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi vanhaa lapsetonta tätiä. Käy sääliksi heidän yksinäinen vanhuutensa. En itsekään jaksa huolehtia heistä tatpeeksi, koska on omat lapset ja omat vanhemmat huollettavana.

Oletko varma, että he eivät ole omasta halustaan yksin? Itse olen ihan omasta halustani miehetön ja lapseton. Ei tarvitse sääliä.

Vierailija
64/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetät elämäsi tärkeimmän/tärkeimmät ihmiset jotka kulkevat vierelläsi läpi elämäsi. He rakastavat sinua juuri sellaisena kuin olet, eikä heidän rakkauteen vaikuta ulkonäkösi, terveytesi tms. asiat jotka vaikuttavat romanttiseen rakkauteen.

Voi kyynel!😂

Vierailija
65/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itseäsi kuoleman hetkellä joskus tulevaisuudessa. 

Tuleeko ajatus että onneksi sain kasvattaa ihania itseäni parempia ihmisiä tähän maailmaan ja se olkoon minun jättämä merkkini maailmaan.

Vai haluatko ajatella että olipa minulla hyvä elämä itseni kannalta

Vierailija
66/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa, jos tässä roikkuisi joku kakara. Haluan elää tämän elämän itselleni, ja lapset eivät nyt vaan ole minun unelma ollenkaan. En vaan voi sietää niitä. En voi sille mitään. Se on minun mielipide ja oikeus.

Eli et ole kelvannut kenellekään. Ja itsetuntosi romahtaisi, jos antaisit sen päästä sisimpääsi. Olethan itsenäinen voimakas nainen! 

Pitkä onnellinen parisuhde. Kumpikin nautimme elämästämme näin. Emme kaipaa siihen kakkavaippoja tai oksennuksia. Olemme vapaita tekemään mitä vain ja milloin vain. Niin ihanaa!

Vierailija
67/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti itseäsi kuoleman hetkellä joskus tulevaisuudessa. 

Tuleeko ajatus että onneksi sain kasvattaa ihania itseäni parempia ihmisiä tähän maailmaan ja se olkoon minun jättämä merkkini maailmaan.

Vai haluatko ajatella että olipa minulla hyvä elämä itseni kannalta

a) kuoleman hetki voi tulla niin nopsaan, ettei sitä ehdi miettiä. 

b) entä jos niin ei käy? Nykyään tuntuu, että pojasta polvi ei suinkaan parane. 

c) Kyllä kiitos! 

Vierailija
68/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa nolo ja typerä kommentti! Toimi vaan emakkona jos haluat, mutta koita painaa pieneen typerään päähäsi että kaikki eivät halua olla synnytyskoneita.

Vierailija
69/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät useita satoja €€€ kuussa, ei tarvi huolehtia ja murehtia, melkolailla vapaus mennä ja tulla ilman että pohtii "mihin lapset" En o lasten vihaaja mutta ei kiitos mulle. 

Vierailija
70/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvinnut asiaa miettiä kun jo nuorena selvisi etten voi saada lapsia. Joten elän miehen ja kissojen kanssa.

Vierailija
71/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet törkeä-eri

Vierailija
72/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat tekevät ympäristöteon kun eivät jatka ylikansoitetun maapallon tuhoamista. He ansaitsisivat palkinnon.

Vierailija
73/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Lapsiin liittyviä Vaikeita asioita mitä olen lähipiirissä nähnyt:

-Vaikeat ja raastavat avioerotilanteet, joissa lapset olleet riidan välikappaleina. Puoliso joutunut lähtee lasten kanssa pakoon turvakotiin.

-perättömät ja kiusallaan tehdyt lastensuojeluilmoitukset. Tällöin joutuu selittelemään omaan elämää Aika tarkasti 

-oman lapsen kiusaaminen tai jos oma lapsi kiusaa

Positiivisia:

Vilpitön rakkaus!

Vierailija
74/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että löytäisi itsensä 5-kymppisenä siitä tilanteesta, ettei ole omia lapsia, olisi aivan kamalaa! Jos vanhemmat on jo kuolleet ja avioliitosta tullut ero tai puoliso kuollut, niin sulla ei ole välttämättä ketään! Se korostuu jos sairastut. Kenelle soitat, että nyt pitäisi lähteä päivystykseen, kuka käy sua katsomassa, kuka soittaa sulle, kuka hakee sut sairaalasta. 

Kuka auttaa jossain asiassa, jos et itse pysty? Työläämpi pikkulapsiaika kestää vain muutaman vuoden ja yhtäkkiä ovat teinejä ja aikuisia. Muuten: Lapsiperhe-elämä on kamalaa jos siitä tekee kamalaa. Se on just sellaista millaisen siitä itse tekee. 

Vierailija
75/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni syvimmät tunteet ja kokemukset olen saanut lasten kautta. Ja olen ihminen, joka ei alun perin ollenkaan haaveillut lapsista. En tiedä, olisinko esim. saavuttanut uralla jotain upeaa, jos lapset eivät olisi 'häirinneet' - ehkä en olisi näinkään pitkällä, jos olisin saanut loputtomasti keskittyä itseni etsimiseen. Kaiken kaikkiaan lapset mullistavat elämän hyvällä tavalla. Heidän kasvaessaan huomaa, miten lyhyt aika se 'lapsiperhearki' onkaan ja miten paljon aikaa sen jälkeen vielä on harrastaa, matkustaa jne. vapaasti. Se on intensiivinen, hieno ja raskas vaihe mutta lyhyt.

Vierailija
76/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään!

Vierailija
77/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on 35v. ja on saattohoidossa aggressiivisen syövän takia, häneltä jää 10v. poika kaipaamaan. Näi kin voi käydä :(

Vierailija
78/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että löytäisi itsensä 5-kymppisenä siitä tilanteesta, ettei ole omia lapsia, olisi aivan kamalaa! Jos vanhemmat on jo kuolleet ja avioliitosta tullut ero tai puoliso kuollut, niin sulla ei ole välttämättä ketään! Se korostuu jos sairastut. Kenelle soitat, että nyt pitäisi lähteä päivystykseen, kuka käy sua katsomassa, kuka soittaa sulle, kuka hakee sut sairaalasta. 

Kuka auttaa jossain asiassa, jos et itse pysty? Työläämpi pikkulapsiaika kestää vain muutaman vuoden ja yhtäkkiä ovat teinejä ja aikuisia. Muuten: Lapsiperhe-elämä on kamalaa jos siitä tekee kamalaa. Se on just sellaista millaisen siitä itse tekee. 

Tässä se taas nähdään, että lapsia tehdään puhtaasti vain itsekkäitä syistä. Minä tarvitsen, minun vanhuus, kuka auttaa, minä, minä, minä. Entä jos sitä lasta ei kiinnosta?

Vierailija
79/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi elää valheessa kuin emotonionaalisesti oikeaa e

Tuollainen emakoista ja synnytyskoneista puhuminen ei ainakaan ole parempaa keskustelun tasoa. 

Vierailija
80/147 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jotkut lapsethan voivat mrhata omat vanhempansa tai vaikka ryöstää rahat! Synnytykseenkin voi kuolla ja yhdyntä on kuin rais, kaus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan