Mitä menetän jos jätän lapset hankkimatta?
Haluaisin kuulla rehellisen mielipiteen hyvistä ja huonoista puolista, koska pohdin hankkiako lapsi vai ei.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole lapsia miksi näkisit vaivaa minkään takia?
Ehkä ihan sen oman ainutkertaisen elämän, ihan itsensä takia.
Ihan vähän itsepetosta ilmassa... 🤔
No minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa, jos tässä roikkuisi joku kakara. Haluan elää tämän elämän itselleni, ja lapset eivät nyt vaan ole minun unelma ollenkaan. En vaan voi sietää niitä. En voi sille mitään. Se on minun mielipide ja oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa, jos tässä roikkuisi joku kakara. Haluan elää tämän elämän itselleni, ja lapset eivät nyt vaan ole minun unelma ollenkaan. En vaan voi sietää niitä. En voi sille mitään. Se on minun mielipide ja oikeus.
Joo, en voi myöskään tätä käsittää, että jotkut eivät kykene hyväksymään, että kaikkien unelma ei ole lisääntyä.
Mietin samaa.
On vakityö, talo, iso palkka, rakastava pitkäaikainen puoliso.
Ei olla koskaan kaivattu lasta ja nyt alan olla siinä iässä, että pitäisi yrittää, jos meinaa. En oikein edes pidä lapsista eikä oikein kumpaakaan asia innosta.
Työn imu kyllä toisaalta vienyt mukanaan tähänkin saakka, joten en sinällään usko että katuisin jos jään lapsettomaksi. Lemmikkejä löytyy ja niitä rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en voi myöskään tätä käsittää, että jotkut eivät kykene hyväksymään, että kaikkien unelma ei ole lisääntyä.
Niinpä! Ap pyysi rehellistä mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lapsen rakkauden. Kukaan ei rakasta niin pyytettömästi kuin lapsi ja lapset ovat minulle maailman tärkeimmät ja rakkaimmat ihmiset.
🤢🤮
Ei myöskään saa vauvaan tutustuessaan ällistyä siitä, että ihminen voi olla myös täysin ilman mitään paatuneisuutta ja sarkasmia. Todella olla kuin enkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lapsen rakkauden. Kukaan ei rakasta niin pyytettömästi kuin lapsi ja lapset ovat minulle maailman tärkeimmät ja rakkaimmat ihmiset.
🤢🤮
Ei myöskään saa vauvaan tutustuessaan ällistyä siitä, että ihminen voi olla myös täysin ilman mitään paatuneisuutta ja sarkasmia. Todella olla kuin enkeli.
Yääk! Niin imelää ja limaista jeesustelua.
Ainakin minä olisin menettänyt tänään lentosuukon lapsenlapselta, kun hän lähetti sen minulle, kun hänen vanhempansa tuli hakemaan hänet kotiin. Ja todella paljon rakkautta, kun on ihanat lapset ja lapsenlapset💖💖
Meillä nepsy joten olisi helpompi ilman. Rakastan lastani kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤢🤮
Yääk! Niin imelää ja limaista jeesustelua.
No jep! Tuon takia en halua lapsia, etten muutu tuollaiseksi pehmeäpäiseksi lässyttäjäksi.😂
Muistutettakoon, että perhe ei vaadi lapsia. Aikuisistakin koostuva perhe on perhe. Perheitä on erilaisia, eikä ole olemassa oikeaa tai väärää perhemallia tai elämää muutenkaan.
Lapsen kasvattaminen maksaa noin 130 000€/lapsi ja lisäksi saat ikuisen taakan ja murheen loppuelämäksesi. Toki jos nautit siitä niin anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa.
On vakityö, talo, iso palkka, rakastava pitkäaikainen puoliso.
Ei olla koskaan kaivattu lasta ja nyt alan olla siinä iässä, että pitäisi yrittää, jos meinaa. En oikein edes pidä lapsista eikä oikein kumpaakaan asia innosta.
Työn imu kyllä toisaalta vienyt mukanaan tähänkin saakka, joten en sinällään usko että katuisin jos jään lapsettomaksi. Lemmikkejä löytyy ja niitä rakastan.
Henkilökohtainen "paradigman muutos" jää kokematta. Vanhemmuutta ei voi täysin selittää eikä suunnnitella. Siihen kypsytään pikku hiljaa odotuksen ja perheen kasvun myötä.
Menetät oikeuden lapsilisien nyhtämiseen. Se kun tuntuu olevan ainoa sosiaalietuus, joiden saajia ei tuomita yhteiskunnan loisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta sanoisin, että menetät sekä suurimmat onnen hetket ja mahdollisesti myös kipeimmän surun ja huolen.
Vaikka lapset ovat tuoneet elämään paljon rakkautta ja onnea, on myös kipeimmät kokemukset ja suurimmat hädän ja huolen hetket tulleet lasten myötä. En koskaan vaihtaisi omiani pois, mutta toisaalta uskon, että ilman lapsia ihmisen elämä voi olla tunnetasolla varmempaa ja tasaisempaa.
Tämän allekirjoitan täysin.
N60v ja kahden lapsen äiti
Et pääse Visulahteen ja Puuhamaahan
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että kaikki lvst tyytyväisiä, että sinulla ei ole lapsia, myös ne syntymättömäksi jäävät lapset. Luonnehäiriöisiltä pitäisi muutenkin pätkiä putket poikki.
Ja mitäpä luulet että sinun lapsitilanteestasi ajatellaan, moisen kommentin jälkeen? Arvostelet MUITA luonnehäiriöiseksi?? Luultavasti jokunenkin toivoo, ettei noin kylmä ja ilkeä ole lapsia kiusattavakseen hankkinut.
Et menetä mitään. Minusta ei voi menettää, jos ei ole omistanutkaan. Jos et nyt tunne palavaa halua hankkia lapsia, niin älä hanki. Luultavasti lapsiarki on välillä hyvinkin tuskaisaa, jos ei vanhemmuuteen ole joku sisäinen aito tarve ja halu. Koska se on pirun tuskaisaa välillä heillekin, jotka lapsia aidosti halusivat.
Elämä voi olla upeaa ja täyttä myös ilman lapsia, vaikka joka suunnasta jankataan muuta.
Meillä on kaksi lasta. Kyllä mä heitä rakastan, mutta vanhemmuus on myös maailman epäkiitollisin homma. Ilman rakkautta ei jaksaisikaan. Olen ajoittain henkisesti ihan loppu. Työ on lepoa kotielämästä. Todella odotan, että teinit lentää pesästä.
Menetät elämäsi tärkeimmän/tärkeimmät ihmiset jotka kulkevat vierelläsi läpi elämäsi. He rakastavat sinua juuri sellaisena kuin olet, eikä heidän rakkauteen vaikuta ulkonäkösi, terveytesi tms. asiat jotka vaikuttavat romanttiseen rakkauteen.
Ainakin virtsaamis- ja ulostamisvaivat, kiristävät tikkausarvet, sisäelimien valahdukset yms jäävät kokematta. Jos siis olet nainen.