Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?

Vierailija
16.11.2024 |

Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.

Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?

Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?

Kommentit (733)

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 322: "Hyvätuloisena palkansaajana ja kovasti veroja maksavana olen kateellinen köyhille kun he saavat kaiken tekemättä mitään. En vihaa köyhiä vaan yhteiskuntaa joka ei anna minun hyötyä tekemästäni työstä.

Sitä vastoin en ymmärrä miksi köyhät eli sosiaalitukia nostavat vihaavat hyvätuloisia ja rikkaita. Miksi he inhoavat ruokkijaansa? Jos miljonääreillä menee huonosti niin kohta menee tukipummiveijareilla vielä huonommin.

Sitä en ymmärrä miten sosiaaltukia nostavat terveet kansalaiset nostavat rahaa mutta eivät tee mitään yhteiskunnan hyväksi. Voi toki olla että osa tekeekin mutta toisten rahoilla elämisestä pitäisi saada jotain vastineeksi. Miksi työttömät eivät voisi olla vaikka apuna vanhusten hoitolaitoksissa kun ei auttaminen ohjattuna ei vaadi mitään tutkintoa.
"

Mä en hyvätuloisena osaa olla kateellinen köyhille eli sosiaalitukia nostaville. Eihän se ole multa kuin yksi tekstiviesti, sähköposti tai puhelinsoitto pomolle ja sen jälkeen voin itsekin alkaa nauttia yhteiskunnan "hulppeista" tuista. Mä vaan satun tietämään, että mulle ne tuet olisi huomattavasti vähemmän kuin nykyinen palkkani, jonkakuitenkin  saan tekemällä vain 3-päiväistä työviikkoa. Sen sijaan ymmärrän pienituloisia työssäkäyviä, jos ehkä ovatkin kateellisia niille työttömille, jotka saavat saman rahan tai joissan tilanteissa jopa enemmän tekemättä töitä. 

Vierailija
442/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi on tehnyt ihmisistä itsekkäitä. Kansalaisille on uskoteltu että tietyt palvelut ja tulonsiirrot kuuluvat heille.

Ne jotka nämä palvelut maksavat palkastaan ovat sosialistien kanssa asiasta eri mieltä.

Sosialismin poistaminen on ensimmäinen tehtävä jos kansasta halutaan taas yhtenäinen.

Minä maksan palkastani veroja ja teen sen mielelläni. Palkansaaja voi myös äänestää tukijärjestelmän puolesta. Olen kokopäivätyössä.

Tykkäätkö kun työtänvieroksujat elävät verorahoillasi pummilla kun sinä kitkutat töissä  ja verojasi korotetaan jotta heille voidaan maksaa enemmän?

Ei meille tukien varassa eläville ole maksettu yhtään enempää! Tämä hallitus on pelkästään leikannut meiltä, myös meiltä työkyvyttömiltä, jotka emme voi tilanteellemme mitään. Veroja on korotettu, jotta saadaan tuettua rikkaiden yksityislääkärikäyntejä, rakennettua Orpon kavereille "tunnin" juna, ynnä muuhun turhuuteen.

Lue aiempi kommenttini "työnvieroksunnasta". Suurin osa työttömistä haluaisi tehdä töitä, mutta kun töitä ei ole, ainakaan sellaisia, mistä maksetaan palkkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ulos Suomesta riitaa kylvämästä. Siinäpä se ratkaisu.

Toivotaan että seuraavaksi tulee sinipunahallitus. Se pakottaa tekemään kompromisseja ja päätökset eivät voi olla näin älyttömiä. Eli perus ulos toisin sanoen. Tämä hallituskausi on jakanut kansaa ihan todella, ei koskaan minun elinaikanani ole ollut mitään tällaista. 

Eli haluat että mitään ei tehdä ja 20 vuotta konsensuksessa jatkunut kansantalouden 0-kasvu jatkuu ja valtion kassakriisi ja konkurssi tapahtuu?

Nykytilanne on täysin kestämätön kun eläkeikäisten määrä nousee vielä aina kymmenen vuoden ajan ja työikäisten eli työtä tekevien määrä vähenee. Kansantalous ei ole kasvanut 16 vuoteen ja sinä aikana velkaa on valtio ottanut jotain 100 mljardia euroa eli noin 6-7 miljardia joka vuosi.

Palkat ovat noussee vuosituhannen alusta noin kaksinkertaiseksi ja tavarat kallistuneet 60 prosenttia. Velalla on pidetty elintasoa yllä jo kauan ja ei ol kyetty tekemään tai löytämään keinoja joilla talouskasvu saataisiin käyntiin. Yhteisöveron lasku 20 prosenttiin, eläkeiän nosto entisen 65 vuoteen tai yli, arvonlisäveron nosto ja sosiaalituen leikkaukset eivät ole auttaneet ainakaan vielä.

Jotain pitäisi tehdä niin että yrittäminen kannattaa jotta työpaikkoja syntyisi lisää. Käytännössä pitäisi olla verohelpotiuksia vaikka syrjäseudulla kuten arvonilisäveron vapautus niin se voisi auttaa. Työnteon pitäisi aina kannattaa niin että tuet eivät estäisi lyhyitäkään työjaksoja. Pitäisi panostaa myös maahanmuuttoon ja kotouttamiseen niin että tänne tulevat oppivat kielen ja integroituvat yhteiskuntaan.

Se on vaan niin että jos työikäisten määrän vähentyessä veroja tai eläkeikää joudutaan koko ajan nostamaan. Eläkkeiden leikkaus jos tulee niin se voi heijastua hyväpalkkaisten intoon maksaa veroja jos koetaan että ollaan vain maksumies köyhälistölle.

Vierailija
444/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että olet kyllä malliesimerkki nykypäivän "suvaitsevaisesta", eli huutelet nenänvartta pitkin ymmärtämisestä yms, mutta samaan aikaan tuomitset ihmisiä joita et ole eläissäsi edes tavannut. 

Ihan yhtä tekopyhää porukkaa kuin hartaasti uskovaisetkin. Kaikille löytyy kyllä ymmärrystä, jos vaan teet kuten mä haluan. 

Kerrotko miten elämäntapaliberaali akateeminen ja elämäntapakonservatiivinen kouluttamaton voisivat tulla keskenään toimeen siten, että se olisi molemmille mielekästä ja antoisaa?

Olemalla aikuisia? Jostain syystä teille kaikenmaailman tittelien taakse on niin jumalattoman tärkeää yrittää saada muut ajattelemaan samoin kuin te, että te mieluummin tappelette jatkuvasti kuin hyväksyisitte sen, että kaikki ei ole teidän kanssa samaa mieltä ja lopettaisitte sen saarnaamisen. 

Muutenkin mä en ymmärrä, että miksi ainoat asiat mistä te haluatte puhua, on ne mistä te olette eri mieltä? Jostain syystä teidän paperinhauras ego ei selviä, jos te ette jatkuvasti pääse "todistamaan" kuinka juuri te olette oikeassa milloin missäkin asiassa.

Ja tämä koskettaa ihan kaikkia fanaatikkoja, oli laita kumpi tahansa. 

Vierailija
445/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmiston syy. Ne tekee kaikkensa ankeuttaakseen muiden elämää. En voi sietää niitä.

Viimeiset puolitoista vuotta meillä on kylläkin ollut oikeistohallitus ankeuttamassa ihmisten elämää. Miten sinun mielestäsi punavihreät ihmisten elämää on ankeuttanut? Itse ainakin olin tyytyväinen Marinin hallitukseen. Hintojen noustessa takuueläkkeeseen tehtiin ylimääräisiä korotuksia, korona-aika hoidettiin hienosti ja ihmisoikeuksia ja ympäristöasioita saatiin edistettyä (jotka nyt tämä sitten istuva hallitus kylläkin on osin jo sabotoinut).

Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 1

Olisi kannattanut ottaa rokote ajoissa. Heikot eivät kestä tauteja ja siksi kuolevat pois kuten pitääkin.

Vierailija
446/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmiston syy. Ne tekee kaikkensa ankeuttaakseen muiden elämää. En voi sietää niitä.

Viimeiset puolitoista vuotta meillä on kylläkin ollut oikeistohallitus ankeuttamassa ihmisten elämää. Miten sinun mielestäsi punavihreät ihmisten elämää on ankeuttanut? Itse ainakin olin tyytyväinen Marinin hallitukseen. Hintojen noustessa takuueläkkeeseen tehtiin ylimääräisiä korotuksia, korona-aika hoidettiin hienosti ja ihmisoikeuksia ja ympäristöasioita saatiin edistettyä (jotka nyt tämä sitten istuva hallitus kylläkin on osin jo sabotoinut).

Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 10 kilometrin matkalle metrin välein. Parasta oli et

Minä kirjoitin tuon kommentin, ja selvin päin olen kyllä ollut viimeiset kahdeksan vuotta. Sieniin en ole koskenut koskaan (paitsi ruuaksi käytettäviin). Jos nykyinen hallitus olisi ollut korona-aikaan vallassa, ruumiita olisi tullut luultavasti vielä enemmän, koska mitään rajoituksia olisi tuskin suostuttu laittamaan, kun ne olisivat olleet pois yritysten tuloista.

Vierailija
447/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ite oon aina halunnu enemmän ja enemmän, ja varsinkin sitä mitä muilla on. Tästä syystä näen muut ihmiset enemmänkin kilpailijoina, kurja juttu, mutta ei taida näillä spekseillä yhteispeli onnistua :(

Vierailija
448/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi on tehnyt ihmisistä itsekkäitä. Kansalaisille on uskoteltu että tietyt palvelut ja tulonsiirrot kuuluvat heille.

Ne jotka nämä palvelut maksavat palkastaan ovat sosialistien kanssa asiasta eri mieltä.

Sosialismin poistaminen on ensimmäinen tehtävä jos kansasta halutaan taas yhtenäinen.

Minä maksan palkastani veroja ja teen sen mielelläni. Palkansaaja voi myös äänestää tukijärjestelmän puolesta. Olen kokopäivätyössä.

Tykkäätkö kun työtänvieroksujat elävät verorahoillasi pummilla kun sinä kitkutat töissä  ja verojasi korotetaan jotta heille voidaan maksaa enemmän?

Minä tykkään pitää yllä yhteiskuntaa, jossa kaikista ihmisistä pidetään huolta. Avoimia työpaikkoja

Mikähän niitä työttömiä oikein vaivaa kun eivät toimi Wolt kuskeina tai olea marjoja poimimassa. Tukia nostavat ja kotona laiskottelvat ovat tämän maan ongelmien syy. Jos tukia lasketaan tarpeeksi paljon niin työtön alkaa etsiä työtä. Monella suomalaisella on hyvä koulutus mutta eipä ole kiinnostanut lähteä etsimään töitä vaikka Ruotsista koska kotona voi makoilla uunin pankon päällä ja rahaa tulee tilille. Työttömiä pitää patistella oikien kunnolla että mokomat lopettavat laiskottelun.Voi olla että valtion pitää perustaa jotain leirejä jonne nuo elätit voidaan määrtä täyttämään työvelvoite jollain tavalla jatkossa. Töitä kyllä rittää mutta kun ongelma näyttää olevan työnhalun puute hyvin monella loisijalla.

Vierailija
449/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 10 kilometrin matkalle metrin välein. Parasta oli et

Tuo uutinen näyttää olevan sitä paitsi vuodelta 2023, joten liittyisikö siihen, että ihmiset ei viime vuonna saaneet tehosterokotteita ajoissa eikä kaikki edes hakeneet niitä? Koronan ensimmäiset vuodethan Suomessa oli vähäinen kuolleisuus.

Vierailija
450/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miten elämäntapaliberaali akateeminen ja elämäntapakonservatiivinen kouluttamaton voisivat tulla keskenään toimeen siten, että se olisi molemmille mielekästä ja antoisaa?

Olemalla aikuisia? Jostain syystä teille kaikenmaailman tittelien taakse on niin jumalattoman tärkeää yrittää saada muut ajattelemaan samoin kuin te, että te mieluummin tappelette jatkuvasti kuin hyväksyisitte sen, että kaikki ei ole teidän kanssa samaa mieltä ja lopettaisitte sen saarnaamisen. 

Muutenkin mä en ymmärrä, että miksi ainoat asiat mistä te haluatte puhua, on ne mistä te olette eri mieltä? Jostain syystä teidän paperinhauras ego ei selviä, jos te ette jatkuvasti pääse "todistamaan" kuinka juuri te olette oikeassa milloin missäkin asiassa.

Niin, kun te arvokonservatiivit uhkaatte meidän henkeämme, hyvinvointiamme ja omaisuuttamme, niin pakkohan meidän on puolustautua ja pyrkiä saamaan teidät ajattelemaan kanssamme samalla lailla siitä, että meilläkin on oikeus elää täällä. Meillä puhun tässä nyt ulkomaalaistaustaisista, sateenkaariväestä, uskonnottomista jne.

Vierailija
451/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään pitää yllä yhteiskuntaa, jossa kaikist

Kuka saa rahaa satamista, kun on alihankintayrityksiä ja tytäryhtiöitä eikä makseta veroja Suomeen. Pienempi palkka riittää, kun ei tarvitse maksaa veroja Suomeen.

Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen. 

Mitä jos muutetaan sääntöjä ja kielletään alihankintayritykset satamissa ja rakennuksilla. 

Vierailija
452/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ite oon aina halunnu enemmän ja enemmän, ja varsinkin sitä mitä muilla on. Tästä syystä näen muut ihmiset enemmänkin kilpailijoina, kurja juttu, mutta ei taida näillä spekseillä yhteispeli onnistua :(

Tiedätkö, että siitä kahvinjuomisesta voi nauttia ilmankin, että on 5 sijoitusasuntoa. 

Vierailija
453/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menen ravintolaan töihin palkkatuella, jos työkkäri käskee. 

Jos jääkaappi ja uuni on likaiset niin soitan terveystarkastajan paikalle. 

Työvuorot pitää ilmoittaa pari viikkoa etukäteen eikä niitä peruta tai ilmoitan aviin. 

Kuitit aina asiakkaille tai ilmoitan verohallintoon. 

Ja ei palkkoja käteisellä. 

Valtion velka kasvaa, maksetaan ne verot jookosta? 

Vierailija
454/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kielletään alihankintayritykset niin osa johtajista ei saa niin paljon voittoa. 

Niin

Vierailija
455/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä en ymmärrä miten sosiaaltukia nostavat terveet kansalaiset nostavat rahaa mutta eivät tee mitään yhteiskunnan hyväksi. Voi toki olla että osa tekeekin mutta toisten rahoilla elämisestä pitäisi saada jotain vastineeksi. Miksi työttömät eivät voisi olla vaikka apuna vanhusten hoitolaitoksissa kun ei auttaminen ohjattuna ei vaadi mitään tutkintoa."

Työttömällä on jo nykyisellään pitkä liuta velvoitteita, joten vastinetta on kyllä ihan tarpeeksi. Heidän tulee hakea tietty määrä työpaikkoja ja raportoida siitä työkkärille. Suurin osa hakee niitä paljon enemmänkin kuin sen vaaditun määrän, silti töitä ei löydy. Osa myös pakotetaan karenssin uhalla kuntouttavaan työtoimintaan tms. hyödyttömiin palveluihin, eli ilmaistöitä jo nykyään kyllä teetetään. Moni työtön on tosiaan esim. omaishoitajana sairaille vanhemmilleen tms. Miksi työttömät pitäisi velvoittaa tekemään ilmaistöitä? Millä ajalla he sitten hakisivat niitä oikeita töitä? Tuskinpa kouluttamaton ihminen apukäsinä olisi, vaan ennemminkin haitolla. Ja se teettäisi päinvastoin lisätyötä sille palkalliselle työntekijälle, joka joutuisi näitä orjatyöläisiä ohjaamaan.

Vierailija
456/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää h irttää ne, ketkä eivät muita auta 

Vierailija
457/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään enää. Sota ehkä. Sisällissota, joo, kun valkoiset pistää vihervassariloiset matalaksi.

Siinä sodassa on vastakkain valkoiset ja mustat, ei tarvita käsivarsinauhoja.

Jos jossain musta pärstä vilahtaa, niin heti kivääri pamahtaa.

No tällaiset hullut ensiksi pitäisi eliminoida.

Mikä hinku t appaa? Ei väkivallalla ratkaista yhtään mitään, seuraa vain koston kierre.

Vierailija
458/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me naiset tiedetään, että osa  työntekijöistä ei maksa veroja Suomeen. On alihankintayrityksiä satamissa ja rakennuksilla.

Tyhminäkö te meitä naisia pidätte?

Osa miehistä kahmii ja ahnehtii omalle perheelle voittorahoja. 

Vierailija
459/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturvan väärinkäyttö: mitä siitä ajattelevat erilaiset yhteiskunnat ja ihmiset? Asenteet yhteydessä sosioekonomiseen asemaan

Julkaistu 14.11.2022Päivitetty 16.1.2023

Suuri osa suomalaisista uskoo sosiaaliturvan väärinkäytön olevan melko yleistä, vaikka väärinkäytöstä epäillään vuosittain alle promillesta Kelan maksamasta etuussummasta.Suuruusluokassa väärinkäytösepäilyt vastaavat noin 0,068 prosenttia kaikista Kelan maksamista etuuksista, joita on noin 15 miljardia euroa vuosittain. Vuonna 2021 väärinkäytösepäilyjen määrä laski edellisvuoteen verrattuna.

https://tietotarjotin.fi/tutkimusblogi/469659/sosiaaliturvan-vaarinkayt…

Vierailija
460/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla yhtä köyttä vetäminen jonkun maalaispersun kanssa hyödyttäisin minua? Mitä yhteistä meillä voisi mitenkään olla tavoitteissamme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi