Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?
Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.
Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?
Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kommentti! En itsekään vihaa siis todellakaan mitään pienyrittäjiä, vaan sitä varallisuuden kasautumista ökyrikkaille."
Ammattiliitot ovat sanoneet suoraan että yrittäjät ovat yhteiskunnan syöpä.
Mutta kysytäänpä kun varallisuuden kasaantuminen sinua harmittaa. Jos sosialisoidaan Koneen osakkeet ja annetaan sinulle ne kaikki, eli omistat koko Koneen markkina-arvon, mitä teet niillä lapuilla?
En ole vaatimassa mitään Koneen osakkeita itselleni. Minulle riittäisi, että rikkaimpien pääomatuloja verotettaisiin sen verran, että minulla työkyvyttömyyseläkeläisenä ja muilla köyhillä olisi varaa kohtuulliseen välttämättömään elämiseen ja julkisissa terveyspalveluissa saisi laadukasta ja oikea-aikaista hoitoa.
Niitä ei edes tarvitsisi verottaa jos olisi sitä talouskasvua. Eikö se Wahlroos juuri laskenut että kaikilla olisi tonni lisää jos olisi ollut talouskasvua. Tarkoitti varmaankin työssäkäyviä, mutta jos olisi talouskasvua, olisi myös kerätty veropotti isompi vaikka veroprosenttia ei nostettaisikaan.
Eikö ole muuta keinoa saada aikaan talouskasvua kuin työttömien ja sairaiden rokottaminen? Miten ne olemassa olevan yrityksen tulot siitä lisääntyvät? Halutaan että ihmiset menevät pienemmillä palkoilla töihin. Niistä verotkin ovat pienemmät sitten. Vääntäkääpä joku nyt rautalangasta, että mitä tällä oikein tavoitellaan? Halpatyövoimakansaa kuten Kiina? Koulutettu halpatyövoimakansa, eh.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on tehnyt ihmisistä itsekkäitä. Kansalaisille on uskoteltu että tietyt palvelut ja tulonsiirrot kuuluvat heille.
Ne jotka nämä palvelut maksavat palkastaan ovat sosialistien kanssa asiasta eri mieltä.
Sosialismin poistaminen on ensimmäinen tehtävä jos kansasta halutaan taas yhtenäinen.
Minä maksan palkastani veroja ja teen sen mielelläni. Palkansaaja voi myös äänestää tukijärjestelmän puolesta. Olen kokopäivätyössä.
Erilaiset koko kansakuntaa koskevat kriisit lisäävät yhden köyden vetämistä ja talkoohenkeä osalla ihmisistä. Sitten on niitä yksilöitä joissa ilmeisesti ei vain synny tuollaista tahtotilaa, kovin herkästi ainakaan.
Arvioin, että mitä vakavampi kriisitila, sitä suurempi osa alkaa vetää yhtä köyttä ja sitä voimakkaampi se talkoohenki on. "Talvisodan henki" on historiallinen todiste tuosta.
Nytkin on meneillään eräänlainen "sotatila", kun meneillään on kansakuntaa hajottamaan pyrkivää informaatiovaikuttamista, mutta suuri ihmisistä ei ilmeisesti ymmärrä sitä. Nyt pitäisi vetää yhtä köyttä, kannustaa naapuria ja suhtautua erimielisyyksiin suuripiirteisemmin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
EI MITENKÄÄN KUN HALLITUS TEKEE KUTEN BRYSSELISTÄ MÄÄRÄTÄÄN. JA BRYSSELI TANSSII ELIITIN MUKAAN JOKA TUHOAA KESKILUOKKAA YMPÄRI LÄNSIMAITA.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi sanoa näin, mutta sota.
Sota on nimenomaan ainoa asia, joka luultavasti yhdistäisi enemmistön koko kansasta toimimaan yhdessä. Mutta koska sotaa ei kukaan tolkun ihminen halua, on mentävä näillä.
Jos tulee sota, lähden pois täältä. Ei vastuuta eikä enää työtäkään. Suomi ei anna mitään. En jää tätä maata vaalimaan.
Miksi te vastaatte iigorien ketjuun?
Täällä haukutaan EU:ta, "eliittiä", ja kaikkea muutakin mitkä on trollien listalla. Varsinkin 2020-2024 on se, mistä tunnistaa Marinia haukkuvan iigorin.
Täällä pitäisi muka keksiä yhdistäviä asioita, ja sitten vain haukutaan suomalaisia. Vitsikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää löytää pienin yhteinen nimittäjä, ja rakentaa siitä.
Tukieläteillä ja työtätekevillä ei tässä maassa ole mitään yhteistä.
Ihmisten nimittäminen tukieläteiksi on aika julmaa. Tuskin kovin moni tukien varassa elävä on sitä vapaaehtoisesti. Suomessa ehkä joku prosentin tuhannesosa nimittää itseään ideologisesti työttömiksi, ja heilläkin todennäköisesti 99%:lla on tosiasiassa (kenties diagnosoimattomia) mielenterveys-, neuropsykiatrisia- tai päihdeongelmia, eli tarvitsisivat kuntoutusta, ei rankaisua. Minua ihmetyttää tämä kateus tukia saavia kohtaan. Tervetuloa elämään tuilla, jos se on teistä niin hienoa. Itse olen vastentahtoisesti tukien varassa elävä, pitkäaikaissairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Emmä ainakaan leiki enää teidän vihervassareiden kanssa. Pilasitte niin monta kakkua multa, että isken lapiolla päähän jos tungette enää samalle hiekkalaatikolle.
Minä kuulisin mielelläni, että mitä ovat ne asiat, mitä punavihreät ovat sinulta pilanneet? Tässäkin ketjussa on paljon tällaista huutelua, mutta kukaan ei ole avannut, mitä ovat ne konkreettiset asiat. Ihan vilpittömästi tätä kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää löytää pienin yhteinen nimittäjä, ja rakentaa siitä.
Tukieläteillä ja työtätekevillä ei tässä maassa ole mitään yhteistä.
Et voi noin tyhmä olla. Sama ihminen voi elämässään olla vuoroin tuilla ja vuoroin töissä. Hänellä on itsensä kanssa paljonkin yhteistä ja aina vuorotellen köyhien ja työssä käyvien kanssa. Olet puusilimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi sanoa näin, mutta sota.
Sota on nimenomaan ainoa asia, joka luultavasti yhdistäisi enemmistön koko kansasta toimimaan yhdessä. Mutta koska sotaa ei kukaan tolkun ihminen halua, on mentävä näillä.
Jos tulee sota, lähden pois täältä. Ei vastuuta eikä enää työtäkään. Suomi ei anna mitään. En jää tätä maata vaalimaan.
Miksi te vastaatte iigorien ketjuun?
Täällä haukutaan EU:ta, "eliittiä", ja kaikkea muutakin mitkä on trollien listalla. Varsinkin 2020-2024 on se, mistä tunnistaa Marinia haukkuvan iigorin.
Täällä pitäisi muka keksiä yhdistäviä asioita, ja sitten vain haukutaan suomalaisia. Vitsikästä.
Olen ketjun ap, ja itsekin välillä mietin, minkä maan kansalaiset täällä oikein vastailevat. Mutta on myös mahdollista, että osa suomalaisista on juuri noin katkeroituneita. Itse en kyllä tunne yhtäkään tällaista.
Muuten voisin äänestää vasuja, mutta en kannata Venäjää ja ylipäänsäkkään sitä, että valta kasataan tietylle puolueelle yksistään. Kannatan monipuoluejärjestelmää ja vasujen mielestä saisi olla vain yksi puolue ja persuja ei saisi olla lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston syy. Ne tekee kaikkensa ankeuttaakseen muiden elämää. En voi sietää niitä.
Viimeiset puolitoista vuotta meillä on kylläkin ollut oikeistohallitus ankeuttamassa ihmisten elämää. Miten sinun mielestäsi punavihreät ihmisten elämää on ankeuttanut? Itse ainakin olin tyytyväinen Marinin hallitukseen. Hintojen noustessa takuueläkkeeseen tehtiin ylimääräisiä korotuksia, korona-aika hoidettiin hienosti ja ihmisoikeuksia ja ympäristöasioita saatiin edistettyä (jotka nyt tämä sitten istuva hallitus kylläkin on osin jo sabotoinut).
Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 10 kilometrin matkalle metrin välein. Parasta oli että kuolleet olivat suurten ikäluokkien vanhuksia joiden hoiva tulee meille veronmaksajille kalliiksi.
Marin ei punikkina puuttunut edes talouselämän toimintaan eikä työmarkkinoihin mitenkään. Vähän kävi huutelemassa Pesoselle UPM portin ulkopuolelta. Suomessa yritykset tekivätkin historiansa korkeimmat voitot ja jakoivat ennätysosingot meille osakkeenomistajille Toveri Marinin pääministeriaikana.
Vierailija kirjoitti:
Muuten voisin äänestää vasuja, mutta en kannata Venäjää ja ylipäänsäkkään sitä, että valta kasataan tietylle puolueelle yksistään. Kannatan monipuoluejärjestelmää ja vasujen mielestä saisi olla vain yksi puolue ja persuja ei saisi olla lainkaan
Vassarit haluavat voittaa demokraattisissa vaaleissa jotta voivat lopettaa ne ja perustaa himoitsemansa sosialistisen diktatuurin jossa on yksipuoluejärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston syy. Ne tekee kaikkensa ankeuttaakseen muiden elämää. En voi sietää niitä.
Viimeiset puolitoista vuotta meillä on kylläkin ollut oikeistohallitus ankeuttamassa ihmisten elämää. Miten sinun mielestäsi punavihreät ihmisten elämää on ankeuttanut? Itse ainakin olin tyytyväinen Marinin hallitukseen. Hintojen noustessa takuueläkkeeseen tehtiin ylimääräisiä korotuksia, korona-aika hoidettiin hienosti ja ihmisoikeuksia ja ympäristöasioita saatiin edistettyä (jotka nyt tämä sitten istuva hallitus kylläkin on osin jo sabotoinut).
Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 10 kilometrin matkalle metrin välein. Parasta oli että kuolleet olivat suurten ikäluokkien vanhuksia joiden hoiva tulee meille veronmaksajille kalliiksi.&
Suomessahan oli kansainvälisesti vertailtuna nimenomaan hyvin pieni koronakuolleisuus?
Joo ei se täydellinen hallitus ollut, mutta paras pitkään aikaan, varmaankin siksi, kun kokoomus ei ollut pitkästä aikaa mukana. Keskustan ja RKP:n mukanaolon vuoksi jouduttiin tekemään ikäviä kompromisseja. Mutta onneksi edes jotain saatiin silti edistettyä.
Vierailija kirjoitti: Miksi menisin? En tarvitse suomessakaan sossutukia ,eikä niitä oikeasti tarvitsisi kukaan muukaan. Tai siis vastuulliset kunnon ihmiset eivät tarvitse. Ainoastaan yhteiskunnan pohjasakka ja heiltäkin pitäisi tuet lakkauttaa täysin. Suomi ei tarvitse heitä, eikä heidän geenejään kantavia yhtä sairaita jälkeläisiäkään.
Mihinkäs tukijojoon ohjataan kaikki valmistuneet lääkärit, joilla ei ole enää töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on tehnyt ihmisistä itsekkäitä. Kansalaisille on uskoteltu että tietyt palvelut ja tulonsiirrot kuuluvat heille.
Ne jotka nämä palvelut maksavat palkastaan ovat sosialistien kanssa asiasta eri mieltä.
Sosialismin poistaminen on ensimmäinen tehtävä jos kansasta halutaan taas yhtenäinen.
Minä maksan palkastani veroja ja teen sen mielelläni. Palkansaaja voi myös äänestää tukijärjestelmän puolesta. Olen kokopäivätyössä.
Tykkäätkö kun työtänvieroksujat elävät verorahoillasi pummilla kun sinä kitkutat töissä ja verojasi korotetaan jotta heille voidaan maksaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 10 kilometrin matkalle metrin välein. Parasta oli että kuolleet olivat suurten ikäluokkien vanhuksia j
En tiedä syökö osa täällä paskasieniä vai kirjoittavatko kännissä, mutta ....
Suomi syöksähti koronakuolemien kärkisijalle Euroopassa Vertailuluvut ovat aika armottomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin kevensi veronmaksajan huoltosuhdetta. Suomessa oli Marinin ansiosta korkein koronakuolleisuus. Ruumitia tuli 10 kilometrin matkalle metrin välein. Parasta oli et
Tuossa tilastossahan näkyy se, miten oikeistohallitus poisti koronan rajoitukset. Listalla näkyy puoli vuotta nykyhallituksen toilailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö kun työtänvieroksujat elävät verorahoillasi pummilla kun sinä kitkutat töissä ja verojasi korotetaan jotta heille voidaan maksaa enemmän?
Minä tykkään pitää yllä yhteiskuntaa, jossa kaikista ihmisistä pidetään huolta. Avoimia työpaikkoja on alle 60 000. Työttömiä on 300 000. Ei ole mitenkään mahdollista, että kaikki saisivat työpaikan. Yhteisiä verorahoja pitäisi käyttää myös siihen, että saataisiin luotua lisää työpaikkoja. Vasta sitten voi syyttää työtöntä itseään, kun avoimia työpaikkoja on 300 000 ja työttömiä 60 000. Silloin se on puhtaasti oma valinta. Nykyluvuilla on aivan sama montako työnvieroksujaa siellä joukossa on, siellä kun on satoja tuhansia heitä, jotka menisivät heti töihin, jos saisivat työpaikan. Suurin osa työttömistä on tavallisia ja koulutettuja kunnon ihmisiä. Olen enemmän huolissani niistä tukien väärinkäyttäjistä, jotka käyvät töissä, mutta eroavat kahteen eri talouteen, koska saavat yhteiskunnalta enemmän rahaa. Miksi et tuomitse ja jahtaa heitä? Entä miksi et kovaan ääneen riehu menestyvistä yrityksistä, joille maksetaan innovaatiotukia? Tutkimusten mukaan ne eivät hyödytä noita yrityksiä millään tavalla. Annat mielelläsi miljoonan sille, jolla on jo kymmenen miljoonaa. Miksi ihmeessä?
Laitetaan venäläiset köyden toiseen päähän ja sanotaan että voittaja saa häviäjän maan omakseen jos haluaa.