Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te lapsianne lomilla hoitoonvievät äidit ymmärrä

Vierailija
20.02.2007 |

sitä, että lapsikin tarvitsee lomaa? Usein kuulee selityksiä, miten hienosti lapsi viihtyy päiväkodissa, täällä on virikkeitä ja kavereita ym.

Minäkin viihdyn työpaikassani, mutta siitä huolimatta tarvitsen lomapäiviä.

Sitä paitsi useimilla aikuisilla työpäivän pituus on n 8 tuntia, lapset usein taas päiväkodissa jopa 11- 12 tuntia päivässä.

Sitten pitäisi vielä lasten olla hoidossa silloinkin, kun vanhemmat lomailevat... oi aikoja oi tapoja... lto

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan viime syksyn Anna- lehdessäkin juttua Vantaalaisesta päiväkodista, jossa päiväkodin lto ihan omalla nimellään ja kuvallaan toi mielipiteensä julki vanhemmista, jotka tuovat lapset hoitoon lomillaan tai vauvan kanssa kotona ollessaan.

Taitavat nyt vaan älähtää nämä onnettomat, joihin kalikka kalahtaa...

Vierailija
62/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

--- turha syyllistää, jos vanhemmat tuovat lapsensa itse maksamaansa päivähoitopaikkaan-

kahden lapsen kokopäivämaksut ovat noin 400 e/ kk-

---

ITSEkin tuon AINA hiihtolomalla jatkossakin pariksi päiväksi lapset päiväkotiin---saan itsekin levätä ( =tehdä rästihommia) ja lapset saavat muutaman lomapäivän myös---

---

Jos vanhemmat tuovat lapset päiväkotiin KOKO oman lomansa ajaksi- ovat NE vanhemmat varmaan LOMAN tarpesse- turha heitä on siittä SYYLLISTÄÄ-

---

sitä paitsi päivähoitolaki sallii lapsen tuomisen päiväkotiin vanhempien lomien aikana-

eli KUKAAN ei riko lakia:)

PS: HYVÄÄ LOMAA MYÖS AP:LLE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

--- turha syyllistää, jos vanhemmat tuovat lapsensa itse maksamaansa päivähoitopaikkaan-

---

ITSEkin tuon AINA hiihtolomalla jatkossakin pariksi päiväksi lapset päiväkotiin---saan itsekin levätä ( =tehdä rästihommia) ja lapset saavat muutaman lomapäivän myös---

---

Jos vanhemmat tuovat lapset päiväkotiin KOKO oman lomansa ajaksi- ovat NE vanhemmat varmaan LOMAN tarpesse- turha heitä on siittä SYYLLISTÄÄ-

---

sitä paitsi päivähoitolaki sallii lapsen tuomisen päiväkotiin vanhempien lomien aikana-

1) Sinulla ei taida olla minkäänlaista tajua, mitä lastesi päivähoito todellisuudessa maksaa ja kuka sen maksaa. Sinun ja perheesi maksama 400 euroa on todellisesta summasta pienen pieni murto-osa. Tämä maksukeskustelu on mielestäni kaikkein noloin perustelu lapsen päivähoitoon vientiin. Todella moni ei edes tajua, että itse asiassa maksaa päivähoidon erilaisten julkisten tukien avulla (mm. lapsilisä). Eli oletko oikeasti miettinyt, miten paljon SINÄ maksat päivähoidosta?

2) Vanhemmat, jotka kokevat olevansa oikeutettuja lomaan ja lepoon ja vievät siksi lapset kunnalliseen hoitopaikkaan, eivät mielestäni tarvitsisi lapsia ollenkaan. Tämä on juuri se tyypillinen vastuunsiirtokysymys. Suosittelen vakavasti miettimään arvovalintoja!

3) Lapsen kasvatus ei saisi olla mikään lakipykälien ohjaama proseduuri, vaan arvoihin ja asenteisiin perustuvaa toimintaa. Minä en elä elämääni sillä periaatteella, että teen näin, koska sitä mikään laki ei erikseen kiellä. Vaikka lapsillani on oikeus julkiseen päivähoitopaikkaan, ei se tarkoita, että heidät sinne pitää viedä.

Anteeksi vain kirjoittaja, mutta juuri sinä olet niitä pahimpia mätäpaiseita tässä yhteiskunnassa, holhoukseen tottuneita ja siitä kiinnipitäviä laumasieluja, joilta ei valitettavasti voi mitään sivistynyttä ajattelua edes odottaa.

Vierailija
64/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa missä on paljon ihmisiä, joita tämä asia tavalla tai toisella koskee. Kuvitteletko sinä ressukka, että tämä oli nyt joku uutinen, että on ihmisiä, jotka näin tekevät? Että tässä nyt paljastettiin mammoille arkaluontoista tietoa, josta meillä muuten ei olisi ollut hajuakaan?

Vierailija:

minä pidän sellaisia lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia epäammattitaitoisina, jotka tulevat räpöstämään työhönsä liittyviä asioita nettipalstalle. Missä on ammattietiikka? Enpä näe koskaan lääkäreitä taivastelemassa täällä palstoilla siitä, että " voi hyvää päivää, mikä asiakas mulla taas oli" .

Pitäisihän teidän ammattilaisina tietää, että SUURIN OSA vanhemmista lomailee lastensa kanssa ja nuo hoitoon tuojat on vähemmistö.

T. alan AMMATTILAINEN, joka kokee asiattomaksi tällaiset repostelut. Tosin epäilen, ettei ap ja " toinen lto" ole oikeasti edes päiväkodissa töissä. Jos taas ovat, niin menkääpäs katsomaan peiliin ja kysykää itseltänne, toimitteko nyt oikein!

Vierailija
65/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

---

---

---

Vierailija
66/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olemaan välillä vähän aikaa itsekseen, niin saatte sen köllöttelyhetken sohvalla ;). Jotenkin särähtää korvaan, että esikoinen tyrkätään tarhaan ja siskoa jäädään " hoivaamaan" kotiin (mikä olisi ymmärrettävää), mutta kuitenkin todellisuudessa aletaan itse harrastamaan vaikka mitä maalauskursseja. Kuinkahan paljon hoitoa ja huomiota se pikkuinen siinä sivussa saa..? :/

On aika lapsille, on aika itselle. Molempien ei tarvitse mennä päällekkäin, ainakaan jatkuvasti. Sinäänsä viattomalta kuulostava shoppailureissu yksin sillä aikaa kun lapset olivat hoidossa saa minut miettimään, että kenen työssäkäyvän lapsi jäi nyt ilman hoitopaikkaa...

Ps. Lapset eivät viihdy kaikkialla, mutta heidät kannattaa opettaa sietämään edes hieman epämukavuutta. Näitä kullannuppuja, jotka sanelevat mitä tehdään tai minne mennään, alkaa olemaan jo liikaa...

Vierailija
67/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siedetään 2-3 tuntia päivässä, niin kyllä hänen varmasti olisi parempi kasvaa sellaisten aikuisten luona, joilla on oikeasti aikaa ja tilaa hänelle ja hänen tarpeilleen.

Ei lapsen tehtävä ole olla joku aikuisten leikkikalu, jolla voi leikkiä just niin sopivasti kuin itse hluaa ja kulloinkin jaksaa, ja muun ajan voi sitten pitää säilössä. Ei todellakaan ole niin, että jokainen äiti on se paras äiti, ja jos tilanne koskettaa sinua, niin mietipä todella sitä! Lapsesi joutuu kärsimään ja venymään sinun itsekkyytesi takia.

Vierailija:

Totta kai otan henkilökohtaisesti kun asia minua koskettaa. Jokainen meistä ottaa mielipideaiheet henkiökohtaisesti, mitenkäs muutenkaan. Mutta ei pidä mennä siihen vipuun, että jos ei ymmärrä jotakin asiaa tai se ei ole sattunut kohdalle, tuomitsee tai vetäisee hatusta älyttömiä ratkaisuja.

Moni sairaus on välillä pahempi, välillä parempi. Olisi aika kohtuuton peruste ottaa lapsi pois siksi, että toinen vanhemmista on välillä kykenemätön hoitamaan lasta sairautensa vuoksi. Tällaisia sairauksia voisivat olla vaikka MS-tauti, syöpä, reuma....

Tai vaikka olisi pysyvästikin, entäs sitten? Kun se toinen kuitenkin jää jäljelle ja toinenkin on olemassa ja arjessa mukana. Tällä perusteella lasta ei myöskään oteta pois, mikä on minusta aivan päivänselvää ja lapsen parhaaksi.

Puhut siitä, ettei tämä koske vakavia sairauksia, miten määrittelet vakavan sairauden? Kuolemaan johtavan? Vaikeasti toimintakykyä rajoittavan? Tarkoitatko, että lapselle vanhemman mahdollinen menettäminen olisi isompi trauma kuin sijaisperheeseen joutuminen?

Kuolema on osa elämää, ei lasta sen pelossa tarvitse eikä siirretäkään ' suojaan' toiseen perheeseen:D Ajatuskin on aivan utopistinen, ihmiset taitavat olla melkoisen vieraantuneita kuolemasta nykyään. Omakin vanhempani on kuollut liian varhain eikä mikään maailmassa saisi minua vaihtamaan perhettäni johonkin toiseen vain siksi, ettei olisi tarvinnut kohdata kuolemaa.

Koko päivähoitokeskustelu on paisunut yli äyräidensä. Jotain on pielessä, jos jonkun mielestä lapsen päivähoitoon vieminen esim. tällaisessa tilanteessa on pahempi vaihtoehto kuin se, että lapsi sijoitettaisiin uuteen perheeseen.

Vierailija
68/70 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hengähtämisvapaita. Siis kaikilla terveillä ihmisillä. Miksi ihmeessä lapsista tarvitsee lomaa????? Eihän niitä lapsia tarvitse joka paikkaan mukana raahata ja tietysti voi olla menoja joihin ei lasta voi ottaa. Muo sanonnat hengähdystauko lapsista ja lomaa lapsista nostaa karvat pystyyn.

Vierailija
69/70 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettävät kesä/talvilomansa niin että lapset ovat päivähoidossa?! Olen varmaan elänyt tynnyrissä.

Eikös se ole aika selvä juttu, että kun vanhemmilla on lomaa niin lapsillakin on. Ainakin näin olen luullut... Ja jos on joku muukin vapaapäivä, niin lapsi on tietysti kotona.

Vierailija
70/70 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kotona silloin kun minäkin olen ja jos suinkin voin tehdä kotona töitä niin lapseni saa olla kanssani niitä tekemässä. Tai jos luen kotona tenttiin niin lapsi on kanssani kotona. Mutta jotkut vievät tarhaan, vieköön, ei se minua tai lastani vahingoita mitenkään. Tottakai säälin näitä lapsia jotka laitetaan tarhaan hoitoon kun vanhemmat haluavat lomaa heistä. Lapset tykkäävät tavata kavereitaan äitinsä/isänsä kanssa vaikka puistossa tai pihalla tai viettää pyjamapäivän vanhempansa kanssa ilman kiirettä ja aikataulullista elämää. Miksi siitä äitiydestä pitää tehdä niin hirveän raskasta? Välillä voi lapsenkin kanssa vain olla ja syödä sohvalla pitsaa ja jättää astiat siihen olohuoneen pöydälle. Voi olla tiskaamatta ja siivoamatta ja vain maata sängyssä ja lukea kirjaa lapsen kanssa. Tai maalata vesiväreillä tai mennä kylpyyn/saunaan keskellä päivää. Ei ne lapsetkaan joka päivälle niin ylenpalttisesti tarvi virikkeitä... Relatkaa mammat, älkää yrittäkö olla niin täydellisiä, se vie turhaan voimia!!! Ei ne lapset pilalle mene vaikkei kirjojen mukaan päivttäinen kasvatus menisikään. Joskus voi höllentää ja ottaa kellosta patterit irti ja syödä kun mieli tekee... Kokeilkaa vaikka niin huomaatte miten lapsi tuosta nauttii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän