Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te lapsianne lomilla hoitoonvievät äidit ymmärrä

Vierailija
20.02.2007 |

sitä, että lapsikin tarvitsee lomaa? Usein kuulee selityksiä, miten hienosti lapsi viihtyy päiväkodissa, täällä on virikkeitä ja kavereita ym.

Minäkin viihdyn työpaikassani, mutta siitä huolimatta tarvitsen lomapäiviä.

Sitä paitsi useimilla aikuisilla työpäivän pituus on n 8 tuntia, lapset usein taas päiväkodissa jopa 11- 12 tuntia päivässä.

Sitten pitäisi vielä lasten olla hoidossa silloinkin, kun vanhemmat lomailevat... oi aikoja oi tapoja... lto

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän sellaisia lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia epäammattitaitoisina, jotka tulevat räpöstämään työhönsä liittyviä asioita nettipalstalle. Missä on ammattietiikka? Enpä näe koskaan lääkäreitä taivastelemassa täällä palstoilla siitä, että " voi hyvää päivää, mikä asiakas mulla taas oli" .

Pitäisihän teidän ammattilaisina tietää, että SUURIN OSA vanhemmista lomailee lastensa kanssa ja nuo hoitoon tuojat on vähemmistö.

T. alan AMMATTILAINEN, joka kokee asiattomaksi tällaiset repostelut. Tosin epäilen, ettei ap ja " toinen lto" ole oikeasti edes päiväkodissa töissä. Jos taas ovat, niin menkääpäs katsomaan peiliin ja kysykää itseltänne, toimitteko nyt oikein!

Vierailija
22/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mahdollista?

Lopetetaanpa se naurettava liioittelu ja puhutaan asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti alle puolet kunnallisessa ja yksityisessäkin yleensä alle puolet. Ja oikeasti olkaa aikuisia jos haluatte lapsia. On kaikilla pienten lasten vanhemmilla rankkaa, ja todella tiedän millaista on olla ilman turvaverkkoa. Mutta lapsen tehtävä ei ole maksaa siitä, muutaman vuoden jaksaa pinnistellä rankempaakin tehtävää kun on riittävän arvokas syy.

Pari vapaapäivää vuodessa niin että lapsi on hoidossa ja vanhempi lepää ei ole kamala juttu, mutta en voi uskoa enkä mitenkään hyväksyä että lapset systemaattisesti olisivat hoidossa vanhempien lomilla. Jos niin rankkaa on, niin hakekaa sairaslomaa ja lopettakaa töissäkäynti. Asiat tärkeysjärjestykseen. Jos kasvohoidoiltanne ehditte.

Vierailija
24/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla piti ostaa vaatteita ja koska yleensä meidän ostosreissut on yhtä kitinää, oli ihana kerrankin mennä sovituskoppiin rauhassa. Ja kotiin palasi virkeä äiti, joka jaksoi leikkiä lasten kanssa. En oikein näe mitä hupia se ostosreissu olisi lapsille ollut? Lapset kertoivat riemuissaan laskeneensa pulkkamäessä.

Satunnaiset päivät menevät aina asioiden hoitamiseen eikä siinä kukaan LTO tule mulle pätemään!

Pitkillä lomilla otan lapset kotiin, koska haluan olla lasteni kanssa. Mutta syksyn tulevalla vuorotteluvapaalla nuorempi menee takuulla päiväkotiin, koska aion itsekkäästi keskittyä esikoisen koulunkäynnin aloitukseen (dysfasia-lapsi), kuntoni hoitamiseen (verenpainetauti), kirjoittamiseen ja maalauskurssiin. Varmaan joku LTO taas kattoo mua pitkään....että toikin vaan lomailee...

Millä oikeudella joku päättelee mitä vanhemmalla on oikeus " lomallaan" tehdä? Jos on rätti töistä, eikö ole edes yhtenä päivänä oikeus käyttää maksettua palvelua ja vetää kunnon sikeät keskellä päivää? Enemmän virkistyneestä vanhemmasta on lapsella iloa kuin väsyneestä ja kiukkuisesta.

Vierailija
25/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietippä onko nuoremmalla helpompaa??

Sinähän työnnät nuoremman itsesi luota päästäksesi itse helpommalla ja etenkin kun OLET KOTONA silloin.

Oikeesti mä en edes kehtaisi kertoa tota kenellekkään.

Miksi teit lisää lapsia?

Häpeä!

Vierailija
26/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillakin lapsilla on totta tämä.. Jopa niin, että pikkusisarus on äidin kanssa kotona..

Ja ei ole ammattitaidottomutta keskustella näistä asioista niin kauan, kun puhutaan sillä tasolla, että tapauksia ei voi tunnistaa. T: sh, joka keskustelee myös työstään joskus muiden kuin alan ihmisten kanssa

Vierailija
27/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kirjoittajista tuolla kehui pärjäävänsä ilman turvaverkkoa ja samalla kertoi palkkaavansa tarvittaessa mll:n hoitajan, että pääsevät omille menoilleen.

Oilisi ' mielnkiintoista' kuulla perusteluja miksi lasten on parempi olla MLL:n hoitajan, jotka on usein vielä ihan nuoria kuin päiväkodissa, kun vanhemmilla on omia menoja.

Ja jottei kenenkään tarvitse vetää mitään johtopäätöksiä, niin oma lapseni on kotihoidossa lähes kolmivuotiaaksi ja satunnaisesti isovanhemmat hoitavat joitain tunteja, yöhoidossa laspi ei heillä ole, kun ovat jo sen verran vanhoja.

Vierailija
28/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka työura on pidempi ja laaja-alaisempi kuin sinun. Työkokemusta on yksityiseltä ja kunnalliselta puolelta sekä myös mm. lastenkodeista, sairaaloista jne.

Hän on samaa mieltä siitä, että silloin kun vanhemmilla on esim. kesäloma on hyvä, että lapsikin viettää ainakin muutamia viikkoja lomaa. Toisaalta, hän on myös nähnyt työssään erilaisia elämäntilanteita, joista myös sinun pitäisi olla tietoinen: esim. vuorotyö ja yötyö, kehityshäriöiset lapset, ongelmaperheet jne. Kaikkia lapsia ei voi asettaa samaan muottiin ja sanoa, että heidän kehityksensä kärsii VARMASTI jos lapsi on hoidossa esim. vuorokausipäiväkodissa. Tarkoitatko ettei esim. viikon lomalla vanhempien lähtiessä ulkomaille ja lapsen jäädessä isovanhempien hoitoon häntä saisi tuoda päiväkotiin? Hyvinvointia rakentuu monista asioista ja sitä rakennetaan myös päiväkodeissa.

Vierailija
29/70 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

--- turha syyllistää, jos vanhemmat tuovat lapsensa itse maksamaansa päivähoitopaikkaan-

kahden lapsen kokopäivämaksut ovat noin 400 e/ kk-

---

ITSEkin tuon AINA hiihtolomalla jatkossakin pariksi päiväksi lapset päiväkotiin---saan itsekin levätä ( =tehdä rästihommia) ja lapset saavat muutaman lomapäivän myös---

---

Jos vanhemmat tuovat lapset päiväkotiin KOKO oman lomansa ajaksi- ovat NE vanhemmat varmaan LOMAN tarpesse- turha heitä on siittä SYYLLISTÄÄ-

---

sitä paitsi päivähoitolaki sallii lapsen tuomisen päiväkotiin vanhempien lomien aikana-

eli KUKAAN ei riko lakia:)

PS: HYVÄÄ LOMAA MYÖS AP:LLE

Vierailija
30/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan niin pitkään kuin nukuttaa ja syödään kun on nälkä. Päivät vietetään fiilisten mukaan, ulkoillen, leikkien.. Ihan on virikkeitä kotonakin, mutta se VAPAUS. Ei vapaus lapsista, koska en koe heitä mitenkään riippakiviksi, vaan vapaus arjesta!

jeee!!

Mies on ensi viikon lomalla lasten kanssa, minä ennen pääsiäistä (harmi, ei saatu samaan aikaan kaikki) ja kesäloma ollaan yhdessä. Eikä takuulla viedä hoitoon päiväksikään enempää kuin on pakko.

Vierailija
31/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kyllä ihmetyttää. Mistä te lto:t muuten tiedätte milloin vanhemmat ovat lomalla (asiasta kolmanteen)? Vai kertovatko he sen itse teille ja tuovat silti lapset hoitoon?

Vierailija
32/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitellaan vain että siellä tarhassa on niin kivaa ja saahan siellä nukkua päikkärit...

Ja se itsekkyys, että vanhemmilla olisi jokin ihme oikeus viedä lapset pois jaloista, että saavat olla rauhassa kotona, sitten illalla on kiva olla lasten kanssa kun itse on levännyt, mutta unohdetaan se lapsi.

Eli vanhemmuus kateissa!

Vierailija
33/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kieltämättä kyllä ihmetyttää. Mistä te lto:t muuten tiedätte milloin vanhemmat ovat lomalla (asiasta kolmanteen)? Vai kertovatko he sen itse teille ja tuovat silti lapset hoitoon?

Vierailija
34/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempi ei saisi hengähtää edes paria päivää ilman lapsia? Eikö teidänkin mielestä ole parempi levännyt ja iloinen vanhempi?

Vierailija
35/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aikoihin lapseni oli kolme viikkoa lomalla, joten en usko pojan kärsivän siitä, että hän on nyt hiihtoloman aikaan hoidossa. Ja kohta onkin pääsiäinen.

Joten ymmärrän oikein hyvin lapsen lomantarpeen, mutta ymmärrän myös omat tarpeeni.

Vierailija
36/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt ettei kaikkien perhetilanteet ole samoja, turvaverkkoja ei ole kun on muutettu toiselta paikkakunnalta ta jotain muuta vastaavaa.

Vierailija
37/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin kuitenkaan tunnette perheitä niin hyvin, että pystytte sanomaan, miten perheiden tulisi missäkin tilanteessa toimia.

Vierailija
38/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sairaus, joka ei näy ulospäin. Joskus päivät ovat sairaslomaa, joskus otan lomapäivän kun tiedän, että tarvitsen levon. Moni varmasti luulee, että lapsemme on virikehoidossa. Mutta en ole siitä kiinnostunut. Tiedän itse, mikä tilanne perheessämme on.

Vierailija
39/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää olla ammattimaista.

Vierailija
40/70 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan kotona vapaa-aikanaan.

Tiedän hyvin läheltä tapauksen, jossa vanhemmilla oli viimekesänä lomaa 6 viikkoa yhteensä eri aikaan (1 viikko päällekäin). Lapset olivat koko kesän hoidossa äidilläni (pph). Lapset ovat välillä myös yöhoidossa äidilläni, vaikka vanhemmat ovat päivätyössä. Äitiäni käy niin lapset sääliksi, ettei henno kieltäytyä yöhoidoista. Ja kyseessä on yli 30 v vanhemmat. Äitini ei voinut pitää lomaa kesällä ollenkaan näiden lasten vuoksi. Lapset tuodaan välillä ihan kipeinäkin hoidettavaksi. Pakkohan nekin on jonkun hoitaa kun ei vanhemmat halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä