Voisiko joku selittää, miten esimerkiksi #MeToo rajoittaa miesten oikeuksia?
50% vastaajista oli sitä mieltä, että "#MeToo:n kaltaiset feministiset liikkeet rajoittavat miesten oikeuksia".
Rajoittavat miten? Kysyn ihan tosissaan.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUMMANKOHAN sukupuolen pitäisi tässä ryhdistäytyä ja muuttua, naisten, vai niiden jotka ahdistelevat, pahoinpitelevät, raiskaavat ja erityisesti tänä vuonna jopa tappavat naisia esim. mäkkäriin tai kadulle? Todella vaikea yhtälö.
Vielä vähän lisää feminismiä niin minullakin menee miehenä kuppi nurin ja alan aktiivisesti aiheuttamaan haittaa naisille. Feminismi vaikuttaa aivan päinvastoin kuin kiljukaulat luulevat.
Ja juuri sinunlaisten miesten takia feminismi tulee voimaan hyvin tulevaisuudessakin.
Hulluuden määritelmä on toistaa samaa odottaen erilaista lopputulosta. Mitenkäs se feminismi onkaan toiminut?
No, mulla on päätäntävalta omiin talousas
Mihin noista olet tarvinnut feminismiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki, joka ei ole siis ahdistelua, mutta siitä, mihin me totutaan. Minulla on pitkät hiukset. Olimme baaritiskillä mieheni kanssa. Hän oli hetken vähän sivussa, kun joku tuntematon mies tarttui hiuksiini. Ei siis satuttanut, mut halusi niitä hivellä. Mieheni yllättyi, järkyttyi ja hyvä ettei lyönyt sitä miestä. Koska se mies ylitti selkeästi minun henkilökohtaisen rajan. Mutta minä en edes hätkähtänyt, kun se on niin normaalia, et tällaista tapahtuu. Tämä on aiis vain esimerkki elävästä elämästä.
Myös miespuoliselle ystävälleni käy juuri tällä samalla tavalla: hänellä on kivat hiukset ja naiset kokevat oikeudekseen hivellä niitä luvatta baarissa. Itseäni on useasti luvatta ja kutsumatta kourittu sukuelimistä baarissa ja työpaikallakin vieraiden naisten toimesta. Nämäkin siis vain esimerkkejä elävästä elämästä. Emme itse ole koskaan syyllistyneet vastaavaan, emmekä toki yleistä tuota kaikkiin naisiin, mutta toivoisimme myös päinvastoin, ettei yleistettäisi.
Onko sinusta väärin, että tuo ongelma nostetaan keskusteluun? Miksi se on ongelma, vaikka koet asian häiritseväksi?
Miehillä on aina tuo "no kun sä provosoit niin mun oli pakko" -ajattelumalli valmiina. Omaa vastuuta ei tokikaan ole. Naiset saavat miehet häiriköimään itseään. Miehet itse ovat täysin tahdottomia, jumalan tai kivespussien tai minkälie ohjaamia robotteja, jotka vain toimivat tuhoisasti vailla omaa vastuuta. Silti miehet haluavat ottaa kunniaa kaikista onnistumisistaan, niissä se oma tahto ja vastuu yllättäen onkin läsnä.
Se on jännä, että miehet tuntuvat lähinnä inhoavan naisia, mutta silti joka peräkammarin hikikomeropojalle pitäisi jostain löytyä "oma nainen". Kannattaisiko vähän tarkastella tuota omaa suhdettaan vastakkaiseen sukupuoleen. Että vihaatteko vai haluatteko lähelle. Molempia ei oikein voi yhtä aikaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaa jos #metoo naiset etsimällä etsivät syitä miten voisivat hankaloittaa miesten elämää. Jos joku mies puhuu naiselle, niin saadaan aikaiseksi syytökset turvallisen alueen ylittämisestä. Jos mies avaa oven naiselle alkaa valitus siitä, että luuleekö mies ettei nainen saa itse ovea auki. Jos mies maksaa molempien kahvin alkaa haukkuminen miten naisia alistetaan tällä tavalla.
Tuo oven avaaminen ja siitä uhriutuminen on kyllä hauska juttu. Itse toki pidän aina ovea avoinna, jos joku tulee perässäni. Ihan riippumatta tulijan genitaaleista. En ole huomannut sen aiheuttavan kenessäkään minkäänlaisia aggressioita, sen enempää miehissä kuin naisissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUMMANKOHAN sukupuolen pitäisi tässä ryhdistäytyä ja muuttua, naisten, vai niiden jotka ahdistelevat, pahoinpitelevät, raiskaavat ja erityisesti tänä vuonna jopa tappavat naisia esim. mäkkäriin tai kadulle? Todella vaikea yhtälö.
Vielä vähän lisää feminismiä niin minullakin menee miehenä kuppi nurin ja alan aktiivisesti aiheuttamaan haittaa naisille. Feminismi vaikuttaa aivan päinvastoin kuin kiljukaulat luulevat.
Ja juuri sinunlaisten miesten takia feminismi tulee voimaan hyvin tulevaisuudessakin.
Hulluuden määritelmä on toistaa samaa odottaen erilaista lopputulosta. Mitenkäs se feminismi onkaan toiminut?
Hyvin. Siitähän tää miesten ujellus juuri kertoo.
Olis kyllä ihan kauheen kiva "näinä aikoina", kun naapurissa lentää ballistiset ohjukset, ettei naisena tarvitsisi puolustautua jatkuvasti ihan vaan random miehiä vastaan joka paikassa vähintään verbaalisesti, ja iltaisin kävellä hälytin kourassa kotiin. Ja sit vielä kysellään, miksi näihin oloihin ei synny lisää lapsia. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Siitähän tää miesten ujellus juuri
Eli miesten tekeminen toisen luokan kansalaisiksi oli feminismin tarkoituskin. Sopii vallan mainiosti marxismin päämääriin, näin lietsotaan konflikti sukupuolten välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei saa enää mitään sanoa ja ei voikaan enää naisia alistaa, niin rajoittaahan se tekemisiä ja sanomisia.
Kyllä naisia voi pyytää kahville.
Jos tykkäät naisesta jaksat kyllä odottaa seksiä.
Aika vaarallista on tykätä naisesta, jossa haiskahtaa vähänkään meetoo.
Suominaisista on jo viidennes ihan lääkärin diagnoosilla hulluja ja kun se psykoosi joskus vuosien päästä laukeaa, niin saattaa tulla syytteet ties mistä, ainoastaan sillä perusteella, että nainen muistaa nimesi.
Kiertäkää kaukaa!
Onkos tää nyt sitä paljon mainostettua #miesvihaa, jota tämä ketju kuulemma on pullollaan? Miten mä en nyt oikein ymmärrä, että mikä tässä on sitä? Mutta tämmöisiä viestejä on ollut paljon tässä ``miesvihaketjussa``, joten sitä kai tää sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki: Menin ravintolasta miehen luokse yöksi. Oltiin tietysti kännissä kuin apinat. Tanssittiin ja juotiin lisää ja sammuttiin pehkuihin. Aamuyöstä oltiin naida napsautettu. Niin pääsi käymään, vaikkei ollut tarkoitus.
Olisiko minun pitänyt huutaa meetoota ja poliisia apuun ja tehdä rikosilmoitus? Mielestäni ei. Joku vastuu sentään kuuluu naisellekin.
Monen mielestä tuollaisesta on tehtävä oikeusjuttu. Kärsimyskorvaus itselle ja mies linnaan.
- Don't understand
Sä siis itse valitsit harrastaa seksiä. Sä halusit sitä seksiä. Seksi oli suostumuksellista. Miksi ihmeessä edes otat tuon puheeksi tässä keskustelussa? Miten se liittyy metoohon tai ahdisteluihin tai ra iskauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike luo yhteiskuntaan myrkyllistä ilmapiiriä ja rikkoo perinteisiä arvoja.
Oikeusvaltion periaatetta se rikkoo,jos sen nimissä syyllistytään väärinkäytöksiin.
Jos työpaikalla joku kourii ja ehdottelee ja siitä kertoo esihenkilölle, henkilöstöosastolle jne rikkooko oikeusvaltion periaatetta? Entäpä rikosilmoitus ahdistelusta?
Se on aivan eri asia kun se, että esim. kuulopuheen perusteella julkaisisi netissä anonyyminä esim. jonkun 'epäilyttävän oloisen' naapurin miehen osoitteen ja henklötiedot..
Kuulostaa pikemminkin lautajonnejen agendalta tuo. Eikös juuri ne ole kunnostautuneet tuossa ihmisten (kyllä, tytötkin ovat ihmisiä) kuvien ja yhteystietojen levittelemisessä pitkin nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän haluaisin kertoa oman kokemuksen nettideittailusta. Mukava mies, jutteli paljon ja meillä oli hyvä meininki. Sitten heitti seksistisen vitsin. Siihen loppui mun kiinnostus. Ei oltu tavattu, joten hän laittoi tuon muuten vaan ja en häntä halunnut tavata sen jälkeen.
Olisiko ollut miehen paskatesti?
En ole tuo joka aikaisemmin kertoi kokemuksensa mutta minulle kaikenlainen testailu ja pelailu on ehdottomasti suuri este minkäänlaiselle kiinnostukselle.
Minun kiinnostukseni saa mies joka on aidosti ja avoimesti oma itsensä. Se vaatii tervettä itseluottamusta, pelata ja tastailla osaa jokainen itsestään epävarma ääliö.
Naiset testaavat hypergamiasta johtuen ja miehet niin tehdessään ovat mulkkuja? Mihin
Mä testaan selvittääkseni onko mies sovinisti-rasisti-kuspää ja mies testaa voiko olla sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin noista olet tarvinnut feminismiä?
Ilman feminismiä mitään noista oikeuksista tai mahdollisuuksista ei olisi naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaa mm. oikeutta puolustautua, oikeutta työhön, oikeutta yksityiselämään jne.
MeToo ei vainoa syyllisiä vaan epäiltyjä, ja epäillyksi on helppo päätyä ihan vain olemalla mies.
Juuri nöin. MeToo:lla on vainottu ja pilattu täysin syyttömien ihmisten ja heidän läheistensä elämää. Jokainen joka kannattaa liiketta on kollektiivisesti syyllinen jokaisen viattomankin kärsimään pahaan.
En tiedä yhtään tällaista tapausta. Palstalle näyttää valikoituneen iso osa noista tyypeistä jotka ovat kokeneet joutuneensa kaltoin kohdelluiksi. Kumma kun ei ole missään mediassa tai somessakaan tullut vastaan tuota ilmiötä, vaikka palstamiesten mukaan tuntuu olevan oikea massailmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki, joka ei ole siis ahdistelua, mutta siitä, mihin me totutaan. Minulla on pitkät hiukset. Olimme baaritiskillä mieheni kanssa. Hän oli hetken vähän sivussa, kun joku tuntematon mies tarttui hiuksiini. Ei siis satuttanut, mut halusi niitä hivellä. Mieheni yllättyi, järkyttyi ja hyvä ettei lyönyt sitä miestä. Koska se mies ylitti selkeästi minun henkilökohtaisen rajan. Mutta minä en edes hätkähtänyt, kun se on niin normaalia, et tällaista tapahtuu. Tämä on aiis vain esimerkki elävästä elämästä.
Myös miespuoliselle ystävälleni käy juuri tällä samalla tavalla: hänellä on kivat hiukset ja naiset kokevat oikeudekseen hivellä niitä luvatta baarissa. Itseäni on useasti luvatta ja kutsumatta kourittu sukuelimistä baarissa ja työpaikallakin vieraiden naisten toimesta. Nämäkin siis vain esim
Ei ehkä häiritsisikään jos kerrottaisi myös välillä kokemuksia kourivista tai muuten seksistisistä naisista.
Tuota kutsutaan totuudelliseksi tiedonvälitykseksi. Onko outo ajatus että tälläiseen pyrittäisiin ihan vilpittömästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se toiseuttaminen tarkoittikaan? Ei taida koskea tämä heteromiehiin kohdistuvaa toiseuttamista? Kun siihen tasa-arvoon ei oikeasti pyritä vaan syrjäyttämiseen ja vaientamiseen.
Kehityksen huippua todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluuden määritelmä on toistaa samaa odottaen erilaista lopputulosta. Mitenk
Oli tasa-arvoliike ennen kuin feminismi pilasi kaiken.
Kultapieni, älä rasita päätäsi tuollaisilla kysymyksillä. Jos et tiedä vastausta niin sitä on turha sinulle edes selittää.
Vierailija kirjoitti:
"Tunnen vain tällaisia miehiä. Perheessä ja ystäväpiirissä. Siksi on todella vaikea ymmärtää näitä, jotka kiukuttelevat nyt, kun mitään ei enää saa ja väittävät, et kaikesta syytetään. Epäilen vähän, et näitä kiukuttelijoita kukaan ei syytä mistään. Ihan vain teoriassa valittavat."
Perättömiä ilmoituksia tehdään kyllä. MeToo ei onnistunut muussa kuin rohkaisemaan ihmisiä tekemään perättömiä ilmoituksia koska sillä sai huomiota ja sääliä, ja pelkkä syytös riitti todisteeksi asiasta. Harva mies vei saamiaan syytöksiä kunnianloukkauskäräjille, mutta ne jotka veivät, saivat vuosia myöhemmin oikeutta.
Toki samat potilaat huutelevat kuinka naisiin kohdistuva väkivalta on jotenkin Suomessa arkista eikä väkivaltaa tuomita, vaikka tietävät itsekin että pelkkä r* skaussyytös riittää tuhoamaan miehen elämän ja siksi ahkerasti niitä tehtailevatkin.
Kuvastaakohan tuon kyselyn jakauma sitä, minkä verran meillä on noita ahdistelijoita? Noi 4 % niitä rankimpia, joiden tekosista vois häkki heilahtaa?
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/ar_1.2161520719528198,c_fill,g_f…
No, mulla on päätäntävalta omiin talousasioihin myös avioliitossa ja saan äänestää ja vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin. Olen voinut kouluttautua ja saan tehdä töitä. Siihen nähden ihan hyvin.
Mites se sovinismi on toiminut miesten kannalta noin yleisesti? Kaikilla miehillä meni lujaa vai?