Voisiko joku selittää, miten esimerkiksi #MeToo rajoittaa miesten oikeuksia?
50% vastaajista oli sitä mieltä, että "#MeToo:n kaltaiset feministiset liikkeet rajoittavat miesten oikeuksia".
Rajoittavat miten? Kysyn ihan tosissaan.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä konkreettinen esimerkki näin miehen näkökulmasta on modernin naisen tietty koppavuus, eli arkinen koppava käyttäytyminen.
Olen toimistolla kokenut näitä prinsessoja jotka tuntuvat suuttuvan siitä että heitä edes moikataan lounashuoneessa yms. Ison konsernin firma kyseessä. Joskus testasin mitä tapahtuu jos en reagoi millään tavalla jos tulevat vastaan konttorilla, ja kuten epäilinkin, kävelivät nokka pystyssä ohitse eivätkä moikanneet. Kylmänviileästi vaan naama mutrussa ohi.
Ennen vanhaan nainen ei saisi käyttäytyä tällä tavalla, ennen vanhaan naisen oli _pakko_ moikata ystävällisesti kaikkia miehiä (esimerkiksi) konttorilla. Epäilen että monet miehet kokevat tämän asetelman hyvinkin ärsyttävänä, joka johtaa #metoo
Rational Malee selaavat miehet on rationaalisii. Bluepilli henkiset bugmanit ei.
Saisko tän saman suomeksi? Mitä tarkoitat? Joo Matrix- leffassa oli tämmösiä pillereitä.
Minua kiinnostaisi millainen mies puolustaa naisten ahdistelijoita ja törkyturpia?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi millainen mies puolustaa naisten ahdistelijoita ja törkyturpia?
No vastaava mies. Jonka mielestä olisi hirmu kiva olla jonkun ihmisryhmän yläpuolella ihan synnyinlahjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastaava mies. Jonka mielestä olisi hirmu kiva olla jonkun ihmisryhmän yläpuolella ihan synnyinlahjana.
Myös luultavasti tosi nuori ja kokematon mies, joka menee paniikkiin siitä, ettei ehkä osaa itse lähestyä naisia oikein, ja kuumoilee, "mitä siitä voi seurata". Kun kerran joku lätkäidolikin joutui oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös luultavasti tosi nuori ja kokematon mies, joka menee paniikkiin siitä, ettei ehkä osaa itse lähestyä naisia oikein, ja kuumoilee, "mitä siitä voi seurata". Kun kerran joku lätkäidolikin joutui oikeuteen.
Tähän haluaisin kertoa oman kokemuksen nettideittailusta. Mukava mies, jutteli paljon ja meillä oli hyvä meininki. Sitten heitti seksistisen vitsin. Siihen loppui mun kiinnostus. Ei oltu tavattu, joten hän laittoi tuon muuten vaan ja en häntä halunnut tavata sen jälkeen.
"Jaa tästäkö olikin kyse, maalitolpat pääsi hieman siirtymään hupsista
Keskustelu lähti kommentista jonka mukaan kaikki miehet ovat kollektiivisesti vastuussa naisiin kohdistuvasta ahdistelusta mikäli eivät ryhdy konkreettisiin toimenpiteisiin tavatessaan sellaista, kuten vaatia keskeyttämään teko, sen jälkeen ilmoittamalla asiasta ahdistelijan työnantajalle sekä somessa, ei mitenkään revitellen asialla muttei toisaalta piilotellenkaan tapahtunutta. "
Kommentista, johon vastasin, sai sen käsityksen, että joku alainen oli joutunut toisen alaisen ahdistelemaksi vapaa-ajalla. Ja, että mielestäsi tämä ei sinulle esimiehenä kuulu.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti: Ei se miehen oikeuksia rajoita, vaan meidän naisten elämää. Vuosikymmeniä sitten töissä mies voi hyvän systeemin onnistumisen kunniaksi koskettaa minua olkapäästä ja todeta, että hyvin meni. Yksi jopa kysyi, että hei haltaanko. Ei halattu enkä haastanut oikeuteen ja raapinut rahaa. Miniäni kertoi äsken, että eräs mies töissä oli otettu hyvin sujuneesta työstä ja ihan kai hilkulla koskettaa olkapäästä, että hyvä näin. Oli reppana kavahtanut peloissaan???
Joo, mun elämää rajoittaakin ihan hirveästi se, että kollegat tai tuntemattomat miehet ei tule iholle.
"Ei mitään seksijuttuja ennen tapaamista, ellei toinen kerro jo profiilissaan hakevansa pelkkää seksiä. Ei myöskään seksijuttuja tapailun alkuvaiheessa. Täysin turn off ja törkeää käytöstä muuten. Poistoon, estoon, heti pakit. Tinderissä noita seksipellejä riittää, ison osan matcheistä saa poistaa nopeasti ja toisen osan kanssa pelleily tulee ilmi myöhemmin."
Kyllä. Henkilökohtaisesti en pidä seksijuttuja tapailun alkuvaiheessa suoranaisena ahdisteluna välttämättä. Mutta en kyllä jatka tapailuakaan. Tinderissä jos tolla linjalla heti alottaa, menee poistoon. Kiinnostus loppuu melkolailla välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, nämä vähän jo muutenkin syrjäytymässä olevat, lähinnä tietokoneiden kanssa seurustelevat miehet/pojat on varmasti vähän kärsijöitä tässä. Kun ei ole sosiaalisia taitoja eikä kokemusta oikein mistään, niin sitten uskalla sitäkään vähää tulla ulos hikikomerostaan, kun on netistä oppinut ettei naisia saa nykyään enää edes katsoa. Harmi, että jotkut miehet dramatisoi tätä asiaa niin älyttömästi ja esittää kaikkia ihan ylimitoitettuja ja valheellisiakin väitteitä, pojat siitä kärsii eniten.
Kaikkea flirttailua ja silmäpeliä on alettu pitää ahdisteluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, että nainen, joka on ollut paikalla ja on ahdistelun UHRI, ei näiden palstamiesten mielestä tiedä mitään siitä mitä on tapahtunut, mutta he itse TÄYSIN SIVULLISINA "iltalehden lukijoina" ovat kyseisen keissin terävimpiä asiantuntijoita. Myöskään tuomarit eivät osaa mitään, eivätkä missään määrin noudata Suomen lakia, vaan tuomitsevat ihan vain fiiliksellä, puolueellisesti tietenkin, senkin nämä kokemusasiantuntijat itse tietävät paremmin kuin kukaan muu, asianosaiset etenkään. Koska hei kyllähän sen nyt vaan TIETÄÄ, että tekijäksi syytetty on ihan takuulla hyvä jätkä, äijä, mestari, tirehtööri, johtaja, päällikkö ja sheriffi.
No tämä. Kaksinaismoralismi naurattais ellei se olisi niin vaarallista. "Hyvä jätkä" kun saa tuomion, oikeuslaitos on väärässä. Kuitenkin penätään, että oikeuslaitos on se mihin seksuaalirikoskeisseissä tu
Miten kukaan voi uskoa mitään tapahtuneen jos koko tapahtumasta ei ole mitään muuta kuin täysin yksipuoleinen tarina?
Varsinkin kun hyvin tietää että yksikään nainen ei ole rehellinen nainen vastaan mies tilanteessa ja tämä johtuu siittä että ihan jokainen suomalainen nainen jollain tasolla vihaa kaikkia miehiä
Koska meissä miehissä on ihan käsittämättömiä m*lkeroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, nämä vähän jo muutenkin syrjäytymässä olevat, lähinnä tietokoneiden kanssa seurustelevat miehet/pojat on varmasti vähän kärsijöitä tässä. Kun ei ole sosiaalisia taitoja eikä kokemusta oikein mistään, niin sitten uskalla sitäkään vähää tulla ulos hikikomerostaan, kun on netistä oppinut ettei naisia saa nykyään enää e
Ai nykö se on jo miesten syytä että naiset haastaa miehiä oikeuteen ilman todellista syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, että nainen, joka on ollut paikalla ja on ahdistelun UHRI, ei näiden palstamiesten mielestä tiedä mitään siitä mitä on tapahtunut, mutta he itse TÄYSIN SIVULLISINA "iltalehden lukijoina" ovat kyseisen keissin terävimpiä asiantuntijoita. Myöskään tuomarit eivät osaa mitään, eivätkä missään määrin noudata Suomen lakia, vaan tuomitsevat ihan vain fiiliksellä, puolueellisesti tietenkin, senkin nämä kokemusasiantuntijat itse tietävät paremmin kuin kukaan muu, asianosaiset etenkään. Koska hei kyllähän sen nyt vaan TIETÄÄ, että tekijäksi syytetty on ihan takuulla hyvä jätkä, äijä, mestari, tirehtööri, johtaja, päällikkö ja sheriffi.
No tämä. Kaksinaismoralismi naurattais ellei se olisi niin vaarallista. "Hyvä jätkä" kun saa tuomion, oikeuslaitos on väärässä. Kuitenkin penätään, että o
Miten kukaan voi uskoa mitään tapahtuneen jos koko tapahtumasta ei ole mitään muuta kuin täysin yksipuoleinen tarina?
Varsinkin kun hyvin tietää että yksikään nainen ei ole rehellinen nainen vastaan mies tilanteessa ja tämä johtuu siittä että ihan jokainen suomalainen nainen jollain tasolla vihaa kaikkia miehiä
Jokainen tietää, että syytteitä raukeaa näytön puutteen vuoksi vaikka kuinka. Ihan rais kauksiakin jää tuomitsematta. Tästä on oikeaa tietoa kyllä olemassa.
Sen sijaan jälkimmäinen väite on täyttä pötyä, jolla ei ole yhtään minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, nämä vähän jo muutenkin syrjäytymässä olevat, lähinnä tietokoneiden kanssa seurustelevat miehet/pojat on varmasti vähän kärsijöitä tässä. Kun ei ole sosiaalisia taitoja eikä kokemusta oikein mistään, niin sitten uskalla sitäkään vähää tulla ulos hikikomerostaan, kun on
Ai nykö se on jo miesten syytä että naiset haastaa miehiä oikeuteen ilman todellista syytä?
Mistä tuollaista keksit? Oletko yksi niistä, jotka keksii ja levittää valheita pitkin nettiä että saisi mustamaalata naisia?
Ei kai sen ketään normaalia miestä pitäisi rajoittaakaan. En minä edes tunne ketään, jolla olisi taipumus ahdistella naisia, olisi ollut ennen metoota tai olisi sen jälkeen. Ja kas, nämä miehet on myös löytäneet kumppaneita parisuhteeseen ja lapsiakin syntynyt. Voisiko olla, että näillä asioilla ehkä olisi joku yhteys?
Ahdistelijoihinkin olen kyllä törmännyt vaikkapa baarissa, heilläkin saattaa jostain syystä olla vaimo ja lapsia, jotkut naiset siis oikeasti sietää vaikka minkälaisia sikoja jopa kotonaan.
Tässä yksi esimerkki: Menin ravintolasta miehen luokse yöksi. Oltiin tietysti kännissä kuin apinat. Tanssittiin ja juotiin lisää ja sammuttiin pehkuihin. Aamuyöstä oltiin naida napsautettu. Niin pääsi käymään, vaikkei ollut tarkoitus.
Olisiko minun pitänyt huutaa meetoota ja poliisia apuun ja tehdä rikosilmoitus? Mielestäni ei. Joku vastuu sentään kuuluu naisellekin.
Monen mielestä tuollaisesta on tehtävä oikeusjuttu. Kärsimyskorvaus itselle ja mies linnaan.
- Don't understand
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, nämä vähän jo muutenkin syrjäytymässä olevat, lähinnä tietokoneiden kanssa seurustelevat miehet/pojat on varmasti vähän kärsijöitä tässä. Kun ei ole sosiaalisia taitoja eikä kokemusta oikein mistään, niin sitten uskalla sitäkään vähää tulla ulos hikikomerostaan, kun on netistä oppinut ettei naisia saa nykyään enää e
Miten sitä kokemusta voisi kartuttaa.
No tämä. Kaksinaismoralismi naurattais ellei se olisi niin vaarallista. "Hyvä jätkä" kun saa tuomion, oikeuslaitos on väärässä. Kuitenkin penätään, että oikeuslaitos on se mihin seksuaalirikoskeisseissä tulee aina luottaa. Jos "hyvä jätkä" todetaan näytön puutteella syyttömäksi, se on kiveen kirjoitettu totuus. Silloin oikeuslaitos ei kippaskappas olekaan väärässä. Näytön puute ei tarkoita etteikö mitään ole tapahtunut, näyttöä vaan ei ollut, koska heppoisin perustein tuomitseminen oikeudessa ei kuulu oikeusvaltioon, suoja se on syytetylläkin ja näin kuuluu ollakin. Se ei kuitenkaan tee uhrista valehtelijaa. Tätä ei moni ymmärrä tai halua ymmärtää. Todistetut valheelliset syytökset ovat täysin eri asia kuin tapaukset, jossa todisteet eivät riitä.