Voisiko joku selittää, miten esimerkiksi #MeToo rajoittaa miesten oikeuksia?
50% vastaajista oli sitä mieltä, että "#MeToo:n kaltaiset feministiset liikkeet rajoittavat miesten oikeuksia".
Rajoittavat miten? Kysyn ihan tosissaan.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma tässä tulee siitä, että epäsopiva lähestyminen on naisen kokemuksesta kiinni."
No mistä muusta se voisi sitten olla kiinni? Jos joku ihminen lähestyy toista niin ainahan se on ihan joka suhteessa siitä kiinni miten sen toisen kokee. Myös siis siinä suhteessa että vaikka tykkääkin siitä toisesta. Sekin on ihan vain ihmisen omasta kokemuksesta kiinni.
On epätasa-arvoista, että vain naisen mielipide ratkaisee lähestymisen sopivuuden. Miehen kokemuksilla ei ole väliä.
Jos sinua lähestyy epätoivotulla tavalla toinen mies, niin on se silloinkin sun kokemuksesta kiinni ja sulla on oikeus sanoa "ei kiitos" ja odottaa toisen sen ymmärtävän.
Taas tuo rinnastus toist
Miehet eivät pelkää naisia ja heidän lähestymisiään.
Kuka opettaisi naiset olemaan pelkäämättä miehiä ja heidän lähestymisiään? Miehet ovat ihmisiä siinä missä naisetkin ja ei heitä tarvitse pelätä tai pitää vastenmielisinä. Feministien valheita missä miehiä demonisoidaan ei kannata kuunnella.
Kyllä mies päättävässä asemassa pitää suojata itseään niin kauan kuin oletus on että nainen kertoo aina totuuden. #meetoo Ei siinä mitään mutta eihän tuo itsesuojelu luo minkäänlaisia edellytyksiä naisten urakehitykselle koska se vaatii verkostoutumista. Voi olla että jonkun mielestä suojautuminen on turhaa jos käyttäytyy asiallisesti, voi olla, mutta jos joutuu tekemään päätöksiä jotka vaikuttavat negatiivisesti alaiseen niin kaikki tietävät että vihainen ihminen toimii impulsiivisestim Jos vihaisena edes lähtee vihjailemaan asiattomasta käyttäytymisestä niin sitä ei voi enään pysäyttää. Jokainen meistä on varmaan vihaisena sanonut jotain joka ei pidä paikkaansa
Kuka opettaisi naiset olemaan pelkäämättä miehiä ja heidän lähestymisiään? Miehet ovat ihmisiä siinä missä naisetkin ja ei heitä tarvitse pelätä tai pitää vastenmielisinä. Feministien valheita missä miehiä demonisoidaan ei kannata kuunnella.
Joka päivä lehdet kertovat naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Tämäkin ketju kertoo ahdistelusta ja epäasiallisesta kohtelusta naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Emakot voi käynnistää omia noitavainojaan ketä tahansa miestä vastaan vuosien takaisista asioista, kuten kävi esimerkiksi Louhimiehen kohdalla. Lisäksi Ylen naistoimittaja sabotoi ainakin yhden Louhimiehen työmahdollisuuden ulkomailla levittämällä nämä syytökset tuottajan tietoon. Louhimiestä ei ole siis syytetty saati tuomittu mistään, paitsi fem akkojen omassa kenttäoikeudessa:
Puoli vuotta sitten äärimmäiseen julkiseen ryöpytykseen joutunut Aku Louhimies harkitsi julkista itsemurhaa. Asia kävi ilmi Jari Sarasvuon Aamulenkki-ohjelman Anteeksiannosta-jaksosta.
Tuntematon sotilas -elokuvan ohjaaja Aku Louhimies kävi todella syvissä vesissä puoli vuotta sitten julkistetun paljastusjutun jälkimainingeissa. Yleisradion toimittajan Sara Rigatellin 19.3.2018 julkaisemassa paljastusjutussa Louhimiestä syytettiin näyttelijöiden alistamisesta ja nöyryytt
Valehtelivatko nää näyttelijät? Miksi Louhimies joutui ryöpytetyksi? Jos näyttelijät kertoivat, miten ohjaaja heitä kohteli, oliko ongelma se kertominen, vai ne ohjaajan toimet? Olisiko ne pitänyt salata? Jos, niin eikö niissä toimissa ollut silloin jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Emakot voi käynnistää omia noitavainojaan ketä tahansa miestä vastaan vuosien takaisista asioista, kuten kävi esimerkiksi Louhimiehen kohdalla. Lisäksi Ylen naistoimittaja sabotoi ainakin yhden Louhimiehen työmahdollisuuden ulkomailla levittämällä nämä syytökset tuottajan tietoon. Louhimiestä ei ole siis syytetty saati tuomittu mistään, paitsi fem akkojen omassa kenttäoikeudessa:
Puoli vuotta sitten äärimmäiseen julkiseen ryöpytykseen joutunut Aku Louhimies harkitsi julkista itsemurhaa. Asia kävi ilmi Jari Sarasvuon Aamulenkki-ohjelman Anteeksiannosta-jaksosta.
Tuntematon sotilas -elokuvan ohjaaja Aku Louhimies kävi todella syvissä vesissä puoli vuotta sitten julkistetun paljastusjutun jälkimainingeissa. Yleisradion toimittajan Sara Rigatellin 19.3.2018 julkaisemassa paljastusjutussa Louhimiestä syytettiin näyttelijöiden alistamisesta ja nöyryytt
Aina mietin, et jos kyseessä olis ollu Anu Louhinainen, olisko miehet puolustaneet häntä.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä lehdet kertovat naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Tämäkin ketju kertoo ahdistelusta ja epäasiallisesta kohtelusta naisia kohtaan.
Niin ja juuri äsken oli tutkimus, että miehet kokevat pitkissä parisuhteissa enemmän henkistä ja fyysistä väkivaltaa mitä naiset.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010802518.html
Ei toisto tee asiaa todeksi, vain mielikuvan siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeToo hyväksyy sen että naiset saavat pahoinpidellä miehiä ja hyväksyy sen että miehet pakotetaan sotilaiksi vasten tahtoaan.
Hallituksessa on oikeistopuolueita. Joten voit olla yhteydessä kansanedustajaasi ja ehdottaa hänelle että asepalveluksesta tehtäisiin koko ikäluokkaa koskeva asia.
Feministiliitto(?) on tätä ikäluokkapalvelusta ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät enää pysty perheellistymään koska eivät saa naista.
Väkisinkö se nainen pitää ottaa? Jos mies ei viehätä ketään naista, niin onko se naisten vika?
Ei tietenkään väkisin. Vaan kyse on siitä, että ihan tavallisestakin flirttailusta on tullut metoon myötä paheksuttua. Miehet eivät kerta kaikkiaan enää uskalla lähestyä naisia koska pelkäävät siitä seuraavaa sosiaalista tuomitsemista ja maineen menetystä.
Jos se flirttailu miehelle tarkoittaa sitä, että käydään hississä takapuoleen tai rintoihin käsiksi tai vaaditaan seksiä, jotta saa työpaikan, niin voi voi. Ulkkarimiehiltä voi ottaa oppia miten flirttaillaan kevyesti ja häiritsemättä.&
Selvä juttu, otetaan oppia sieltä ja enemmän suoraa toimintaa.
IS-selvitys: Yli puolet Helsingin ja Oulun seksuaalirikoksista tuomituista ulkomaalaistaustaisia.
Jos sinusta kevyt flirttailu on samaa, kuin seksuaaliväkivalta, on ymmärrettävää, että sen kieltäminen on ikävää miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja juuri äsken oli tutkimus, että miehet kokevat pitkissä parisuhteissa enemmän henkistä ja fyysistä väkivaltaa mitä naiset.
Tuosta ei saa puhua. Oikeus uhrin asemaan on yksinomaan meillä naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua #MeToo rajoita mitenkään. Olen lakannut asioimasta naisten kanssa. Kaupoissa voi aina valita sen itsepalvelukassan. Tarvittaessa käyn aina miesmyyjän juttusilla. Jos miesmyyjiä ei ole menen vanhimman naismyyjän luokse. Jos vanhempaa naismyyjää ei ole menen toiseen kauppaan. Harrastuksissa olen vain miesporukalla. Etätyössä ei tarvitse tavata naisia ja kameran saa aina pois päältä. Liikun aina omalla autolla joten ei tarvitse istua naisia täynnä olevissa julkisissa välineissä. Ravintoloissa käyn vain sukulaisten, kavereiden ja työseuran kanssa. Lentokoneessa voi usein vaihtaa paikkaa jos vieressä on nainen. Hammaslääkärini on mies. Ortopedi on mies. Voin elää hyvin naisvapaasti.
MeToo ei rajoita minua mitenkään. Asioin naisten kanssa. Menen ihan rohkeasti kassalle, jossa on naismyyjä. Tarvittaessa kysyn apua mies- tai naismyyjältä, kumpi siinä lähellä sattuu olemaan
Näin minäkin teen mutta minua on syytetty. Tuijotin ajatuksissani kaukaisuuteen ja sain syytteen tissien tuijottelusta mielensä feminismillä tuhonneelta naiselta. En edes nähnyt häntä ennenkuin huuto alkoi.
Sympatiaa ei naisille enää heru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ei saa puhua. Oikeus uhrin asemaan on yksinomaan meillä naisilla.
Olen sitä mieltä, että myös naisten harjoittamasta ja miesten kokemasta väkivallasta pitää pystyä puhumaan.
Siitä huolimatta: olen itse nainen, ja joutunut itseäni lähes puolet isompikokoisen ex-kumppanin kuristamaksi. Ihan varmasti on olemassa myös miehiä, joita se naispuolinen kumppani on vaikkapa uhannut veitsellä, mikä muodostaa vastaavanlaisen uhan hengelle. Väittäisin kuitenkin, että todellakin useammin naisen kohtaama väkivalta on (ihan jo kokoerosta johtuen) huomattavasti useammin vakavampaa ja raaempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat, että miehet tekevät aloitteen treffikutsuissa tai vaikka lähestymisessä baarissa/kahvilassa tms. Monet naiset haluavat myös, että mies "jahtaa" naista kunnes nainen lähtee treffeille.
#metoo:n sanoma on "ei tarkoittaa ei" ja epäsopiva lähestyminen voi johtaa työpaikalla ilmoitukseen hr-osastolle tai pahimmillaan julkiseen nöyryytykseen.
Ongelma tässä tulee siitä, että epäsopiva lähestyminen on naisen kokemuksesta kiinni. Sama lähestyminen komean tai ruman miehen tekemänä on naisen mielestä joko sopivaa tai epäsopivaa. Tavallisen miehen on mahdotonta tietää, joten on harmien välttämiseksi on helpompi olla lähestymättä.
Tavallaan ymmärrän ja en ymmärrä tätä.
Tiettyyn rajaan asti ymmärrän, että MeToo on saanut seuraa etsivät miehet varpailleen ja varomaan -
Kysyin mieheltäni ja pojaltani. Ei ole vaikuttanut heihin mihinkään suuntaan. Siis heidän oikeuksiin. Lähinnä järkytti se kulttuuri, jossa naiset joutuvat elämään. Sitähän ei ne miehet voi täysin tietää, jotka eivät sitä itse harjoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua #MeToo rajoita mitenkään. Olen lakannut asioimasta naisten kanssa. Kaupoissa voi aina valita sen itsepalvelukassan. Tarvittaessa käyn aina miesmyyjän juttusilla. Jos miesmyyjiä ei ole menen vanhimman naismyyjän luokse. Jos vanhempaa naismyyjää ei ole menen toiseen kauppaan. Harrastuksissa olen vain miesporukalla. Etätyössä ei tarvitse tavata naisia ja kameran saa aina pois päältä. Liikun aina omalla autolla joten ei tarvitse istua naisia täynnä olevissa julkisissa välineissä. Ravintoloissa käyn vain sukulaisten, kavereiden ja työseuran kanssa. Lentokoneessa voi usein vaihtaa paikkaa jos vieressä on nainen. Hammaslääkärini on mies. Ortopedi on mies. Voin elää hyvin naisvapaasti.
MeToo ei rajoita minua mitenkään. Asioin naisten kanssa. Menen ihan rohkeasti kassalle, jossa on naismyyjä. Tarvittaessa kysyn apua mies- tai n
Näin minäkin teen mutta minua on syytetty. Tuijotin ajatuksissani kaukaisuuteen ja sain syytteen tissien tuijottelusta mielensä feminismillä tuhonneelta naiselta. En edes nähnyt häntä ennenkuin huuto alkoi.
Sympatiaa ei naisille enää heru.
Mitä ihmettä? Minullekin on alettu huutaa ties missä, sekä miehet että naiset. Vasta viime viikolla joku mies huusi minulle metrossa että mitä vittua töllään. En ollut edes katsonut häntä. Mutta tiedän ja ymmärrän, että on olemassa erilaisia ihmisiä ja jotkut ovat epävakaampia. Ei tulisi mieleenkään ajatella että tuon takia sympatiaa ei kenellekään miehelle enää heru :D Lähdin vain pois sekopäätä rauhoitellen ja menin vaunun toiseen päähän. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että joiltain miehiltä on vuorovaikutuksen perusasiat ihan hukassa. Eivätkö he oikeasti ymmärrä rajaa ahdistelun ja normaalin kanssakäymisen välillä?
Mun mieheni on naisvaltaisella alalla. Ikinä mitään ongelmia. Ymmärtää hyvin selvästi missä rajat kulkevat. Ymmärtää ammatillista etiikkaa, omaa tilannetajua, on pidetty kollega ja minäkin tulen työkavereiden kanssa toimeen.
On aivan paskaa väittää, että miehet eivät voisi olla pidettyjä, tilannetajun omaavia ja arvostettuja yhteisönsä jäseniä tai että se, että on mies, johtaisi heti johonkin ahdistelusyytöksiin. Kyllä se ihan siitä omasta käytöksestä lähtee.
Jokaisella naisella se raja kulkee eri kohdassa. Ei mies voi tietää naisen rajaa ennakolta. Sitä paitsi monet naiset tietoisesti venyttävät ahdistelun määritelmää mahdollisimman laajaksi jotta esim. pys
Mun mies on myös naisvaltaisella alalla. Ajoittain hän on ollut työyhteisön ainoa mies. Eipä ole tullut valituksia hänen käytöksestään. Yksi työntekijä vaihtoi työpaikkaa, kun oli niin ihastunut, eikä saanut vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeToo ei rajoita minua mitenkään. Asioin naisten kanssa. Menen ihan rohkeasti kassalle, joss
No sinun julkiseen teilaamiseen tähtäävää kansanliikettä ei ole olemassa, toisin kuin minun. Miehinen etuoikeuteni nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisena miehenä, perheen isänä ja aviomiehenä jolla on kaksi tytärtä vastaan että ei yhtään mitenkään.
Ei rajoita oikeuksiani että ei saa ah***tella tai rai***ta.
Kukaan ei ole tehnyt minusta ilmoitusta vaikka olen tutoroinut naisia, käynyt kahdestaan lounaalla ja firmaammekin on palkattu naisia.
Tavallisille miehille tämä ei ole mikään ongelma.
Se että juuri sinä et ole joutunut feministien lynkkaamaksi ei tarkoita sitä, etteikö sellaista tapahdu. Mies ottaa nykyisin todella ison riskin jos lähtee lähestymään naisia. Jos nainen ei pidä miehen tekemästä lähestymisestä niin metoo-liikkeen myötä nainen voi tuhota sen miehen elämän jos haluaa.
Miehet kyllä lähestyvät minua ihan yhtä usein nyt kuin enn
"Tuntemattoman spontaanisti suorittama genitaaleihin tai rintoihin kiinni käyminen kuuluu naisten urbaaniin tarustoon. Erittäin harva on sellaista koskaan todistanut, mutta siitä huolimatta sitä on joka naisen kätevä käyttää uhriutumiseen."
Tämä kommentti on osoitus siitä, ettet usko naisia, etkä usko miesten näin toimivan. Sinusta on helpompi uskoa naisten valtaimenaan valehtelevan, kuin että jotkut miehet näin tekevät. Olet joko tosi naivi, tai misogyninen.
Ei saa seksuaalisesti häiritä, ahdistella ja r a i s k a t a vapaasti. Tai oikeastaanhan se on ollut kielletty laissa enemmän tai vähemmän meidän elinaikananne, mutta nyt on vaarana että syyllinen joutuu rikoksesta vastuuseenkin.
Feministit tulee saattaa vastuuseen rikoksista ihmisyyttä vastaan.
4ever MGTOW ja naisen voi pitää tunkkinsa!
Kiitän varpaatkin ristissä korkeampia voimia siitä, että omat työkaverini ovat täysipäisiä uroksia. Uskaltaa ihan hyvin heidän kanssaan kaksin tai koko porukan kanssa niin suljettuun kokoushuoneeseen, kuin hämärään varastoonkin. No nää onkin sosiaalisesti normaaleja ihmisiä, joiden ei tarvitse pohtia puolta päivää, kuinka toimia toisen ihmisen kanssa.