Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Koulujen Jeesus-laulut: Nyt puhuu satanisti

Vierailija
13.11.2024 |

On se hienoa, että jokainen saa nyt äänensä kuuluville. 

Vai onko?

www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a41d72f2-6c39-4fab-834a-653531ed663d

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijä taisi trollata läpi koko haastattelun :D

Kristityt trollaa. Kuunteleppa joskus, mitä ne papit puhuu. Puuta heinää 🤪

Vierailija
42/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat, jotka tuputtavat ja pakottavat aatteitaan muille ja muiden noudatettavaksi, ovat ne, jotka vihaavat kristinuskoa. He haluavat sulloa kaikki muutkin omaan ehdottomaan ja ahtaaseen kuplaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähä-älyiseltä vaikuttaa. Ensin sanoo miten kaikki uskonnon opetus olis hyvä lopettaa kouluissa ja sitten sanoo, että jos pääsis diktaattoriks niin pakottais omaa uskontoaan opetussuunnitelmaan :D

Kuinkahan paljon saatananpalvonta tai satanismi edes on uskonnollisuutta ja kuinka isolta osin erikoisuuden hakemista?

Satanachia on huumorimiehiä. Ei ole kaikessa niin tosissaan, älä sinäkään.

Ei ole huomion hakemista. Hän on taiteilija ja tehnyt uran satanismin parissa. Ansioitunut omassa genressään, ei tarvitse hakea erikseen huomiota millään. Ukko on maailmankuulu ;)

Satanismin ja saatananpalvonnan eroista kysyttiin, niin vastaus siihen on yleensä se, että satanisti on ateistinen eikä palvo mitään. Itse olen satanisti enkä usko mihinkään saatanoihin. Tämä on kristittyjen lahjoittama lempinimi 😍

Satanismi pähkinänkuoressa on siis sitä, että luonto nostetaan ihmisen edelle ja oma hyvinvointi lähimmäisenrakkauden edelle. Se on kristinuskoa ylösalaisin. 

Itse uskon käskyihin ja raamattuun uutta testamenttia lukuunottamatta. Siihen osaan siis, mikä on monen kristityn mielestä saatanan käsialaa ;)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   

Uppista! Taisit juuri valehdella (kuuluu varmaan hyveisiin uskossasi). Kukaan kristitty ei missään eikä ikinä väitä, että saatanalla olisi ollut mitään mahdollisuuksia sanella Vanhaa Testamenttia tai yhtään mitään Raamatussa olevaa, Se on Jumalan Sana ihan koko Raamattu.

Vierailija
44/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeesus pelottaa ?

Keneltä kysyt? Vastaan satanistien puolesta, että kysymys on sellainen, ettei siihen voi vastata loukkaamatta. Pahoittelut siitä. Mutta Jeesus on pelkkää mielikuvitusta. Se ei ole historian henkilö. Kysymys on hullunkurinen. Vain kristityt ja muslimit uskovat Jeesukseen.

Pelkäätkö sinä esim. Muhammedia? Juttele mieluummin muslimien kanssa tästä aiheesta.

Vierailija
45/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähä-älyiseltä vaikuttaa. Ensin sanoo miten kaikki uskonnon opetus olis hyvä lopettaa kouluissa ja sitten sanoo, että jos pääsis diktaattoriks niin pakottais omaa uskontoaan opetussuunnitelmaan :D

Kuinkahan paljon saatananpalvonta tai satanismi edes on uskonnollisuutta ja kuinka isolta osin erikoisuuden hakemista?

Ei ole huomion hakemista. Hän on taiteilija ja tehnyt uran satanismin parissa. Ansioitunut omassa genressään, ei tarvitse hakea erikseen huomiota millään. Ukko on maailmankuulu ;)

Satanismin ja saatananpalvonnan eroista kysyttiin, niin vastaus siihen on yleensä se, että satanisti on ateistinen eikä palvo mitään. Itse olen satanisti enkä usko mihinkään saatanoihin. T

Et uskoisi puoliakaan, jos kertoisin, mitä olen teiltä kuullut ;)

Jeesusta, Saatanaa, Pyhää henkeä tai mitään muutakaan teidän kolmiyhteydestä ei löydy vanhasta testamentista. Hard core luterilainen valitsee vain uuden testamentin ja psalmit, eikä muuta.

Pitääkö minun opettaa teille kristinuskoa? JEESUS lunasti teidät! Teidän ei tarvitse palvoa sitä, mitä juutalaiset palvoo eikä noudattaa käskyjä. Se on teille väärä kirja. Itse olette opettaneet minulle näin, älä minua siitä syytä. 

Vierailija
46/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se ongelma mitä uskonnon tuputtajat eivät ymmärrä.

Yhteiskuntamme perusperiaatteita on yhdenvertaisuus. Jos yksi uskonto on esillä koulussa, sitten sama mahdollisuus pitäisi antaa kaikille muillekin. Muuten yhdenvertaisuus ei toteudu. 

Itse olen kristitty, mutta en usko tuputtamiseen enkä uskon väkisin ujuttamiseen yhteiskunnan rakenteisiin. Uskon vapaaseen evankeliointiin.

Voi hyvänen aika. Jos laulussa mainitaan Jeesus, onko se muka TUPUTTAMISTA?

T. Toinen uskova

Vierailija
47/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lord Satanachia on itsekin uskonnon uhri, helluntalaisten.

Aivan samoin oli tilanne modernin satanismin "isällä" Anton Laveyllä, joka perusti oman uskontonsa nähtyään "kristittyjen" kaksinaismoralismin. Jän näki näitä "kristittyjä" viikolla ilotalossa ryyppäämässä, pelaamassa ja ostamassa seks.palveluita ja viikonloppuisin kirkossa rukoilemassa syntiensä anteeksiantamiseksi kerta toisensa jälkeen.

Minun on helppo ymmärtää miksi hän teki ratkaisunsa.

Juu, juu, näki varmasti. Hänpä oli ehtiväinen kun joka paikkaan sattui, missä "kristittyjä" oli. Jep, jep. Ja vieläpä kirkossakin heidän toimintaansa kävi tarkkailemassa.

Vierailija
48/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntamme perusperiaatteita on yhdenvertaisuus. Jos yksi uskonto on esillä koulussa, sitten sama mahdollisuus pitäisi antaa kaikille muillekin. Muuten yhdenvertaisuus ei toteudu. 

Itse olen kristitty, mutta en usko tuputtamiseen enkä uskon väkisin ujuttamiseen yhteiskunnan rakenteisiin. Uskon vapaaseen evankeliointiin.

T. Toinen uskova

Haluaisitko sinä uskovana, että lapsesi koulussa laulettaisiin laulua, jossa mainitaan vaikkapa se olento, jota tämän lehtijutun henkilö palvoo?

Vierailija
49/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen kristinuskon "vastustaminen" on vain hyvää promoa ja nämä Jumalan vihaajat väittelevät nyt keskenään kun Jeesus tuli iholle. Miksi pitää kiivaastua kun voisi ihan avoimesti sanoa että nautin synnistä ja menen ilon askelin helvettiin. Heti menevät kilpikonna puolustukseen ja sanovat älä tuomitse. Kaikkea muuta ihminen kyllä sietää ja jostain oikein nauttiikin mutta kun kuulee Kristinuskosta nin syyllisyys ja vastareaktio herää.

Vierailija
50/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen uskova

Haluaisitko sinä uskovana, että lapsesi koulussa laulettaisiin laulua, jossa mainitaan vaikkapa se olento, jota tämän lehtijutun henkilö palvoo?

Vastaan sivusta: Kristinusko on osa tämän maan yleisiä perinteitä. Sitä ei voi eikä pidä rinnastaa vieraiden maiden uskontoihin eikä satanismiinkaan. Toki kaikilla on oikeus uskoa tai olla uskomatta mihinkään, mutta vähemmistöjen edustajat eivät voi vaatia, että enemmistön pitäisi lakaista omasta kulttuuristaan kaikki sellainen, mikä he eivät henkilökohtaisesti tykkää.

Ei nudistikaan voi vaatia muita riisumaan vaatteita.

Vierailija
51/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta onko pakko ottaa kirjaimellisesti jokainen sana, mitä suusta tulee? Ei ole. "

Ei ole, mutta jos on selkeitä ristiriitaisuuksia ulosannissa, niin silloin saattaa antaa itsestään helposti typerän kuvan. Vaikka oliskin niin, että tuo "jos saisi mahdollisuuden, pakottaisi katsomustaan koulussa" olis läppää, niin mitä sitten? Ihan sama miten päin asian kääntää, sanojasta saa typerän kuvan. Siinä joko tuhlataan sanoja ja saatua mediatilaa puhumalla merkityksetöntä paskaa, tai muuten vaan suolletaan epäkoherenttia ulosantia.

Vierailija
52/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en hyväksy kuoleman ja demonien ympärille rakennettua halloweenia. 

Vierailija
53/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen uskova

Jos vaikka sisäinen demoni kuulee sanan Jeesus, niin sieltähän herää negatiiviset tuntemukset asiaa kohtaan ja se voidaan tulkita tuputtamisena 

Vierailija
54/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanismin ja saatananpalvonnan eroista kysyttiin, niin vastaus siihen on yleensä se, että satanisti on ateistinen eikä palvo mitään. Itse

Kyllä Jeesus on vanhassa Testamentissa mutta se on esikuvana ja kätkettynä. Hän näki jo aabrahamin. Jeesus oli jo aatamin ja eevan syntiinlankeemuksessa

Vierailija
55/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenvertaisuus mikä oksettava sana ja pitää kieltää heti! Kristinusko on perusta sille mitä me suomalaiset olemme tänä päivänä, Suomi on kristitty maa, joten meidän kuuluu kuulla kristillisiä lauluja. Piste.

Vierailija
56/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä 5-kymppisellä ukolla on tainnut kehitys jäädä pahasti kesken.

Vanhemmat oli helluntailaisia ja kapinoi vieläkin vanhemmilleen. Voi Jestas.

Vierailija
57/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen uskova

Jos vaikka sisäinen demoni kuulee sanan Jeesus, niin sieltähän herää negatiiviset tuntemukset asiaa kohtaan ja se voidaan tulkita tuputtamisena 

Alan uskoa, että ne, joita hermostuttaa vähäinenkin ripaus kristinuskoa, ovat pahasti riivattuja. Eksorsismi voisi auttaa. Tai nutturan löysääminen.

Vierailija
58/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä 5-kymppisellä ukolla on tainnut kehitys jäädä pahasti kesken.

Vanhemmat oli helluntailaisia ja kapinoi vieläkin vanhemmilleen. Voi Jestas.

Oho, olis luullut puolet nuoremmaks juttujen tasosta ja pikselimössökuvien perusteella.

Vierailija
59/91 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en hyväksy kuoleman ja demonien ympärille rakennettua halloweenia. 

Se on kylläkin rakentunut, ei rakennettu, monien eri kulttuurien summana, kun todella monissa eri kulttuureissa siihen aikaan juhlitaan jotain. Kuolleiden muistopäiväkin kuuluu siihen, ja eikö meilläkin täällä uskottu että silloin kummittelee? Tai vainajien henkien liikkuvan silloin tms. No joka tapauksessa kyseessä on aivan mielenkiintoinen ilmiö, kun amerikkaan oli tullut paljon eri paikoista porukkaa ja kaikkien omissa kulttuureissa silloin juhlittiin jotain ja ajan kanssa siitä tuli sitten se mitä se nyt on. Mutta ilmiö sais toki pysyä siellä amerikassa, meillä on omat perinteet eikä tarvis vierasperäistä viemään tilaa kotoperäiseltä perinteeltä. Meneepä ohi aiheen.

Vierailija
60/91 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helluntaiseurakuntien opissa mättää?

Tämäkin kaveri on omien sanojensa mukaan entinen uskovainen ja helluntalaisperheestä. Säälittävä rääpälehän tuo on, 1970 luvulla näitä sanottiin spurguiksi,  mutta hän kuvittelee olevansa suuri taiteilija ja paikkaa sillä tyhjää itsetuntoaan.

www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a41d72f2-6c39-4fab-834a-653531ed663d

olen tavannut näitä helluntalaisperheen uskovaisia muutaman, kaksi kaveria on

meneet samoin black metallin kuunteluun ja juopotteluun ja huumeisiin. Toinen oli pitkään facebook kaverina ja tapasinkin pari kertaa. Sanoi että black metal vei hänen mielensä siihen maailmaan nuorena ja sitten tuli alkoholi, johon addiktoitui heti. Puhui itsemurhasta usein mutta en jaksanut uskoa sitä kuin kännipuheiksi. Oli älykäs kaveri ja kyllästynyt helluntaiseurakuntien toimintaan ja ns pullamössöön ja haitarikerhoon. Kuoli tuossa 5 vuotta sitten joko itsemurhaaan tai viinaan. Toinen sinnittelee uskossa, mutta on välillä (eli 2 kertaa viikossa) kaljoissa ja on kans välillä ollut black metallia ja välillä Jeesus on taas Herra.

Mikä tässä mättää, kun kaikki yhdistää suomalainen helluntalaisuus?

Onko kyse siitä että helluntaissa on paljon sielullisuutta ja yritetään pumpata hyvää feelistä mutta puhutaan aivan pehmoja?

Alkuperäinen azuza-kadun helluntalaisuus ei ollut tätä eikä suomalainen helluntalaisuus ole yhtään

samanlaista kuin se on esim, USAssa tai Intiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä