Poikani 23 v tyttöystävä 36 v on raskaana hänelle?!
Tämä ei ole provo. Toistan: tämä ei siis ole provo. Olen niin perkeleellisen vihainen naiselle, ja mielestäni tämä kauhea viettelijätär saisi suksia kuuseen!
Ihanaa toki saada lapsenlapsi, mutta mielestäni nainen on syöjätär, joka varastaa poikani nuoruuden.
Mitä mieltä?
Kommentit (66)
Voin kertoa, että 16-vuotias ei saa ajokorttia, eikä saa vielä äänestää. Toivottavasti selvisi tämä :)
Isoäitini oli 19 kun meni naimisiin isoisäni kanssa joka oli 40v. Eikä se heidän suhdettaan ainakaan haitannut mitenkään. Isoisoäidilläni oli 93-vuotiaana kuusikymppinen " poikaystävä" . Ei rakkaus ikää katso. Aikuiset tehköön keskenään minkä parhaimmaksi katsovat.
Eihän tuossa tilanteessa olisi mitään mussutettavaa, jos sukupuolet olisivat toisin päin. Ja jos 23-vuotiaana on vielä avuton/kypsymätön kakara, sitä tulee olemaan loppuelämänsä.
Vierailija:
Voin kertoa, että 16-vuotias ei saa ajokorttia, eikä saa vielä äänestää. Toivottavasti selvisi tämä :)
35: Sain luovutusvoiton tosiaan. Ja meillä anoppikin ryhtyi painostamaan, ei voinut mies kai kuin taipua. Itse halusin lasta niin paljon, että olisin laittanut tavarat jakoon. Miehelle sekään ei käynyt. Mies kai halusi kaiken, tietynlaisen vapauden ja kuitenkin parisuhteen... En tiedä toiminko itsekään moraalisesti oikein, kun en lähtenyt vaan jäin koska mies antoi suostumuksensa lopulta lapsen tuloon.
No, mun tapaus ei tähän sinänsä liity sen kummemmin. Ap:n pojan ja hänen naisensa raskaushan on mitä iloisin uutinen JOS olivat asiasta sopineet tai JOS oli oikea vahinko. En todellakaan tiedä miten asia on ja kommentoinkin vain sitä tilannetta jos oli ns. " vahinko" naisen puolelta.
Ja ikäasia ei liity oikeastaan mielestäni kysymykseen, vaan kysymys on siitä onko lapsesta ollut puhetta.
Kyllä 20-vuotias on reippahasti kehittyneempi kuin 16-vuotias, sille ei voi mitään. Myöhemmin ikä-erot toki tasoittuvat, ja kun tämä nyt 16-vuotias on 25, on tämä tuolloin 20-vuotias vain 29v. Viiden vuoden ikäero on kuitenkin snadisti eri tilanne kuin 13 vuoden. Pääasia tässä lienee kuitenkin se, että ap:n poikakin on aikuinen, ja hänen ainakin pitäisi pystyä tekemään päätöksiä ihan itsekseenkin.
Yhdessä olimme kaikkiaan 12 vuotta, yksi lapsi!
Valitettavasti näin vuosikymmen myöhemmin kun tilannetta analysoi, niin jonkinasteisia traumoja tuosta on jäänyt. Sen vuoksi en katso hyvällä sitä, jos joku selkeästi vanhempi porailee 16-vuotiasta, joka ei vielä todella ymmärrä tekojaan ja mahdollisia seurauksia (minulla abortti). Ja ei, jälkeenpäin ajateltuna en todellakaan ollut aikuinen.
Vierailija:
Valitettavasti näin vuosikymmen myöhemmin kun tilannetta analysoi, niin jonkinasteisia traumoja tuosta on jäänyt. Sen vuoksi en katso hyvällä sitä, jos joku selkeästi vanhempi porailee 16-vuotiasta, joka ei vielä todella ymmärrä tekojaan ja mahdollisia seurauksia (minulla abortti). Ja ei, jälkeenpäin ajateltuna en todellakaan ollut aikuinen.
Siis mikä tekemisistäni osoitti erityistä lapsellisuutta?
Itse aloin odottamaan esikoistani 23-vuotiaana ja mies oli silloin 25-vuotias. Omasta mielestäni olimme silloin hyvin kypsiä vanhemmiksi. Ap, aliarvioitkohan omaa poikaasi? Poika voi olla sitten loppuvaiheessa raskautta ihan valmis isäksi. Eikö ole mahtava juttu! Sinun pitää nyt tukea ei tuomita! Äitinä tuet kävi miten kävi. Otat myös miniän vastaan avoimin mielin! Eikö olisi ihanaa kun heidän suhde onnistuisi ja viaton lapsi saisi molemmat vanhemmat. Se ei kyllä onnistu jos kaikki on suhdetta vastaan! Onko parempi, että poikasi maksaa sitten lopun ikää elatusmaksuja yms.
Nyt järki käteen! Ei se nainen nyt niin paha voi olla! Ja 36-v. ei todellakaan ole mikään ikäloppu! Minulla kanssa veli seurustelee 10 vuotta vanhemman naisen kanssa. Ja hyvin menee!! Mieti 5-6 vuotta eteenpäin. Poikasi on 28 v. Minulla on nyt sen ikäisenä 5-v. ihana poika, joka jumaloi mummiaan. Olisiko ihanaa jos sinäkin saisit ihanan oman lapsenlapsen, joka rakastaisi sinua???
Oma poikani on nyt kyllä vasta 15.
Tosin reagoisin ihan samalla lailla, jos 23-vuotias tyttäreni (joka on 18, oikeasti) olisi raskaana muutaman kk:n seurustelun jälkeen 36-vuotiaalle miehelle.
Jostain kumman syystä vaikka muuten teoriassa olen sitä mieltä, että rakkaus ei katso ikää, en halua, en, en, en, lasteni seurustelevan nuorina (= alle 25) reilusti itseään vanhempien ihmisten kanssa.
Aika näyttää kuin käy.
Vierailija:
Siis mikä tekemisistäni osoitti erityistä lapsellisuutta?
Ja 16-vuotias ei välttämättä ymmärrä, että seksistäkin voi kieltäytyä ihan hyvällä omallatunnolla, ja se ' jakaminen' ei tee sinusta sen coolimpaa. Sitä tässä yritin peräänkuuluttaa, että antaisi nyt 16-vuotiaiden vielä vähän kasvaa..
Minä puhun 16v ja 20v seurustelusta ja sinä jostain ympäripäissään kännäämis seksihurjasteluista. Kyllä 16-vuotiaskin pystyy jo kahtaviikkoa pitempään seurustelusuhteeseen ja miettimään tulevaisuutta ja ottamaan vastuuta.
Vierailija:
tapahtumaan, mutta kyllähän tässä kieltämättä mieleen tulee että tuon ikäisellä (itseni ikäinen ) naisella biologinen kello käy ja on käyttänyt hetket hyväkseen.
ja tietää kuka on isä kuin että olisi joku yhdenillan seuraus :)
Vierailija:
Sitäpaitsi ei 36v ole mikään ikäloppu. Täällä keuhkotaan ikäänkuin
ap:n 23v pojalla olisi 63v nainen. Mutta jos kirjoittajien keski- ikä on 20 niin....
Minä olen 39, ihan kohta 40. Esikoiseni on 17. Enkä voi kuvitella " sekaantuvani" paria vuotta esikoistani vanhempaan liki " lapseen" . Riippuu varmasti ihmisestä, mutta minusta 23-vuotias on vielä melko kakara (vaikka iästäni lienee laskettavissa, että olin alle tuon kun esikoiseni syntyi).
Varmasti rakkaus ei katso ikää ja ihmisen persoona ratkaisee jne -- mutta jotenkin tuntuu melko eripariselta pari, jossa toinen on nippa nappa reilu 20 ja toinen liki 40 vee. Tasaisemmalta tuo tuntuisi esim. siinä kohtaa kun toinenkin olisi jo yli 25, likempänpä kolmeakymmentä.
Vierailija:
Varmasti rakkaus ei katso ikää ja ihmisen persoona ratkaisee jne -- mutta jotenkin tuntuu melko eripariselta pari, jossa toinen on nippa nappa reilu 20 ja toinen liki 40 vee. Tasaisemmalta tuo tuntuisi esim. siinä kohtaa kun toinenkin olisi jo yli 25, likempänpä kolmeakymmentä.
Ja jos tässäkin pätisi ajatus, että miehet kehittyy keskimäärin 2 vuotta hitaammin henkisesti kuin tytöt niin... mutta älä vaan tajua älä...
Vierailija: