Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten kollektiivinen vastuu väkivallasta

Vierailija
13.11.2024 |

Olenko ainoa jonka mielestä miesten kollektiivinen vastuu muiden miesten väkivallasta tai käytöksestä ei kuulosta reilulta? 

En ymmärrä sitä ajatuksena eikä se ole minusta käyttökelpoinen suunnitelma. 

Esimerkiksi oma mieheni ei ole eläissään ollut väkivaltainen. Eikä hänen isänsä. Eikä hänen veljensä. Eikä hänen ystävänsä. Eikä meidän aikuiset pojat.

Mitä mieheni nyt käytännössä pitäisi sitten tehdä? Jos hän ei tunne väkivaltaisia miehiä ja hän kohtelee naisia hyvin. 

Yhteiskunnallinen keskustelu on varmasti hyväksi, mutta se ei koske vain miehiä vaan se koskee ihan kaikkia. En minäkään naisena halua ottaa vastuuta kaikkien naisten tekemisistä. 

Kommentit (538)

Vierailija
101/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittiin eilen mun 18 ja 19 vuotiaiden poikien kanssa tätä juttua. Pojat koki avuttomuutta kun eivät oikein ymmärrä mitä heiltä halutaan ja mitä heidän pitäisi tehdä. Heidän elämässä ei ole väkivaltaisia miehiä, joten koko aihe on heille täysin vieras. Ystäväpiirissäkään ei ole huonoa huumoria tai mitään väkivaltaan viittaavaa puhetta. 

Todettiin sitten yhdessä, että meille riittää se, että pojat osaavat itse käyttäytyä. Muiden tuntemattomien ihmisten tekemiset eivät ole meidän poikien vastuulla eikä heidän tule syyllistyä asioista joihin heillä ei ole mitään kosketuspintaa tai mihin eivät voi mitenkään vaikuttaa.

Tässä perheessä tämä asia on siis lopullisesti taputeltu. Meidän pojat jatkakoot normaalia nuoren huoletonta elämää! 

Vierailija
102/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat mittasuhteisiin! Kyselyn mukaan 75% yhden ikäryhmän miesten mielestä nainen EI voi ansaita häneen kohdistuvaa väkivaltaa esimerkiksi ulkonäöllään, pukeutumisellaan tai käytöksellään. Muissa ikäryhmissä vielä useampi.

Sara Sieppi kertoo kirjassaan hakanneensa toistuvasti humalaista Roope Salmista. En silti pidä naisia kollektiivisesti vastuullisina, moni ei edes Sieppiä.

Joo, tuohan on ihan hullu tulos. Mikään käytös ei saisi naista ansaitsemaan väkivaltaa. Ei kukaan voi olla oikeasti sitä mieltä. Mitä jos nainen hyökkää väkivaltaisesti päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei ole saatu yhtäkään hyvää vastausta mitä pitää tehdä miehen joka ei tunne miehiä jotka käyttäytyy huonosti tai puhuu asiattomasti? 

Mitä pitää tehdä jos ei ole somessa aktiivinen? 

Mitä? Vastatkaa nyt. 

Vierailija
104/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat mittasuhteisiin! Kyselyn mukaan 75% yhden ikäryhmän miesten mielestä nainen EI voi ansaita häneen kohdistuvaa väkivaltaa esimerkiksi ulkonäöllään, pukeutumisellaan tai käytöksellään. Muissa ikäryhmissä vielä useampi.

Sara Sieppi kertoo kirjassaan hakanneensa toistuvasti humalaista Roope Salmista. En silti pidä naisia kollektiivisesti vastuullisina, moni ei edes Sieppiä.

Joo, tuohan on ihan hullu tulos. Mikään käytös ei saisi naista ansaitsemaan väkivaltaa. Ei kukaan voi olla oikeasti sitä mieltä. Mitä jos nainen hyökkää väkivaltaisesti päälle?

Hyvää viihdettä tubessa videot missä naiset ylevää koskematonta valtaansa käyttäen aloittavat käyttäytymään väkivaltaisesti miestä kohtaan ja sitten yllättyvät, kun mies pätkäiseekin takaisin.

Vierailija
105/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni on aina ihmetyttänyt tämä miesten syyllistyminen siitä kun todetaan fakta, että miehet ovat yliedustettuina kaikissa väkivalta tilastoissa. Normaalisti kun puhutaan jostain ongelmaryhmästä johon ihminen kuuluu sukupuolensa perusteella, ihminen jolla itsellä ei ole tätä ongelmaa, pystyy kyllä erottamaan, että nyt ei ole kyse minusta ja tämän ongelman esiin tuominen ei ole minun syyllistämistäni. Mutta sitten kun puhutaan miehistä väkivallantekijöinä, esiin marssii joukko väkivallttomia  (ainakin omien sanojensa mukaan, siis) miehiä valittamaan kuinka heitä syyllistetään. Ja tämän myötä tärkeä keskustelu kuolee ja aletaan vain lohduttelemaan näitä miehiä.

Itse olen menneisyydessäni elänyt väkivaltaisessa ympäristössä ja kohdannut niin väkivaltaa kuin sen uhkaakin miehiltä. Olen nähnyt ominsilmin sen, kuinka miehet sulkevat silmänsä siltä kun kaveri kohdistaa väkivaltaa puolustuskyvyttömään ihmiseen. Olen nähny

Miehet on lähinnä väkivaltaisia toisia miehiä kohtaan ja se aggre taas kumpuaa ihan testosteroiinista. Näin se on lähes kaikilla eläinlajeilla, eikä ihminen ole mikään poikkeus. Mutta perheväkivallassa miehet ja naiset on tilastollisesti tasan, vain toisesta puolesta silti puhutaan (poikkeuksia lukuun ottamatta). Miehet lyö naista ihan yhtä paljon/vähän kuin mitä naiset lyö miestä. Suuri osa miehistä ei ole niitä macho-alfoja, vaan kilttejä ja alistuviakin. Heitä on paljon ja heitä hakataan. Kuten sanoin: tilastollisesti menee tasan.

Vierailija
106/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos miehet menis istumaan Mannerheimintielle ja pysäyttäis liikenteen?

Vierailija
107/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää viihdettä tubessa videot missä naiset ylevää koskematonta valtaansa käyttäen aloittavat käyttäytymään väkivaltaisesti miestä kohtaan ja sitten yllättyvät, kun mies pätkäiseekin takaisin.

Mä veikkaan että tämä on yksi iso muutos, ja saattaa vaikuttaa myös noihin tuloksiin. 

Ennen perus mies otti naisen lyönnit vastaan ja piilotti asian muilta, myös viranomaisilta. Nyt kun tasa-arvoa on huudettu joka tuutista niin monta vuotta ja korostettu kuinka naiset on yhtä kovia kuin miehetkin, niin miehet ei enää ota lyöntejä vastaan vaan lyövät takaisin. 

Vierailija
108/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisko jos miehet menis istumaan Mannerheimintielle ja pysäyttäis liikenteen?

Ne on töissä. Ei niillä ole aikaa

Vierailija
109/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkään ei ole saatu yhtäkään hyvää vastausta mitä pitää tehdä miehen joka ei tunne miehiä jotka käyttäytyy huonosti tai puhuu asiattomasti? 

Mitä pitää tehdä jos ei ole somessa aktiivinen? 

Mitä? Vastatkaa nyt. 

Miksi hänen pitäisi tehdä yhtään mitään? Kyseehän on siitä, miten toimii jos tuollainen tilanne tulee vastaan. Monelle, onnekkaalle tuollaista tilannetta ei tule koskaan vastaan.

Sen sijaan voi pohtia millaiset miehet (ja naiset) vänkäävät ja penäävät tätä asiaa täällä usein varsin hyökkäävillä viesteillä vielä. Tässäkin ketjussa on monia itseään hyviksi väittäviä miehiä jotka kuitenkin haastavat asialla riitaa. Oikeasti mies joka ei hyväksy väkivaltaa ja on sen valmis tuomitsemaan tilanteen eteen sattuessa ei käytä tätä aihetta keppihevosena oman aggressionsa purkamiseen.  He toteavat itsekseen, että joo tuomitsen jos tulee vastaan ja jatkavat väkivallatonta elämäänsä.

Vierailija
110/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puenpa sankariviitan ylleni ja lähden pelastamaan naisia väkivaltaisista suhteista mihin ovat hankkiutuneet.

Tämä. Mun kokemuksen mukaan naiset itse valitsee ja tykkää olla näiden miesten kanssa. Mun kimppuun on käyty kaupungilla tällaisten miesten toimesta niin että se heidän nainen on siinä vieressä katsomassa ja kannustamassa sitä touhua. Ja vaikka yrittäisit keskustella asiasta niin se mies on päättänyt että pitää päästä tappelemaan.

Valitsit sitten olla kaupungilla vähän väärään kellonaikaan. Valitsit laittaa vääränväriset housut, hönön näköiset hiukset tai sitten vain valitsit olla naamasta ärsyttävän näköinen. Eihän se pera voi mitään käytökselleen, kun valitsit hänen seuransa ja provosoitkin vielä. Jos olisit kunnollinen, et varmasti joutuisi tuollaisiin tilanteisiiin. Taisit vielä tykätäkin peran käsittelystä, myönnä vaan.

Onko kivaa ja fiksua päättelyä? Onko mukavaa?

Vierailija
111/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan töistä vapaata niin olen mukana! Otan kaljat pakkaa sinä pallogrilli ja makkaraa. Misogynian vastainen mielenilmaus

Vierailija
112/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tässä kiitos. En koe mitään väkivaltaisia haluja naisia kohtaan. Miksi tuntisin? Täydellinen paradoksi. 

Mitä minun odotetaan tekevän asialle? Huutamaan katoilta miten naisen hakkaaminen on väärin kun koskaan itse tehnyt, enkä tule tekemään, moista? Syyttömiä syyttävää p a s k a a. 

Ai niin btw nämä naisia vihaavat miehet ovat vähän muualta tulleita. Eikö ole päiväselvä asia? Se ei ole Pekka ja Matti jotka naisia vihaa ja hakkaa. V i t u n Ahmedit ja Muhammedit asialla. 

Mut on hakannut vain yksi mies, ja se oli juurikin Pekka tai Matti.

Naisia hakkaava Pekka ja Matti ovat suomalaisessa kulttuurissa poikkeavia, eikä heidän ystäväpiiriissään (jos heillä sellaisia sitten enää on) muut miehet hyväksy tuollaista. Tavallinen suomalainen mies ei kohtele naista kaltoin.

Ahmedin, Muhamedin ja Alibaban kulttuurissa nainen ei ole ihminen vaan miehensä omaisuutta, ja samalla tavalla kun siellä mies voi potkia tuolia voi myös potkia ja hakata naista. Ja koska tässä ishlamilaisessa korkeakulttuurissa mikään ei miesten maailmassa ole tärkeämpää kuin "kasvojen säilyttäminen" niin jos kuka vaan perheen naisista millään tavalla (miehen mielestä) loukkaa miehen kunniaa, niin nainen on kovalla kädellä palautettava ruotuun ja pahimmillaan sitten surmattava.

En vaan ymmärrä mistä naiset ovat nyt tuohtuneita. Tuo kuuluu ählyjen kulttuuriin siinä kun suvivirsi suomalaiseen kulttuuriin. Ei sitä sieltä kulttuurista ja dnasta saada kitkettyä pois millään sanallisella tuomitsemisella ja nettikirjoittelulla eikä varsinkaan suomalaisten miesten syyllistämisellä (joista 99% ei harrasta minkäänlaisia rikoksia). 

Tätähän te erityisesti vihervasemmistos äänestäneet ja äänestävät naiset ja miehet olette halunneet. Lisää tänne kouluttamattamia miehiä ishlamilaisista kehitysmaistaryöstelemään ja rai skaamaan ja hakkaamaan. Eivät he koskaan sopeudu Suomeen tai "kotoudu", ei heidän tarvi, kukaan ei edellytä sitä, tuet juoksee ja oman kulttuurin edustajia on jo riittävästi niin että voidaan tukea sitä omaa kulttuuria. Sitähän muuten myös kiihkeimmät suvakot ovat myös ajaneet, että heidän täytyy pitää kiinni omista tavoistaan ja kulttuuristaan (ja suomalaisten on sopeuduttava).

Vierailija
113/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni on aina ihmetyttänyt tämä miesten syyllistyminen siitä kun todetaan fakta, että miehet ovat yliedustettuina kaikissa väkivalta tilastoissa. Normaalisti kun puhutaan jostain ongelmaryhmästä johon ihminen kuuluu sukupuolensa perusteella, ihminen jolla itsellä ei ole tätä ongelmaa, pystyy kyllä erottamaan, että nyt ei ole kyse minusta ja tämän ongelman esiin tuominen ei ole minun syyllistämistäni. Mutta sitten kun puhutaan miehistä väkivallantekijöinä, esiin marssii joukko väkivallttomia  (ainakin omien sanojensa mukaan, siis) miehiä valittamaan kuinka heitä syyllistetään. Ja tämän myötä tärkeä keskustelu kuolee ja aletaan vain lohduttelemaan näitä miehiä.

Itse olen menneisyydessäni elänyt väkivaltaisessa ympäristössä ja kohdannut niin väkivaltaa kuin sen uhkaakin miehiltä. Olen nähnyt ominsilmin sen, kuinka miehet sulkevat silmänsä siltä kun kaveri kohdistaa väki

Miehet on lähinnä väkivaltaisia toisia miehiä kohtaan ja se aggre taas kumpuaa ihan testosteroiinista. Näin se on lähes kaikilla eläinlajeilla, eikä ihminen ole mikään poikkeus. Mutta perheväkivallassa miehet ja naiset on tilastollisesti tasan, vain toisesta puolesta silti puhutaan (poikkeuksia lukuun ottamatta). Miehet lyö naista ihan yhtä paljon/vähän kuin mitä naiset lyö miestä. Suuri osa miehistä ei ole niitä macho-alfoja, vaan kilttejä ja alistuviakin. Heitä on paljon ja heitä hakataan. Kuten sanoin: tilastollisesti menee tasan.

Kirjoitin viestissäni miehistä väkivallantekijöinä riippumatta heidän uhriensa sukupuolista.  

Vierailija
114/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa älyttömältä. Samalla logiikalla poliitikot ovat vastuussa toistensa mokista. :D

Vierailija
115/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena poikana asuin naistaan hakkaavan miehen naapurina. Naisen itku ja huuto kuului kotiini säännöllisesti, pääasiassa viikonloppuisin, enkä jaksa uskoa ettei kukaan muu koko kerrostalossa muka kuullut. Kerran tyhmyyksissäni menin miehen oven taakse lopettaakseni väkivallan, ja lopputuloksena sain itse pataan. Loppui minun haluni millään tavalla olla tietoinen naisiin kohdistuvasta väkivallasta.

Vierailija
116/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen yhteiskuntakritiikiltä putosi juuri pohja. He ovat vastuussa Suomen alennustilasta yhtälailla kuin muutkin.

Vierailija
117/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun mielipiteellä on merkitystä? En ole suhteessa koskaan ollut, täten ei (poika)lapsia, eipä ole montaa sukulaisillakaan enkä ole tekemisissä hediän kanssa paljoa muutenkaan. Työkaverit on kaikki väsyneitä perheenisiä. Ystävä on suhteessa avovaimonsa kanssa.

Menenkö Xään pauhaamaan asiaa vai kannanko pahvikylttiä kaupungilla asian suhteen? Yhtä tehokasta aktivismia kuin Palestiina- tai Ukraina-lippu Xn profiilissa.

Vierailija
118/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena poikana asuin naistaan hakkaavan miehen naapurina. Naisen itku ja huuto kuului kotiini säännöllisesti, pääasiassa viikonloppuisin, enkä jaksa uskoa ettei kukaan muu koko kerrostalossa muka kuullut. Kerran tyhmyyksissäni menin miehen oven taakse lopettaakseni väkivallan, ja lopputuloksena sain itse pataan. Loppui minun haluni millään tavalla olla tietoinen naisiin kohdistuvasta väkivallasta.

Meilä oli hetken aikaa myös kiva naapuripariskunta, jotka viikonloppuisin aloittivat baarista tulon jälkeen kännitappelut. En tiedä kumpi niissä oli voitolla, koska ei puututtu, valitettu tai tehty mitään muutakaan, vaan hankittiin omistusasunto.

Vierailija
119/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.

Jos ei tunne sellaisia miehiä. Milloin naiset ottaa kollektiivisen vastuun lasten vieraanuttamisesta ja ihmisoikeusrikoksista, joita naiset ja naispuoliset viranomaiset tekevät. Suurin osa naisista haluaa valtaa, mitta ei vastuuta. Edellinen hallitus aiheesta hyvä esimerkki.

Vierailija
120/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen logiikalla ihmisen pitäisi kantaa vastuu toisen ihmisen teoista? Onko tämä jotain sumeaa akkojen logiikkaa, vai mistä oikein on kyse?

Tätä minäkin ihmettelen. Miksi minun pitäisi kantaa vastuu muista kuin itsestäni ja lapsistani, mutta hekin ovat jo täysikäisiä, joten vastatkoon itse tekemisistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi