Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten kollektiivinen vastuu väkivallasta

Vierailija
13.11.2024 |

Olenko ainoa jonka mielestä miesten kollektiivinen vastuu muiden miesten väkivallasta tai käytöksestä ei kuulosta reilulta? 

En ymmärrä sitä ajatuksena eikä se ole minusta käyttökelpoinen suunnitelma. 

Esimerkiksi oma mieheni ei ole eläissään ollut väkivaltainen. Eikä hänen isänsä. Eikä hänen veljensä. Eikä hänen ystävänsä. Eikä meidän aikuiset pojat.

Mitä mieheni nyt käytännössä pitäisi sitten tehdä? Jos hän ei tunne väkivaltaisia miehiä ja hän kohtelee naisia hyvin. 

Yhteiskunnallinen keskustelu on varmasti hyväksi, mutta se ei koske vain miehiä vaan se koskee ihan kaikkia. En minäkään naisena halua ottaa vastuuta kaikkien naisten tekemisistä. 

Kommentit (538)

Vierailija
61/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vastuussa kenenkään muun teoista kuin omistani. Naurettavaa edes väittää mitään muuta.

Omiin tekoihini kuuluu toki myös se, puutunko väkivallan kulttuuria ihannoiviin puheisiin, jos sellaisia kohtaan. Arjessani en kohtaa. Kaikissa miesporukoissa ei todellakaan ole mitään naisvihakulttuuria. 

Vierailija
62/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenhan piti olla yhtä hyviä kuin miesten ja kykenevät kyllä huolehtimaan itsestään, nytkö yhtäkkiä eivät olekaan? Olette vuosia huutaneet ettette tarvitse miehiä mihinkään ja yhtäkkiä taas kelpaisi jotkut entisajan ritarit.

Trump tuli presidentiksi ja yhtäkkiä vanhat arvot palasi kaikkialle.

Juu on se kumma että ne "palasi" ennen kun Trump edes astui virkaan. Eli mitään ei ole vielä edes tapahtunut 😅 ihana mielikuvitus sinulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet.

Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin he lakkaavat saamasta jännämiehistä tykkääviä naisia. He ovat kuin tanskandogit: niin ihanan lutuisia selvin päin. Ja turvallisia, koska sellaisen kanssa on kiva kulkea kadulla jos sattuu tulemaan joku hippi vastaan, jota väkivaltainen mies vetää ohimennen turpaan vittuiltuaan tälle ensin. Se, että älykkyysosamäärä ei riitä tajuamaan, että se hyypiö on väkivaltainen myös kotona, no se on oikeasti omaa typeryyttä.

Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin.

Hah hah. Hullunahan minua pidettäisiin, jos alkaisin puhua jostain väkivaltaisista miehistä insinööritoimistollamme. Meillä on siellä aika erilaiset puheenaiheet.

Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.

En ole somessa, enkä myöskään ottaisi siellä tuommoisiin asioihin kantaa. Tuo on yhtä hyödyllistä kuin avainnipun kilistely samalla kun ojentaa kätensä eteen katkaistavaksi.

Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet.

Ja paskan marjat. Minulla ei noiden paskaturpien kanssa ole ollut mitään tekemistä sen jälkeen kun peruskoulusta karkuun pääsin - eikä muuten tule. Pysyn heistä kaukana ja niin on syytä tehdä naistenkin. Miksi minun pitäisi suojella jotakuta, joka ei itse älyä olla varuillaan? En minä painu yön pikkutunneilla keskustaan tutkimaan, voisinko saada turpaani, eikä pitäisi muidenkaan hyvinvoinnistaan kiinnostuneiden.

Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea.

Lässyn lässyn.

Vierailija
64/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa kaikesta väkivallasta on miesten toisiin miehiin kohdistamaa. 

Vierailija
65/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tässä kiitos. En koe mitään väkivaltaisia haluja naisia kohtaan. Miksi tuntisin? Täydellinen paradoksi. 

Mitä minun odotetaan tekevän asialle? Huutamaan katoilta miten naisen hakkaaminen on väärin kun koskaan itse tehnyt, enkä tule tekemään, moista? Syyttömiä syyttävää p a s k a a. 

Ai niin btw nämä naisia vihaavat miehet ovat vähän muualta tulleita. Eikö ole päiväselvä asia? Se ei ole Pekka ja Matti jotka naisia vihaa ja hakkaa. V i t u n Ahmedit ja Muhammedit asialla. 

Kyllä se vaan oli "Pekka" meidän kylillä kun tappoi vaimonsa kun tämä halusi erota. Lapsi jäi orvoksi kun äiti meni hautaan ja isä vankilaan.

Tällä että sä kiellät ongelman ja ulkoista sen jonnekin ihan muualle on osa tätä kuviota ja jatkuvaa kierrettä. "Ei me sellaista tehdä, vaan muut". En väitä etteikö Muhammedit olisi ikinä väkivaltaisia

Näin miehenä en seukkaile murhaajien ja väkivaltaisen miesten kanssa ylipäätäänkään. En ole koskaan missään tekemisissä väkivaltaisen ihmisten kanssa. Kerran olen aikuisena sellaisen yrityksen kohteeksi joutunut humalaisen miehen toimesta, mutta en jatkanut enää tuon tyyppisiä kontakteja hänen kanssaan.

Kuten tässä ketjussa on todettu normimies ei voi pukea teräsmiehen viittaa ylleen ja lähteä kaduille jahtamaan naisia ja miehiä väkivaltaisesti kohtelevia miehiä - tai naisia.

Vierailija
66/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla korkeakoulutettuna, naisia kunnioittavana sekä hyvin kohtelevana hyväosaisena miehenä voi olla mitään kollektiivista vastuuta toisten erilaista maailmankuvaa edustavien miesten käytöksestä, joita en koskaan arkielämässäni edes kohtaa. Nämä miehet elävät eri todellisuudessa kuin ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä.

No tämä juuri. Eikä se korkeakoulutus sitä takaa, ihan sama juttu se on ei korkeakoulutettujen piireissä joissa vaan on normaaleja ihmisiä.

Vierailija
67/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ole kollektiivisesti vastuussa teoista vaan toksisesta mieskulttuurista, jos eivät juuri koskaan puutu siihen, kun sitä kohtaavat. Osa miehistä puuttuu, sanoo vastaan, ottaa riskin ettei heistä pidetä jne.

Suomessa on virkavalta, jonka tehtävä on valvoa lakia ja järjestystä. Virkavallan anastaminen on jopa laitonta. Minä en lähde terveyttäni tai henkeäni vaarantamaan jonkun paskaturvan edessä, etenkään kun voin siitä joutua vielä lainkin edessä vastuuseen. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
68/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, eihän siitä kauaakaan ole kun miehet oli vellihousuja kun eivät uskaltaneet mennä tappeluja keskeyttämään ja naiset oli siinä niin paljon rohkeampia ja parempia, joku vanha mummelikin lopetti väkivallan tosta vaan. Joten mikä on muuttunut.

Sitä mummelia ei kukaan uskaltanut lyödä. Koska oli mummeli. Onko tuo nyt muuttunut mielestäsi? Saako sitä mummelia siis nyt lyödä? Jos, niin miksi?

Vierailija
69/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tässä kiitos. En koe mitään väkivaltaisia haluja naisia kohtaan. Miksi tuntisin? Täydellinen paradoksi. 

Mitä minun odotetaan tekevän asialle? Huutamaan katoilta miten naisen hakkaaminen on väärin kun koskaan itse tehnyt, enkä tule tekemään, moista? Syyttömiä syyttävää p a s k a a. 

Ai niin btw nämä naisia vihaavat miehet ovat vähän muualta tulleita. Eikö ole päiväselvä asia? Se ei ole Pekka ja Matti jotka naisia vihaa ja hakkaa. V i t u n Ahmedit ja Muhammedit asialla. 

Mut on hakannut vain yksi mies, ja se oli juurikin Pekka tai Matti.

No, kuinka monelta Matilta ja Pekalta haluat anteeksipyynnön? Mitä edes teet kenenkään muun pahoittelulla kuin juuri sen saman hakkaajan ja tuskin sillekään kannattaa antaa

Luuletko ihan oikeasti, että nykyisin mies voisi puhua naisen hakkaamisesta ja asia olisi jotenkin ok ja sosiaalisesti hyväksyttävää muiden miesten mielestä? 

Vierailija
70/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ole kollektiivisesti vastuussa teoista vaan toksisesta mieskulttuurista, jos eivät juuri koskaan puutu siihen, kun sitä kohtaavat. Osa miehistä puuttuu, sanoo vastaan, ottaa riskin ettei heistä pidetä jne.

Entäs toksinen naiskulttuuri, johon kuuluu pelkkiä oikeuksia eikä velvollisuuksia? Voisitko siihen edes joskus koettaa puuttua. Ai niin, eipä tietenkään.

Vierailija
71/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisissa porukoissa jotkut sit pyörii jos tuntee monia väkivaltaisia miehiä. Itse en tunne yhtään enkä ole tuntenut 40v aikana. 

Vierailija
72/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdistakaa tämä viestinne kollektiivisesta vastuusta niihin miespiireihin, joissa tätä toksista ja väkivaltaa ihannoivaa kulttuuria esiintyy. 

Jos luulette, että kaikissa miesten verkostoissa esiintyy, olette irrallanne todellisuudesta. 

Vierailija
73/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos media ei halua ottaa vastuuta jatkuvasta valehtelustaan (kuten tääkin vääristelty topicci) niin millä perusteella nuo luulee vaativansa muita ottamaan vastuuta yhtään mistään?

Mediamme ei ole enää mielipidejohtaja vaan joku netin peräkulmilla sekavia sönköttävä jauhopäinen trolli. 

Vierailija
74/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa kaikesta väkivallasta on miesten toisiin miehiin kohdistamaa. 

Oikeudessa ei jaeta tuomioita tilastollisesti vaan jokaisen yksittäisen teon perusteella erikseen. Voisko media ottaa saman periaatteen pikkuhiljaa käyttöönsä. Ja muuten lopettaa valehtelun. 

Vierailija
75/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se että tässä ketjussakin on useita ihmisiä kertomassa kuinka eivät aio tehdä jatkossakaan yhtään mitään, heittäytyvät lapsellisesti linjalle että pitäskö sitä katolle mennä huutamaan kuinka väärin se on tai lippuja heiluttamaan. 

Ei, kyse ei ole tälläisestä eikä sellaseen kukaan ole kehottanutkaan. Tällänen asenne vaan kielii juurikin tästä että pistetään mielummin pää pensaaseen ja leikitään ettei ongelmaa ole koska ei itse lyö. Tää maailma ei vaan pitkälle pyöri siten että kaikkia ajattelee vaan itseään. Ihminen tarvitsee toista ihmistä, yhteiskunta tarvitsee ihmisiä jotka puhaltaa yhteen hiileen. Sen sijaan että heitetään vähättelevää vitsiä asiasta pahentaa jo olemassa olevaa ongelmaa. Kyllä mä väitän, että jos siellä koulussakin yksi kaveriporukassa alkaa puhumaan aiemmin mainittuja asioita ja muut porukassa eikä vaan yksi puuttuu siihen ja tekee selväksi että tuomitsee tollasen touhun

Eli sitäkään ei tehty oikein.😅 Miehet kyllä tekee kaiken väärin. Jopa sen, että keskustelee aiheesta väärin. 

Kuuntelisitte välillä itseänne.

Aloitus tehtiin ihan asiallisesti kysyen, MITÄ voi sellainen mies tehdä joka ei tunne väkivaltaisia miehiä. 

Vinkkinä on jaettu yleistä keskustelemista, mutta sekin on jo kumottu. Ei normaali kunnon mies tunne sellaisia ihmisiä joiden kanssa pitäisi keskustella. Somekeskustelu on haastavaa jos ei notku somessa. Älä naura mukana vitseille neuvo on myös ihan yhtä tyhjän kanssa jos ei kertakaikkiaan tunne ihmisiä jotka heittää tuollaista vitsiä. 

Vastatkaa nyt oikeasti vain kysymykseen..

Vierailija
76/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väkivaltaiset miehet eivät lopeta väkivaltaa ennen kuin muut miehet selväsanaisesti tuomitsevat väkivallan ja naisia väheksyvät puheet. Niin kapakan pöydässä, sählyn pukuhuoneessa kuin työpaikoillakin. Miehet voisivat ottaa kantaa myös somessa ja muussa yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Naisten mielipiteet eivät näitä miehiä kiinnosta. Tämän kehityksen voivat kääntää vain miehet. Jos heitä kiinnostaa naisten hyvinvointi, homma ei ole vaikea."

Väkivaltaisia miehiä ei juuri kiinnosta ei-väkivaltaisten miesten mielipiteet. Tai sellaisten, jotka eivät tuohon väkivaltaan nimenomaan kannusta. Ikävä kyllä aika moni nainen nimenomaan viehättyy tuollaisista apinoista. Jotkut vieläpä kannustavat siihen väkivaltaan. Yllyttävät sitä.

Vierailija
77/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa toksinen tyyppi työpaikallani oli BMW:llä ajeleva henkisesti hieman keskenkasvuinen joka häpeilemättä esineellisti naisia. Sanoisinpa ettei tommosen tyypin maailmat muutu niin kauan kuin naiset itse antaa tuollaisille huomiota.

Vierailija
78/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs toksinen naiskulttuuri, johon kuuluu pelkkiä oikeuksia eikä velvollisuuksia? Voisitko siihen edes joskus koettaa puuttua. Ai niin, eipä tietenkään.

Todella moni nainen lähtisi varmasti puuttumaan jonkun Virpi Buttin käytökseen vain siksi että on nainen.

Vierailija
79/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se että tässä ketjussakin on useita ihmisiä kertomassa kuinka eivät aio tehdä jatkossakaan yhtään mitään, heittäytyvät lapsellisesti linjalle että pitäskö sitä katolle mennä huutamaan kuinka väärin se on tai lippuja heiluttamaan. 

Ei, kyse ei ole tälläisestä eikä sellaseen kukaan ole kehottanutkaan. Tällänen asenne vaan kielii juurikin tästä että pistetään mielummin pää pensaaseen ja leikitään ettei ongelmaa ole koska ei itse lyö. Tää maailma ei vaan pitkälle pyöri siten että kaikkia ajattelee vaan itseään. Ihminen tarvitsee toista ihmistä, yhteiskunta tarvitsee ihmisiä jotka puhaltaa yhteen hiileen. Sen sijaan että heitetään vähättelevää vitsiä asiasta pahentaa jo olemassa olevaa ongelmaa. Kyllä mä väitän, että jos siellä koulussakin yksi kaveriporukassa alkaa puhumaan aiemmin mainittuja asioita ja muut porukassa eikä vaan yksi puuttuu siihen ja tekee selväksi että tuomitsee tollasen touhun

Hyvä. Olethan sinäkin käynyt armeijan ja puolustat hengelläsi maata meidän kaikkien kanssa yhdessä? Kai sinä naisena puhallat yhteen hiileen? 

Vierailija
80/538 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta minä käyn koulussa opiskelemassa. Enkä tarkkailemassa muiden puheita. Pyörin piireissä missä ei puhuta typeriä..jos eksyisin vääränlaisiin piireihin, vaihtaisin porukkaa. Mutta en minä koulussa ole luennoimassa tai viisatelemassa muille, minä olen opiskelemassa. 

T. Tuleva mieslääkäri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi