Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oireitasi vähätelty lääkärissä?

Vierailija
12.11.2024 |

Oletko saanut lääkäristä tarvittavaa lääkinnällistä apua? Entä onko oireitasi vähätelty tai oireet laitettu stressin ja mielenterveysongelmien piikkiin tai oltu muuten töykeitä?

Kerro kokemuksesi

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin, olin röntgenkuvassa nilkan takia jo n.15 vuotta sitten , kuvassa näkyi nivelrikon alku ja paljon muutakin. kävin viime vuonna uudestaan ja lausunnossa luki ettei ole mitään poikkeavaa.myös muita ennen kuvattuja  kohteita vähäteltiin. se siitä lääkäreiden eettisyydestä.

Vierailija
82/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo teidän harhaisten ãmmien ferritiiniulina ei sitten lopu. Naurattaa vaan kun nykyään kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole enää kenenkään ongelma 🤣

No mitäs sitten kun löytyy kumpikin, plus vielä toinen rauta-arvo vaan laskee? Ja rautalisä ei auta. Pitäiskö vaan antaa olla ja nukkua koko loppuelämä? Ei pysty tekemään mitään kun hengästyttää ja tukka lähtee päästä

Annas kun minä veikkaan. Sulla ei ole b12 vitamiini vähintään 128, eikä folaatti vähintään 35? Eikä varmasti sitten deekään 150?

No sepä tässä onkin se ongelma, kun lääkärin mielestä ei ole mitään häikkää vaikka nuo arvot on pielessä ja rautalisä ei ole auttanut. Ensin pitää tehdä uniapneatesti, että saa sitten lähetteen erikoislääkäriltä tuonne B12-labroihin. Alunperin menin siis lääkäriin keväällä väsymyksen vuoksi ja eka lääkäri laittoi syömään rautalisää. No, hänelle ei enää pääse ja toisen lääkärin mielestä ei ole ongelmia vaikka nuo rauta-arvot on reippaasti alarajan alapuolella ja laskee vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä on eettiset säännöt. Ei niitä huumeita siellä jaella kuin tikkareita. 

Mihin huumeisiin nyt viittaat? Rautalisä ei ole huume.

Ei niin. Maksa on elintarvike jota saa vaikka Prismasta. 

Vierailija
84/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, rauta-arvot pielessä, lääkärin mielestä syy ehkä mahdollisissa vaihdevuosissa, vaikka mitään niihin viittaavia oireita ei ole. Arvot eivät nouse vaikka syön lisärautaa. 

Ei minullakaan arvot noussu. Sain lääkityksen, joka lopetti kuukautisvuodon kokonaan. Nousi hb heti. Ryeqo on lääkkeen nimi. 

Miksi alapeukut? Toki ei vastaus ehkä miellyttänyt, mutta hb nousi, kun kuukautisia ei enää ole. Olin aneeminen, pienet punasolut. Joskus vastaus yllättää. 

Mulla on hb ok mutta ferritiini ja c-mchc sukeltaa rautalisästä huolimatta

Rauta imeytyy erittäin huonosti. Joten jos ei pillereitä pysty syömään todella isolla annoksella pitkään, kuukausia, jopa vuosia, niin infuusio on ainoa keino, tai no, voi kokeilla juoda verta päivittäin.

Vierailija
85/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kun iltalehtien lööpeissä on Tämä yleinen oire voi olla merkki vakavasta.. niin seuraavana aamuna Terveyskeskuksen edessä on jono naisia klo 6. 

Jaa on vai? Itse olen nainen, mutta olen naureskellut vain näille lööpeille, että mitähän taas on keksitty. Sen sijaan mieheni on sitä mieltä, että hänellä on juuri ko. oireet. Niistä hän stressaa, ei nyt tokikaan mene mihinkään terkkarin eteen jonottamaan, etenkään aamulla klo 6. 

Huom. terveyskeskus-sana kirjoitetaan pienellä, ellei se ole lauseen alussa. 

Vierailija
86/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo teidän harhaisten ãmmien ferritiiniulina ei sitten lopu. Naurattaa vaan kun nykyään kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole enää kenenkään ongelma 🤣

Kyllä kilpirauhasvaivat on edelleen erittäin yleisiä, ennen sanottiin että ne on harvinaisia, mutta kappas vaan kun on alettu tutkia, niin onkin aika yleistä. Ja aika monilla se johtuu raudanpuutteesta. Kilpirauhanen tarvitsee rautaa toimiakseen oikein, ylläri pylläri. Rauta vaikuttaa 200 eri asiaan elimistössä. Ja kun on koko ikänsä raudanpuutteinen, niin kyllä se ehtii vaikuttaa aika moneen asiaan.

Mitä harhaista siinä on, että kun ferritiini mitataan, ja lukema on alhainen? Jos lukema on hyvä, niin sitten vika on jossain muualla jos on anemian oireita, esim. b12 vitamiinin ja folaatin puutoksessa, joka aiheuttaa myös anemian jne.

Sinä puhut jostain harhaisuudesta. Miksi? Jos sulla auton bensava

Autolla ei ole tietoisuutta joka synnyttää harhaisia kuvitelmia kuten teillä naisilla. 

Vierailija
87/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sitten kun löytyy kumpikin, plus vielä toinen rauta-arvo vaan laskee? Ja rautalisä ei auta. Pitäiskö vaan antaa olla ja nukkua koko loppuelämä? Ei pysty tekemään mitään kun hengästyttää ja tukka lähtee päästä

Annas kun minä veikkaan. Sulla ei ole b12 vitamiini vähintään 128, eikä folaatti vähintään 35? Eikä varmasti sitten deekään 150?

No sepä tässä onkin se ongelma, kun lääkärin mielestä ei ole mitään häikkää vaikka nuo arvot on pielessä ja rautalisä ei ole auttanut. Ensin pitää tehdä uniapneatesti, että saa sitten lähetteen

Yritä päästä hematologille. Helppoa se ei ole. Mutta tarpeeksi monta lääkäriä kun käy kokeilemassa, voi löytyä joku järkevä. Kalliiksi se tulee yhteiskunnalle, mutta jostain syystä halutaan että näin toimitaan, että kulutetaan ensin resursseja helvetisti, ja sitten vasta annetaan helppo ja halpa apu.

Vierailija
88/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliukolla on kiire aamu tässäkin ketjussa.

Vierailija
89/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kun iltalehtien lööpeissä on Tämä yleinen oire voi olla merkki vakavasta.. niin seuraavana aamuna Terveyskeskuksen edessä on jono naisia klo 6. 

Jaa on vai? Itse olen nainen, mutta olen naureskellut vain näille lööpeille, että mitähän taas on keksitty. Sen sijaan mieheni on sitä mieltä, että hänellä on juuri ko. oireet. Niistä hän stressaa, ei nyt tokikaan mene mihinkään terkkarin eteen jonottamaan, etenkään aamulla klo 6. 

Tokikaan on turha ja kankea täytesana ja ko. turha lyhenne, jonka voit korvata vaikka pronomimilla ne

Vierailija
90/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kilpirauhasvaivat on edelleen erittäin yleisiä, ennen sanottiin että ne on harvinaisia, mutta kappas vaan kun on alettu tutkia, niin onkin aika yleistä. Ja aika monilla se johtuu raudanpuutteesta. Kilpirauhanen tarvitsee rautaa toimiakseen oikein, ylläri pylläri. Rauta vaikuttaa 200 eri asiaan elimistössä. Ja kun on koko ikänsä raudanpuutteinen, niin kyllä se ehtii vaikuttaa aika moneen asiaan.

Mitä harhaista siinä on, että kun ferritiini mitataan, ja lukema on alhainen? Jos lukema on hyvä, niin sitten vika on jossain muualla jos on anemian oireita, esim. b12 vitamiinin ja folaatin puutoksessa, joka aiheuttaa myös anemian jne.

Sinä puhut jo

Jos verikoe tehdään, ja siitä tulee tietty tulos. Missä kohtaa se on jotain omaa kuvitelmaa? Jos rauta on loppu, se on loppu. Fakta. Se ei mene pois vaikka sitä ei uskoisi.

Jos miehillä vuotaisi verta neljän viikon välein kropasta vähintään kahvikupillinen, eli reilu pannullinen vuodessa, niin johan lääkärit olisi huolissaan rauta-arvoista. Mutta naisellehan se veren valuminen pois kehosta on täysin luonnollista, ja mitä väliä jos raudat menee mukana...

Vierailija
91/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka aiheutti mielialaoireita, vuotoa ja kipuja. Lääkäri sanoi, ettei vika voi olla kierukassa vaan päässäni. Haittavaikutuslistassa kokemani oireet kuitenkin oli lueteltu yleisiksi. Poistatin kierukan ja siihen loppuivat myös oireeni. 

Vierailija
92/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, montakin kertaa. Nuorena moni ei edes uskaltanut mennä firman omalle työterveyslääkärille koska hän oli vanhempi äkäinen akka joka piti alkuun saarnansa ja antoi vain pari päivää saikkua vaikkapa kovassa kuumeessa olleelle flunssaoireiselle. Sama jatkui monta kymmentä vuotta. Lääkärit vaihtui mutta kai niitä oli kielletty antamasta enempää saikkuja. Moni meni kipeänä töihin ja pahimmat tapaukset oli keuhkokuumeen lopulta saaneet työntekijät. Kerran kävin itsekin kun oli tosi heikko olo. Ok, päivä saikkua ja karellaan sitten. Sen jälkeen olin töissä sairaana sen kerran vuodessa enintään. Työkaverilla oli operaatiota vaatinut sydänvika, firman lekuri antoi buranaa ja makuutti pari tuntia ja eikun töihin. Yksityistälääkärifirmaa tapaus kiinnosti ja sydän operoitiin myöhemmin. Kaveri olisi varmaan kuollut firman lääkärin hoidossa. 

Kerran tuli kyynärpää tosi kipeäksi ja menin oman kaupungin terkkariini. Tenniskyynärpää, jotain lääkkeitä ja parin viikon saikku. Lopultahan se kesti kaksi kuukautta. Vaiva alkoi uusia parin vuoden päästä ja terveyskeskuksessa oli tosi kiireistä. Sanoin että tarvisin kyllä sairaslomatodistuksen. terveydenhoitaja soitti lääkärille ja hain lääkärintodistuksen ja lääkereseptin seuraavana aamuna terkkarista. Lääkäri oli kirjoitellut todistuksen jossain välissä, että joskus näinkin päin.

Korkean verenpaineen totesivat kerran, oli joku terveyskampanja konsernissa, ja tottakai painetta oli. Sanoin että on kova stressi päällä kun on työpari pitkällä saikulla ja liikaakin töitä, ei ehdi kaikkea tekemään millään vaikka teen ylitöitä. Lääkäri vaihtoi nopeasti puheenaihetta ja sain hoitsulta verenpainemittarin. Kas vaan, sunnuntaisin on verenpaineet ihan ok... hankin myös itselleni verenpainemittarin ja kun työt rauhoittui niin verenpaineetkin laski hyvälle tasolle.

"Saikuilla" olen ollut aika harvoin, viimeksi muutama vuosi sitten selän takia enkä mennyt edes mihinkään lääkäriin kun olin osa- aikaisena. Soitin vaan pomolle että tämä on tilanne. Päivärahathan sain niiltä päiviltä kuitenkin. Samoin kerran olin kovassa flunssassa, ei kannata terveydenhuoltoa rasittaa moisella. Työpaikka oli tosi joustava.

Vierailija
93/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokikaan on turha ja kankea täytesana ja ko. turha lyhenne, jonka voit korvata vaikka pronomimilla ne

Ai jaa. Korjataan sinun oppisi mukaisesti.

Niistä hän stressaa, ei nyt NE mene mihinkään terkkarin eteen jonottamaan, etenkään aamulla klo 6. 

Onko parempi? :D

Vierailija
94/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, montakin kertaa. Nuorena moni ei edes uskaltanut mennä firman omalle työterveyslääkärille koska hän oli vanhempi äkäinen akka joka piti alkuun saarnansa ja antoi vain pari päivää saikkua vaikkapa kovassa kuumeessa olleelle flunssaoireiselle. Sama jatkui monta kymmentä vuotta. Lääkärit vaihtui mutta kai niitä oli kielletty antamasta enempää saikkuja. Moni meni kipeänä töihin ja pahimmat tapaukset oli keuhkokuumeen lopulta saaneet työntekijät. Kerran kävin itsekin kun oli tosi heikko olo. Ok, päivä saikkua ja karellaan sitten. Sen jälkeen olin töissä sairaana sen kerran vuodessa enintään. Työkaverilla oli operaatiota vaatinut sydänvika, firman lekuri antoi buranaa ja makuutti pari tuntia ja eikun töihin. Yksityistälääkärifirmaa tapaus kiinnosti ja sydän operoitiin myöhemmin. Kaveri olisi varmaan kuollut firman lääkärin hoidossa. 

Kerran tuli kyynärpää tosi kipeäksi ja menin oman kaupungin terkkariini. Tenniskyynärpää

Opettele tiivistämään!

Vierailija
95/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne?

Miten se nyt tähän sopisi?

-eri-

Vierailija
96/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ikävä tosiasia, että kaikkia vaivoja ei pystytä parantamaan. On hyvä, jos saa selvityksen vaivaansa, ja tietää että ei siihen kuole, vaikka ketuttaakin.

Aika paljon pystyy omilla elintavoilla parantamaan oloaan.

ei kyllä hormonipuutosta

Vierailija
97/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalla lama-90-luvulla teini-ikäisenä ahdistus- ja masennusoireita vähäteltiin, ja pompoteltiin paikasta toiseen, joten lakkasin käymästä, kun taas laitettiin eteenpäin johonkin muualle. Lääkitsin itseäni sitten sekopäisillä viikonloppukänneillä parin vuoden ajan. Aikuisena jälkeen yllätyksekseni ei ole vähätelty, vaikka eipä ne psykan puolen tyypit silloinkaan ole paljon mitään osanneet. Fyysisissä vaivoissa olen saanut hyvää hoitoa, toisaalta en myöskään mene lääkärille ennen kuin on aivan pakko.

Vierailija
98/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne?

Miten se

Sen sijaan mieheni on sitä mieltä, että hänellä on juuri ne oireet.

Tajuaako täti?

Vierailija
99/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuosikaudet sydämentykytyksistä sanottiin, että ovat normaalia tykyttelyä. Monilla kai on sellaista. No, viime kesänä sain niin pahan kohtauksen että lähes pyörryin. Soitin ambulanssin ja kohtaus saatiin käyrälle. Kuukauden kuluttua tehtiin sydämen katetriablaatio.

Vierailija
100/142 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuosikaudet sydämentykytyksistä sanottiin, että ovat normaalia tykyttelyä. Monilla kai on sellaista. No, viime kesänä sain niin pahan kohtauksen että lähes pyörryin. Soitin ambulanssin ja kohtaus saatiin käyrälle. Kuukauden kuluttua tehtiin sydämen katetriablaatio.