Onko oireitasi vähätelty lääkärissä?
Oletko saanut lääkäristä tarvittavaa lääkinnällistä apua? Entä onko oireitasi vähätelty tai oireet laitettu stressin ja mielenterveysongelmien piikkiin tai oltu muuten töykeitä?
Kerro kokemuksesi
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Rytmihäiriöitä. Soitin uudestaan ajanvaraukseen ja toisella kerralla pääsin EKG:hen, jossa näkyi rytmihäiriö, jolla varmistui se, että asiat eteni holteriin asti.
Joa olisit ostanut Apple Watchin, tuo kaikki olisi todettu aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, rauta-arvot pielessä, lääkärin mielestä syy ehkä mahdollisissa vaihdevuosissa, vaikka mitään niihin viittaavia oireita ei ole. Arvot eivät nouse vaikka syön lisärautaa.
Et ole esimenopaussista kuullut? Lääkärisi on.
Jos arvo näyttää että on raudanpuute, on raudanpuute, eikä vaihdevuosilla ole mitään tekemistä sen kanssa. Rauta imeytyy todella huonosti, joten ei mikään ihme jos arvot ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina saanut tarvittavat palvelut ja olen ollut tyytyväinen julkiseen terveydenhuoltoon. En ole koskaan paljoa tarvinnut tosin, voi olla että kokemus olisi erilainen jos olisi esim mt-haasteita taustalla.
Tätä ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rytmihäiriöitä. Soitin uudestaan ajanvaraukseen ja toisella kerralla pääsin EKG:hen, jossa näkyi rytmihäiriö, jolla varmistui se, että asiat eteni holteriin asti.
Joa olisit ostanut Apple Watchin, tuo kaikki olisi todettu aikoja sitten.
Niinhän sitä luulisi. Tiedän erään, jolle sanottiin, että tarkkailee itseään liikaa kun on hankkinut laitteitakin ja rytmihäiriöt johtuvat siitä. Pitäisi lopettaa älykellon käyttö ja lopettaa asian miettiminen, niin oireet poistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole saanut tarvittavia lääkkeitä
Voivoi kun et saanut opioideja 😢
Kolme heittoa ilmaan ja yhden kerran otettu kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta lääkärit ovat kokeneita. Monilla on ollut kymmeniä tuhansia potilaita. He tietävät että ne keski-ikäisten naisten vaivat ovat erittäin usein siellä pään sisällä.
Joo, varmasti näin kuvittelevat kun eivät ole kunnolla mitään tutkineetkaan, eivätkä ymmärrä tutkittujakaan asioita. Kyllähän se on helpompi syyttää potilaita hulluksi kuin tajuta ettei itse tiedä asioista tarpeeksi jotka koskee nimenomaan naisia, ja keski-ikäisiä naisia joille tulee vielä lisää oireita kun vaihdevuodet alkaa.
Nainen menee lääkäriin ja suuttuu kun ei saa sitä mitä hän haluaa. HUOH?!?
Tajuatteko miten vìtun typeriä te olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, rauta-arvot pielessä, lääkärin mielestä syy ehkä mahdollisissa vaihdevuosissa, vaikka mitään niihin viittaavia oireita ei ole. Arvot eivät nouse vaikka syön lisärautaa.
Et ole esimenopaussista kuullut? Lääkärisi on.
Jos arvo näyttää että on raudanpuute, on raudanpuute, eikä vaihdevuosilla ole mitään tekemistä sen kanssa. Rauta imeytyy todella huonosti, joten ei mikään ihme jos arvot ei nouse.
Lääketieteellinen tutkintosi on mikä?
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan arvot noussu. Sain lääkityksen, joka lopetti kuukautisvuodon kokonaan. Nousi hb heti. Ryeqo on lääkkeen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta lääkärit ovat kokeneita. Monilla on ollut kymmeniä tuhansia potilaita. He tietävät että ne keski-ikäisten naisten vaivat ovat erittäin usein siellä pään sisällä.
Joo, varmasti näin kuvittelevat kun eivät ole kunnolla mitään tutkineetkaan, eivätkä ymmärrä tutkittujakaan asioita. Kyllähän se on helpompi syyttää potilaita hulluksi kuin tajuta ettei itse tiedä asioista tarpeeksi jotka koskee nimenomaan naisia, ja keski-ikäisiä naisia joille tulee vielä lisää oireita kun vaihdevuodet alkaa.
Aloita toki vastaanotto jos olet lääkäreistä parhain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on kuitenkin ollut ihan kokonainen tunti keski-ikäisten naisten terveydestä opetusta koko 12 vuoden aikana minkä käyttää lääkäri opintoihin. Heidän tunti, tuntuu olevan enemmän ymmärrystä kuin eläminen keski-ikäisen naisen kehossa ja lukemattomat opiskellut tunnit sen toiminnasta kun huomaa ettei näistä asioista ole ikinä puhuttu missään.
Vierailija kirjoitti:
Nainen menee lääkäriin hakemaan apua, mutta ei saa apua. Kuka siinä on tyhmä?
Tuo teidän harhaisten ãmmien ferritiiniulina ei sitten lopu. Naurattaa vaan kun nykyään kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole enää kenenkään ongelma 🤣
Aikaisempia oireita mm. käsien vapinaa, rajua päiväväsymystä, vähäteltiin 3 vuotta eikä tutkittu mitenkään. Sitten meni kirjaimellisesti jalat alta ja armeliaasti annettiin rollaattori käyttöön ja lähete kuntosalille (10 kertaa) 'lihasheikkouden takia', lähes aktiiviurheilijana pidetty aikaisemmin. Vuoden päästä tästä lopultakin suomen kieltä ymmärtävä lääkäri kirjoitti lähetteen neurologian pkl:lle. Parkinsonin tauti.
Että sellaisia päteviä hoitomuotoja ja diagnooseja. Jospa lääkityskin olisi aloitettu jo 4 - 5 v. sitten....
Olin ollut hermoratatutkimuksessa yläraajoista. Jaloista ei otettu, koska haluttiin tutkia helvetillistä lapaluukipua.
Jalkojani särkee etenkin aamuisin niin, että on todella vaikeaa liikkua. Tuntuu sille kuin jalkapohjat olisivat halki tai kävelisi lasin päällä, myös reisiä ja pohkeita särkee. Sikäli ymmärrettävää, että minulla on ms-tauti ollut jo vuosikymmenet ja säryt ovat olleet seurana vuosia.
Neurologi oli antanut lausunnon näkemättä minua: Potilaalla ei ole minkäänlaisia kipuja, koska ms-tautiin ei kuulu kivut.
Kun täällä näitä yksityisiä lääkäreitä aina ylistetään, niin tämä oli ihan Pihlajalinnan yksityinen neurologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen menee lääkäriin hakemaan apua, mutta ei saa apua. Kuka siinä on tyhmä?
Se sinun pääsi joka ei tajua että ongelmat ovat siellä.
mitäpä lottoot näin ei-tyroksiinihoitoisena potilaana?
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet menee lääkäriin eivätkä saa oikeanlaista tutkimusta ja hoitoa, ja eivät siitä suutu? Menevät rauhassa kotiin voimaan huonosti niin pitkään kun tulee niin paha sairaus että joutuu suoraan sairaalaan? Joo, varmasti on näin. Miehet kun ei usein viitsi itse alkaa selvittämään mikä voisi olla vialla.
Ei niillä ole mitään tajua missä kivuissa me eletään ja liikutaan ihan normaalisti, koska ne vähättelee naisten kipuja aina.