Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuotia…
Ainahan naisia on kuritettu fyysisesti.
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Jos akka ei opi niin pätkäsen aina halolla ja syystä!
Typerä keskustelu, koska naisilta puuttuu loogisuus asioista ja tekevät riidan AINA
Trollotiloo ja 0/5
En edes naurahtanut
Vierailija kirjoitti:
Typerä keskustelu, koska naisilta puuttuu loogisuus asioista ja tekevät riidan AINA
Ai niinkö?
Minä olin loogisissa testeissä se parhain ja silti minua lyötiin.
Väkivaltainen ihminen lyö ihan mistä tahansa syystä!
Hän on Psycho!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarma nainen, lopeta vaatimukset, vähättelyt ja vattuilut miehelle! Kunnioita miestä!
Miehen pitää ansaita kunnioitus. Turha kunnioittaa miestä joka alistaa eikä kunnioita naista
Jos jotain tavallisia käytöstapoja kummempaa "kunnioitusta" halajaa, niin ihan jokaisen se tulee ansaita, sukupuolesta riippumatta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Luulisi useimpien ymmärtävän, että tuo aiheen kysely on aseteltu kohderyhmälle huonosti. Joko tarkoituksenhakuisesti tai sitten ihan puhtaasti ymmärtämättä keskimääräistä suomalaista miesnäkökulmaa (ja älyä asiayhteyksille).
Varmasti seassa on kuvatun laisia yksilöitä, mutta osuus on paljon pienempi.
Missä ne alkuperäiset kysymykset on nähtävissä, jotta voisi arvioida kyselyn luotettavuutta?
Vierailija kirjoitti:
Niin mä palaan tähän serkkuuni Tiinan. Tiina on ottanu 5 mieheltään turpaan. Naisen logiikka. Tiinan isä on ollut väkivaltainen..
Asuin heillä kesät lapsena ja vielä yhden jakson täysi ikäisenä. Tiinan isä oli todella rakastava ja kiltti ihminen.
Eihän toi turpaan otto voi johtua siitä. Että Tiinan miehet saattaa saada puhelun la yönä klo 05 . Et tuu hakee. Kun Tiina on perjantaina riidan aikana alkanut ryypätä ja lähtenyt juomaan.
Mies sit käy noutamassa rakkaan avovaimonsa. Yleensä jonkun toisen ukon luota. Eikä siellä ole välttämättä pelattu kimbleä. Ja humalassa tämä Tiina on varsin ihana. Saattaa hyvin avoimesti kertoa antaneensa p....a jollekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaa ahdistaa nuorempia miehiä näin paljon? Heidän pitäisi kuitenkin olla jo tottuneita naisten ja miesten tasa-arvoiseen asemaan yhteiskunnassa, ettei siitä tarvitse kipuilla.
M54
Miehet ei todellakaan ole tasa-arvoisia keskenään. Toiset miehet viedään käsistä vaikkeivät edes yritä ja toiset ei kelpaa kenellekkään naiselle. Ei ihmekkään jos katkeroituvat ja alkavat vahingoniloisiksi ja toivomaan väkivaltaa. Se tasa-arvoinen asema tekee sen että yhä useampi mies jää yksin tai suhteet jää lyhyiksi kun nainen päättää 100%
Naiset taas ei voi olla niin tyhmiä, rumia tai köyhiä olla etteikö jollekkin miehelle kelpaisi. Nainen saa olla 200kiloinen autisti 12 tuntia tietokoneella ja silti hänellä on miehiä vara mistä valita.
Enkä sano etteikö tasa-arvo ja naisten vapaa tahto olisi hyvä asia, mutta aiheuttaa se monelle miehelle kurjuut
Se ettei kelpaa kellekään, ei ole mikään tekosyy ryhtyä toivomaan väkivaltaa. Ja sillä 200-kiloisella autistinaisella on miehiä jonossa panemaan sitä kerran, ja siihen se jää. Eikä mitään tasokkaita miehiä. Mitä se autistinainen siitä saa? Ei yhtään mitään. Alkaako autistinainen haaveilemaan väkivallasta miehiä kohtaan? Ei. Autistinainen yrittää laihduttaa ja kehittää itseään tai jää sinkuksi.
Peruspsykologiaa pitäisi opettaa jo yläasteella nuorille. Esim miksi joku hakeutuu tiedostamattaan väkivaltaisiin parisuhteisiin ja miten kierteen voi katkaista.
Ja resursseja niin että sekä tekijä että uhri saavat apua. Tunnetaitojen opetus niin tytöille kuin pojille jo heti pienestä ja miten aggressio puretaan ilman väkivaltaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tosiaan miettiä miksi ja miten jotkut naiset aina onnistuu löytämään hakkaavan miehen. Mun serkulla on hakkaava mies nro 5 menossa. Vaikka olen ihan hirveä sanon tän silti. Tiina kyl hakemalla hakee selkäsaunaa.
Kannattaa tutustua psykologiaan. Jos oma isä on väkivaltainen niin nainen alitajuisesti hakeutuu väkivaltaisiin suhteisiin. Kierre pitäisi saada poikki ja terapiaan sekä hakkaaja että hakattava.
Väkivallasta vastuussa on tekijä
Ei todellakaan ollut väkivaltainen vaan erittäin lempeä ja kiltti. Ei juonut edes elämänsä aikana kertaakaan kännejä.
Asuin heillä kesät.
Mistä tiedät mitä mies teki silloin kun et asunut siellä? Ja moni on väkivaltainen ihan selvinpäin, jos on luonnehäiriöinen<
Niin eli käytännössä kun me oltiin heillä kesät ja he meillä. Tää isä oli todella ihana. Mä olin aina kateellinen kun oma isä oli kovempi.. Ja kun tää isä asui meillä äidin syöpä hoidotkin , hän vaan hillitsi itsensä.
En ikinä nähnyt että olisi edes korottanut ääntään. Mutta sitten kun olivat perheen kanssa yksin, hän sun teorian mukaan hakkasi kaikki. Siksi Tiina etsii nyt aina väkivaltaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tosiaan miettiä miksi ja miten jotkut naiset aina onnistuu löytämään hakkaavan miehen. Mun serkulla on hakkaava mies nro 5 menossa. Vaikka olen ihan hirveä sanon tän silti. Tiina kyl hakemalla hakee selkäsaunaa.
Kannattaa tutustua psykologiaan. Jos oma isä on väkivaltainen niin nainen alitajuisesti hakeutuu väkivaltaisiin suhteisiin. Kierre pitäisi saada poikki ja terapiaan sekä hakkaaja että hakattava.
Väkivallasta vastuussa on tekijä
Ei todellakaan ollut väkivaltainen vaan erittäin lempeä ja kiltti. Ei juonut edes elämänsä aikana kertaakaan kännejä.
Asuin heillä kesät.
Mistä tiedät mitä mies teki silloin kun et asunut siellä? Ja moni on väkiva
No just näin. Vauva palstalla ei uskota mitenkään että nainen voisi olla kusipää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriudutaan taas kaikki. Joukolla. Ne sano noin ja me ollaan taas ihan rikki.
Sulla taitaa olla luetun ymmärtämisessä haasteita.
Mutta letun päälle ymmärrän sitäkin paremmin. Typy.
Vierailija kirjoitti:
Näin alle 35-vuotiaana miehenä olen järkyttynyt tuosta tuloksesta, ja oikeasti toivon, että taustalla olisi jokin johdatteleva kysymys (eli jokin itsepuolustukseen liittyvä tilanne jossa nainen hyökkää teräaseen kanssa - kyllä, tällaisessa tilanteessa on mielestäni hyväksyttävää puolustautua). Mutta kuitenkin pelkään pahoin, ettei kysymys ole edes ollut johdatteleva, vaan että oikeasti meistä nuorista miehistä neljäsosa hyväksyy väkivallan käytön naisia kohtaan joissakin tilanteissa.
Itse en hyväksy väkivaltaa ketään kohtaan: en naisia kohtaan, en lapsia kohtaan enkä miehiä kohtaan. Ja voin varmuudella sanoa, ettei tätä hyväksyttäisi omassa ystäväpiirissänikään, jossa lähes kaikki ovat pitkissä parisuhteissa naisten kanssa ja jossa jaetaan miesten kesken säännöllisesti lämpimiä ajatuksia omista puolisoista, sekä annetaan hyviä vinkkejä siihen miten voimme olla naisiamme kohtaan entistäkin parempia elämänkumppaneita. En kuitenkaan yritä silti vähätellä sitä faktaa että tilastot ovat nyt osoittaneet, että vaikka tässä maassa enemmistö miehistä ei väkivaltaa hyväksykään, liian moni silti edelleen hyväksyy. Prosenttilukeman ei pitäisi olla 25, vaan sen pitäisi olla 0.
Ihana lukea tällaista. Hyvä sinä ja ystäväpiirisi :)
Itse toivon, että nämä väkivaltaa ihannoivat saavat tarvitsemaansa ohjausta ja tukea elämässä, myös hoitoa mielenterveyteen, jos sille on tarvetta. Pahoin kuitenkin pelkään, että ajat vain vaikeutuvat ja pinnat kiristyvät entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mä palaan tähän serkkuuni Tiinan. Tiina on ottanu 5 mieheltään turpaan. Naisen logiikka. Tiinan isä on ollut väkivaltainen..
Asuin heillä kesät lapsena ja vielä yhden jakson täysi ikäisenä. Tiinan isä oli todella rakastava ja kiltti ihminen.
Eihän toi turpaan otto voi johtua siitä. Että Tiinan miehet saattaa saada puhelun la yönä klo 05 . Et tuu hakee. Kun Tiina on perjantaina riidan aikana alkanut ryypätä ja lähtenyt juomaan.
Mies sit käy noutamassa rakkaan avovaimonsa. Yleensä jonkun toisen ukon luota. Eikä siellä ole välttämättä pelattu kimbleä. Ja humalassa tämä Tiina on varsin ihana. Saattaa hyvin avoimesti kertoa an
Mä uskon että kenen vaan pinna katkeaa kun tarpeeksi kiristetään.
Jollain tasolla hyväksyn, eli pitkään jatkunut henkinen väkivalta naisen puolelta. Pukeutuminen tai humalatila ei oikeuta väkivaltaan eivätkä jyrkät mielipiteet. Eräs nainen kertoi ärsyttäneensä miestään (erotilanne) ihan tahallaan niin paljon, että käsirysyhän siitä syntyi.
Huvittavaa kun joku täällä kovasti puolustaa "Tiinan" isää. Se isä on voinut olla oma perheensä kesken ihan erilainen kuin muiden sukulaisten ja tuttavien kesken.
Tätini mies oli hauska seuramies ja pidetty henkilö, kaikkien kaveri ja häntä pidettiin "hyvänä" miehenä. Silti hakkasi vaimoaan, tämä "hyvä" mies josta kukaan ei olisi uskonut. Tädin isäpuoli oli väkivaltainen ja tämän takia täti ajautui sairaaseen suhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Peruspsykologiaa pitäisi opettaa jo yläasteella nuorille. Esim miksi joku hakeutuu tiedostamattaan väkivaltaisiin parisuhteisiin ja miten kierteen voi katkaista.
Ja resursseja niin että sekä tekijä että uhri saavat apua. Tunnetaitojen opetus niin tytöille kuin pojille jo heti pienestä ja miten aggressio puretaan ilman väkivaltaa
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sit käy noutamassa rakkaan avovaimonsa. Yleensä jonkun toisen ukon luota. Eikä siellä ole välttämättä pelattu kimbleä. Ja humalassa tämä Tiina on varsin ihana. Saattaa hyvin avoimesti kertoa an
No toihan olis varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Moni noista äijistä on sit lähtenytkin. Tiinahan ei lähtisi.
Mut ehkä se tilanne on niin raaka. Kun sä oot ollut huolissaan siitä kadonneesta muijasta. Sit se puhelin soi ja oot onnellinen, meet hakee sitä. Siellä on todella kännissä oleva akka vastassa. Kuka on just nussinut toisen ukon kanssa. Ei häpeile yhtään, ei kadu nauraa sulle. Uhkailee sua ym kivaa. Kuten sanottua en ihmettele yhtään et se raakkuminen loppuu sitten nyrkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun joku täällä kovasti puolustaa "Tiinan" isää. Se isä on voinut olla oma perheensä kesken ihan erilainen kuin muiden sukulaisten ja tuttavien kesken.
Tätini mies oli hauska seuramies ja pidetty henkilö, kaikkien kaveri ja häntä pidettiin "hyvänä" miehenä. Silti hakkasi vaimoaan, tämä "hyvä" mies josta kukaan ei olisi uskonut. Tädin isäpuoli oli väkivaltainen ja tämän takia täti ajautui sairaaseen suhteeseen
Oletsä kyllä ihan uskomaton jänkääjä.. Mun äidin perhe oli todella sitoutunut. Niinku kirjoitin me oltiin kesät aina yhdessä. Mä asuin heillä 10kk. Mulla on tosta miehestä enemmän muistoja kuin omasta isästä.
Mä en ikinä nähnyt häntä vihaisena, en ikinä nähnyt että hän suuttuisi. Näin kyllä kun hänen vaimonsa oli hänelle vihainen/ tiuski ja tää mies oli täysin rauhallinen, aina.
Nyt sä yrität tehdä hänestä syyllistä johonkin mitä hän ei varmasti olisi ikinä tehnyt. Puolustaakseesi jotain naista ketä et edes tunne. Vaan koska hän on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa tutkimuksessa tuli myös ilmi, että 90% miehistä on sitä mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta on aina väärin. Mutta se ei kiinnosta ketään.
Kiinnostaa siinä mielessä että tuo on täysin ristiriidassa muiden kohtien kanssa. Että 90% miehistä mukamas ajattelee että väkivalta naisia kohtaan on väärin, mutta sitten muissa kohdissa ovat sitä mieltä että vaikkapa naisen pukeutuminen voi aiheuttaa väkivaltaa ja MeToo rajoittaa miesten oikeuksia, kun se mitä vastaan MeToo taistelee oli ahdistelu naisia kohtaan (eli ahdisteluun puuttuminen rajoittaa miesten oikeuksia?)
Tulee mieleen se tutkimus jossa suurin osa miehistä omien sanojensa mukaan eivät r**skaisi, mutta voisivat kyllä pakottaa seksiin, mikä on siis sama asia eri tavalla ilmaistuna. Näin ilmaistuna sitten suurin osa olikin jo valmis r**skaam
On eroa väitteissä:
"Naisen pukeutuminen voi aiheuttaa väkivaltaa" tai "Tietyllä tavalla pukeutuva nainen ansaitsee väkivaltaa". Ensimmäinen on oletus, toinen pershär sairas kommentti.
Ihan yhtä lailla molemmissa sukupuolissa on ilkeitä, häiriintyneitä, väkivaltaisia, itsekkäitä ja sekaisin olevia. Varsinkin nuoremmissa. Omat epämiellyttävät luonteenpiirteet, teot ja käytös on helppo oikeuttaa ja muiden vastaavat helppo demonisoida.
Uhreiksi joutuvat heikommat tai kiltimmät (fyysisesti tai henkisesti).
Ihmeen pieni lukema, totuus lienee 50-60%. Ainakin pitäisi olla. Rakastamme myös kysyttäessä veroja.
Siis mitä hittoa sä selität?