Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuotia…
Ainahan naisia on kuritettu fyysisesti.
Kommentit (712)
Niin ja sen verran vielä tosta ihanasta Tiinasta. Meitä sukulaisia on aika paljon. Ollaan edelleen aika tiiviisti yhdessä. Paitsi Tiina. Jostain ihme syystä hänen oma sukunsa on hylännyt hänet. Mä olen ainoa kenen kanssa hän on enää tekemisissä.
Btw. On muuten ihme homma sekin että Tiinalla on 3 lasta. Yksikään ei asu hänen kanssaan. Vanhin on pistänyt täysin välit poikki.
Tämä on kyllä sinällään huvittavaa tämä kauhistelu, kun suurin osa naisista kyllä ymmärtää sen oikeinkin hyvin, jos mies saa suunsoitosta selkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun joku täällä kovasti puolustaa "Tiinan" isää. Se isä on voinut olla oma perheensä kesken ihan erilainen kuin muiden sukulaisten ja tuttavien kesken.
Tätini mies oli hauska seuramies ja pidetty henkilö, kaikkien kaveri ja häntä pidettiin "hyvänä" miehenä. Silti hakkasi vaimoaan, tämä "hyvä" mies josta kukaan ei olisi uskonut. Tädin isäpuoli oli väkivaltainen ja tämän takia täti ajautui sairaaseen suhteeseen
Oletsä kyllä ihan uskomaton jänkääjä.. Mun äidin perhe oli todella sitoutunut. Niinku kirjoitin me oltiin kesät aina yhdessä. Mä asuin heillä 10kk. Mulla on tosta miehestä enemmän muistoja kuin omasta isästä.
Mä en ikinä nähnyt häntä vihaisena, en ikinä nähnyt että hän suuttuisi. Näin kyllä kun hänen vaimonsa oli hänelle vihainen/ tiuski ja tää mies oli täysin rauhallinen, aina.
N
Voi että kun menee sulla tunteisiin. Kerroin omasta tädistäni esimerkkinä että miksi nainen voi hakeutua väkivaltaiseen suhteeseen ja tämä on susta jänkkäämistä? Pidä tunkkis luupää
Kyllä sen täälläkin lukee rivien välistä. Miesten kannattaisi harrastaa enemmän asioita, joissa ovat naisten kanssa tekemisissä, niin ei tule siiloutumista miespuolisten kalsarikännikaverien kanssa.
Iik! Mie romahan! Anna mulle piiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi useimpien ymmärtävän, että tuo aiheen kysely on aseteltu kohderyhmälle huonosti. Joko tarkoituksenhakuisesti tai sitten ihan puhtaasti ymmärtämättä keskimääräistä suomalaista miesnäkökulmaa (ja älyä asiayhteyksille).
Varmasti seassa on kuvatun laisia yksilöitä, mutta osuus on paljon pienempi.
Kysymykset tulee kyselyissä tietenkin muotoilla niin, ettei vastaaja joudu arvailemaan tai tulkitsemaan kysymyksen todellista tarkoitusta, vaan voi vain vastata kysymykseen. Kun väite kerran on ollut, että "naiset voi ansaita heihin kohdistuvan väkivallan" se tarkoittaa, että jos jossain tilanteessa nainen voi ansaita itseensä kohdistuvan väkivallan (ei vain fyysinen väkivalta, vaan kaikki väkivallan muodot), on oltava samaa mieltä väitteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sinällään huvittavaa tämä kauhistelu, kun suurin osa naisista kyllä ymmärtää sen oikeinkin hyvin, jos mies saa suunsoitosta selkäänsä.
Tää koko sivusto on miesvihan takia aivan naurettava. Mikään ei voi olla koskaan naisen vika. Aina siellä on mies taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen täälläkin lukee rivien välistä. Miesten kannattaisi harrastaa enemmän asioita, joissa ovat naisten kanssa tekemisissä, niin ei tule siiloutumista miespuolisten kalsarikännikaverien kanssa.
Sällien kanssa on hauskempaa. Naisen kanssa sen on sellaista mököttämistä. Pillun takia niiden kanssa ollaan, eikä sekään ole kovin kummoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun joku täällä kovasti puolustaa "Tiinan" isää. Se isä on voinut olla oma perheensä kesken ihan erilainen kuin muiden sukulaisten ja tuttavien kesken.
Tätini mies oli hauska seuramies ja pidetty henkilö, kaikkien kaveri ja häntä pidettiin "hyvänä" miehenä. Silti hakkasi vaimoaan, tämä "hyvä" mies josta kukaan ei olisi uskonut. Tädin isäpuoli oli väkivaltainen ja tämän takia täti ajautui sairaaseen suhteeseen
Oletsä kyllä ihan uskomaton jänkääjä.. Mun äidin perhe oli todella sitoutunut. Niinku kirjoitin me oltiin kesät aina yhdessä. Mä asuin heillä 10kk. Mulla on tosta miehestä enemmän muistoja kuin omasta isästä.
Mä en ikinä nähnyt häntä vihaisena, en ikinä nähnyt että hän suuttuisi. Näin kyllä kun hänen vaimonsa oli hänelle vihainen/ tiuski ja t
Kyllä, myönnän että menee tunteisiin. Ja kyllä sä jankkaat. Sä yrität väkisin etsiä syitä kaikista muista paitsi tästä naisesta.
Syy siihen on se että hän on nainen ja sä et selkeästi pysty ymmärtämään että myös naiset voivat olla perseestä.
T. Toinen nainen.
Pojat eivät osaa nähtävästi siis hallita aggressiota. Some ja vanhempien puuttumaton kuri lisäävät aggresion purkautumista väärin väkivallalla. Aika huolestuttavaa että nimenomaan nuoret miehet kokevat näin sairaalla tavalla. Somessa on paljon naisvihamielisiä sisällöntuottajia.
Konservatiiviset arvot nostattavat näitä huonoja piirteitä nuorissa miehissä.
Missähän vihervas emmiston alueella tämä kysely on tehty? Helsingissä? Siellähän näitä isl ami saation puolustelijoita riittää. Heillähän nainen noin koiran arvossa jota voi kurittaa miten haluaa. Kannattamalla noita he jakavat samat arvot. Ei tarvitse ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vailla totuuspohjaa oleva hömppätutkimus. Revitäänkö tästä nyt otsikoita koko loppuviikon ajalle? Julkkismiesten somet täyttyy ilmoituksista, kuinka "hävettää olla mies". Suomi taantuu pellemaaksi.
Vihreitten A-ryhmä päämestarina tutkimuksessa, tuhannelta kyselty parin päivän aikana, jolloin pelkästään ajankohtaiset aiheet kyseisenä aikana vaikuttaa ihmisten vastauksiin, jos tänään nostetaan uutisiin, että jonkun väestöryhmän edustaja on syyllistynyt vakaviin väärinkäytöksiin, ja rakennetaan kysely aiheeseen liittyen, varmasti saadaan kyseinen väestöryhmä leimattua hirmuteoistaan. Pseudotutkimus koko himmeli
Onko tutkimuksessa kyselty äärimusli mi en mielipiteitä? Vaikea uskoa että suomalaiset miehet olisivat tuota mieltä. Suomessa naistenhakkaaajat ovat olleet pohjasakkaa 80-luvulta eteenpäin. Ihan sama mistä syystä.
Ja nyt tätä itkee sitten somessa naiset joita varoitettiin siipastaan. Ja yllättäen turpaan tuli. Etenkin kun pettäminen selvisi. Tekee naiset naisista klovneja. Ja tuolta pelleyhdistykseltä tutkimuksen takana sietää leilata jokaikinen lantti.
Äidin kanssa juteltiin aiheesta. Onkohan tuo luku kuitenkaan iso?
1950 luvulla milloin äiti on ollut nuorii. Oli ihan normaalia et sodan käyneet ukot pieksi vaimoa milloin mistäkin syystä. Muisteli just että näki monesti mummonsa/ naapurin naisilla silmät mustana. Eikä tohon kiinnitetty juurikaan huomiota..
Kulttuuri oli myös ihan eri. Ei naiset käyneet miehille vastarintaan. Ei silloin kukaan alkanut nalkuttaa että sä et osallistunut kotitöihin, kun turpaan olis tullu kerta kerrasta...
Näiden perheiden lapset on nähneet ton miehen mallin ja tulleet itse isäksi 70-80 luvulla. Ja silloinkin on kuulemma ollut ihan perus että naista vähän ojennetaan jos ei osaa käyttäytyä.
Pikkuhiljaa toi tilanne on parantunut ja nyt pitäisikö ajatella että enää 1/4 miehestä ajattelee noin. Ehkä seuraava sukupolvi on taas parempi
Kyllähän tämän huomaa lapsissa jo. Monet nuoret pojat ovat väkivaltaisia ja huorittelevat naisia. Jo 7-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämän huomaa lapsissa jo. Monet nuoret pojat ovat väkivaltaisia ja huorittelevat naisia. Jo 7-vuotiaana.
Nämä on niitä elämässä häviäjiä. Eivät osaa pidätellä impulssejaan tuon vertaa.
Itse en ole koskaan 45-vuotisen ikäni aikana nähnyt miehen tekevän naiselle väkivaltaa. Mies vs miestilanteita olen harvoin nähnyt, mutta naisen harjoittamaa väkivaltaa vähintään satakertaisesti miehiin verrattuna. Uhreinaan niin naiset kuin miehetkin.
Ei vastaa arkikokemusta tai elämänkokemusta tutkimus väkivallan tyypilllisten tekijöiden ja uhrien osalta. Moni mies varmaan nähnyt näitä väkivaltanaisia yöelämässä ja muualla, ja ajatteleekin ehkä, että voisiko turpaan saaminen joskus itse saada nuo naiset miettimään käytöstään. Että he ehkä olisivat sen käytöksellään anssainneetkin.
Se on luonnonvalintaa. Parhaat selviytyvät ja pääsevät jatkamaan sukuaan. Apinatkin elävät haaremissa. Turha katkeroitua täysin luonnonmukaisista asioista. Miehillä on mahdollisuus halutessaan kehittää itseään, vaurastua ja kouluttautua, jollain heistä tulee naisten keskuudessa halutumpia.