Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan

Vierailija
12.11.2024 |

Kommentit (712)

Vierailija
521/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että ihminen voi ansaita väkivallan, syystä tai toisesta. Maailma on täynnä todella tyhmiä ja suorastaan haitallisia ihmisiä. Naiset ovat ihmisä. Joten: kuulun tuohon neljännesosaan.

Kyllä, maailmassa on ihmispersiöitä, naisia ja miehiä. Mitkä teot mielestäsi aikaansaavat sen, että ko. henkilö ansaitsee väkivaltaa? Oletan, että puhumme sukupuolineutraalisti yleisesti ihmisistä. 

Vierailija
522/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa Yle 20.30 uutiset Areenasta jälkikäteisesti. Nuoret amismiehet kauhisteli kyselyn tuloksia ja puhuivat todella hyvin. Onpa fiksuja miehiä.

No ne ei olekaan persuja, kun persut tuskin suostuisi Ylen haastateltavaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kavereita tullaan hivuttamaan kunnolla jos uskaltavat koskeakaan naisiin.

Vierailija
524/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta näille tulee paskainen loppu. 

Vierailija
525/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää miehen väkivaltaisuutta niin kannattaa ottaa yli 35-vuotias mies. Epätodenäköisemmin väkivaltaa esiintyy vahemmissa ikäluokissa. Mielellään yli 50v. Sitähän tuo näyttää.

Vierailija
526/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tehty virheitä. On annettu ymmärtää että väkivalta on tavallaan ok. Esimerkiksi lastensuojelussa on liikaa ymmärretty väkivaltaisia miehiä.

Tämä on häpeä Suomelle.

Vierailija
527/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin elämäni ekat 40v sanonut että naisten hakkaajat on alinta paskakastia.. sit olin 7kk parisuhteessa erään yyhoon kanssa ja aloin ymmärtää miksi jotkut naiset joutuvat aina väkivaltaiseen suhteeseen.

PS. Jätin tän naisen ennenkuin itse löin

Miksi niin hitosti alapeukkua tälle viestille.

Mieshän teki juuri oikein.

Yhtä hyvin se nainen on voinut olla ihan hermo pinnassa tänän miehen kanssa. Tässä nyt yritettiin väittää että vika on naisessa ja ainoastaan siksi nainen välttyi väkivallalta kun tämä herrasmies ei löynyt vaikka olisi tehnyt mieli. Normaalin ihmisen ei tee mieli lyödä toista vaikka kuinka olisi konflikteja.

Luitko ton miehen kertomuksia 😂. Ainoa oikea ratkaisu oli erota.

Vierailija
528/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että tämä kaikki on koko Suomen vika. Miten kehtaamme.

Vierailija
529/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vailla totuuspohjaa oleva hömppätutkimus. Revitäänkö tästä nyt otsikoita koko loppuviikon ajalle? Julkkismiesten somet täyttyy ilmoituksista, kuinka "hävettää olla mies". Suomi taantuu pellemaaksi. 

Vierailija
530/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin elämäni ekat 40v sanonut että naisten hakkaajat on alinta paskakastia.. sit olin 7kk parisuhteessa erään yyhoon kanssa ja aloin ymmärtää miksi jotkut naiset joutuvat aina väkivaltaiseen suhteeseen.

PS. Jätin tän naisen ennenkuin itse löin

Miksi niin hitosti alapeukkua tälle viestille.

Mieshän teki juuri oikein.

Yhtä hyvin se nainen on voinut olla ihan hermo pinnassa tänän miehen kanssa. Tässä nyt yritettiin väittää että vika on naisessa ja ainoastaan siksi nainen välttyi väkivallalta kun tämä herrasmies ei löynyt vaikka olisi tehnyt mieli. Normaalin ihmisen ei tee mieli lyödä toista vaikka kuinka olisi konflikteja.

Tarinoilla on aina kaksi puolta tosiaan. Mistä konfliktit tulivat? K

Noo jos lähdetään siitä että tulet yövuorosta kotiin. Saat kuulla 6-7h kuinka paska mies olet. Kuinka pieni k....i sulla on ja kuinka huono muutenkin olet sängyssä. Parhaana palana kun olet lähdössä autolla nukkumaan työpaikan parkkikselle, vihjataan et on petetty sua ja sillä miehellä oli hyvä k....i 

Niin kyl mä väitän että mulla aika hyvä hermo oli ja se ero oli ainoa oikea ratkaisu. En mä olis pystynyt enää kohta olla lyömättä ja sit en olisi enää pystynyt katsomaan peiliin..

Vierailija
531/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän sovinismi haavoittaa tytärtä syvästi. Mun isä on naisten vihaaja ja tulee tunne, että halveksuu minuakin koska olen nainen :/  Ei pysty eikä uskalla solmia suhdetta mieheen, koska pelkää kaikkien miesten pohjimiltaan halveksivan naisia

Sano vain suoraan että vihaat miehiä.

Sen myöntäminen on ok

Ehkä hänen kohdallaan viha ei ole oikea sana, vaan pelko.

T: toinen jolla väkivaltainen sovinisti-isä, joka on ahdistellut minua seksuaalisesti 

Tutustu vihan pyramidiin. Se on juuri oikea sana.

Vierailija
532/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alle 35-vuotiaana miehenä olen järkyttynyt tuosta tuloksesta, ja oikeasti toivon, että taustalla olisi jokin johdatteleva kysymys (eli jokin itsepuolustukseen liittyvä tilanne jossa nainen hyökkää teräaseen kanssa - kyllä, tällaisessa tilanteessa on mielestäni hyväksyttävää puolustautua). Mutta kuitenkin pelkään pahoin, ettei kysymys ole edes ollut johdatteleva, vaan että oikeasti meistä nuorista miehistä neljäsosa hyväksyy väkivallan käytön naisia kohtaan joissakin tilanteissa.

Itse en hyväksy väkivaltaa ketään kohtaan: en naisia kohtaan, en lapsia kohtaan enkä miehiä kohtaan. Ja voin varmuudella sanoa, ettei tätä hyväksyttäisi omassa ystäväpiirissänikään, jossa lähes kaikki ovat pitkissä parisuhteissa naisten kanssa ja jossa jaetaan miesten kesken säännöllisesti lämpimiä ajatuksia omista puolisoista, sekä annetaan hyviä vinkkejä siihen miten voimme olla naisiamme kohtaan entistäkin parempia elämänkumppaneita. En kuitenkaan yritä silti vähätellä sitä faktaa että tilastot ovat nyt osoittaneet, että vaikka tässä maassa enemmistö miehistä ei väkivaltaa hyväksykään, liian moni silti edelleen hyväksyy. Prosenttilukeman ei pitäisi olla 25, vaan sen pitäisi olla 0.

Vierailija
533/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se suhteen korkeasti koulutettu ja työssäkäyvä. Minut hakattiin ja sitten haukuttiin sossupummiksi. 

Vierailija
534/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somekulttuurin aikaansaannos nuorilla.

Istutaan tuntitolkulla tiktokeissa, instoissa ym ja imetään ensin valheisiin ja värikynään perustuvia kuvitelmia siitä mitä aikuisuus on. Sitten kun epärealistiset haaveet eivät toteudu masennutaan ja aikansa itkeskelyn jälkeen radikalisoidutaan. 

Väitteeni todenperäisyys on helppo tarkastaa vertailemalla kehitystrendiä ja älypuhelimien määrän kasvua n. vuodesta 2012 alkaen. 

Hyvin tiivistetty. Nykynuorten odotukset ovat aivan liian korkeat todellisuuteen nähden. Kukaan ei halua tyytyä olemaan mitään vähempää kuin jotain hienoa. Ja perusduunit ei siis ole enää mitään, luusereiden hommaa. Viimeistään kolmekymppisenä pitäisi olla jo urakiidossa ja asunto oma.

Vierailija
535/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa tutkimuksessa tuli myös ilmi, että 90% miehistä on sitä mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta on aina väärin. Mutta se ei kiinnosta ketään.

Niin, väkivalta on väärin, mutta pahus kun on pakko, kun nainen itse on sen ansainnut. Vai? 

Vierailija
536/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin alle 35-vuotiaana miehenä olen järkyttynyt tuosta tuloksesta, ja oikeasti toivon, että taustalla olisi jokin johdatteleva kysymys (eli jokin itsepuolustukseen liittyvä tilanne jossa nainen hyökkää teräaseen kanssa - kyllä, tällaisessa tilanteessa on mielestäni hyväksyttävää puolustautua). Mutta kuitenkin pelkään pahoin, ettei kysymys ole edes ollut johdatteleva, vaan että oikeasti meistä nuorista miehistä neljäsosa hyväksyy väkivallan käytön naisia kohtaan joissakin tilanteissa.

Itse en hyväksy väkivaltaa ketään kohtaan: en naisia kohtaan, en lapsia kohtaan enkä miehiä kohtaan. Ja voin varmuudella sanoa, ettei tätä hyväksyttäisi omassa ystäväpiirissänikään, jossa lähes kaikki ovat pitkissä parisuhteissa naisten kanssa ja jossa jaetaan miesten kesken säännöllisesti lämpimiä ajatuksia omista puolisoista, sekä annetaan hyviä vinkkejä siihen miten voimme olla naisiamme kohtaan entistäkin parempia elämänkumppaneita. En

oksennus. 🤮

Vierailija
537/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten on puututtava väkivaltaan.

Naisia ei lyödä!! 

Vierailija
538/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka kutsuu naisia naarasnalkuttimiksi ilmentää naisvihaa 

Vierailija
539/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa,kun tieto ( joka naisilta kielletty tuhansia vuosia) on valtaa, lihas hallitsee järkeä ( vaikka nainen on se niska joka pään kääntää) ja uskonnot ( jotka ovat miesten tuottamia)kertovat kuinka tulee elää.

Vierailija
540/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöshän on ainoa asia, jolla väkivallan voi "ansaita", jos asian nyt noin haluaa ilmaista.

En nyt niin tarkasti tutustunut, mutta jos ihan tosissaan ovat samaan kysymykseen laittanut pukeutumisen käytöksen, niin antaa melko harhaanjohtavaa tietoa.

Muutenkin, miksi kaiken yhdenvertaisuudesta yms paasamiseen jälkeen kuitenkin edelleen tehdään tällaisia sukupuolitettuja kyselyjä? Mikä siitä naisen selkäsaunasta tekee jotenkin erikoisemman? Se että ovat fyysisesti heikompia? Yllätys yllätys, sama se on miehilläkin. Käytännössä aina se on fyysisesti heikompi, joka saa selkäänsä, jotain jatkuvasti tappelevia lukuunottamatta.