Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan

Vierailija
12.11.2024 |

Kommentit (712)

Vierailija
601/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko järkyttävä tulos. 

Lue se tutkimus. Järkyttävää tässä on miten media yrittää tulkita tulosta. Ja ennenkaikkea miksi.

Vierailija
602/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan 45-vuotisen ikäni aikana nähnyt miehen tekevän naiselle väkivaltaa. Mies vs miestilanteita olen harvoin nähnyt, mutta naisen harjoittamaa väkivaltaa vähintään satakertaisesti miehiin verrattuna. Uhreinaan niin naiset kuin miehetkin. 

Ei vastaa arkikokemusta tai elämänkokemusta tutkimus väkivallan tyypilllisten tekijöiden ja uhrien osalta. Moni mies varmaan nähnyt näitä väkivaltanaisia yöelämässä ja muualla, ja ajatteleekin ehkä, että voisiko turpaan saaminen joskus itse saada nuo naiset miettimään käytöstään. Että he ehkä olisivat sen käytöksellään anssainneetkin.

Tämä se itteäkin turhauttaa. Kuudesta parisuhteesta KAIKISSA nainen on lyönyt. Kyllä, avokämmenellä lyöminenkin on lyömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaajat ansaitsevatkin turpaansa. Miehille alkaa riittää.

Vierailija
604/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat eivät osaa nähtävästi siis hallita aggressiota. Some ja vanhempien puuttumaton kuri lisäävät aggresion purkautumista väärin väkivallalla. Aika huolestuttavaa että nimenomaan nuoret miehet kokevat näin sairaalla tavalla. Somessa on paljon naisvihamielisiä sisällöntuottajia. 

Hip hei, onneksi tytöt osaavat (tämänkin) kohta yhtä hyvin (tai paremmin) kuin pojat. 

Poliisin tänä vuonna julkaisemat tilastot kertovat, että tyttöjen väkivaltaisuus on lisääntynyt ja raaistunut.

Miksi tytöt haluavat nimenomaan matkia sekaisin olevia miehiä? Miksi tytöt eivät voi olla roolimallina, joka kehittää sosiaalisia taitojaan ja tekee itsensä ja muiden kannalta hyviä vaihtoehtoja?

Ai niin. Huono ajatus. Unohdin, että kaikki tytöt ovat parempia kuin pojat. Ei heitä pidä vastuuttaa. Tottakai käämit palavat joskus ja he purevat poliisiakin, kun poliisi kehtaa tulla aukomaan päätään "tunteiden ilmaisemisesta." Eli kännissä riehumisesta ja väkivaltaisuudesta. 🤦🏼

Vierailija
605/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan 45-vuotisen ikäni aikana nähnyt miehen tekevän naiselle väkivaltaa. Mies vs miestilanteita olen harvoin nähnyt, mutta naisen harjoittamaa väkivaltaa vähintään satakertaisesti miehiin verrattuna. Uhreinaan niin naiset kuin miehetkin. 

Ei vastaa arkikokemusta tai elämänkokemusta tutkimus väkivallan tyypilllisten tekijöiden ja uhrien osalta. Moni mies varmaan nähnyt näitä väkivaltanaisia yöelämässä ja muualla, ja ajatteleekin ehkä, että voisiko turpaan saaminen joskus itse saada nuo naiset miettimään käytöstään. Että he ehkä olisivat sen käytöksellään anssainneetkin.

Kukaan ei ansaitse väkivaltaa, siitä lähdetään.

Omalla henkilökohtaisella kokemuksella ei oikein voi argumentoida rakentavasti tutkimusta vastaan. Itse olen todistanut ensisijaisesti vain miesten tekemää väkivaltaa ja itse kokenut väkivaltaa tai väkivallan uhkaa vain miehiltä. Ainoastaan kerran olen nähnyt naisen väkivallan tekijänä, kun kahden teini-ikäisen tytön välinen riita yltyi fyysiseksi. Voinko kumota tällä kokemuksellani yhtään kenenkään toisen kokemuksia? En. 

Vierailija
606/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla henkilökohtaisella kokemuksella ei oikein voi argumentoida rakentavasti tutkimusta vastaan. Itse olen todistanut ensisijaisesti vain miesten tekemää väkivaltaa ja itse kokenut väkivaltaa tai väkivallan u

99 näin kun nainen potkaisi autossa lähes sammunutta miestään päähän. 

2010 silloisessa parisuhteessa avovaimoni löi mua eka kerran. 2010-2012 hän löi lähes joka kerta kun riideltiin. Lyöminen loppui siihen että kerran potkaisin häneltä jalat alta. 

2018 silloinen naisystävä löi minua avokämmenelllä humalassa. Kerroin hyvin selvästi että seuraavan kerran kun lyö niin lyön takaisin. Ei lyönyt enää.

Naisten väkivalta tapahtuu usein kotona eikä siitä miehet kerro kenellekään.  Kukaan ei tiedä sitä että olen kokenut 2x eri naisilta väkivaltaa

Vierailija
607/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulokset ovat myös osittain ristiriidassa keskenään; esimerkiksi miehistä 90 prosenttia on sitä mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta on aina väärin, mutta samaan aikaan 21 prosenttia miehistä on sitä mieltä, että nainen voi ansaita tähän kohdistuvan väkivallan."

Osa miehistä oli sitä mieltä, että naisten pitää ottaa vastuu omasta käytöksestään. He katsovat, että jos nainen kulkee vähäpukeisena ja paljastavissa vaatteissa, juo itsensä änkyräkänniin ja käyttäytyy häiritsevästi, niin siitä voi olla seurauksensa. Joku voi hermostua tai joku voi olettaa naisen tyrkyllä olevasta käytöksestä, että saa panna. Näitä on nähty. Kuolaavat naiset ripustautuvat väkisin miesten kaulaan ja kun vähän mies tönäisee niin sehän on väkivaltaa.

Naisena olen jopa hävennyt naisten käytöstä baareissa. Eikä väkivaltaa käyttävä nykyisin ole mies, vaan toinen nainen. Kännissä taistellaan samasta miehestä, soitetaan suuta ja arvostellaan. Onko nuorten naisten väkivalta jopa kasvanut nykyisin, useasti naiset ovat mukana, jos eivät itse tekijänä. 

Ketään ei saa lyödä, kun riitannutaan, mutta lyödäänhän silloin miehiäkin. 

Vierailija
608/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko järkyttävä tulos. 

Lue se tutkimus. Järkyttävää tässä on miten media yrittää tulkita tulosta. Ja ennenkaikkea miksi.

Totta, media sai tulkinnallaan taas kohun aikaiseksi. Klikkauksia satelee ja jopa pm saatiin asiaa kommentoimaan. Mutta kun kaikki ei vaan ole niin mustavalkoista. 

Vierailija
609/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla sattumaa, että persujen suosio on korkeinta juuri nuorissa miehissä.

Ja kristinusko: "nainen vaietkoon. ..", "mies on naisen pää"

Jep. Uskonnot on kaiken pahan alku ja juuri, mutta sitä vaan ei tahdota myöntää.

Vierailija
610/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla henkilökohtaisella kokemuksella ei oikein voi argumentoida rakentavasti tutkimusta vastaan. Itse olen todistanut ensisijaisesti vain miesten tekemää väkivaltaa ja itse kokenut väkivaltaa tai väkivallan u

Tytöt osaavat siinä kuin miehetkin. Koulussa tytöt kiusaavat ja käyvät päälle. Vasta oli uutinen kuinka 13 vuotiasta potkittiin ja lyötiin, niin että sai pahoja vammoja. 

Tuomiot tytöille tietenkin tyttöjentuomiot, ts sille yhdelle joka oli yli 15, muut pääsivät kuin koirat veräjästä. 

Vierailija
611/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiennyt vuosia -> pysynyt sinkkuna vuosia.

Vierailija
612/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla sattumaa, että persujen suosio on korkeinta juuri nuorissa miehissä.

Sillä on suora yhteys. Persut ovat avoimen naisvihamuelinen puolue ja ihannoivat väkivaltaa. Naiset eivät mm. saisi persujen mielestä käyttää lyhythihaista paitaa, jos on tatuointeja. 

Siis mitä hittoa sä selität?

Hänen persufobiansa on saanut ylivallan ja noin se mieli käyttäytyy, kuvitellaan ja totena puhutaan ilman minkäänlaista faktatietoa. 

Persuilla useampi naisministeri... on se kauhian vihamielistä. Persufobiaa sairastavat ovat itse niitä, jotka näitä ko. ministereitä haukkuvat, mutta haukkuvien psykopaattinen mieli kääntää sen toisten syyksi. Hoitoa ovat vailla. 

Vierailija
613/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä PAREMPAA VÄKIVALTAA. 

Vierailija
614/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin se yksi kultti. 👺

Vierailija
615/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mestari on onnistunut tavoitteissaan myrkyttää nuorten miesten mielet.

En lähde arvioimaan jokaisen persun mielenmaisemaa, mutta "mestari" itse ei kannata naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tai seksuaaliväkivaltaa, ja mm. näiden ilmiöiden vähentäminen on syy sille, miksi hän on paasannut m aah anmuuton haitoista 20 vuotta. Hän kannattaa myös kovempia tuomioita tuollaisista rikoksista. Aivan käsittämätön aivopieru tuo kommentti, yksinkertaiset yläpeukuttajat. 

Nyt on pakko kyllä muistuttaa, että tuo mestarinne ihan itse toivoi naisten tulevan raiskatuksi. Omalla nimellään ja naamallaan.

Jälleen kerran, vääristetään sanottua. Kysehän oli miltä mahtaisi niistä (nais-) päättäjistä tuntua, jos joutuisivat itse tälläisen teon kohteeksi. Eli oli toivottavaa että kohteeksi joutuisi ennemmin nimenomaan päättäjiä, jotka kieltävät koko asian.

Kyse kokemustuntemisesta, joka saattaa muuttaa mielipidettä. Asiaa voidaan vääntää maailmantappiin asti, mutta tässä asiassa mestari nimenomaan omalla tavallaan puolusti tavallisia naisia. Tapa vain ärsyttää juuri näitä kaksinais-moraali-ihmisiä, jotka ratsastaa tällä asialla vuosikymmenestä toiseen.

Ajatustasolla kun leikitään, niin tietenkin asiat voisivat edetä paremmin kun päättäjällä olisi omakohtaista kokemusta.

Vierailija
616/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tutkimuksessa ei kerrota vastaajien etnistä taustaa? Tuskin on merkityksetön asia.

Vierailija
617/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansa laitettaisiin äänestämään tilanteessa, että minkälaisesta ihmisestä tehtäisiin kokemusasiantuntija, kansa äänestäisi tehtävään päättäjän

Vierailija
618/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen täälläkin lukee rivien välistä. Miesten kannattaisi harrastaa enemmän asioita, joissa ovat naisten kanssa tekemisissä, niin ei tule siiloutumista miespuolisten kalsarikännikaverien kanssa.

Tää just! Mun mies on sähköasentaja ja nuori, 25-vuotias. Hän kertoo että työpaikallaan naiset kokevat ahdistelua poikkeuksetta. Lisäksi jutut miesten kesken ovat kuulemma sairaita. Näitä juttuja ihmettelee sitten mieheni, joka on onneksi nuoresta iästään huolimatta fiksumpaa sorttia. 

Huomaan myös sen että poikalapset eivät kunnioita naisia ollenkaan. Siis poikalapset koulussa. Olen ope-opiskelija, ja äitini on opettaja. Hän kertonut hirveitä tarinoita kuinka naisopettajat ja avustajat lähtevät itkien töistä koska pikkupojat huorittelevat.

En tiedä mikä miehillä ja POJILLA on, mutta selvästi he hakevat jotain maskuliinisuutta nyt vääristä asio

Joo. Eppu- ja toppuluokkalaiset solvaavat aikuisia eikä aikuisena voi tehdä asialle mitään, koska saisi syytteet.

(Oikeastihan aikuinen voi tehdä vaikka mitä - paitsi korjata poikien käytöstä välittömällä palautteella. Kumpi lie koululaisille itselleen parempi tie, saada nenilleen kerran vai joutua elämässä sivuluisuun jota eivät itse edes huomaa kuin vasta liian myöhään...)

Hienoa maailmaa rakennamme tässä.

Vierailija
619/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mestari on onnistunut tavoitteissaan myrkyttää nuorten miesten mielet.

En lähde arvioimaan jokaisen persun mielenmaisemaa, mutta "mestari" itse ei kannata naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tai seksuaaliväkivaltaa, ja mm. näiden ilmiöiden vähentäminen on syy sille, miksi hän on paasannut m aah anmuuton haitoista 20 vuotta. Hän kannattaa myös kovempia tuomioita tuollaisista rikoksista. Aivan käsittämätön aivopieru tuo kommentti, yksinkertaiset yläpeukuttajat. 

Nyt on pakko kyllä muistuttaa, että tuo mestarinne ihan itse toivoi naisten tulevan raiskatuksi. Omalla nimellään ja naamallaan.

Jälleen kerran, vääristetään sanottua. Kysehän oli miltä mahtaisi niistä (nais-) päättäjistä tuntua, jos joutuisivat itse tälläisen teon

Näin juuri. Lukihäiriöisiä riittää tässä maassa. Luetaan vain joka toinen lause tai jopa ei lueta kuin kohuotsikko ja tehdään siitä omat päätelmät. Mestarin kohdalla oikein hakemalla haetaan lauseita mitä voisi väärinymmärtää ja totena puhua. Epätoivoista on elämä persuvihaajilla. 

Vierailija
620/712 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osuu kyllä leikkaus oikeaan osoitteeseen jos tätä kutsutaan tutkimukseksi.