Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuotia…
Ainahan naisia on kuritettu fyysisesti.
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
207: minua on kumppani tönäissyt sen jälkeen kun itse tönäisin ensin. Voisin siis vastata kyselyyn, että kyllä, olen ollut parisuhdeväkivallan uhri. Koen silti tilanteen olleen minun vastuullani eli ansainneeni tuuppauksen tönimällä ensin itse.
Tämä on nähdäkseni sitä tasa-arvoa.
Ei, ei tuo ole tasa-arvoa, vaan kahden väkivaltaisuuteen taipuvan ihmisen epäterve parisuhde. Parisuhteeseen ei kuulu tuuppiminen tai mikään muukaan väkivalta.
Jahas. Mutta ei olisi epätasa-arvoista minun tuomita jyrkästi itseeni kohdistunut tönäisy koska olen nainen ja samalla lailla sukup
245: kaikella kunnioituksella: se että kertoo kolmen lauseen nettikeskustelun perusteella toisen tarvitsevan ammattiapua, on juurikin riidan haastamista. Ehkä sinulla on tuollaiseen diagnoosiin oikeuttava ammattipätevyys ja opinnoissasi on kerrottu, että jo vastuun ottaminen itselleen jälkikäteen vuosia vanhasta molemminpuolisesta lievästä väkivaltatilanteesta on merkki ammattiapua vaativasta tunne-elämän häiristöstä, jolloin kyse oli tokikin ammattiin liittyvästä velvollisuudentunnosta eikä riitelemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Feminismin sivuvaikutuksia, naiset tekivät tämän itselleen. So sad.
Just. Naiset taksidin nyrkin ja hellan väliin? Ja kun emme saa pimppaa ja kodinhoitaja- äitiä, niin väkivalta on ratkaisu?
Miksi joku vielä ihmettelee, miksi nuoret naiset eivät halua a) parisuhdetta b) tehdä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en tiedä. Minua ei ole koskaan mies lyönyt, mutta nainen on. Oli kyllä aika onneton läppäys, mutta jäi silti mieleen. Syy oli se, että juttelin hänen kaverinsa kanssa. Lyöjää en kunnolla edes tuntenut, eikä kyse olut mistään ahdistelutilanteesta. Kaipa hän käsitti sen niin tai jotain.
Naiset käyttääkin väkivaltaa jatkuvasti mutta eivät sitä huomioi koska se on vähäistä. Se on silti väkivaltaa.
Sinun olisi kannattanut nostaa tästä äläkkä ja vähintään soittaa poliisit paikalle.
Naisten harjoittamasta henkisestä väkivallasta miestä kohtaan esim. erotilainteissa ja lasten tapaamisriisoissa ei paljon puhuta vaikka se on melko yleistä. On sattunut erään ystävän kohdalle. Kamala vääryys myös lasten kannalta. Kaikenlainen väkivalta on tuomittavaa.
Sama sattui myös minun ystävälleni, onneksi ex-vaimonsa mokasi ja kieroilu tuli ilmi tuomarille. Kaverini on nyt lastensa yksinhuoltaja ja kieroileva ex-vaimo nauttii elatuksen maksamisesta.
Monet naiset on hyvin vallattomia ja pirskahtelevia luonteeltaan, siksi jotkut miehet varmaan pyrkivät pitämään heitä kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmissa ikäluokissa vain n. 10 % ajattelee noin. Hyvä vanhemmat miehet!
Joo, tosi yllättävää että nuoret miehet on noin luusereita. Meillä oli kunnia- asia että väkivaltaa ei käytetä ikinä. Saman opetin tyttärillekin. Nollatoleranssi. Jos kaveri yhtään edes uhkailee tai alkaa käyttäytyä väkivaltaisesti niin potku perseelle heti. M 59
Eli heti kun joku ansaitsee käytöksellään (uhkailu tai väkivaltainen käytös) olet valmis väkivaltaan (potku perseelle)?
Sinä siis hylkäät kunnia-asiasi väkivallattomuudesta heti kun lause vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismin sivuvaikutuksia, naiset tekivät tämän itselleen. So sad.
Just. Naiset taksidin nyrkin ja hellan väliin? Ja kun emme saa pimppaa ja kodinhoitaja- äitiä, niin väkivalta on ratkaisu?
Miksi joku vielä ihmettelee, miksi nuoret naiset eivät halua a) parisuhdetta b) tehdä lapsia?
Nuoret naiset haistakoot paskan. Silleen feministisen voimaantuneesti.
eipä ne tietysti tuolla lailla tilastoihin päädykään (kommentti 246). Kun mietin lähintä ystäväpiiriäni niin kolme on kohdannut parisuhteessa väkivaltaa. Yhden en usko itse mitenkään myötävaikuttaneen tapahtuneeseen, miehellä oli ja on vaikea päihdeongelma. Kahden menneessä parisuhteessa läpsiminen oli molemminpuolista pitkin suhdetta (sellainen vuoristorata kuulemma tuntuu intohimoiselle rakkaudelle..), mutta vain yksi tapaus on päätynyt tilastoihin: se kun ystäväni erosi lopulta lastensa isästä ja teki viimeisimmästä tappelusta rikosilmoituksen. Nykyisin hän on uudessa suhteessa, jossa on havaintojeni mukaan ainakin hirveää haukkumista puolin toisin, toivottavasti ei kuitenkaan fyysiseksi äitynyttä.
Vierailija kirjoitti:
eipä ne tietysti tuolla lailla tilastoihin päädykään (kommentti 246). Kun mietin lähintä ystäväpiiriäni niin kolme on kohdannut parisuhteessa väkivaltaa. Yhden en usko itse mitenkään myötävaikuttaneen tapahtuneeseen, miehellä oli ja on vaikea päihdeongelma. Kahden menneessä parisuhteessa läpsiminen oli molemminpuolista pitkin suhdetta (sellainen vuoristorata kuulemma tuntuu intohimoiselle rakkaudelle..), mutta vain yksi tapaus on päätynyt tilastoihin: se kun ystäväni erosi lopulta lastensa isästä ja teki viimeisimmästä tappelusta rikosilmoituksen. Nykyisin hän on uudessa suhteessa, jossa on havaintojeni mukaan ainakin hirveää haukkumista puolin toisin, toivottavasti ei kuitenkaan fyysiseksi äitynyttä.
Niin ja oma puoliso sanoo ettei hän ole koskaan tapellut tai kokenut minkäänlaista väkivaltaa missään. Toisaalta hänellä on suupielessä pieni arpi joka tuli kun ex-vaimo heitti kattilalla päin. "**** oli joskus vähän tulinen ja kimmahti helposti mutta leppyikin sitten nopeasti" ja naurahdus päälle.
Lapanen Orpo jyrähti, lähetetään homopataljoona taistelemaan Ukrainaan ettei tarvitse hakata naisia.
Olisi rehellisesti paljon parempi jos naiset ja miehet eläisi omissa maailmoissaan, välttyis näiltäkin asioilta, ja muutenki kun ei oo mitään yhteistä kahdella sukupuolella kuin lisääntyminen niin helppoa se olisi. M31
Vierailija kirjoitti:
Olisi rehellisesti paljon parempi jos naiset ja miehet eläisi omissa maailmoissaan, välttyis näiltäkin asioilta, ja muutenki kun ei oo mitään yhteistä kahdella sukupuolella kuin lisääntyminen niin helppoa se olisi. M31
No näinhän se on. Noita nuoria miehiä kun kuuntelen niin noilla lukio/amisikäisillä tuntuu olevan kaksi leiriä: ne jotka eivät halua tyttöystävää, koska siitä ei tule kuin harmia ja ne joilla on joka viikonloppu eri tyttö. Pojan kaveripiirissä on ollut kaksi seurustelevaa paria. 2. Kurjalta kuulostaa kun hän kertoo parin lapsuuden luokkakaverinsa kiertävän poikien kanssa sängystä toiseen (toisen vanhemmat eivät taatusti tiedä asiasta, tunnen heidät vuosien takaa), toisaalta valtaosa tytöistä ei löydä ollenkaan poikaystävää. Minun nuoruudessani lukioiässä oli jo lähes kaikilla jotain seurusteluvirityksiä, joihin kuului nimenomaan ihastuminen, eikä seksi usein vielä ollenkaan.
Seuraavaksi sitten tutkimus missä selvitetään asenteita puoluekannan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tutkimus naisten väkivalta asenteesta. :D
Vierailija kirjoitti:
tai olisiko tutkimus missä kurkistetaan asenteiden taa?
nettiä nopeasti selaten löysin useita tutkimuksia, joissa kaikenikäisiltä naisilta oli luodattu väkivallan kohteeksi joutumista ja toisaalta näitä missä miehiltä kysytään asennoitumista naisiin kohdistuvaan väkivaltaan.
Heitän haasteen: etsikääpä yksikin kyselytutkimus jossa puberteetti-ikäisiltä tai sitä hieman vanhemmilta pojilta olisi kysytty asenteen lisäksi lähisuhdeväkivallan kohteeksi joutumisesta tai naisilta suhtautumista miehiin kohdistuvaan lähisuhdeväkivaltaan. Taitaa tuoreimmat löytyä vuodelta 2008 ja 2010 ja silloinkin on jouduttu usein siteeraamaan ulkomaisia tutkimuksia.
Onko joku tutkimus joka osoittaisi että kasvavien nuorten miesten hyvinvointi kiinnostaisi ketään puolikkaan puupennin vertaa? Ei yhtäkään tutkimusta, miesten syrjäytymiskehitys syöksykierteessä jo toistakymmentä vuotta, koulutukseen ja työelämään osallistuminen alamäessä ja terveys sekä elinajanodote laskusuunnassa, ja sitten hirveä huuto kun hallitus myöntää rahaa miesten hyvinvoinnin kehittämiseen tähtäävälle hankkeelle.
Menkää itseenne arvon sukupuolikollegat.
-pojan äiti
Tämä on todella järkyttävää. Toivottavasti oikeudessa tuomarit eivät hyväksy väkivaltaa.
Väkivalta johtaa työkyvyttömyyteen ja vaikka mihin. Se traumatisoi ja pilaa sekä uhrin että hänen läheistensä elämän.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt, pysykää yhdessä. EI ENÄÄ. avioliitto haaveita tai poikaystäviä. heistä kuoriutuu ajan saatossa kuitenkin petoja. Kissat, koirat, puput ym. lemmikit EIVÄT petä ja antavat pyyteetöntä rakkautta . Isoäiti. 65.
Minäkin pidän eläimistä. Riippuu tietysti miten ne on valmistettu. Ja kastike, kastike, on tärkeä!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten vahingossakaan tutkittu naisten suorittamaa kotiväkivaltaa. Varsinkin henkisen väkivallan osalta. Ilmeisesti nainen on aina uhri ja mies syyllinen. Olisin toivonut edes linkin tutkimukseen jossa tutkimusasetelma on toisinpäin. Mutta ei.
M47
Voit tehdä oman tutkimuksen tästä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on ihan sairas ajattelutapa naisista. En aio olla jatkossakaan missään tekemisissä miesten kanssa vapaa-ajalla.
No pyllistä minihameessa lauta-aidan reiän kohdalla, niin ei sen syvällisempään suhteeseen joudu (n. 12 - 23 cm).
Kerrankin Orpo silti ilmestyi kommentoimaan. Tai no, ehkä hän tekee töitä tässä kuussa, kun kesä- ja syysloma on ohi ja ihan vielä ei kehtaa joululomalle jäädä.
Mieheni joutui halutessaan erota tilanteeseen, jossa nainen hyökkäsi hänen kimppuunsa (uhattuaan ensin haulikolla, lataamattomalla onneksi), repi hänen käsiään, kasvojaan ja hupparin taskun irti, sekä puri häntä käsivarteen ja olkapään takaosaan. Miehen paettua pois asunnosta autoonsa, nainen soitti poliisin paikalle ja väitti miehen käyneen hänen kimppuunsa. Kun poliisi saapui selvittämään asiaa he totesivat, ettei naisella ollut minkäänlaisia vammoja ja miehellä sen sijaan mm verta tihkuva puremajälki olkapään takana, johon on itse hieman vaikeaa yltää itseään puremaan, vaikka nainen väitti miehen itse aiheuttaneen vammansa. Mies pelkäsi, että tilanteen seurauksena hänen metsästysaselupansa ovat vaarassa ja ilmoitti siksi tilanteessa, ettei hänellä ole vaatimuksia. Hän otti asekaapin avaimet ja poistui itse mökilleen.
Myöhemmin olemme ihmetelleet kuinka poliisi saattoi jättää sekavan ja aggressiivisesti käyttäytyneen naisen kotiin miehen kanssa, eikä käskenyt häntä poistumaan. Ja kuinka poliisi ohitti sen, että lain mukaan myös yksityistiloissa tapahtunut väkivalta on yleisen syytteen alainen rikos, ja rikosilmoitus on tehtävä aina, vaikkei uhri sitä toivoisikaan.
Eihän sukupuolella ollut mitään tekemistä asian kanssa, eihän vaikka?