12-vuotiaalla siivousyrittäjällä on vaikeuksia löytää töitä
12-vuotias osti kaupasta kaikki mahdolliset siivousvälineet ja -aineet mutta kukaan ei ole vielä palkannut nuorta yrittäjää siivoamaan.
https://www.janakkalansanomat.fi/elamanmeno/art-2000010521673.html
Kommentit (114)
Hyvä poika, toivottavasti saa keikkoja. Kyllä kotisiivouksesta selviää ilman koulutustakin.
Ihmekö tuo. Jos olisin itse siivouspalveluiden tarpeessa, niin en varmasti palkkaisi 12-vuotiasta lasta.
Minä en palkkaa alle 35 vuotiaita siivojia.
Jos siivousavun vaivanpalkaksi kelpaa lasin omaa omenamehua tai vettä ja lauantaipussin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä poika, toivottavasti saa keikkoja. Kyllä kotisiivouksesta selviää ilman koulutustakin.
Hän voisi auttaa ikäihmisiä siivouksen kanssa
Varmasti on innokas ja hyvä siivoamaan, mutta eihän tuon ikäistä voi laittaa tekemään mitään raskasta. Ja kuitenkin joku alkaa vänkäämään, niin kyllä siivoaminen on raskasta jos sen tekee kunnolla
Itse siivosin 12-vuotiaana jo todella hyvin. Rakastin siivoamista ja järjestelyä jo pienenä, joskus siivottiin kavereidenkin kodit ja kiitosta sateli.
Voisin siis kyllä palkata, jos olis tarvetta. Hienoa että yrittää jo pienestä 👍
Hienoa, että intoa piisaa. Ja kotona asuva yrittäjä voi tarjota palveluitaan edullisemmin.
Minä ottaisin ennemmin siivouksen tuollaiselta nuorelta, innokkaalta yrittäjältä, kuin joltain isommalta ketjulta, jossa on pienipalkkaisia (ulkomaalaisia) työntekijöitä. Itsenäisellä yrittäjällä on ihan eri meininki, hän panostaa asiakastyytyväisyyteen ja tekee hommansa kunnolla, koska oma tekeminen vaikuttaa ihan suoraan siihen, miten hyvin yritys pärjää.
Tuo Janakkala ei ehkä ole kaikkein maksukykyisintä aluetta tällaisen yrityksen perustamiseen. Toivottavasti kuitenkin löytäisi asiakkaita. Varmasti, kun saa jonkin verran tyytyväisiä asiakkaita, puskaradio hoitaa loput.
Eikö kannattaisi olla asiakkaan toivomat/omat pesuaineet? Niin kotisiivoojat tietääkseni tekee. En laitaittaisi 12v pesemään vaikka uunia kovien kemikaalien takia, ja usein siihen halutaan siivooja. Ikä rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on innokas ja hyvä siivoamaan, mutta eihän tuon ikäistä voi laittaa tekemään mitään raskasta. Ja kuitenkin joku alkaa vänkäämään, niin kyllä siivoaminen on raskasta jos sen tekee kunnolla
12-vuotiaat pojat on kyllä melko hyväkuntoisia, jos ei ole mitään terveyshaastetta tai elämäntapaongelmia. Normaali viikkosiivous onnistuu varmasti hyvin.
Lapsen työ on leikkiä. Voi leikkiä/hinkata omaa kotiaan, äitinsä varmaan tykkäisi. Lapsityövoimaa en palkkaisi koskaan, millään hinnalla. Jossain menee se raja.
Voisin pyytää hänet imuroimaan kotini ja pyyhkimään pölyt, jos asuisin lähempänä Janakkalaa.
Reipas poika! :)
Meillä pitäisi poistaa herhiläispesä välikatolta, kuuluukohan yrittäjän siivousfirman palveluihin kun olisi sopivan kokoinen ryömimään välikatolla?
Joku lakihan tässä nyt tulee vastaan. En jaksa kaivaa, mutta eivätkös ne parin viikon kesätyötkin (Tutustu ja tienaa) ole laillisia vasta 14-vuotiaasta alkaen.
https://www.ts.fi/uutiset/6079723
Tuokin juttu on maksumuurin takana, mutta kyllä noin ylivoimainen voitto poniraveissa kertoo kaverista jotain. Veikkaan, että hän ottaa tämän siivoushommankin ihan tosissaan ja haluaa oppia siinä hyväksi.
Hänellä on sitä niin sanottua asennetta, jota työnantajat aina peräänkuuluttavat. Kun asenne on kohdillaan, niin kaikki muukin järjestyy. On oppimishalua ja sinnikkyyttä nähdä vaivaa tulosten eteen.
Ehkä ei osannut mainostaa, nyt sai ilmaista mainosta, onko sukulainen lehdellä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en palkkaa alle 35 vuotiaita siivojia.
Ja silloinkin pitää olla 45 vuoden työkokemus.
Pitäisi olla koulutus.