Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä muuttunut todella paljon

Vierailija
11.11.2024 |

Ihan kuin olisi eri henkilö... Ennen olimme tosi hyviä ystäviä ja nyt huomaan, että välillämme on jotain tapahtunut. Ystävän persoona muuttunut. 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan et muuttua saa...

Vierailija
22/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän kerro minulle enää mitään. Selvä muutos alkoi 2-3 vuotta sitten. Olimme todella läheisiä ja yhteistä matkaa ollut 15 vuotta. Hurahti myös laihuuteen. Kaikki pyörii vain laihuuden ympärillä. 

Ennen jaoimme ilot, surut ja murheet. Nyt ei enää mitään. Selvä muutos myös näkemisten kanssa. Olimme ennen tiiviisti yhdessä. Tuntuu kuin hän pitäisi sisällään jotain suurta salaisuutta 

ystäviä tulee ja menee, taitaa olla se suuri salaisuus sinulla, kun sua välttelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä muuttumiseen voi olla monia. Omalla kohdallani ystävyydet on muuttuneet useinmiten sen jälkeen, kun kaveri on saanut lapsen, joskus jo puolison löytymisvaiheessa. Olen myös menettänyt läheisimmän ystäväni uskonlahkolle. Hän oli kyllä lahkon jäsen jo tutustuessamme, mutta pikkuhiljaa alkoi minun elämänvalintojeni kritisointi ja asettuminen minun, "vääräuskoisen" yläpuolelle. Jossain vaiheessa sain ylimielisyydestä tarpeekseni ja laitoin touhulle pisteen.

Vierailija
24/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutos muka kertoisi "vaikeasta ajasta elämässä"? Se voi kertoa myös hyvistä asioista, joka on johtanut kasvuun ja aikuisuuteen, jota kuuluisikin tapahtua vuosien saatossa. On nimittäin paljon niitä, jotka eivät vaikuta koskaan kasvavan siitä, mitä olivat pari-kolmekymppisinä. Ja keski-ikäinen, joka on kuin parikymppinen edelleen, on kyllä todella raskasta seuraa ikätovereittensa parissa.

Joskus vaikuttaa siltä, että ihmiset, jotka eivät haluaisi ystäviensä kasvavan, pyrkivät selittämään heidän muutoksensa juuri jollain "kriisillä". On totta, että monella vaikea elämäntilanne laukaisee samalla tarpeen laittaa kaikki uusiksi. Aivan yhtä lailla kasvu ja muutos voi olla lähes itsekseen tapahtuvaa, mitä ei ulkopuolinen välttämättä edes huomaa. Ihmiset monesti myös vaistoavat sen, jos lähipiirissä on muutosvastarintaa ja siksi pyrkivät pitämään "uuden itsensä" piilossa mahdollisimman pitkään. Joskus se johtaa sitten siihen, että ihminen tempaisee itsensä äkkiarvaamatta irti vanhoista piireistään, koska ei voi enää palata vanhaan mutta ei halua kieltääkään nykyistä itseään.

Vierailija
25/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nykyään EVVK

Vierailija
26/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoahan se olisi, jos ei elämänsä aikana mihinkään muuttuisi

En minä ainakaan ole hurjasti muuttunut. Edelleen ihoan valehtelua ja kaikkea väkivaltaa. 

Vierailija
27/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä muuttumiseen voi olla monia. Omalla kohdallani ystävyydet on muuttuneet useinmiten sen jälkeen, kun kaveri on saanut lapsen, joskus jo puolison löytymisvaiheessa. Olen myös menettänyt läheisimmän ystäväni uskonlahkolle. Hän oli kyllä lahkon jäsen jo tutustuessamme, mutta pikkuhiljaa alkoi minun elämänvalintojeni kritisointi ja asettuminen minun, "vääräuskoisen" yläpuolelle. Jossain vaiheessa sain ylimielisyydestä tarpeekseni ja laitoin touhulle pisteen.

Onneksi omalta kohdalta ei lapset ole vaikuttaneet mitenkään ystävyyksen vaikka lapseton olen. Ei myöskään uskonto ole vaikuttanut, kun olen uskovaiselle sanonut, että minua on sitten turha käännyttää ja olen saanut olla ihan rauhassa ja ollaan keskuteltu ihan muista asioista. 

Vierailija
28/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako rokotteita. Varsinkin tuhkarokko ja tuberkuloosi kannattaa sairastaa. Se vahvistaa ihmistä ja jeesus kyllä pelastaa

Vierailija
29/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hyvissä väleissä miniani kanssa. Pidin häntä kuin omana tyttärenä, jopa rakastin. Meillä oli mukavia keskusteluja, luotin häneen, olemme samalla alalla. Kaikki muuttui kun hän avioitui, hän alkoi syyttämään minua kiusaamisesta mikä asia on edelleenkin mysteeri minulle, olen pyytänyt anteeksi monia kertoja jos olen jotenkin loukannut häntä.  Nykyään ei olla enää tekemisissä.

Vierailija
30/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän kerro minulle enää mitään. Selvä muutos alkoi 2-3 vuotta sitten. Olimme todella läheisiä ja yhteistä matkaa ollut 15 vuotta. Hurahti myös laihuuteen. Kaikki pyörii vain laihuuden ympärillä. 

Ennen jaoimme ilot, surut ja murheet. Nyt ei enää mitään. Selvä muutos myös näkemisten kanssa. Olimme ennen tiiviisti yhdessä. Tuntuu kuin hän pitäisi sisällään jotain suurta salaisuutta 

Vaikuttaako hän syömishäiriöiseltä? Vai ulkonäkökeskeiseltä tai urheilijalta?

Arveletko että hänellä on esim. seurustelua vai stressaako ja laihduttaa? Ehkä mitään kerrottavaa ei ole?

Vai luuletko että on saanut muita ystäviä joille kertoo?

Vierailija
31/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitkäaikainen ystävä hurahti mieheen, joka vaati valitsemaan: hän tai entinen elämä. Ystävä valitsi hänet (muuramaksi vuodeksi ja 2 lapsen ajaksi).

Ei kertonut mulle mitään, jätti vain.

Kun ero tuli, yritti lämmitellä suhdettamme, turhaan. Jotain oli rikki, iäksi.

Vierailija
32/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet on valittu pv:n siviilitiedustelukoulutukseen. Oman etusi vuoksi, älä kysele enempää.

Vierailija
33/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin hyvissä väleissä miniani kanssa. Pidin häntä kuin omana tyttärenä, jopa rakastin. Meillä oli mukavia keskusteluja, luotin häneen, olemme samalla alalla. Kaikki muuttui kun hän avioitui, hän alkoi syyttämään minua kiusaamisesta mikä asia on edelleenkin mysteeri minulle, olen pyytänyt anteeksi monia kertoja jos olen jotenkin loukannut häntä.  Nykyään ei olla enää tekemisissä.

Kenen kanssa se miniäsi avioitui? 

Vierailija
34/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kenekään persoonaallisuus muutu ihan eriksi noin vain. 

No tuolla ystävällä on ap'n mukaan muuttunut aikalailla. 

Vierailija
35/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kenekään persoonaallisuus muutu ihan eriksi noin vain. 

No tuolla ystävällä on ap'n mukaan muuttunut aikalailla. 

Mistä me tiedämme ettei ap itseasiassa ole muuttunut?

Vierailija
36/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se miniäsi avioitui? 

Taisi poika manipuloida äitiään vastaan? 

Vierailija
37/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ystävyyksien ei kuulu ollakaan ikuisia.

Ihmiset muuttuvat,kasvavat erilleen.

Ja se on ihan ok, normaalia.

Vierailija
38/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako hän syömishäiriöiseltä? Vai ulkonäkökeskeiseltä tai urheilijalta?

Arveletko että hänellä on esim. seurustelua vai stressaako ja laihduttaa? Ehkä mitään kerrottavaa ei ole?

Vai luuletko että on saanut muita ystäviä joille kertoo?

Jotain outoa on. Huomaan vaikuttavan sosiaalisesti myös. Ennen laitoimme paljon ruokaa yhdessä ym. Nykyään ei välttämättä syö mitään, jos tarjolla. Puhuu vain paljonko kiloja lähtenyt. Olen ihmetellyt miten laihtui niin hirveästi. Tuntuu että salaa jotain. Olen ollut surullinen, ettei ole voinut kertoa jos jotakin on. Toivon, että hän on saanut psykologista apua. 

Vierailija
39/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänessä on lapamato. Anna heidän nauttia symbioosistaan.

Vierailija
40/121 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut joku lääke käytössä? Ei halua kertoa