Hybridien ja sähköautojen vaihtoarvo romahtamassa pohjamutiin
Ei kukaan järkevä autokauppias hyvitä hybrideistä ja täyssähköautoista kuin aivan nimellisen hinnan. Riskiskenaarioon pitää laskea tilanne, jossa ajoakusto menee kokonaan vaihtoon ja sen vaihtotyön ja osien hinta pitää vähentää hyvitettävästä hinnasta.
Usein voidaan päätyä siis tilanteeseen, jossa vaihdossa tarjottavan ajoneuvon hyvityshinta on 0 euroa tai ajoneuvoa ei oteta lainkaan vaihdossa.
Kommentit (757)
Vierailija kirjoitti:
"Esim luvattu 500km, käytännössä 400km hyvissä oloissa, talvella korkeintaan 300km, eikä ihan tyhjäksi uskalla ajaa joten viimeistään 200km mielummin lataa. Tämä siis uutena. Käytettynä saa 100km välein ladata ainakin talvisin. Ja lataus kestää tunteja."
Lataus kestää tunteja? Miten ihmettä oikein horiset?
Se on sitä mutua kun ei ole kokemusta. No, en mäkään olisi sähköautoa ostanut jollen kotona sitä voisi ladata.
Vierailija kirjoitti:
En minäkäkään käytettynä ostaisi sähköautoa, vähän kuin ostaisi vanhan puhelimen, akku todennäköisesti hyvin heikko uuteen verrattuna. Autossa akku määrää kuitenkin toimintamatkan joka uutenakin heikohko sähköautoissa.
Esim luvattu 500km, käytännössä 400km hyvissä oloissa, talvella korkeintaan 300km, eikä ihan tyhjäksi uskalla ajaa joten viimeistään 200km mielummin lataa. Tämä siis uutena. Käytettynä saa 100km välein ladata ainakin talvisin. Ja lataus kestää tunteja.
Jokaisessa sähkörissä sä voit tarkastaa akun kunnon ennen ostoa.
Akku lataa tunteja joo jollain surkealla laturilla. Pikalaturit painaa sen 20-80% välil! 15-20min. Ja ei sun ei tarvi tankata polttomoottori autokaan siinä vaiheessa kun tankissa 20% pintaa. Sähkäreissä toi mittaus on äärimmäisen tarkka, lisänä on vielä akun suojaksi jätetty 5-10% varo.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy sähköautoilijoita, huoh.
Miksi ihmeessä? Sellaisen saa nyt paljon halvemmalla alle kuin ennen. Ensin valitettiin vuosia miten sähköautot ovat liian kalliita ja nyt kun hinnat ovat tulleet alas niin sekään ei ole hyvä. Päättäkää jo pitääkö niiden olla kalliita vai halpoja.
ameriikassa
2014 Tesla Model S 85
142,378 mi.
$10,999
Vierailija kirjoitti:
"Esim luvattu 500km, käytännössä 400km hyvissä oloissa, talvella korkeintaan 300km, eikä ihan tyhjäksi uskalla ajaa joten viimeistään 200km mielummin lataa. Tämä siis uutena. Käytettynä saa 100km välein ladata ainakin talvisin. Ja lataus kestää tunteja."
Onhan se vähän liioiteltua sanoa että niin nopeasti, 1-vaiheisella voi kestää vuorokausia, kaikilla ei voimavirtaa tai suurteholaturia lähellä.
2015 Nissan Leaf S
64,601 mi.
$1,991
Enää ei puutu kuin joku idari tulee selittää et vety on vaihtoehto kallillr sähköautoille 😂😂
Itse välttelen sähköautoja lähinnä siitä syystä, että ne voivat syttyä tuleen. Voi palaa koko kämppä tai voi kärventyä itse.
Ei kiitos.
2013 Tesla Model S Base
188,053 mi.
$8,500
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän liioiteltua sanoa että niin nopeasti, 1-vaiheisella voi kestää vuorokausia, kaikilla ei voimavirtaa tai suurteholaturia lähellä.
Melko tyhmä saa olla muttei noin tyhmä että olet tilanteessa jossa sulla sähköauto ja lataat suoraan talon seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Itse välttelen sähköautoja lähinnä siitä syystä, että ne voivat syttyä tuleen. Voi palaa koko kämppä tai voi kärventyä itse.
Ei kiitos.
Miksi et tutki asiaa? Sähköautojen palot ovat suhteutettu kuitenkin harvinaisempia kuin polttomoottoristen.
Meidän perhe ei noihin mene ..Akkusäteily voi aiheuttaa vakavia seurauksia
Vihaan sähköautoja ja sillä selvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin jos ajaa sen 300km päivässä niin se voi olla ongelma. Mutta jos ajaa sen suomalaisen keskimääräisen 50-100 km päivässä niin jo tavallisesta pistorasiasta saat suunnilleen tuon yön yli.
Onko se sitten halpaa, että ostaa 20 k€:lla käytetyn sähköauton jonka jälkeen ajoakusto nopeasti vikaantuu ja uuden ajoakuston hinta on 20 k€?
Kai se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos.
Sähköautot
Sähköauton palo on paha juttu: Näin yleisiä ne oikeasti ovat
Yli vuosikymmenen ajalta kerättyjen tietojen perusteella polttomoottoriautojen paloherkkyys on jopa 80-kertainen sähköautoon verrattuna..
Ei tarvi vältellä enää.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/22504743-b815-4bac-99a3-c9a7e63d3…
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos.
Sinua ei hirvitä ne reilu 2000 polttiksen vuosittaista paloa vaan pelkäät sähköauton paloa joita on ehkä yksi vuodessa?
En pidä sähköautoista, Elon Muskista enkä Twitteristäkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten halpaa, että ostaa 20 k€:lla käytetyn sähköauton jonka jälkeen ajoakusto nopeasti vikaantuu ja uuden ajoakuston hinta on 20 k€?
Kai se sitten on?
Sähköautojen akkujen hinnat ovat kamalat koska lähes kaikki menevät takuuseen ja tilalle vaihdetaan kokonaan uusi akku. Kun noita vanhoja takuun ulkopuolella olevia autoja alkaa olla enemmän niin akkujen korjaus ja kuunnostus alkaa olla bisnestä ja hinnat laskevat.
Jos nyt Teslojen akkuja korjataan Suomessakin ja silloin hinta on jotain ihan muuta kuin 20.000e.
"Nettiauto on täynnä hybridien ja sähköautojen myynti-ilmoituksia, joissa on täysin epärealistinen pyyntihinta."
No jos puhutaan autokaupoista niin eivät ne halua seisottaa autoja siellä kuukausikaupalla. Joten edelleen kysyn että missä ne kaikki puoli-ilmaiset sähköautot ja hybridit ovat?