Hybridien ja sähköautojen vaihtoarvo romahtamassa pohjamutiin
Ei kukaan järkevä autokauppias hyvitä hybrideistä ja täyssähköautoista kuin aivan nimellisen hinnan. Riskiskenaarioon pitää laskea tilanne, jossa ajoakusto menee kokonaan vaihtoon ja sen vaihtotyön ja osien hinta pitää vähentää hyvitettävästä hinnasta.
Usein voidaan päätyä siis tilanteeseen, jossa vaihdossa tarjottavan ajoneuvon hyvityshinta on 0 euroa tai ajoneuvoa ei oteta lainkaan vaihdossa.
Kommentit (757)
Huomaa noista sähköautoilijoista että ei ne oo ihan normaaleja vaan pukeutuvat erikoisesti ja vähän semmosia homppeleita
Nrolle 135, kun ei lainaus toimi
Eikä tule.
Patteri-Petteri taisi nyt seota. Tietääkö joku sen osoitetta? Soitetaan ambulanssi ja lääkäri. Voivat kirjoittaa M1-lähetteen heti paikan päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun bensa-autoja ei enää riitä halukkaille, tästä on tulossa katastrofi. Kuten jo tiesin muutama vuosi sitten . Muistakaa tämä, polttomoottokielto ja niiden rajoittaminen johtaa katastrofiin.
Iso suomalainen maahantuojakin huolestui Bensa-autoja ei riitä ensi vuonna kaikille
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/45a4ae2c-b325-4849-9df2-de919ba1…
Sähköauto voi sopia sellaiselle:
-jolla on loputtomasti rahaa
-joka ei aja. Ei ole ns. ajolähtöjä, pitkillekin matkoille.
-tykkää kaapeleista ja digivehkeistä, viehtymys patterikäyttöisiin suristimiin . Haluaa elää femiinistä elämää tai leikkiä lapsen tasolla
Sähköauto voi todellakin sopia elvikselle, joka ei oikeasti autoa tarvitse. Mutta kunnia ei kestä mennä julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Patteri-Petteri taisi nyt seota. Tietääkö joku sen osoitetta? Soitetaan ambulanssi ja lääkäri. Voivat kirjoittaa M1-lähetteen heti paikan päällä?
Se on sähköautoSebbo, ei siitä kannata välittää. Kaksipuolinen mielialahäiriö.
Mä esitän nyt avoimen kutsun. Seuraava Tesla miitti. Tervetuloa keskustelemaan naamatusten. Voin esitellä sulle exelit kaikista kuluista mitä teslaan tullut. Voidaan käydä koeajolla. Ainoa mitä mä toivon että sä pystyt tän jälkeen perustelemaan mulle miksi olen tyhmä kun ajan Teslalla 70tkm vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä esitän nyt avoimen kutsun. Seuraava Tesla miitti. Tervetuloa keskustelemaan naamatusten. Voin esitellä sulle exelit kaikista kuluista mitä teslaan tullut. Voidaan käydä koeajolla. Ainoa mitä mä toivon että sä pystyt tän jälkeen perustelemaan mulle miksi olen tyhmä kun ajan Teslalla 70tkm vuoteen.
70 tkm? Oletko taksikuski?
Vierailija kirjoitti:
Ja kun bensa-autoja ei enää riitä halukkaille, tästä on tulossa katastrofi. Kuten jo tiesin muutama vuosi sitten . Muistakaa tämä, polttomoottokielto ja niiden rajoittaminen johtaa katastrofiin.
Iso suomalainen maahantuojakin huolestui Bensa-autoja ei riitä ensi vuonna kaikille
Minä aion ostaa bensa- ja diesel autoja varastoon. Kun vuosi 2035 (pm-kielto) häämöttää, täällä on hirvittävä pula autoista joilla voi liikkua pohjoisen talvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion ostaa bensa- ja diesel autoja varastoon. Kun vuosi 2035 (pm-kielto) häämöttää, täällä on hirvittävä pula autoista joilla voi liikkua pohjoisen talvessa.
Samaan aikaan pohjoisen yrittäjät haalii sähköautoja 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä ihmisparkoja jotka ovat sähköautoihin sortuneet. Sääliksi käy.
Joo muakin. Olen ajanut 4v sähköllä ja säästänyt noin 25000€ polttoainekuluja dieseliin verrattuna.
Tutustu käsitteeseen Total Cost of Mobility. Autoilun todellista hintaa laskettaessa pitää huomioida kaikki kulut ja arvonalenema.
No laske sä mulle.. vaihtoehtona oli E Mersu vm 2020 uutena, olis maksanut 60k€. Ostin Teslan esittelystä maksoi 45000€..
Mersu kokemuksesta kuluttaa 6.l/100km. Tesla n2€/100km.
Vakuutuksissa eroa teslalle 140€/ kalliimpi.
Vero teslalle noin 400€ halvempi.
Km vuodessa 40-60tkm.
Vastaavan Teslan Arvo tällä hetkellä 20k€.
Lasket väärin, kun se pitää laskea näin:
Tesla 3, maksaa kaupassa vähintään miljoona euroa ja arvo putoaa nollaan heti kun sen ajaa kaupasta ulos. Vakuutus Esson baarin tietäjien mukaan 10000€/kk ja akkuja menee 20000€ edestä kerran vuodessa. Kolmessa vuodessa siis menee rahaa ainakin 1,4 miljoonaa.
Vertailuun kuuluu tottakai ottaa se "realistinen" polttis-vaihtoehto, eli haetaan romikselta se -81 DX corolla, tehdään siihen naapurin Repan tallissa ja Repan osilla kone- ja vaihdelaatikkoremppa ja käytetään 8 kilometriä työpaikalta varastettua hitsauslankaa, että sen pa**an saa kursittua kasaan. Vakuutusta ei oteta ja tankkiin lorotetaan juoksubensat joka viikonloppu. Sitten tullaan kehumaan nettiin, miten on halpaa ajoa.
Näitä kahta kun verrataan, niin sähköauto on rikkaiden lelu, tosi pensalenkkari ei semmoseen sotkeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n ja Suomen sirpat ja muut sähköautopakkoa päättämässä olleet viherhörhöt tullaan asettamaan valtakunnan oikeuteen yleisen turvallisuuden tahallisesta heikentämisestä.
70000 km keskinopeus 70 km/h = 1000 tuntia
1000/8=125 työpäivää autossa
Käsitinklö oikein jos akun arvot on alkaen 30t€..niin itse auton arvoksi jää ehkä puolet.En ostaisi käytettyä jo vaikka 20-30tkm ajettua.Monella tutulla tullut kallis lasku näistä käytetyistä.Sama hyppe wv.Isot rempata juuri kun takuu päätyy
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta käyttöönoton jälkeen autosi on käytännössä arvoton, koska kukaan tervejärkinen ei osta jotain 300 tkm rullattua sähköautoa.
Voihan siitä joku järkeä vailla oleva vaihtoautomyyjä jotain hiluja hyvittää mutta auto jää heille käsiin.
Tuosta saat helposti laskettua arvon alenemasta johtuvat kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan myyjä.
Mitä sä myyt? Pölynimureita ovelta ovelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n ja Suomen sirpat ja muut sähköautopakkoa päättämässä olleet viherhörhöt tullaan asettamaan valtakunnan oikeuteen yleisen turvallisuuden tahallisesta heikentämisestä.
Voiko edesvastuutonta, asiasta ymmärtämätöntä saattaa vastuuseen? Jos päättäjän koulutus täysin muulta alalta ja ainoa työkokemus Sokoksen vaateosaston kassa?
Vierailija kirjoitti:
70000 km keskinopeus 70 km/h = 1000 tuntia
1000/8=125 työpäivää autossa
Niin jotkut joutuu liikkumaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto säilyttää arvonsa paremmin kuin diesel tai hybridi
Ajankohtaista autokaupassa -webinaari paljasti, miten käyttövoima vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon.
Ikävä pilata totuudella hyvä öyhötys.
Työkaveri osti kaksi vuotta sitten uutena 75 000€ maksaneen Polestarin 29 000€. Arvon pudotus 2€/km.
Sähköauto on aina ollut naisten ja neitimiesten auto. Historia toistaa itseään: