Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hybridien ja sähköautojen vaihtoarvo romahtamassa pohjamutiin

Vierailija
11.11.2024 |

Ei kukaan järkevä autokauppias hyvitä hybrideistä ja täyssähköautoista kuin aivan nimellisen hinnan. Riskiskenaarioon pitää laskea tilanne, jossa ajoakusto menee kokonaan vaihtoon ja sen vaihtotyön ja osien hinta pitää vähentää hyvitettävästä hinnasta.

Usein voidaan päätyä siis tilanteeseen, jossa vaihdossa tarjottavan ajoneuvon hyvityshinta on 0 euroa tai ajoneuvoa ei oteta lainkaan vaihdossa.

https://www.is.fi/autot/art-2000010811201.html

Kommentit (757)

Vierailija
161/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä esitän nyt avoimen kutsun. Seuraava Tesla miitti. Tervetuloa keskustelemaan naamatusten. Voin esitellä sulle exelit kaikista kuluista mitä teslaan tullut. Voidaan käydä koeajolla.  Ainoa mitä mä toivon että sä pystyt tän jälkeen perustelemaan mulle miksi olen tyhmä kun ajan Teslalla 70tkm vuoteen.

4 vuotta käyttöönoton jälkeen autosi on käytännössä arvoton, koska kukaan tervejärkinen ei osta jotain 300 tkm rullattua sähköautoa.

Voihan siitä joku järkeä vailla oleva vaihtoautomyyjä jotain hiluja hyvittää mutta auto jää heille käsiin.

Tuosta saat helposti laskettua arvon alenemasta johtuvat kustannukset.

Balttiarallaa 16000€ vaihtohyvitys 4v vanhasta 300 ajetusta teslasta.

Vierailija
162/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto säilyttää arvonsa paremmin kuin diesel tai hybridi

Ajankohtaista autokaupassa -webinaari paljasti, miten käyttövoima vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon.

Ikävä pilata totuudella hyvä öyhötys.

Työkaveri osti kaksi vuotta sitten uutena 75 000€ maksaneen Polestarin 29 000€. Arvon pudotus 2€/km.

Polestar on kyllä ollut kaikin puolin farssi. Mä en ole ikinä tajunnut mikä siinä autossa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä esitän nyt avoimen kutsun. Seuraava Tesla miitti. Tervetuloa keskustelemaan naamatusten. Voin esitellä sulle exelit kaikista kuluista mitä teslaan tullut. Voidaan käydä koeajolla.  Ainoa mitä mä toivon että sä pystyt tän jälkeen perustelemaan mulle miksi olen tyhmä kun ajan Teslalla 70tkm vuoteen.

4 vuotta käyttöönoton jälkeen autosi on käytännössä arvoton, koska kukaan tervejärkinen ei osta jotain 300 tkm rullattua sähköautoa.

Voihan siitä joku järkeä vailla oleva vaihtoautomyyjä jotain hiluja hyvittää mutta auto jää heille käsiin.

Niin. Kuten sanottua, jotkut vaihtoautomyyjät eivät ole vielä ymmärtäneet ettei tuollaista kukaan kuluttaja osta. Voihan vaihtoautomyyjä tyhmyyksissään tuollaisen hinnan hyvittää mutta autohan pitäisi saada myytyä eteenpäin. Muuten se jää varastoon ja lopulta kirjataan tappioksi.

Vierailija
164/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuten sanottua, j

Itseasiassa kyllä ostaa ja liikkeelle noi on hyviä vehkeitä. Ei nimittäin ole mitään muuta kuin perävalotakuu.. oli sitten bensa, diesel tai sähkö 

Vierailija
165/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajankohtaista autokaupassa -webinaari paljasti, miten käyttövoima vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon.

Työkaveri osti kaksi vuotta sitten uutena 75 000€ maksaneen Polestarin 29 000€. Arvon pudotus 2€/km.

Polestar on kyllä ollut kaikin puolin farssi. Mä en ole ikinä tajunnut mikä siinä autossa maksaa.

Se on se mieto mielenyhtymä Volvoon mikä maksaa. Aika kaukana premiumista, kiinankumi haisee kilometrin päähän.

Vierailija
166/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautolla ei oikeasti ole mitään arvoa vanhana 

Kaikki ilmaiset sähköautot saa tuoda minulle. Tarjoan puillakahvitkin.

Tämän olen ilmoittanut suunnilleen jokaisessa ketjussa jossa kerrotaan miten sähköautot ovat arvottomia. Yhtään ei vain ole tullut pihaan. Sen sijaan niitä edelleen myydään autokaupoissa ja niissä on kymppitonnien hintalappuja. Onkohan tässä jotain jota olen ymmärtänyt väärin?

Vierailija
167/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kyllä ostaa ja liikkeelle noi on hyviä vehkeitä. Ei nimittäin ole mitään muuta kuin perävalotakuu.. oli sitten bensa, diesel tai sähkö 

Sulta meni tämän ketjun pointti täysin ohi. Luitko edes tuota artikkelia jonka AP oli linkittänyt?

Pointti on juurikin se, että autoliike on vastuussa todella vanhoistakin myymistään autoista ja jos ajoakusto hajoaa, autoliike joutuu sen korvaamaan tai jopa purkamaan kaupan.

Siksi on kauhea riski ottaa tuollaisia paljon ajettuja hybridejä ja sähköautoja vaihdossa - etenkin jos akkutakuu on päättynyt.

Vierailija
168/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Balttiarallaa 16000€ vaihtohyvitys 4v vanhasta 300 ajetusta teslasta."

Suomeksi sanottuna vanha taksi. Noilla ei muutenkaan ole isoa arvoa.

Vierailija
169/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se mieto mielenyhtymä Volvoon mikä maksaa. Aika kaukana premiumista, kiinankumi haisee kilometrin päähän.

Ja teknisesti. Ihan surkea tuote. Mut silti jotkut noitakin osti.

Vierailija
170/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä kaikki puoli-ilmaiset käytetyt hybridit ja sähköautot oikein ovat myynnissä kun en oikein löydä mistään?

Vierailija
171/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan tyytyväisenä Fisker Karmalla. On tämä sähköautoilu halpaa! Täytyy vain toivoa ettei tähän tule mitään vikaa.

Vierailija
172/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita romuja, huh!

Vierailija
173/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta meni tämän ketjun pointti täysin ohi. Luitko edes tuota artikkelia jonka AP oli linkittänyt?

Pointti on juurikin se, että autoliike on vastuussa todella vanhoistakin myymistään autoista ja jos ajoakusto hajoaa, autoliike joutuu sen korvaamaan tai jopa purkamaan kaupan.

Siksi on kauhea riski ottaa tuollaisia paljon ajettuja hybridejä ja sähköautoja vaihdossa - etenkin jos akkutakuu on päättynyt.

Me puhutaan 300tkm ajetusta. Otsikon laite oli ajettu jtn 105tkm. Siinä on vielä kuluttajansuojan vaatima takuu. 300tkm ajetussa autossa ei käyttövoimasta riippumatta ole enää mitään takuita.

Vierailija
174/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi on kauhea riski ottaa tuollaisia paljon ajettuja hybridejä ja sähköautoja vaihdossa - etenkin jos akkutakuu on päättynyt."

Ihan normaalia riskinhallintaa tuohon liittyy. Kaikki riskit hinnoitellaan aina siihen myyntihintaan. Eli noissa sisäänostohinnan ja ulosmyyntihinnan ero on isompi kuin normi polttiksissa ja tällä katetaan riskit.

Vierailija
175/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheita romuja, huh!

Ongelmajätettä!

Vierailija
176/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkäkään käytettynä ostaisi sähköautoa, vähän kuin ostaisi vanhan puhelimen, akku todennäköisesti hyvin heikko uuteen verrattuna. Autossa akku määrää kuitenkin toimintamatkan joka uutenakin heikohko sähköautoissa.

Esim luvattu 500km, käytännössä 400km hyvissä oloissa, talvella korkeintaan 300km, eikä ihan tyhjäksi uskalla ajaa joten viimeistään 200km mielummin lataa. Tämä siis uutena. Käytettynä saa 100km välein ladata ainakin talvisin. Ja lataus kestää tunteja.

Vierailija
177/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä kaikki puoli-ilmaiset käytetyt hybridit ja sähköautot oikein ovat myynnissä kun en oikein löydä mistään?

Nettiauto on täynnä hybridien ja sähköautojen myynti-ilmoituksia, joissa on täysin epärealistinen pyyntihinta.

Kyllä ne siitä tulevat reilusti romahtamaan.

Wait and see.

Vierailija
178/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy sähköautoilijoita, huoh.

Vierailija
179/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim luvattu 500km, käytännössä 400km hyvissä oloissa, talvella korkeintaan 300km, eikä ihan tyhjäksi uskalla ajaa joten viimeistään 200km mielummin lataa. Tämä siis uutena. Käytettynä saa 100km välein ladata ainakin talvisin. Ja lataus kestää tunteja."

Lataus kestää tunteja? Miten ihmettä oikein horiset?

Vierailija
180/757 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsjärkinen mitään sähköautoa osta!