Mikä on mielestäsi Suomen kaunein kaupunki?
Kommentit (87)
Savonlinna, Rauma ja Turku. Näissä on myös rumaa, niin kuin kaikissa, mutta paljon enemmän kauniita paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Rauma
Tulee vähän keskieurooppalainen tunnelma. Uusikaupunkikin on kaunis.
T: Antti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itäsuomalainen ja asun Kuopiossa. Musta Helsinki on tosi kaunis kaupunki varsinkin kesäisin. Tykkään itse tosi paljon. Paljon arkkitehtuuria kuten Jugend tyyliä, meri ja sen rannalle rakennettu kaikkea hyvännäköistä. Kiva naukkailla olutta jossain ja katsella samalla kun isot laivat liikkuu merellä.
Kuopio on toki monin verroin Helsinkiä kauniimpi.
Kuopiossa on tosi pieni alue kaunista.
Ja sen vähänkin kauniin pilaa kuopiolaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa kauneimmat kaupungit, varsinkin Lappeenranta, mutta kyllä Hanko ja Tammisaarikin ovat ihania kesällä.
Oikeesti, mikä Lappeenrannassa on kaunista? Olen pari kertaa käynyt kesällä ohikulkumatkalla, en mitenkään huomannut että olisi ollut erityisen kaunista.
Tosiaan jos Lappeenrannassa käy vain ohikulkumatkalla ei näe juurikaan mitään. Näitkö edes Saimaata?
Vilaukselta. Mutta asianhan voi korjata ensi kesänä, pitääpä mennä takaisin ja pysähtyä katselemaan linnoitusta.
Linnoituksesta näkee myös sataman ja Saimaata, vaikka koko sen näkemiseen ei riitä ihan yksi eikä kaksikaan silmäystä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Turku. Ainut paikka jossa voi aistia edes hiukan keskieurooppalaista tunnelmaa.
Naantali, Porvoo, Loviisa, Uusikaupunki, Rauma, Parainen ja Hanko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itäsuomalainen ja asun Kuopiossa. Musta Helsinki on tosi kaunis kaupunki varsinkin kesäisin. Tykkään itse tosi paljon. Paljon arkkitehtuuria kuten Jugend tyyliä, meri ja sen rannalle rakennettu kaikkea hyvännäköistä. Kiva naukkailla olutta jossain ja katsella samalla kun isot laivat liikkuu merellä.
Kuopiossa on tosi pieni alue kaunista.
Ja sen vähänkin kauniin pilaa kuopiolaiset.
Kuopiossa on ystävällisempiä ihmisiä kuin Etelä- Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa kauneimmat kaupungit, varsinkin Lappeenranta, mutta kyllä Hanko ja Tammisaarikin ovat ihania kesällä.
Tammisaaren vanha kaupunki on kyllä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Mielummin Kuopio kuin Helsinki.
Olen Google mapsin katunäkymillä zoomaillut kaupunkien keskustoja millaisia ovat Vaasa yllätti positiivisesti. Lappeenrannan keskusta taas oli ruma ja epäkaupunkimainen. Mitäs muuta, no, U:gi on ihanan unelias keskustaltaan puutaloineen.
Vierailija kirjoitti:
Vaasa on kesäisin tosi kaunis kaupunki. Paljon historiallisia rakennuksia ja hienoa arkkitehtuuria ja heillä on pienemmäksi kaupungiksi merkittävä satama.
Vaasan keskustassa on muutamia vanhoja hienoja rakennuksia. Muuten pelkkää maahanmuuttajaa tyhjien ja elähtäneiden elementtitalojen seassa. "Meri" on rehevöitynyt kaupunginlahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasa on kesäisin tosi kaunis kaupunki. Paljon historiallisia rakennuksia ja hienoa arkkitehtuuria ja heillä on pienemmäksi kaupungiksi merkittävä satama.
Vaasan keskustassa on muutamia vanhoja hienoja rakennuksia. Muuten pelkkää maahanmuuttajaa tyhjien ja elähtäneiden elementtitalojen seassa. "Meri" on rehevöitynyt kaupunginlahti.
Kiusaamista ja häpi endiiiiing - huutelua pitkin keskustaa. Kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kantakaupunki on ihanan historiallinen.
Det enda felet är att den historian är rysk.
Suomen kruununjalokiwi eli savonlinna!
talvella.
No mitä sitä arvot? Otsikossa on kysymys.