Mikä on mielestäsi Suomen kaunein kaupunki?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolan keskusta koska täytyy lähteä Ukrainaan asti Pripyatiin jos meinaa yhtä upeaa 1980-luvun Neuvostoliittoon jämähtänyttä perinnemaisemaa nähdä tänä päivänä. Pripyat on ollut hylättynä toki 1986 lähtien ja Kouvola yhä asuttu mutta ovat silti identtiset.
No, yllätys, ei mennyt kuin vartti aloituksesta kun pakollinen Kouvola-maininta tuli, kuinka yllättävää...Kouvolassakin on by the way kauniita paikkoja, mutta sitähän nämä kouvolavitsailijat eivät koskaan tule ymmärtämään.
En ole Kouvolasta, mutten sitä koskaan morkkaa, päinvastoin , mutta onhan tuo luonnehdinta aika pitkälti totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa kauneimmat kaupungit, varsinkin Lappeenranta, mutta kyllä Hanko ja Tammisaarikin ovat ihania kesällä.
Oikeesti, mikä Lappeenrannassa on kaunista? Olen pari kertaa käynyt kesällä ohikulkumatkalla, en mitenkään huomannut että olisi ollut erityisen kaunista.
Tosiaan jos Lappeenrannassa käy vain ohikulkumatkalla ei näe juurikaan mitään. Näitkö edes Saimaata?
Vilaukselta. Mutta asianhan voi korjata ensi kesänä, pitääpä mennä takaisin ja pysähtyä katselemaan linnoitusta.
Inhottaa kirjoittaa tämä, koska siitä on tullut vitsi tällä palstalla. Mutta oikeasti Porvoo on ihan todella kaunis pikkukaupunki. Pikkukaupunkeja on ympäri Suomen, mutta Porvoo on muita paljon kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolan keskusta koska täytyy lähteä Ukrainaan asti Pripyatiin jos meinaa yhtä upeaa 1980-luvun Neuvostoliittoon jämähtänyttä perinnemaisemaa nähdä tänä päivänä. Pripyat on ollut hylättynä toki 1986 lähtien ja Kouvola yhä asuttu mutta ovat silti identtiset.
No, yllätys, ei mennyt kuin vartti aloituksesta kun pakollinen Kouvola-maininta tuli, kuinka yllättävää...Kouvolassakin on by the way kauniita paikkoja, mutta sitähän nämä kouvolavitsailijat eivät koskaan tule ymmärtämään.
En ole Kouvolasta, mutten sitä koskaan morkkaa, päinvastoin , mutta onhan tuo luonnehdinta aika pitkälti totta.
On Kouvolassa jotain hyvääkin, ainakin lakritsi on.
Mun mielestä Turku oli ruma. Toki siellä täällä todella kauniita rakennuksia ja kadunkulmia, mutta jo seuraavan kulmauksen jälkeen irvistää sitä ankeaa 60-luvun elementtilaatikoita. Turku oli todella kaunis, mutta se tuhottiin 1950 ja 60 purkuvimmassa. siis turun tauti.
Vierailija kirjoitti:
Olen itäsuomalainen ja asun Kuopiossa. Musta Helsinki on tosi kaunis kaupunki varsinkin kesäisin. Tykkään itse tosi paljon. Paljon arkkitehtuuria kuten Jugend tyyliä, meri ja sen rannalle rakennettu kaikkea hyvännäköistä. Kiva naukkailla olutta jossain ja katsella samalla kun isot laivat liikkuu merellä.
Kuopio on toki monin verroin Helsinkiä kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raasepori (Fiskari)
Kannatan. Lisäksi Raaseporissa Mustion linna!
Mustio on Lohjalla.
Mustio on lähempänä Lohjan keskustaa kuin Raaseporin keskustaa, mutta kyllä se vaan Raaseporiin kuuluu. Btw. Lohjakin on kaunis paikka, 16 kartanoa, keskiaikainen alue, hiekkarantaa, saaria, elämyskaivos ja talvella jääkaruselli.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa kirjoittaa tämä, koska siitä on tullut vitsi tällä palstalla. Mutta oikeasti Porvoo on ihan todella kaunis pikkukaupunki. Pikkukaupunkeja on ympäri Suomen, mutta Porvoo on muita paljon kauniimpi.
Ei mitä. Mä yritin kerran kysellä täällä, minkälainen paikka Porvoo on asua, josko muuttaisin sinne, mutta meni ihan viisasteluksi koko aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itäsuomalainen ja asun Kuopiossa. Musta Helsinki on tosi kaunis kaupunki varsinkin kesäisin. Tykkään itse tosi paljon. Paljon arkkitehtuuria kuten Jugend tyyliä, meri ja sen rannalle rakennettu kaikkea hyvännäköistä. Kiva naukkailla olutta jossain ja katsella samalla kun isot laivat liikkuu merellä.
Kuopio on toki monin verroin Helsinkiä kauniimpi.
Kuopiossa on tosi pieni alue kaunista.
Kristiinankaupunki on poikkeuksellisen kaunis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis suurin osa kaupungeista on keskustaltaan lähes identtisiä. Kouvolasta vaan kuuluu heittää sitä hassun hauskaa läppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitä. Mä yritin kerran kysellä täällä, minkälainen paikka Porvoo on asua, josko muuttaisin sinne, mutta meni ihan viisasteluksi koko aihe.
Porvoo on hyvä alue. Lähellä Helsinkiä, ja paljon parempi kuin Itä-Helsinki tai pohjoispuolen alueet, kuten Hiekkaharju, Korso, Kerava, Järvenpää ... mitä siinä on.
Rauma ja Porvoo. Ja muutamia pikkukaupunkeja rannikolla. Kaikki muut kaupungit on tuhottu.
Joskus kun tulee veneellä mereltä kotisatamaan olen melkein varma että se on Helsinki.
Ainakin se on paljon armeliaampi tulokulma kuin jos lähestyy Helsinkiä vaikka Länsiväylää pitkin.
Myös Turku ja Porvoo on kauniita. Mutta onhan niitä muitakin.
Tiedän myös kaksi kaupunkia jotka äänestäisin Suomen, jopa Euroopan rumimmiksi mutta en viitsi kertoa ettei teille tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt auennut että onko Helsinki likaisen musta, vai asukkaat mustia.
Miten niin likaisen?
Läpi vuoden Tampere on kaunis ja vireä kaupunki. Samoin Helsinki. Turussa on liikaa leskustassa rumia rakennuksia. Sitten asia erikseen on kauniit kesäkaupungit esim. Porvoo, Tammisaari ja Hanko. Jälkimmäisissä ei talvella ole liiemmin nähtävää, mutta kesällä ovat hurmaavia pikkukaupunkeja.
Helsingin kantakaupunki on ihanan historiallinen.
Ei nyt auennut että onko Helsinki likaisen musta, vai asukkaat mustia.