Mikä on mielestäsi Suomen kaunein kaupunki?
Kommentit (87)
Olen itäsuomalainen ja asun Kuopiossa. Musta Helsinki on tosi kaunis kaupunki varsinkin kesäisin. Tykkään itse tosi paljon. Paljon arkkitehtuuria kuten Jugend tyyliä, meri ja sen rannalle rakennettu kaikkea hyvännäköistä. Kiva naukkailla olutta jossain ja katsella samalla kun isot laivat liikkuu merellä.
Suomen Turku. Ainut paikka jossa voi aistia edes hiukan keskieurooppalaista tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Raasepori (Fiskari)
Kannatan. Lisäksi Raaseporissa Mustion linna!
Vaasa on kesäisin tosi kaunis kaupunki. Paljon historiallisia rakennuksia ja hienoa arkkitehtuuria ja heillä on pienemmäksi kaupungiksi merkittävä satama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raasepori (Fiskari)
Kannatan. Lisäksi Raaseporissa Mustion linna!
Mustio on Lohjalla.
Kun en ole käynyt kaikissa maamme kaupungeissa on mahdotonta valita kategorisesti kaunein. No Outokumpu oli nostalgisesti näkemistäni oudolla tavalla kaunis. Nurmes, Rovaniemi ja jopa Iisalmi ovat viehkoja paikkoja. Suuret kaupungit eivät saa pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa kauneimmat kaupungit, varsinkin Lappeenranta, mutta kyllä Hanko ja Tammisaarikin ovat ihania kesällä.
Oikeesti, mikä Lappeenrannassa on kaunista? Olen pari kertaa käynyt kesällä ohikulkumatkalla, en mitenkään huomannut että olisi ollut erityisen kaunista.
Satama, Linnoitus, Saimaa, puistot, vanhat puutalot
Rauman tai Porvoon vanhat puukaupungit. Niitä harvoja ehjiä kaupunkikokonaisuuksia, jotka ovat säilyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa kauneimmat kaupungit, varsinkin Lappeenranta, mutta kyllä Hanko ja Tammisaarikin ovat ihania kesällä.
Oikeesti, mikä Lappeenrannassa on kaunista? Olen pari kertaa käynyt kesällä ohikulkumatkalla, en mitenkään huomannut että olisi ollut erityisen kaunista.
Satama ja linnoitus on tosi kauniita. Ei itse keskusta niinkään. Muualla en ole käynyt, eli en osaa sanoa.
Kouvolan keskusta koska täytyy lähteä Ukrainaan asti Pripyatiin jos meinaa yhtä upeaa 1980-luvun Neuvostoliittoon jämähtänyttä perinnemaisemaa nähdä tänä päivänä. Pripyat on ollut hylättynä toki 1986 lähtien ja Kouvola yhä asuttu mutta ovat silti identtiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Turku. Ainut paikka jossa voi aistia edes hiukan keskieurooppalaista tunnelmaa.
Turku on hieno paikka!
Vierailija kirjoitti:
Vaasa on kesäisin tosi kaunis kaupunki. Paljon historiallisia rakennuksia ja hienoa arkkitehtuuria ja heillä on pienemmäksi kaupungiksi merkittävä satama.
Totta! Sundomin tuulimyllystä voisi tulla minareetti, jos Vaasa myisi vanhan kirkon muslimiyhteisölle moskeijaksi - kuten toivovat. Kuulisi koko Etelä-Pohjanmaa rukouskutsun sitten! Hieno kaupunki kerrassaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan jos Lappeenrannassa käy vain ohikulkumatkalla ei näe juurikaan mitään. Näitkö edes Saimaata?
Vierailija kirjoitti:
Kouvolan keskusta koska täytyy lähteä Ukrainaan asti Pripyatiin jos meinaa yhtä upeaa 1980-luvun Neuvostoliittoon jämähtänyttä perinnemaisemaa nähdä tänä päivänä. Pripyat on ollut hylättynä toki 1986 lähtien ja Kouvola yhä asuttu mutta ovat silti identtiset.
No, yllätys, ei mennyt kuin vartti aloituksesta kun pakollinen Kouvola-maininta tuli, kuinka yllättävää...Kouvolassakin on by the way kauniita paikkoja, mutta sitähän nämä kouvolavitsailijat eivät koskaan tule ymmärtämään.
Äänestän Lappeenrantaa. Monia muitakin hyviä on mainittu. Melkein pitäisi miettiä mikä ei ole kaunis kaupunki.