Miten päästä eroon liikenteessä perässä roikkujista?
Itse ajan normaalisti rajoitusten mukaan, yleensä muutaman pykälän kovempaa. Silti aina välillä joku tulee aivan perään kiinni niin että jos tulisi äkkijarrutus niin minusta jäisi vain märkä länttä..
Mikä on sun taktiikka päästä tällaisista eroon? Kun harva kuitenkaan uskaltaa ohittaa vaikka mennään niin rinta rottingilla 110km/h 80 alueella ..
Kommentit (159)
Tunnistan ilmiön, mutta parempi vain olla välittämättä niistä ja keskittyä omaan ajamiseen.
Hihastat itse vähän vauhtia niin että oma turvaväli kasvaa. Menee sitten ohi jos haluaa.
Mä hidastan reilusti alle rajoituksen. Joko tajuaa jättää enemmän väliä tai ohittaa.. hyvällä säkällä sieltä tulee rekka vastaan ja päästään lopullisesti idarista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan ilmiön, mutta parempi vain olla välittämättä niistä ja keskittyä omaan ajamiseen.
Tuo takapuskurissa kiinni roikkuminen on turvallisuusriski, se edessä oleva jos joutuu esim jarruttamaan voimakkaasti niin perään se takapuskurissa roikkuja ajaa. Kolareita syntyisi paljon vähemmän jos ihmiset tajuaisi pitää riittävän turvavälin edessä ajavaan.
Tuulilasinpesunestettä ruiskuttelet
Minä teen niin että ajan tien reunaan jolloin takana tuleva menee edelle, tämän jälkeen kiihdytän ja ajan ihan sen takapuskurissa kiinni. Näin toimin aina.
Minun tekee aina mieli noissa tilanteissa tehdä äkkijärrutus. Joskus väläyttelen jarruvaloja silloin tällöin huvikseen, niin pysyvät siellä takana vähän etäämpänä, kun katsovat, että mikähän ajotaidoton hullu tuolla ratissa on 😄.
Pesee vähän tuulilasia tai takalasia, useamman kerran kun on niin kurakeli....
Jos sulla usein tämä ongelma niin silloin et todellakaan aja "muutamaa pykälää kovempaa" vaan matelet. Eli ajat 80km/h alueella 65km/h.
Tarkistuta nopeutesi.
Toinen mikä on, niin suoralla olisi hienoa kun itse et kiihdyttäisi omaa vauhtiasi ylinopeuden puolelle joten susta pääsisi ohi.
takaikkunaan pahvilätkä jossa lukee isolla: poliisit on jo soitettu
Yritän pitää turvavälin edellä ajavaan valitsemalla sopivan nopeuden. Jos takana ajavan (audin, bemarin) turvaväli minuun on liian lyhyt niin vauhtia pitää tietenkin hidastaa sen verran että tuo liian lyhyt turvaväli ei aiheuta ylimääräistä riskiä. Yleensä ongelma esiintynyt kaupunkiajossa, jolloin oma nopeuteni on pian karvan alle mittari-50km/h.
Jotkut pershkärpäset roikkuvat perässä jopa kymmeniä kilometrejä vaikka vaihdat kaistaa ja muutat nopeuttasi. Sellaisten kohdalla olen moottoritiellä löytänyt sopivan välin autojonossa ja siirtynyt siihen jossa vaiheessa pershkärpänen etsii uuden uhrin.
Jos joku ajaa kiinni takapuskurissani niin minä hidastan omaa vauhtiani jotta se pääsee minusta ohi helpommin ja ihan liikenneturvallisuuden takia hidastan vauhtia. Autokouluun pitäisi laittaa uudestaan ihmiset jotka ei noudata liikennesääntöjä eikä pidä riittävää turvaväliä.
M33
Ota videokuvaa puhelimella siitä roikkumisesta ja kotona liität sen tiedostona rikosilmoitukseen törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Ota rekkari ylös ja kuva mieluiten.
Vierailija kirjoitti:
Ota videokuvaa puhelimella siitä roikkumisesta ja kotona liität sen tiedostona rikosilmoitukseen törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Ota rekkari ylös ja kuva mieluiten.
Ja saat itse sakot puhelimen käytöstä ajon aikana
autoilijat on omituisia näin autottoman näkökulmasta: lämmintä, mukava istuin musiikkia jos tahtoo- ja hirveä kiire moisesta kidutuksesta pois!
pakko ajjaa muutama pykälä yli sallitun, että olisi "oikea" nopeus
hitaasti ajavaa ei mitenkään voi vain ohittaa
muutenkin kauheaa egoilua ja reviiritaistelua
Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan?
Minulla on auton keskikonsolissa aina muutama kourallinen viiden sentin kolikoita. Niitä kun nakkaa kourallisen kattoluukusta niin oppii niskaanhengittäjä käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on auton keskikonsolissa aina muutama kourallinen viiden sentin kolikoita. Niitä kun nakkaa kourallisen kattoluukusta niin oppii niskaanhengittäjä käyttäytymään.
Roskaamisestakin saat sakot
Ne on poliiseita jotka roikkuu perässä. Antaa sakot kun painat kaasua.
Jotain perseilet ajaessas jos joku perässä roikkuu.