Sinkku ihminen. Miten palkka riittää kun kaikki kallistunut paljon? Joudutko kuinka ahtaalle nyt?
Sinkku ihminen, oletko joutunut muuttamaan tottumuksia kun kaikki kallistunut? Entä ruokakaupassa jättänyt ostamatta tuotetta tai vaihtanut sen edullisempaan tuotteeseen? Korvannut jollain muulla tuotteella? Entä jääkö enää säästöön rahaa? Mihin palkkasi riittää? Käytkö ravintolassa? Juotko ja tupakoiko? Tk- eläkkeellä olen ja vielä pärjään ja saan ruoan ostettua mutta hintoja seuraan tarkemmin.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkut pärjää parhaiten, koska ei tarvitse elättää ketään muuta.
Ei mun tarvinnut exää elättää vaan yhdessä maksoimme talouden menot. Nyt maksan yksin omakotitalon kulut vaikka olen opintovapaalla. Miten mä mukaan pärjään nyt paremmin? En mitenkään vaan elän ihan kädestä suuhun. Päälle lisäksi ahdistus, stressi ja mahdollinen masennus.
Tässä vaikuttaa aika paljon se, mitä ne "talouden" menot ovat. Tarkoitan, että kuuluuko näihin menoihin jotain sellaista, mitä toisella ei sinkkuna olisi ollenkaan (esimerkiksi auto), mutta parisuhteessa joutuu kuitenkin maksamaan siitäkin puolet.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkut pärjää parhaiten, koska ei tarvitse elättää ketään muuta.
Ei mun tarvinnut exää elättää vaan yhdessä maksoimme talouden menot. Nyt maksan yksin omakotitalon kulut vaikka olen opintovapaalla. Miten mä mukaan pärjään nyt paremmin? En mitenkään vaan elän ihan kädestä suuhun. Päälle lisäksi ahdistus, stressi ja mahdollinen masennus.
Tässä vaikuttaa aika paljon se, mitä ne "talouden" menot ovat. Tarkoitan, että kuuluuko näihin menoihin jotain sellaista, mitä toisella ei sinkkuna olisi ollenkaan (esimerkiksi auto), mutta parisuhteessa joutuu kuitenkin maksamaan siitäkin puolet.
No en mä kyllä exän autosta puolia maksanut silloin kun vain exällä oli auto. Ihan itse exä hoiti autonsa kulut ja mä sitten joskus tankkasin sitä jos olin sitä käyttänytkin. Kun mä ostin auton niin mä tietenkin maksoin sen kulut.
Edelleen, mä pärjäsin taloudellisesti paremmin kun olin parisuhteessa.