Miten äiti voi olla kateellinen omalle tyttärelle??
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus epäillyt että oma äitini on kateellinen mulle ja se on todella vaivaannuttavaa koska sitä ei vaan voisi uskoa omasta äidistä. Esim hän usein sanoo että leikkaappa pitkät hiuksesi ja sittenn jos laittaudun sanoo että mitä sä nyt tuollaista, vaikka itse meikkaa peilin edessä monta tuntia.
Tuo voi johtua siitäkin, että hänen mielestään sun ei tarvitse ehostautua, vaan olet nätti ihan ilmankin turhia pakkeleita. Itse ainakin olen nyt ikäneitona sitä mieltä, että nuoret naiset pakkeloi ihan turhaan, kun ovat kauniita ja jopa paremman näköisiä luomuna tai vain hyvin hillityllä meikillä. Enkä sano sitä kateuttani, minusta se vaan on niin. Mutta en tietenkään nuorena sitä tajunnut.
Totta. Itselleni sanoi kun olin nuori työpaikalla jotkut "miten aikaisin oikein heräät kun laitat meikit ja kaikki". Sen koin vähän epäasillisena. Äänensävy ja kaikki. Eri asia,jos joku sanoo että olet niin nätti ilman meikkiäkin (minulle ei tuota ole ikinä sanottu btw) :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilla pitää olla kaikki niin hankalaa?
No jos ei ole itseensä tyytyväinen ja on vaan kateellinen, niin varmasti on vaikeaa sitten. Olen elämäni aikana törmännyt moneen moneen kateelliseen naiseen, oma äitinikin oli, ainakin mulle kateellinen :/. Surullista. Toivoisi, että jokainen löytäis omasta elämästä niitä hyviä asioita, ettei muille tarvitsisi kateellinen olla.
Varsinkaan omille lapsilleen.
Äitini ei ollut minulle kateellinen. Enkä usko että teidänkään äidit on. Te vain olette pari tunnevammaista ja huumorintajutonta pöljää. Äitien huumori on joskus aika outoa.
Jotenkin tässä haisee taas Jorma Juustomuna ja veljensä Tero
Vierailija kirjoitti:
Helposti kun itse on jo rupsahtanut ja tytär hehkeimmillään.
No vaikea uskoa, eikö yleensä olla onnellisia lasten puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär saa kaiken seksin.
Nainen ei missään iässä halua edes niin paljon/vähän seksiä kuin kuusikymppinen mies, joten lieneekö väliä.
Lähde: Yle
Näin kuuskymppisenä miehenä en ole kyllä huomannut että seksin halu olisi yhtään vähentynyt, aivan yhtä paljon tekee yhä mieli seksiä kuin parikymppisenä.
Niin'?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aika tavallista. Omaa äitiäni ja mummoani otti päähän yliopisto-opiskeluni kun heillä ei ollut edes lukiota suoritettuna.
Omat vanhemmat ei olisi halunneet että menen itse edes lukioon. Oli jopa pelottelua väkivaltaisen isän taholta. Ettet ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus epäillyt että oma äitini on kateellinen mulle ja se on todella vaivaannuttavaa koska sitä ei vaan voisi uskoa omasta äidistä. Esim hän usein sanoo että leikkaappa pitkät hiuksesi ja sittenn jos laittaudun sanoo että mitä sä nyt tuollaista, vaikka itse meikkaa peilin edessä monta tuntia.
Tuo voi johtua siitäkin, että hänen mielestään sun ei tarvitse ehostautua, vaan olet nätti ihan ilmankin turhia pakkeleita. Itse ainakin olen nyt ikäneitona sitä mieltä, että nuoret naiset pakkeloi ihan turhaan, kun ovat kauniita ja jopa paremman näköisiä luomuna tai vain hyvin hillityllä meikillä. Enkä sano sitä kateuttani, minusta se vaan on niin. Mutta en tietenkään nuorena sitä tajunnut.
Meillä tilanne on toisinpäin, tyttäreni joka ei meikkaa, sanoo minulle että ei sinun tarvitse meikata, näytät hyvältä ilmankin. Mutta minä rakastan meikkaamista, ihan sama miltä näytän ilman meikkiä.
En tiedä ovatko vielä muodissa,mutta mielestäni ne tekori pset ovat kam alan näköisiä lähes aina. (Puhumattakaan ankk ahuulista ja tekorus ketuksesta). Tämän jos sanoisi ääneen niin olisin sitten varmaan se "kate ellinen" van ha nainen. Olen 40+
Vaikka se olisikin täysin vilpitön oma mielipiteeni asiaan. Olen siis hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tytär saa kaiken seksin.
Miten kukaan voi olla niin yksipuolinen, että seksi sitä ja seksi tätä?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aika tavallista. Omaa äitiäni ja mummoani otti päähän yliopisto-opiskeluni kun heillä ei ollut edes lukiota suoritettuna.
Tavallista? Meidän mummo ja äiti olisi varmaan olleet todella ylpeitä jos olisi suvun eka yliopistossa. Edesmennyt mummoni keräsi talteen kaikki mun kirjoituksetkin siis lehdissä olleet. Etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nä otin kuvan siskon tyttärestä ja sisko sanoi silleen hiljaa ylpeesti "Onko meidän neidistä kasvanut noin kaunis". Mä vastasin,että on. Tottakai. Jokainenhan sen näkee.
En yhtään tunnista näitä kateusjuttuja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär saa kaiken seksin.
Miten kukaan voi olla niin yksipuolinen, että seksi sitä ja seksi tätä?
Joku seksitön mies taas
Helposti. Mun äiti ollut aina kampittamassa ja huutamassa, että on epäreilua, ettei hän saanut L:n papereita, että miksi minä sain jne.
Myöskin varastelee tavaroitani ja levittelee kummallisia juttuja, mm. kertonut omalle suvullensa, että olen kehitysvammainen, että lapseni ovat vahinkoja jne. Eristänyt minut suvusta jo lapsena.
Tekee samaa mm. pikkusiskolleen ja neuvoo tätä menemään nukkumaan syömättä mitään koko päivänä. Siskolla on syömishäiriö ja nälän tunne kadonnut, reilusti alipainoinen.
En tiedä miksi. Ei ole sekoilulla rajoja. Vieraille esittää kilttiä uhria.
Kateellisuus on narsistista puuhaa. Narsistien yksi perustunne. He kilpailevat jopa tyttäriensä kanssa ja siksi ovat heille kateellisia.
Äitini ei ole koskaan kannustanut tai kehunut minua, vähätellyt vain.
Vierailija kirjoitti:
Moni äiti haukkuu tytärtään h*oraksi!
Kyllä. Useinkin. Esimerkiksi, kun olin yötä pojalla ( vain kaverina ja olin täysi-ikäinen! ). Myös kun myöhemmin kerroin äidilleni, miksei voinut vahtia lapsiani koska oli humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nä otin kuvan siskon tyttärestä ja sisko sanoi silleen hiljaa ylpeesti "Onko meidän neidistä kasvanut noin kaunis". Mä vastasin,että on. Tottakai. Jokainenhan sen näkee.
En yhtään tunnista näitä kateusjuttuja täällä.
Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki äidit kadehtivat tyttäriään. Valitettavasti sellaisiakin äitejä on, ole onnellinen ettei siskosi ole sellainen.
No jos ei ole itseensä tyytyväinen ja on vaan kateellinen, niin varmasti on vaikeaa sitten. Olen elämäni aikana törmännyt moneen moneen kateelliseen naiseen, oma äitinikin oli, ainakin mulle kateellinen :/. Surullista. Toivoisi, että jokainen löytäis omasta elämästä niitä hyviä asioita, ettei muille tarvitsisi kateellinen olla.