Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äiti voi olla kateellinen omalle tyttärelle??

Vierailija
10.11.2024 |

Eikai kukaan voi olla noin huomionkipeä?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele nyt tietämiäsi naisia, jotka haluavat aina kaiken huomiovalon itseensä ja vain itseensä. sitten kuvittelet sellaisen tulevan raskaaksi ja saavan tyttäriä. miten he ottavat myöhemmin sen, että tyttäret loistavatkin sellaisissa asioissa, joissa äiti oli vaikkapa vain huono?

jos äiti on kypsynyt siinä välissä ihmiseksi, ei hätää. ihmiset ymmärtävät, että yksi osaa yhtä ja toinen toista, eikä se toinen ole mikään uhka. ihmiset ymmärtävät myös, että jokainen voi helposti kehittää taitojaan, mutta jokaista ei voi kiinnostaa jokainen mahdollinen taito. näin mikään taitaja ei ole uhka eikä kilpailija.

mutta jos äiti on yhä lapsellinen ihminen, joka haluaa kaiken spottivalon itseensä ja vain itseensä, tyttäret revitään kateudesta riekaleiksi tai pyritään sanallisesti osoittamaan, että "minä olen paras" oli kyse mistä tahansa.

kaikki epäkypsyydestä juontuva on yleistä maailmassa, missä epäkypsyys on uusiutuva luonnonvara.

Vierailija
22/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ja muuten mielisairaat ihmiset ovat sitä, ovat vanhempia tai ei, ja kohdistavat sairautensa kaikkiin läheisiin ja varmasti myös vieraisiin. Mitä siinä nyt on ihmettelemistä? Ei kaikkien ihmisten pitäisi tehdä lapsia ollenkaan, mutta monet ei itse tajua olevansa mieleltään sairaita, se kuuluu sairauteen sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus epäillyt että oma äitini on kateellinen mulle ja se on todella vaivaannuttavaa koska sitä ei vaan voisi uskoa omasta äidistä. Esim hän usein sanoo että leikkaappa pitkät hiuksesi ja sittenn jos laittaudun sanoo että mitä sä nyt tuollaista, vaikka itse meikkaa peilin edessä monta tuntia.

Tuo voi johtua siitäkin, että hänen mielestään sun ei tarvitse ehostautua, vaan olet nätti ihan ilmankin turhia pakkeleita. Itse ainakin olen nyt ikäneitona sitä mieltä, että nuoret naiset pakkeloi ihan turhaan, kun ovat kauniita ja jopa paremman näköisiä luomuna tai vain hyvin hillityllä meikillä. Enkä sano sitä kateuttani, minusta se vaan on niin. Mutta en tietenkään nuorena sitä tajunnut.

Vierailija
24/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tytär omalle äidille, sekin voi järkyttää!

Kerro toki esimerkki?

Vierailija
25/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni äiti haukkuu tytärtään h*oraksi! 

Ja lisäksi se on aivan totta jo toisessa sukupolvessa...

Vierailija
26/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen ylpeä omista tytöistäni. He ovat kauniita ja toivon että pärjäävät elämässään paremmin kuin minä. Terv. Kolmen tytön äiti

Vierailija
27/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli mustasukkainen ja kateellinen meidän kolmen tyttären saamasta huomiosta. Tämä näkyi jopa niin, että hän aivan pokalla yritti iskeä meidän puolisoita ja poikaystäviä. Lyttäsi myös ulkonäköä, vaikka ajoittain saattoi heittää kehun. Joka tosin usein sisälsi samalla piikin. Kaikista pahinta on se, että äiti onnistui viettelemään ensimmäisen poikaystäväni sänkyyn asti. Äitimme oli toki muutenkin aivan sairas, alkoholisoitunut ja narsistinen sekä äärettömän väkivaltainen. 

Vierailija
28/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se herättää kateutta kun tytär tekee kaikkea mihin itsellä ei ollut tai ole mahdollisuutta

Vierailija
29/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset ja muuten mielisairaat ihmiset ovat sitä, ovat vanhempia tai ei, ja kohdistavat sairautensa kaikkiin läheisiin ja varmasti myös vieraisiin. Mitä siinä nyt on ihmettelemistä? Ei kaikkien ihmisten pitäisi tehdä lapsia ollenkaan, mutta monet ei itse tajua olevansa mieleltään sairaita, se kuuluu sairauteen sekin.

Tietynlaiset ihmiset kokevat uhkana kaikki, jotka saattaisivat olla heitä parempia edes jossain. Missä tahansa. Myös omat lapset nähdään kilpailijoina, jotka pitää kampittaa heti, ettei itse jää kakkoseksi. Ei vanhemmuus laukaise kaikissa ihmisissä ehdotonta rakkautta, joka tahtoo aina ja joka tilanteessa parasta omalle lapselle. Riittävän vakava persoonallisuuden problematiikka jyrää rakkauden pois tieltä. Eikä tällainen ihminen ole tosiaan edes tietoinen ongelmistaan ja niiden vaikeudesta.

Vierailija
30/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kadehti mua siitä että pääsin Helsingin yliopistoon ykkösellä opiskelemaan kasvatustieteitä. Hänen polkunsa oli erilainen, mutta ei yhtään vähäisempi. Äitini on terveydenhoitaja ja erityisluokanopettaja nykyään. Eli toisinsanoen hyvin pyyhkii. Hän on vaan niin ihmeissään että mä pääsin kouluun ylipäänsä. Olin vuosia masentunut ja elin huonossa suhteessa. En saanut mitään aikaiseksi. Nyt asiat toisin. Se ärsyttää äitiä.

Vierailija
31/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Moni? Ehkä joku, mutten ole koskaan kuullut kavereideni sanoneen, että heidän äitinsä olisi kutsunut heitä siten, eikä oma äitinikään koskaan ole tehnyt niin.

Vierailija
32/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäristä vaan kokemusta, Isälleen selostivat kenen kanssa puhuin puhelimessa ja mitä.

Jopa että kauppareissulla flirttailin miehen kanssa.

Tosin oli serkkuni eikä suvun kanssa kukaan sellasta tee kun en muutenkaan.

Isänsä aina tietenkin sai raivarin ja huusi, paiskoi tavaroita ja pienemmät lapset pelkäsi taas koko illan kun hän raivosi minulle. 

Minulla ei saanut olla ystäviä, enkä käydä kuin kaupassa.

Tyttäret kiillottivat kruunuaan kai, en tiedä. Kateuskorttia käyttivät lähes kaikkeen. Outo ajatus,halusin vaan olla rauhassa.

Ei olla enää tekemisissä.

Vierailija
33/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika kelju äiti, mutten ole mitään edellä kerrotuista kokenut. Ei hän ole ollut mulle kateellinen, koska ei ehkä edes ole tarvinnut, kun hänellä itsellään on ollut mielestään kaikki paremmin.  Ylenkatseensa tuntui joskus pahalta, mutta en ole sitäkään jäänyt kipuilemaan. 

Vierailija
34/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär saa kaiken seksin.

Nainen ei missään iässä halua edes niin paljon/vähän seksiä kuin kuusikymppinen mies, joten lieneekö väliä.

Lähde: Yle

Vierailija
35/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se herättää kateutta kun tytär tekee kaikkea mihin itsellä ei ollut tai ole mahdollisuutta

Vai pitäisikö sen herättää onnellisuutta siitä, että tyttärellä/pojalla on se mahdollisuus, mitä itsellä ei aikoinaan ollut.

Vierailija
36/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäristä vaan kokemusta, Isälleen selostivat kenen kanssa puhuin puhelimessa ja mitä.

Jopa että kauppareissulla flirttailin miehen kanssa.

Tosin oli serkkuni eikä suvun kanssa kukaan sellasta tee kun en muutenkaan.

Isänsä aina tietenkin sai raivarin ja huusi, paiskoi tavaroita ja pienemmät lapset pelkäsi taas koko illan kun hän raivosi minulle. 

Minulla ei saanut olla ystäviä, enkä käydä kuin kaupassa.

Tyttäret kiillottivat kruunuaan kai, en tiedä. Kateuskorttia käyttivät lähes kaikkeen. Outo ajatus,halusin vaan olla rauhassa.

Ei olla enää tekemisissä.

Eli kaiken kaikkiaan terve ja tasapainoinen perhe, katsoi sitä miltä suunnalta tahansa.👍

Vierailija
37/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen äiti ei ole terve. 

Vierailija
38/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäisikö sen herättää onnellisuutta siitä, että tyttärellä/pojalla on se mahdollisuus, mitä itsellä ei aikoinaan ollut.

Pitäisi tietysti, mutta kaikissa ei herätä muuta kuin kateutta.

Vierailija
39/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo naisillakaan kovin yleistä ole.

Ylläpidätte stereotypioita yleistämällä oman kokemuksen.

Juu. Outoa. Enemmän törmää siihen,että omien lasten saavutuksilla halutaan leuhkia . Enkä kyllä siihenkään törmää usein 

Ehkä mun lähipiiri on niin tavanomaista ettei kukaan kadehdi ketään eikä kehu toisiaan. Ollaan vaan.

Vierailija
40/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär saa kaiken seksin.

Nainen ei missään iässä halua edes niin paljon/vähän seksiä kuin kuusikymppinen mies, joten lieneekö väliä.

Lähde: Yle

Näin kuuskymppisenä miehenä en ole kyllä huomannut että seksin halu olisi yhtään vähentynyt, aivan yhtä paljon tekee yhä mieli seksiä kuin parikymppisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi