Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko valinnoilla sitten loppupeleissä mitään merkitystä?

Vierailija
10.11.2024 |

Jos lähdetään liikkelle siitä, että meillä ei kai ole mitään tarkoitusta täällä maapallolla (järkevää syytä). Eli jos on täysin sama onko kukaa olemassa tai ei, niin onko silloin kenenkään valinnoilla mitään väliä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän tarkoitus on nautinto. Kuka sen sitten mistäkin saa. Niinpä olen valinnoillani pyrkinyt mahdollisimman mukavaan elämään. Olen opiskellut alaa, mikä kiinnostaa ja valinnut sellaisen työn, mistä pidän. Samoin vietän aikani mieleisteni harrastusten ja ihmisten seurassa.

Minulle on ihan se ja sama, mikä on merkitykseni maapallolle tai vaikka valtiolle.

Tällainen hedonistinen maailmankatsomus on liian itsekeskeistä ja lyhytnäköistä, lopulta ei anna oikeaa onnea. 

Minäkin olen opiskellut itselleni sopivaa alaa ja saanut hyvän työn, harrastan mitä haluan ja vietän aikaa ihanien ihmisten kanssa. Ei tämä kuitenkaan ole nautinto-asia, vaan ihan vain  hyvän elämän elämistä ja yhteiskunnallisestikin mielekästä ja hyödyllistä. 

Ihmisllä on kova usko siihen, että kanssaihmiset ovat samanlaisia ja saavat onnensa samoista asioista. Uskovaiset uskosta, vanhemmat lapsista jne. Minusta se vain kuvastaa kyvyttömyyttä asettua muiden ihmisten asemaan ja ymmärtää erilaisuutta.

Vierailija
22/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kokemus, jolla ei ole mitään merkitystä.

Kokemuksen sisältöön voi jonkin verran vaikuttaa. Ne kokemukset, joihin ei voi vaikuttaa, kannattaa vain kokea mielenkiinnolla sen enempää murehtimatta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään ei ole mitään väliä. Ihminen antaa itse kaikille asioille merkityksen. Ilman tätä toimintaa mikään ei saisi merkitystä ja olisi täten merkityksetöntä.

Vierailija
24/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos millään ei ole väliä, silloin valintojenkaan ei tarvitse tulla mistään. Kuitenkin kivenhakkaaja päättää hakata kivestä veistoksen rapistumaan katseiden ja luonnon armoille.

Vierailija
25/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos millään ei ole väliä, silloin valintojenkaan ei tarvitse tulla mistään. Kuitenkin kivenhakkaaja päättää hakata kivestä veistoksen rapistumaan katseiden ja luonnon armoille.

Meinaan että jos etsijä on löytänyt vastauksen että millään ei ole väliä, niin silloin etsijälle tuottaa vain nihilismiä ruveta etsimään valintoja maailmassa missä valintojen seurauksilla ei ole merkitystä. Helpompaa päästää silloin ratista irti: auto ohjaa ihan itse itseään.

Vierailija
26/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein tarkkaan katsoo, emme edes tee omia valintojamme. Huonot olosuhteet selitämme muiden syyksi, hyvät olosuhteet selitämme omista valinnoistamme johtuviksi.

Vierailija
27/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kokemus, jolla ei ole mitään merkitystä.

Uskaltaisin väittää vastaan että elämä on elämä. Kokemukset elämän sisällä sisältävät merkityksen jo lähtökohtaisesti. Elämä kuitenkin rullailee menemään ilman kokemuksiakin. Se on se meidän ihmisen ajatuskone mikä haluaa laittaa kaikelle hintalapun tai arvon: hyvä, paha, hyvä, huono, tämän haluan pitää, tästä haluan eroon jne.

Vierailija
28/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinko minä tehdä elämässäni jotakin muutosta joka olisi enemmän myös yhteiseksi hyväksi?

Kaikki mikä tekee oman olon hyväksi kussakin hetkessä MUTTA kuitenkaan vähentämättä muiden onnellisuutta on väistämättä kolikko isoon pottiin ja siis hyväksi kaikille.

Vierailija
29/29 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän tarkoitus on nautinto. Kuka sen sitten mistäkin saa. Niinpä olen valinnoillani pyrkinyt mahdollisimman mukavaan elämään. Olen opiskellut alaa, mikä kiinnostaa ja valinnut sellaisen työn, mistä pidän. Samoin vietän aikani mieleisteni harrastusten ja ihmisten seurassa.

Minulle on ihan se ja sama, mikä on merkitykseni maapallolle tai vaikka valtiolle.

Tällainen hedonistinen maailmankatsomus on liian itsekeskeistä ja lyhytnäköistä, lopulta ei anna oikeaa onnea. 

Minäkin olen opiskellut itselleni sopivaa alaa ja saanut hyvän työn, harrastan mitä haluan ja vietän aikaa ihanien ihmisten kanssa. Ei tämä kuitenkaan ole nautinto-asia, vaan ihan vain  hyvän elämän elämistä ja yhteiskunnallisestikin mielekästä ja hyödyllistä. 

Sinä siis väität ettet tee asioita oman nautintosi takia, kuitenkin elät elämää johon kuuluu hyvä työ, ihanat ihmiset, yhteiskunnallisesti hyödylliset ja mielekkäät asiat. Miksi ajattelet elämäsi olevan parempaa kuin ihmisen, jonka elämä sisältää samat asiat kuin sinunkin elämääsi sisältyvät asiat? Ainoa ero välillänne on se, että toinen myöntää nauttivansa elämästä, ja sinusta nautinto taas on itsekeskeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi