Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset on niin likaisen ja nuhjuisen näköisiä?

Vierailija
09.11.2024 |

Kävin kaupassa äsken. Todella epäsiistiä porukkaa siellä. Moni haisee ihan metrien päähän. Hiukset näyttää likaisilta ja naamat on pöhöttyneitä ja iho hoitamaton. Onko suomalaiset jo niin köyhiä, että hygieniasta tingitään? 

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei välitä, osalla mt ongelmia. Osa on varmaan köyhiä. Silti ihmetyttää ihmisten likaisuus, vaikka asutaan tuhansien järvien maassa.

Ai järvessäkö pitäisi peseytyä marraskuussa?

Vierailija
62/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen välinpitämätön olemus ja löysyys on lisääntynyt. Läskit kävelee laiskasti pyjamahousuissa ja haisee pahalle. Jotkut pukeutuu tahallaan rumuutta korostaen. Peseytymisen puutetta olen aina tässä maassa ihmetellyt, liikutaan paskaisissa haisevissa vaatteissa hiukset rasvsisina.

Missä oikein asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha syyttää hallitusta. Ihmiset on itse vastuussa itsestään, peseytyminen ja pukeutuminen mukaanlukien. Ihme aikuisvauvoja...

Oletko ajatellut koskaan sitä vaihtoehtoa, että jollain ihmisellä ei vaan ole rahaa? Syyt tähän voivat olla moninaiset ja täysin itsestä riippumattomat. Taustalla ei todellakaan ole välttämättä laiskuus tai tyhmyys.

Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka suussa ankkalammikolle.

Kuinka te suomalaiset jaksatte olla niin ymmärtämättömiä ja välinpitämättömiä toisia suomalaisia kohtaan? Omaa kansaanne.

Milloin itsensä puhtaana pitämisestä on tullut joku yleellisyystuote? Perus hygieeniasta huolehtiminen ei vaadi kultalusikaksi syntymistä. Halvin palasaippua maksaa tokmannilla 0.99e, tuostakin saa megaköyhä jo aika monta tukan ja vartalonpesukertaa. Prismasta taas halvin pyykinpesuaine kustantaa 2.22e ja tuostakin saa useamman pyykinpesukerran. 

Vierailija
64/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla suomalaisilla on nykyisin hoitamattomat ja reikäiset hampaat. Mustia reikiä etuhampaissa ja hampaita puuttuu. Surullista millaiseksi Suomi on muuttunut. Keski-ikäisissä näkyy alkoholin käyttö, keskivartalolihavia naisia ja miehiä, joilla naamat punoittaa. Unohtamatta tietenkään isoja tatuointeja, lävistyksiä ja kirjavan värisiä hiuksia.  

Helsingissä saa odottaa kuukausikaupalla hammaslääkäriaikoja. Silloin vaihtoehtona on yksityislääkäri, joka maksaa maltaita.

Vierailija
65/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee että iho hoitamaton? Huonon näköinen iho ei välttämättä ole hoitamaton, mulla ainakin on naamassa paljon arpia ja punoitusta, kiitos 15 vuotta kestäneen aknen. Ihoa kuitenkin olen teinistä pitäen hyvin hoitanut. 

Mulla myös rasvoittuu hiukset jo 1 pv sisällä pesusta. Eli ei tarvi olla ku yksi pesemätön päivä, niin hiukset näyttää tosi rasvaisilta.

Oon pienen vauvan kanssa yksin vanhempainvapaalla, suihkussa käyn silloin, kun vauvaa on joku hoitamassa, eli joka päivä en pääse suihkuun (pesen kyllä intiimialueet,kasvot ja kainalot kyllä muuten päivittäin).

Oon nyt uskaltautunu ekaa kertaa elämässä (sitten ala-asteen) menemään kauppaan ilman ihomeikkiä ja että en ole samana tai edellisenä päivänä pessy hiuksia ja oon ollu tosi ylpeä, kun olen pystynyt. 

Joku varmaan sitten kauhistellen katsoo, että miten kehtaan olla ihmisten ilmoilla huonolla iholla ja hiuksillani 😄 

Vierailija
66/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolahti. Hinnat on nousseet ihan järkyttävästi parissa vuodessa. Pienipalkkaisena se tuntuu todella. Pörssisähkön vuoksi oikeasti lasken, koska on varaa käydä suihkussa, pestä vaatteita ja siivota, jopa laittaa lämmintä ruokaa, tai lämmittää asuntoa. Uusia vaatteita en osta niin kuin ennen. Kampaajan vaihdoin halvempaan, ja tukka on nyt niin ruma, ettei sitä huvita pestä eikä laittaa. Silmälasit pitäisi uusia ihan näkökyvynkin takia, mutta ei ole rahaa. Ei ole varaa enää käydä missään. En minä ennenkään kauppareissuille tälläytynyt erikseen, mutta silloin olin aina laitettu, niin varmaan näytin kaupassakin hyvältä. Hajuja en viitsi enää peittää hajuvesillä, kun nekin maksaa. Ihan on itseäkin harmittanut tämä oma ja kodin nuhjuisuus. Kaikki on vanhaa, kulunutta ja kulahtanutta, jopa likaista ja rikkinäistä. Eikä tämä harmaa marraskuu nyt mieltäkään kauheasti piristä.

Välillä näkee kaupassa kivasti pukeutuneita ihmisiä, mutta en enää edes tunnista, mistä he ovat ostaneet vaatteensa tai meikkinsä, tai missä käyvät kampaajalla. Kun itse ostaa vain halvinta, ja harvoin sitäkään. Meidän tavisten rahat menee veroihin, ja verorahat Ukrainaan ja EU:hun, ja kaiken maailman keinottelijoille.

Vierailija
67/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla suomalaisilla on nykyisin hoitamattomat ja reikäiset hampaat. Mustia reikiä etuhampaissa ja hampaita puuttuu. Surullista millaiseksi Suomi on muuttunut. Keski-ikäisissä näkyy alkoholin käyttö, keskivartalolihavia naisia ja miehiä, joilla naamat punoittaa. Unohtamatta tietenkään isoja tatuointeja, lävistyksiä ja kirjavan värisiä hiuksia.  

Helsingissä saa odottaa kuukausikaupalla hammaslääkäriaikoja. Silloin vaihtoehtona on yksityislääkäri, joka maksaa maltaita.

Hampaiden hoidossa keskeistä on peseminen ja lankaaminen, ei hammaslääkärillä käynti. Reikiä ei tule, jos hampaat pesee kahdesti päivässä sähköhammasharjalla ja lankaa välit iltaisin. Tuolla metodilla ei tule myöskään hammaskiveä. Toki jotkut sairaudet aiheuttavat reikiintymistä, vaikka kuinka hoitaisi.

Vierailija
68/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: mene suihkuun ja lakkaa valittamasta.

Ihmisillä ei ole rahaa, aikaa eikä jaksamista. Itse juoksen hiki hatussa umpiväsyneenä vuorotöissä enkä todellakaan jaksa aina välittää, onko joka paikka viimeisen päälle laitettu.

Vierailija
69/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun lenkkipoluille rikkinäisiin lenkkareihin ja nuhjuisiin löysiin vaatteisiin vaikka kaapista löytyy 350 euron uutta toppatakkia ja uusia lenkkareita. Kulutan vaatteet aina täysin loppuun kun otan uudet tilalle. Kauppaan en sentään laita rikkinäisiä lenkkareita mutta kuluneet farkut kyllä ja tavallisen takin.

Vierailija
70/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon näin kaamosaikaan niin järjettömän ahdistunut ja väsynyt etten jaksa suihkuun kuin joka toinen tai kolmas päivä. Eli välillä käyn kaupassakin niin että äkkiä vaan verkkarit jalkaan ja tukka pipon alle piiloon ja näytän varmaan juuri ap:n kuvailemalta nuhjuiselta tyypiltä.

Mutta keväällä ja kesällä käyn joka pvä suihkussa ja kuljen mekoissa ja näytän ihan nätiltä.

Ja jos ap on Tampereelta niin täällä ihmiset näyttää vähän aina nuhjuisilta.

Oikeastiko kuvatun kaltainen "väsymys" kuulostaa teistä normaalilta? Kun on tullut niin paljon yläpeukkuja. 

Vierailija
71/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha syyttää hallitusta. Ihmiset on itse vastuussa itsestään, peseytyminen ja pukeutuminen mukaanlukien. Ihme aikuisvauvoja...

Oletko ajatellut koskaan sitä vaihtoehtoa, että jollain ihmisellä ei vaan ole rahaa? Syyt tähän voivat olla moninaiset ja täysin itsestä riippumattomat. Taustalla ei todellakaan ole välttämättä laiskuus tai tyhmyys.

Kuinka te suomalaiset jaksatte olla niin ymmärtämättömiä ja välinpitämättömiä toisia suomalaisia kohtaan? Omaa kansaanne.

Milloin itsensä puhtaana pitämisestä on tullut joku yleellisyystuote? Perus hygieeniasta huolehtiminen ei vaadi kultalusikaksi syntymistä. Halvin palasaippua maksaa tokmannilla 0.99e, tuostakin saa megaköyhä jo aika monta tukan ja vartalonpesukertaa.

Mä voin kertoa sulle miksi en jaksa käydä suihkussa kun todella harvoin. Varmaan siinä välissä haisen. Syy on niinkin yksinkertainen kuin hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Kun ei hoideta, niin sitten maataan. Kun ei jaksa, niin ei jaksa, ei ole energiaa. Jos sulla itselläsi ei ole ollut hoitamattomana vajaatoimintaa, niin turha kommentoida, teet vaan itsestäsi vielä suuremman idiootin.

Vierailija
72/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon näin kaamosaikaan niin järjettömän ahdistunut ja väsynyt etten jaksa suihkuun kuin joka toinen tai kolmas päivä. Eli välillä käyn kaupassakin niin että äkkiä vaan verkkarit jalkaan ja tukka pipon alle piiloon ja näytän varmaan juuri ap:n kuvailemalta nuhjuiselta tyypiltä.

Mutta keväällä ja kesällä käyn joka pvä suihkussa ja kuljen mekoissa ja näytän ihan nätiltä.

Ja jos ap on Tampereelta niin täällä ihmiset näyttää vähän aina nuhjuisilta.

Oikeastiko kuvatun kaltainen "väsymys" kuulostaa teistä normaalilta? Kun on tullut niin paljon yläpeukkuja. 

Kyllä. Mä meen ilman aurinkoa ihan toimintakyvyttömäksi. Teen väkipakolla vaan sen mikä on ihan pakko, eli käyn töissä. Ulkonakaan ei huvita olla, kun on kylmää, pimeetä ja märkää.

Vierailija
73/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka aamu suihkussa. Jostain syystä näytän omasta mielestä aina homssuiselta tai riippuu ehkä kehen vertaa. En osaa laittaa hiuksia kivasti vaikka kuinka yritän. Todistetusti kampaaja on saanut nämäkin nätiksi, mutta itse en vain osaa. Hiukseni ovat myös sellaiset, että kun ne harjaa niin alle tunti ja näyttää ettei ole harjattu. Latvat kerääntyy yhteen rumasti eikä pysy silleen tuuheena erillään niin kuin heti harjaamisen jälkeen. 

Ei ole varaa ostaa juuri sellaisia vaatteita kun haluaisin, joten niillä mennään mihin on varaa. 

Ihan nättejä osa, mutta housut ei ehkä aina istu hyvin. Edullisia kun ovat. 

En kuitenkaan haise. :D

Vierailija
74/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa hoideta enää mitään sairauksiakaan. Kun menet työterveydenhoitoon tai terveyskeskukseen, sua vaan pallotellaan paikasta toiseen ja mietitään maksajaa. Sairautta ei kukaan hoida, eikä terveysongelmia ratkaista. Jostain syystä ongelma, jonka vuoksi olin käynyt vuosia työterveydessä, hoidettiin 15 minuutissa päivystyksessä kun se paheni niin pahaksi, että retkotin melkein tajuttomana odotushuonessa, enkä kuullut enää edes mitä lääkäri minulle puhui. Löytyihän se pätevä lääkäri, kun vuoksia jaksoi ravata milloin ilmaisella, milloin halvalla, milloin kalliilla hoidossa.

Vierailija
75/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskoja ja välinpitämättömiä tuollaiset on. Eivät myöskään arvosta itseään edes sen verran että siistinä menisivät ihmisten ilmoille.

Jeesus Kristus ei arvostanut itseään edes yhden pennin vertaa. Jeesus Kristusta ei tippaakaan kiinnostanut minkä näköisenä hän meni ihmisten ilmoille, ei tippaakaan kiinnostanut oma siisteys. Varmaan siksi koska Jeesus Kristuksella oli TÄRKEÄMPÄÄKIN POHDITTAVAA! Sinä idiootti! Sinä olet idiootti! Idiootti! Idiootti! Sinä olet idiootti!

Vierailija
76/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin itsensä puhtaana pitämisestä on tullut joku yleellisyystuote? Perus hygieeniasta huolehtiminen ei vaadi kultalusikaksi syntymistä. Halvin palasaippua maksaa tokmannilla 0.99e, tuostakin saa megaköyhä jo aika monta tukan ja vartalonpesukertaa.

Mulla on kaapissa Prisman halvin pyykinpesuaine. Se jauho on kovettunut kivikovaksi möykyksi laatikossa, ja yritän veistellä siitä aina irti edes jotain pyykinpesuun. Ei niillä halvoilla kuule tule aina edes puhdasta. Toinen on vessanpytynpesuaine, jolla ei lähde lika edes irti pöntöstä. Näistä nyt oppineena en enää ikinä vaihda halvempaan merkkiin. Ennemmin olen vaikka ilman.

Vierailija
77/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
78/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin tingin, en käy päivittäin suihkussa talviaikaan, vaan 2-3 päivän välein. Ihan sama, jos muut joutuu minun hikeä haistelemaan, minäkin joudun heidän hajusteita ja tupakansavuja vasten tahtoani haistelemaan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja vesi on kallista taloyhtiössäni. Toimeentulotukeen en ole yleensä oikeutettu, ellei satu samalle kuukaudelle sekä puolen vuoden vesilaskua, että muita menoja esim. terveydenhuollon laskuja ja lääkemenoja. Viimeksi toimeentulotukea hakiessa Kela vaati lääkärinlausuntoa todistukseksi, miksi vesilasku on niin suuri (ylitti kelan hyväksymän rajan muutamilla euroilla), vaikka siis käytän vettä hyvin säästeliäästi, mutta veden hintaa taloyhtiössä nostettiin. Opintolainaakin joudun lyhentämään pienestä eläkkeestä vielä toiset 15 vuotta. Lähetä rahaa mulle käteisenä, niin voin iloksesi peseytyä päivittäin!

Vierailija
79/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hallituksen syytä...

Eiköhän laiteta kuitenkin Sanna Marinin syyksi. T: orpopurra

Vierailija
80/275 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myös ihmiset ovat selvästi likaisempia kuin ennen, haisevat ällöttävälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi