Miten ihmiset on niin likaisen ja nuhjuisen näköisiä?
Kävin kaupassa äsken. Todella epäsiistiä porukkaa siellä. Moni haisee ihan metrien päähän. Hiukset näyttää likaisilta ja naamat on pöhöttyneitä ja iho hoitamaton. Onko suomalaiset jo niin köyhiä, että hygieniasta tingitään?
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voivat nykyään huonosti. Rahaa ei ole laittaa itsensä huolehtimiseen
Suihkussa käynti ja vaatteiden vaihto ei maksa mitään
Suihkussakäynti tekee sähkö- ja vesilaskua ja vaatteet pitää samoten pestä jos haluaa puhdasta! Mää käyn kokopesulla kerran viikossa ja vaatteet vaihdan kerran viikossa.
Et varmaan itse sitä huomaa mutta aivan varmasti haiset pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ei välitä, osalla mt ongelmia. Osa on varmaan köyhiä. Silti ihmetyttää ihmisten likaisuus, vaikka asutaan tuhansien järvien maassa.
Ai järvessäkö pitäisi peseytyä marraskuussa?
Minä pesisin itseni vaikka kylmässä järvivedessä jos ei muuta vaihtoehtoa ole. En kestä likaisia hiuksia ja rasvaista ihoa edes kahta päivää ilman pesua.
Olen niin hoikka ja pienikokoinen että tällaisen kropan pesuun ja huuhteluun ei tarvitse paljon edes vettä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkussakäynti tekee sähkö- ja vesilaskua ja vaatteet pitää samoten pestä jos haluaa puhdasta! Mää käyn kokopesulla kerran viikossa ja vaatteet vaihdan kerran viikossa.
Et varmaan itse sitä huomaa mutta aivan varmasti haiset pahalta.
Sama! Jos jotakuta haittaa niin mulle saa aivan vapaasti lahjottaa pesurahaa.;)
Vierailija kirjoitti:
Savossa ihmiset näyttää järjestään rumilta. En ymmärrä, miten se on mahdollistakaan, mutta kaikki ovat muotopuolia. Olen ihmetellyt tätä monen vuoden ajan, koska epäonnekseni ostin kesämökin Savosta. Ei olisi pitänyt. Kaipaan ympärilleni esteettisempiä ihmisiä.
Aika rumasti kirjoitat mutta on tuossa perääkin. Masennusta ja itsareita Savossa on myös paljon. Pohjois-savo johtaa im-tilastoja vuodesta toiseen.
Jos ei lauantaina ole suoraan lähdössä kylään, ehtii käydä kaupassa käymättä suihkussa.
Jos on lähdössä kylään ja hakee viemisiä varmaan on vähän siistimpi.
No mitä helvettiä. Täällähän huudetaan kuinka työttömillä on "liikaa rahaa", jos ei tyyliin näe nälkää. Eikö se sitten ole näiden huutajien mielestä moraalisesti oikein, että työtön ei tuhlaa yhteiskunnan verovaroja deodoranttiin tai laadukkaisiin vaatteisiin? Monella ei iho pysy talviaikaan siistinä ilman seerumeita, eikä pätkätyöläisenäkään - varsinkaan suojaosan poiston jälkeen - niihin ole varaa vähiä hiluja laittaakaan. Eli työhaastatteluihin joutuu menemään naama täynnä kuivia punoittavia laikkuja täynnä ja tukka halvimmalla latistavalla shampoolla pestynä. Arvatkaa palkataanko pienituloinen, vai joku fiiliksen mukaan työnvaihtaja jolla on varaa käydä kosmetologilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaatteiden vaihto maksakaan mitään, jos on mihin vaihtaa. Kaikilla ei välttämättä enää ole
Mitä ihmettä? Miksei ihmisellä ei ole vaatteita muuta kuin päällä olevat kledjut?
Mitä on tapahtunut jos ihmisellä ei ole varaa peseytyä, pestä pyykkiä tai ostaa vaatteita edes kirppikseltä?
Seuraavaksi varmaan kerrotaan ettei ole kalusteitakaan himassa ja nukkumapaikkana lattia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lauantaina ole suoraan lähdössä kylään, ehtii käydä kaupassa käymättä suihkussa.
Jos on lähdössä kylään ja hakee viemisiä varmaan on vähän siistimpi.
Mun ois ainakin pakko käydä pesulla ennen kauppaan lähtöä, sillä pesemättömien kainaloiden hiki tarttuu ja pinttyy ulkotakkiin eikä lähde pois :(
Paljon riippuu pienistä yksityiskohdista ja asioista joita ei vain tule ajatelleeksi.
Itse yritin tälläytyä kesäisesti mutta siististi. Ostin uudet tummat pellavahousut ja jopa pesin ne ennen ensimmäistä käyttöä, ettei niistä varmasti irtoaisi nukkaa tai väriä. Ja enkös unohtanut että istuin monta tuntia menomatkalla, joten aivan uudet housut kulahtivat täysin ja alkoivat säkittää reisistä. Lisäksi niiden vyötärönauha kiristi vatsaa ja aiheutti turvotusta. Huomasin asian vasta seuraavana päivänä ja yritän lohduttaa itseäni sillä että kenties ne kulahtivat vasta kotimatkalla, joka myös kesti monta tuntia.
Nyt suututtaa miksi en laittanut joustavia housuja, jotka olisivat kestäneet istumisen. Mutta ainakin olin itsevarma kun uskoin ettei housuissa olisi ollut mitään suurempaa vikaa. Eli kulahtaminen voi alkaa pelkän tunteja kestävän matkustamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oikeastaan maksaa, ainoa mikä ei maksa on kiitos sana joten menehän kiittelemään.
Näin kaupan kassana kommentoin monen tapaa tulla kauppaan välittämättä ulkonäöstä - meille on ihan taivaan sama mitä teillä on päällä, kunhan ne vaatteet ei haise likaiselle, ettekä tekään. Muutama vakioasiakas jättää kassalle jälkeensä sellaisen hajun että on pakko laittaa kassa kiinni ja mennä ulos vetämään happea. Ei tarvitse meikata ja laittaa sunnuntaipukua päälle mutta oikeasti nämä työssäkäyvät, keskiluokkaiset ihmiset (tietyn värisistä Amexeista ja uusimmista puhelimista päätellen) voisi edes käyttää suihkua, saippuaa ja pyykinpesukonetta. Muuta en toivo.
Haisen tarkoituksella, jotta ap ei tule liian lähelle. 15m turvaväli on oikein hyvä.
Roska väki on aina saastaista. Kannattaa välttää paikkoja missä noita liikkuu. Levittävät tauteja ja varastavat jne.