Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettikauppa yrittää pakottaa Klarna maksuun

Vierailija
09.11.2024 |

Yritin tilata lemmikkitarvikekaupasta tarvikkeita koiralle. Kaikki sujui hyvin siihen asti, että tuli maksun paikka. Kyseinen kauppa tarjosi monta eri maksutapavaihtoehtoa, mutta Klarna liittyi jollain tapaa useampaan näistä tavoista. Olisin halunnut maksaa ostokseni suoraan verkkokaupassa. Tunnen kyseisen kaupan, on luotettava ja tiedän saavani tavarat ajallaan. En siis tarvitse mitään "maksa kun olet saanut tuotteen"- tyyppistä laskuratkaisua. Olisin vain halunnut ostaa tuotteen ja maksaa. Eipä onnistunut ihan helpolla. Ainakin 2 tai 3 kertaa maksuvaiheessa sivusto yritti tarjota Klarnan maksa myöhemmin palvelua. Verkkopankkimaksussa piti ensin valita haluttu "tallennettu tili". No, tilini näkyi siinä, mutta sivu ei antanut valita. Piti klikata "vaihda pankkia" ja valita oma pankki uudestaan. Sitten olisi pitänyt mennä QR-koodilla pankkiin. No koodi ei toiminut. Jatkoin "manuaalisesti". Pääsin lopulta maksamaan, jopa varmistamaan maksua, mutta paluu kauppaan tapahtui jotenkin kummallisesti ENNEN varmistuksen läpimenoa, joten en saanut siis maksettua, enkä tehtyä tilausta. Varmasti olisi käynyt helposti valitsemalla Klarnan maksutavan. Aikamoista simputusta.

Nyt jäi sitten tämä ostos tekemättä. Klarnaan en halua sekaantua enää millään tavalla. Harmi, että kunnollisetkin kaupat ovat ottaneet kyseisen firman sotkemaan toimintaansa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä paskaa apinat täällä taas vauhkoaa? Ja öyhöttää?

Klarna on vain yksi tapa maksaa nettiostokset.

Myös kivijalka liikkeissä on mahdollisuus tehdä osamaksusopimus, hyvin kalliista ja suurista ostoksista.

Eikä se eroa mitenkään Klarna ostoksista / maksamisesta.

Sitäpaitsi ainakaan kivijalka liikkeissä, osamaksu sopimuksen saavat luottokelpoiset ihmiset, joilla on säännölliset tulot.  Ja asiat kunnossa.

Kuka tahansa varaton, velkainen luuseri, edes saa luottoa mistään liikkeestä. Eikä pankista.

Näillä ei ole mennyt Klarna maksu läpi ja siksi on paha mieli. 

Vierailija
42/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaako Klarna luottotiedot jostakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kivijalka liikkeissä on mahdollisuus tehdä osamaksusopimus, hyvin kalliista ja suurista ostoksista.

Sitäpaitsi ainakaan kivijalka liikkeissä, osamaksu sopimuksen saavat luottokelpoiset ihmiset, joilla on säännölliset tulot.  Ja asiat kunnossa.

Kuka tahansa varaton, velkainen luuseri, edes saa luottoa mistään liikkeestä. Eikä pankista.

Mulla kivijalkaliikkeeseen matkaa yli 100km. Haluan tilata tuotteet ja maksaa kaiken heti pois suoraan verkkopankissa. En tarvitse mitään luottoja tai maksujärjestelyjä. En halua ladata jotain hiton klarna ä

Et sä voi mitenkään maksaa suoraan verkkopankissa vaan siinä on aina joku operaattori välissä esimerkiksi Paytrail tai Klarna. 

Vierailija
44/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut luottokortilla ilman ongelmia. 

Olen törmännyt muutaman kerran verkkokauppaa, missä vaihtoehtona ovat sekä Klarna että Klarna ja sehän ei minulle aikaisempien kokemusten seurauksena käy.

Toivon, että tällainen ei yleisty.

Vierailija
45/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut luottokortilla ilman ongelmia. 

Olen törmännyt muutaman kerran verkkokauppaa, missä vaihtoehtona ovat sekä Klarna että Klarna ja sehän ei minulle aikaisempien kokemusten seurauksena käy.

Toivon, että tällainen ei yleisty.

Mikä siellä sitten pitäisi olla, VismaPay, Paytrail vai BlueCommerse?

Vierailija
46/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna myös välittää korttimaksuja. Jos yritys käyttää sitä palveluntarjoajaa niin silloin kaikki maksut menevät sitä kautta. 

Vierailija
47/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän Klarnaa, kun saan laskun maksan sen kokonaan pois.

Minä en käytä koska todella huono tietoturva. Olen entinen käyttäjä. Toimin samoin kuin ap.

Vierailija
48/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä ei ole mennyt Klarna maksu läpi ja siksi on paha mieli. 

Paskaa puhut.Klarna on köyhien pankki. Saan luottoa vaikka olen työtön. Tosin en ota luottoa kun tilillä niin paljon rahaa.

Vierailija
49/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musti ja Mirri sekä Peten koiratarvike ovat nykyään molemmat Klarnassa. En tilaa enää kummastakaan. Laitan rahani saksalaiselle Zooplussalle, sieltä saa tavarat maksamalla suoraan verkkopankista ilman mitään urkintaa välissä sekä ilmainen toimituskin on. Useampi tonni vuodessa tulee laitettua lemmikkien ruokiin, hiekkoihin ja muuhun sälään.

Sama mulla. 

Vierailija
50/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musti ja Mirri sekä Peten koiratarvike ovat nykyään molemmat Klarnassa. En tilaa enää kummastakaan. Laitan rahani saksalaiselle Zooplussalle, sieltä saa tavarat maksamalla suoraan verkkopankista ilman mitään urkintaa välissä sekä ilmainen toimituskin on. Useampi tonni vuodessa tulee laitettua lemmikkien ruokiin, hiekkoihin ja muuhun sälään.

Ulkomainen kauppa ei ole vaihtoehto, jos haluaa ostaa kotimaisia tuotteita. 

Samaa tavaraa siellä kun Mustissa ja Mirrissä. On vaan halvemmat hinnat. Kolme kissaa meillä.

Vierailija
51/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän PayPalia, jos  vain mahdollista.

Vierailija
52/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin vai omaa firmaako mainostat? Yleensä tapana on, että kilpailijaa ei haukuta netissä. Se ei vaan ole fiksua. 

Ei kukaan lemmikin omistaja voi olla tietämättä Zooplussaa. Todella jämptiä toimintaa. Heidän asiakas ollut 15 vuotta. Mustissa ja Mirrissä käyn mutta vain liikkeessä.

Vierailija
53/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vika on Klarnassa?En edes käytä muuta vaihtoehtoa kun on hyvä saada tavara ensin ja sen jälkeen maksaa laskulla pois.

No käytä Google ja kirjoita Klarna ja identiteettivarkaudet.

Vierailija
54/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osta enää mistään verkkokaupasta missä Klarna on maksunvälittäjänä. 

Vierailija
55/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni ja Fiksuruoka jäävät boikottiin Klarnan takia. 

Samoin Xxl ja Marimekko.

Vierailija
56/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huono kokemus 2x klarnan kanssa, kun piti alkaa kyselemään tilauksen perään piti toista viikkoa puhua tekoälyn. Väännön jälkeen sain chattiin asiakaspalvelijan joka pyysi kuvia yms tilauksen teosta, muistakaa ottaa niitä - enpä ollut tajunnut. Sitten loppujen lopuksi pyöräyttivät asian mun ja pankin väliseksi. Ei enää koskaan minulle kiitos  tilausta klarnan kanssa. Rahaa oli kiinni varauksessa tämän viimeisen tilaukseni kanssa 3viikkoa 250€ joka mulle oli paljon kun tavara jäi lopulta saamatta. 

Vierailija
57/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina sen 30 päivän korottoman maksun. Lasku tulee melkein heti sähköpostiin. Kopioin siitä tiedot (en käytä klarnan palvelua) nettipankkiin ja maksan laskun. Seuraavana päivänä yleensä tulee jo kiitos viesti laskun maksusta. Ei ole ollut mitään ongelmia kertaakaan.

Ne ongelmat onkin tietoturva joka heikko Klarnalla.

Vierailija
58/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnon yritys pakota käyttämään Klarnaa. 

Vierailija
59/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Klarnan pakkosyöttäjät jää ilman meikämandoliinin rahoja. En halua ostaa velaksi (paitsi luottokortilla) enkä todellakaan anna millekään Klarnalle oikeutta tutkailla tilini saldoa ja tapahtumia ties miten pitkään. 

Oikeasti olisi mielenkiintoista tietää miksi Klarna katsoo olevansa oikeutettu ihmisten tilitietoihin ja mitä sillä tiedolla tehdään. Itse keksi kaikenlaista eikä yksikään käyttötarkoituksista ole hyväksyttävä tai aina edes laillinen.

Joo, tuossa on aika erikoista, ettei riitä katsoa, onko rahaa maksaa vaikka välittömästi se tilaus, vaan pitää katsoa tilin saldo.

Vierailija
60/69 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna on ehdoton turnoff, Ruotsin kuluttajaviranomaisen suurin työllistäjä. Ostan muualta jos on ainoa vaihtoehto.

Vaatii toimia joihin viranomaiset ja tietoturva-asiantuntijat kieltävät ryhtymästä. Suomesta käsin "ulkomaalainen", ei auta Suoman kuluttajaviranomainen eikä Suomen Laki.