Nettikauppa yrittää pakottaa Klarna maksuun
Yritin tilata lemmikkitarvikekaupasta tarvikkeita koiralle. Kaikki sujui hyvin siihen asti, että tuli maksun paikka. Kyseinen kauppa tarjosi monta eri maksutapavaihtoehtoa, mutta Klarna liittyi jollain tapaa useampaan näistä tavoista. Olisin halunnut maksaa ostokseni suoraan verkkokaupassa. Tunnen kyseisen kaupan, on luotettava ja tiedän saavani tavarat ajallaan. En siis tarvitse mitään "maksa kun olet saanut tuotteen"- tyyppistä laskuratkaisua. Olisin vain halunnut ostaa tuotteen ja maksaa. Eipä onnistunut ihan helpolla. Ainakin 2 tai 3 kertaa maksuvaiheessa sivusto yritti tarjota Klarnan maksa myöhemmin palvelua. Verkkopankkimaksussa piti ensin valita haluttu "tallennettu tili". No, tilini näkyi siinä, mutta sivu ei antanut valita. Piti klikata "vaihda pankkia" ja valita oma pankki uudestaan. Sitten olisi pitänyt mennä QR-koodilla pankkiin. No koodi ei toiminut. Jatkoin "manuaalisesti". Pääsin lopulta maksamaan, jopa varmistamaan maksua, mutta paluu kauppaan tapahtui jotenkin kummallisesti ENNEN varmistuksen läpimenoa, joten en saanut siis maksettua, enkä tehtyä tilausta. Varmasti olisi käynyt helposti valitsemalla Klarnan maksutavan. Aikamoista simputusta.
Nyt jäi sitten tämä ostos tekemättä. Klarnaan en halua sekaantua enää millään tavalla. Harmi, että kunnollisetkin kaupat ovat ottaneet kyseisen firman sotkemaan toimintaansa.
Kommentit (69)
Mulla kävi samoin Mustin ja Mirrin tilauksen kanssa. Olisin maksanut suoraan verkkopankista mutta se meni liian vaikeaksi Klarnan takia. En saanut maksutapaa enää vaihdettua joten peruin koko tilauksen ja tein uuden luottokortilta. Pakko oli tilata verkkokaupasta kun kyseessä on erikoisruoka jota ei saa kivijalkakaupoista.
Musti ja Mirri sekä Peten koiratarvike ovat nykyään molemmat Klarnassa. En tilaa enää kummastakaan. Laitan rahani saksalaiselle Zooplussalle, sieltä saa tavarat maksamalla suoraan verkkopankista ilman mitään urkintaa välissä sekä ilmainen toimituskin on. Useampi tonni vuodessa tulee laitettua lemmikkien ruokiin, hiekkoihin ja muuhun sälään.
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon jos joku Klarna menee noin tunteisiin
Minä olen ollut monenlaisessakin hoidossa, mutta ei missään ole aivopesty luottamaan Klarnaan tai muihinkaan epämääräisiin rahanvälitysfirmoihin.
Mitä paskaa apinat täällä taas vauhkoaa? Ja öyhöttää?
Klarna on vain yksi tapa maksaa nettiostokset.
Myös kivijalka liikkeissä on mahdollisuus tehdä osamaksusopimus, hyvin kalliista ja suurista ostoksista.
Eikä se eroa mitenkään Klarna ostoksista / maksamisesta.
Sitäpaitsi ainakaan kivijalka liikkeissä, osamaksu sopimuksen saavat luottokelpoiset ihmiset, joilla on säännölliset tulot. Ja asiat kunnossa.
Kuka tahansa varaton, velkainen luuseri, edes saa luottoa mistään liikkeestä. Eikä pankista.
Vierailija kirjoitti:
Musti ja Mirri sekä Peten koiratarvike ovat nykyään molemmat Klarnassa. En tilaa enää kummastakaan. Laitan rahani saksalaiselle Zooplussalle, sieltä saa tavarat maksamalla suoraan verkkopankista ilman mitään urkintaa välissä sekä ilmainen toimituskin on. Useampi tonni vuodessa tulee laitettua lemmikkien ruokiin, hiekkoihin ja muuhun sälään.
Musti ja Mirri ja Pete on samaa firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Myös kivijalka liikkeissä on mahdollisuus tehdä osamaksusopimus, hyvin kalliista ja suurista ostoksista.
Sitäpaitsi ainakaan kivijalka liikkeissä, osamaksu sopimuksen saavat luottokelpoiset ihmiset, joilla on säännölliset tulot. Ja asiat kunnossa.
Kuka tahansa varaton, velkainen luuseri, edes saa luottoa mistään liikkeestä. Eikä pankista.
Klarna tuntui olevan AINUT tapa maksaa tämä ostos. No, ei käynyt kuinkaan. Paitsi yritykselle, kun ei kauppaa tullut sitten ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän Klarnaa, kun saan laskun maksan sen kokonaan pois.
Minä en kyllä maksa ennen kun olen tuotteeni saanut. Lasku lähtee jo ennen kun tavara on viety edes kuljetettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomainen kauppa ei ole vaihtoehto, jos haluaa ostaa kotimaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kivijalkaliikkeeseen matkaa yli 100km. Haluan tilata tuotteet ja maksaa kaiken heti pois suoraan verkkopankissa. En tarvitse mitään luottoja tai maksujärjestelyjä. En halua ladata jotain hiton klarna äppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tässä asiassa tarvitse kotimaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kivijalkaliikkeeseen matkaa yli 100km. Haluan tilata tuotteet ja maksaa kaiken heti pois suoraan verkkopankissa. En tarvitse mitään luottoja tai maksujärjestelyjä. En halua ladata jotain hiton klarna ä
Ei tarvitse mitään Klarna äppiä, lasku tulee s.postiin ja voi maksaa normaalisti. Suoraan en tilausta maksa, miten käy jos häviää matkalla?
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni ja Fiksuruoka jäävät boikottiin Klarnan takia.
Yliopiston apteekki kolmantena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tässä asiassa tarvitse kotimaisia tuotteita.
Ok. Mulla on koiria ja lähikaupoista ei saa Rauh:in luita, joten olen tilannut netin kautta. Dagsmarkia saa myös näistä marketeista, varmaan sitten jatkossa ostettava vain niitä. Mitään ulkomaisia en enää uskalla syöttää koirilleni.
Vierailija kirjoitti:
En näe ongelmaa klarnan kanssa. Olen vuosia tehnyt niin et maksan heti laskun pois, kun saan tavarat. Helpompi palauttaa tuotteet jos ei miellytä. Ei tartte itse odotella rahoja tilille
Mulla on tämä sama käytäntö vuosikaudet!
Klarna on vallannut melkein kaikki nettikaupat.
Minä en käytä klarnaa periaatteesta. Satun tuntemaan klarnan erään naisjohtajan, ja sen vastenmielisempää ihmistä en tunne. Vaikka joku muu rahoitusyhtiö olisi kallimpi niin käytän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos yritys tarjoaa suoran tililtä tapahtuvat maksun ainoaksi tavaksi klarnaa (yök) niin sitten maksan kyseisen ostoksen luottokortilla, jolloin siitä aiheutuvat lisäkulut menevät kyseisen yrityksen tappioksi. Klarnalla ei ole pääsyä minun tilitietoihini nyt eikä myöhemminkään.
Ei se Klarna ole yrittäjälle ilmainen sekään. Ihan vaan tiedoksi. Eikä yleensäkään se, että maksetaan asioita. Myös pankki ottaa jokaisesta tilille tehdystä suorituksesta maksun.
En siis juhlisi sillä, että kostan firmalle maksamalla maksuaikakortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän Klarnaa, kun saan laskun maksan sen kokonaan pois.
Hyvä juttu. Mutta kaikilla se ei käy yhtä helposti. Olet varmaan lukenut juttuja velkaantumisen rankasta lisääntymisestä. Juuri tälläiset systeemit ovat omiaan luomaan lisää talousahdinkoa, kun tuotteita ei tarvitsekaan heti maksaa. Kun se lasku sitten joskus tulee, ei olekaan enää rahaa siihen ja soppa on valmis. Klarnahan ei halua, että maksat heti, vaan että pilkot maksun mahdollisimman moneen osaan ja maksat mahdollisimman pitkään ja paljon korkoja.
Saa sen maksun maksaa myös välittömästi. Kuka pakottaa odottamaan eräpäivää?
Jo kotipankkisi tyrkyttää kaikille maksuaikakorttien, josta virheellisesti puhutaan luottokorttina. Ei se ole Klarnaa kummempi. Se elää myymällä rahaa - ihan kuten pankki, joka myöntää vaikkapa asuntolainaa. Katso huviksesi lainalaskurilla, millainen summa korkoja kertyy maksettavaksi vaikkapa 300 tonnin lainasta 20 vuoden maksuajalla.
Jos syytät firmoja ihmisten maksuvaikeuksissa, niin ole sentään reilu syytöksissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin vai omaa firmaako mainostat? Yleensä tapana on, että kilpailijaa ei haukuta netissä. Se ei vaan ole fiksua.
Hyvä juttu. Mutta kaikilla se ei käy yhtä helposti. Olet varmaan lukenut juttuja velkaantumisen rankasta lisääntymisestä. Juuri tälläiset systeemit ovat omiaan luomaan lisää talousahdinkoa, kun tuotteita ei tarvitsekaan heti maksaa. Kun se lasku sitten joskus tulee, ei olekaan enää rahaa siihen ja soppa on valmis. Klarnahan ei halua, että maksat heti, vaan että pilkot maksun mahdollisimman moneen osaan ja maksat mahdollisimman pitkään ja paljon korkoja.