Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo risat vaatteet kommentti on trollaus.
Ei ole. Minä ap sen kirjoitin. Vaikka huomasin vaimon vaatteet, en silti kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota. Ajattelin että hän jostain muotioikusta? haluaa tehdä noin.
Jepjep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan että lupaukset pidetään, minulle halutaan hyvää, ollaan läsnä, pystytään keskustelemaan, pidetään hauskaa yhdessä ja tuetaan toisen mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia.
Näetkö että puolison vieraissa käynti salaa olisi eron paikka?
Meidän suhteessa olisi, koska ollaan sovittu olevamme vai toistemme kanssa. Jos tuon lupauksen rikkoo, se on moro. Toki jokainen saa sopia suhteensa säännöt sellaiseksi kun kumppaninsa kanssa haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että osa miehistä on poissaolevia, aina. Ei ole puheyhteyttä minkäänlaista? Joku voi riidelläkin naiselle tai kuitata jollain sanalla epäselvyydet. Tai negailla, alkoholi tms. Ellei ole positiivinen tyyppi ja huumoria. Ehkei toisella ole tunteita ollut enää. Nainen kaipaa välittämistä, siltä josta itse välittää. Kovin nuori nainen ei ole vielä varma kenen kanssa on, jos eka oli väärä. Jos osuu sopiva, ehkä suhde toimii kahdella, ehkei tule eroa.
Kuka aloittaa parisuhteen poissaolevan puheyhteyteen kyvyttömän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan että lupaukset pidetään, minulle halutaan hyvää, ollaan läsnä, pystytään keskustelemaan, pidetään hauskaa yhdessä ja tuetaan toisen mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia.
Meidän suhteessa olisi, koska ollaan sovittu olevamme vai toistemme kanssa. Jos tuon lupauksen rikkoo, se on moro. Toki jokainen saa sopia suhteensa säännöt sellaiseksi kun kumppaninsa kanssa haluaa.
Juuri näin. Mutta on niitäkin jotka eivät halua sopia aiheesta. Sanovat että ei voi luvata sellaisesta. Sitten sanovat pettäessään että toista ei voi omistaa ja muuta pettäjien paskapuheita. Sairaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mutta on niitäkin jotka eivät halua sopia aiheesta. Sanovat että ei voi luvata sellaisesta. Sitten sanovat pettäessään että toista ei voi omistaa ja muuta pettäjien paskapuheita. Sairaita ihmisiä.
Semmoisen kanssa ei varmaan kannata alkaa suhteeseen joka ei pysty sanomaan että haluan olla vain sun kanssa. Ellei sitten halua avointa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh, pettäminen on elämän suola. Ei järvi soutamalla kulu.
Ne ketkä eivät hyväksy sitä ovat sairaalloisen mustasukkaisia, kontrolloivia, omistushaluisia, ehdottomia ja mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Olin aina siinä uskossa että asiat on hyvin. Jokin aika sitten vaimo alkoi kieltäytyä lähtemästä yhteisille matkoille eikä hlunnut edes kauppaan lähteä yhdessä. Syyksi sanoi sen, että hän joutuu matkoilla aina huolehtimaan kaikesta eikä jaksa enää riidellä rahoista. Totta on että vaimolla rahaa paljon vähemmän, mutta halusin että hänkin maksaa edes jotain. Sitten kerran hän leväytti naamani eteen tulonsa ja perheen menoja joita oli maksanut, en tajunnut että häneltä kului niin paljon rahaa ruokaan ja muuhun. Hän oli todella vihainen ja huusi ettei hänelle itselleen jää mitään ja joutuu kulkemaan risoissa vaatteissa. Tässä on kyllä perää, olin jo jonkin aikaa kiinnittänyt huomiota hänen huonoihin vaatteisiinsa.
Auttaisiko että huolehtisit enemmän kaikesta ja maksaisit enemmän perheen menoista? Vaimo tarvitsee ehdottomasti ainakin uusia vaatteita, päästä hänet shoppailemaan, kysy tarvitseeko hän rahaa ja tarvittaessa anna sitä rahaa, ja huolehdi sillä aikaa kaikesta muusta, tee ruoka, hoida lapset, leiki ja seuraa että läksyt tulee tehtyä, siivoa myös keittiö jne. Niin että koti ei ole kaaoksessa kun vaimo palaa kotiin.
Yleisellä tasolla (ei siis liity apn tapaukseen) ihmiset eroavat nykyään niin helposti. Ja siis ei myöskään koske päihde- /väkivalta- tai pettämis-liitännäisiä suhteita.
Minä ainakin sanoin miehelle usein niistä asioista, jotka vaivasivat ja harmittivat, myös ihan niin, että asialle x pitäisi tehdä jotain tai asiaa x pitäisi muuttaa jotenkin. Mies näennäisesti kuunteli, mutta ei tarttunut mihinkään, eikä puhunut kunnolla kanssani mistään, usein vastaus oli hiljaisuus, kun ei oikein tiennyt mitä sanoisi. Lopulta sanoin, etten jaksa enää. Ilmeisesti mies ajatteli, että huvikseni narisin. Yllättyi erosta, vaikka mielestäni asioita olin tuonut esiin kauan ja usein. Mies ei vaan ottanut sanomisiani vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
No joo, selitetään kuitenkin. Tunneyhteys eli emotionaalinen yhteys tarkoittaa, että havaitset vaimosi tunnetiloja, ja vastaat niihin omillasi sellaisella tavalla, joka parantaa keskinäistä ymmärrystä ja myötätuntoa. Olet virittynyt häneen niinkuin telkkari on viritetty tai muuten tulee vain kohinaa. Hakeudut myös omine tunteinesi hänen suuntaansa ja otat vastaan hänen reaktionsa niihin.
Tämä pätee myös toiseen suuntaan. Eli vaimon tulisi osata lukea myös miehen tunnetilat. Tämä on minusta hieman kohtuuton vaatimus kaikille. Pitää ihmisen osata myös sanottaa omia tunteitaan ja ajatuksiaan.
Ei tietenkään, yhdessä ne pitää ratkaista. Mutta mitäs kun se haluton ei suostu hakemaan ratkaisuja yhdessäkään? Ja miksi se haluton sitten haluaa väen vängällä kuitenkin leikkiä parisuhdetta jos haluttomuus johtuu suhteesta? Ei ihan käy minun järkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, selitetään kuitenkin. Tunneyhteys eli emotionaalinen yhteys tarkoittaa, että havaitset vaimosi tunnetiloja, ja vastaat niihin omillasi sellaisella tavalla, joka parantaa keskinäistä ymmärrystä ja myötätuntoa. Olet virittynyt häneen niinkuin telkkari on viritetty tai muuten tulee vain kohinaa. Hakeudut myös omine tunteinesi hänen suuntaansa ja otat vastaan hänen reaktionsa niihin.
Tämä pätee myös toiseen suuntaan. Eli vaimon tulisi osata lukea myös miehen tunnetilat. Tämä on minusta hieman kohtuuton vaatimus kaikille. Pitää ihmisen osata myös sanottaa omia tunteitaan ja ajatuksiaan.
Juuri näin. Moni sarjaeroaja ei vaan kykene rehellisesti sanoittamaan toiselle omia tunteitaan, ajatuksiaan ja tarpeitaan. Sitten paetaan ja juostaan seuraavan suhteen alkuhuumaan.
Kerta toisensa jälkeen.
Kunnes lopulta.
Tyhjää. Tyhjää. Tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sanoin miehelle usein niistä asioista, jotka vaivasivat ja harmittivat, myös ihan niin, että asialle x pitäisi tehdä jotain tai asiaa x pitäisi muuttaa jotenkin. Mies näennäisesti kuunteli, mutta ei tarttunut mihinkään, eikä puhunut kunnolla kanssani mistään, usein vastaus oli hiljaisuus, kun ei oikein tiennyt mitä sanoisi. Lopulta sanoin, etten jaksa enää. Ilmeisesti mies ajatteli, että huvikseni narisin. Yllättyi erosta, vaikka mielestäni asioita olin tuonut esiin kauan ja usein. Mies ei vaan ottanut sanomisiani vakavasti.
Justiinsa tämä se ongelman ydin usein tuntuu olevan. Kun toinen ilmaisee, että joku asia pitää muuttua, niin siihen pitää tosissaan tarttua heti.
Miksei tartuta? Miten miehet tämän asian kokee ja miksi eivät ota heti ensimmäisestä sanomisesta asiaa yhdessä työn alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa tämä se ongelman ydin usein tuntuu olevan. Kun toinen ilmaisee, että joku asia pitää muuttua, niin siihen pitää tosissaan tarttua heti.
Miksei tartuta? Miten miehet tämän asian kokee ja miksi eivät ota heti ensimmäisestä sanomisesta asiaa yhdessä työn alle?
Koska eihän parisuhteen eteen pidä tehdä yhtään työtä. Aivan kammottava ajatuskin. Alkaa ahdistamaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko tuo ajatuksesi että parisuhteen eteen pitää kummankin tehdä työtä myös naisia?
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla (ei siis liity apn tapaukseen) ihmiset eroavat nykyään niin helposti. Ja siis ei myöskään koske päihde- /väkivalta- tai pettämis-liitännäisiä suhteita.
Mistä sinä toisten erojen helppouden tiedät? Luuletko että ne sinulle tulee kertomaan pettämisistä, valehtelemisista, päihteistä ja peliriippuvuuksista? Sinulle, joka tykkäät tuomita ihmisiä. Eiköhän ihmiset mielummin ole kertomatta sinulle erojensa todellisia syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä toisten erojen helppouden tiedät? Luuletko että ne sinulle tulee kertomaan pettämisistä, valehtelemisista, päihteistä ja peliriippuvuuksista? Sinulle, joka tykkäät tuomita ihmisiä. Eiköhän ihmiset mielummin ole kertomatta sinulle erojensa todellisia syitä.
Tuosaahan rajattiin väkivalta, pettämis ja riippuvuusjutut kritiikin ulkopuolelle? Mitäs jos katsoisit peiliin? Ja miettisit miksi tuo lause helposti eroamisesta triggeroi sinua. Mistä se kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosaahan rajattiin väkivalta, pettämis ja riippuvuusjutut kritiikin ulkopuolelle? Mitäs jos katsoisit peiliin? Ja miettisit miksi tuo lause helposti eroamisesta triggeroi sinua. Mistä se kumpuaa?
Nekin jotka sanoo eroavansa jostain diipadaapa syystä, saattavat erota esimerkiksi siksi että saavat joka viikonloppu turpaan. Tuollaisille toisten erojen repostelijoille ei kerrota niitä todellisia syitä. Siitä sitten tulee luulo että herkästi erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nekin jotka sanoo eroavansa jostain diipadaapa syystä, saattavat erota esimerkiksi siksi että saava
Ymmärrettävää. Mutta siis tuo helposti eroamisen lause ei edelleenkään koske tuollaisia tapauksia.
Voi olla että osa miehistä on poissaolevia, aina. Ei ole puheyhteyttä minkäänlaista? Joku voi riidelläkin naiselle tai kuitata jollain sanalla epäselvyydet. Tai negailla, alkoholi tms. Ellei ole positiivinen tyyppi ja huumoria. Ehkei toisella ole tunteita ollut enää. Nainen kaipaa välittämistä, siltä josta itse välittää. Kovin nuori nainen ei ole vielä varma kenen kanssa on, jos eka oli väärä. Jos osuu sopiva, ehkä suhde toimii kahdella, ehkei tule eroa.