Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Olla ihmisen kanssa, jota pidän viehättävänä ja ihanana ihmisenä, ja jonka kanssa on turvallista ja mukavaa olla. Kumppanin toivon kokevan samoin. Jos alan kokea olevani kumppanille huonekalu ja kodinkone, joka ei ole hänestä viehättävä eikä ihana, eikä hän viihdy kanssani, niin ei suhde ole minulle hyvä.
Ottaa se näköjään koville jollakin tuo helposti eroamisen kritisointi. Kertoo lähinnä jostain käsittelemättömästä asiasta.
Vai kenties tarpeesta peittää häpeän ja syyllisyyden tunteita?
Ne tunteet kannattaa kohdata ja ottaa vastuu omista teoistaan eikä taistella vaikka täällä kommenttipalstalla niitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa se näköjään koville jollakin tuo helposti eroamisen kritisointi. Kertoo lähinnä jostain käsittelemättömästä asiasta.
Ne tunteet kannattaa kohdata ja ottaa vastuu omista teoistaan eikä taistella vaikka täällä kommenttipalstalla niitä vastaan.
Typeryys triggeröi. Olen kokenut helve tin vaikean eron. Ulkopuoliset ei tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typeryys triggeröi. Olen kokenut helve tin vaikean eron. Ulkopuoliset ei tajua mistään mitään.
Harmillista. Oletko katsonut syvälle peiliin ja tunnustanut edes itsellesi oman osuutesi asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista. Oletko katsonut syvälle peiliin ja tunnustanut edes itsellesi oman osuutesi asiassa?
Ulkopuolinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolinen
Tuntuuko hyvältä? Ei kuulosta siltä. Menisit vaikka terapiaan jotta pystyisit päästämään irti.
Koen ettei ole parisuhdetta, jos mies ei omasta puolestaan mitenkään pidä yllä oikeanlaista tunnelmaa. Haluan kokea oloni ihanaksi, kauniiksi, kiehtovaksi ja parisuhteen hauskaksi, luotettavaksi, turvalliseksi ja romanttiseksi. On monta tapaa toteuttaa nämä.
Ihan vaan vietä aikaa vaimosi kanssa ja huomioi häntä naisena, keskustele, jne
Vierailija kirjoitti:
Koen ettei ole parisuhdetta, jos mies ei omasta puolestaan mitenkään pidä yllä oikeanlaista tunnelmaa. Haluan kokea oloni ihanaksi, kauniiksi, kiehtovaksi ja parisuhteen hauskaksi, luotettavaksi, turvalliseksi ja romanttiseksi. On monta tapaa toteuttaa nämä.
Mitä sinä teet sen eteen että mies tuntisi samoin mitä sinä haluat tuntea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teet sen eteen että mies tuntisi samoin mitä sinä haluat tuntea?
Minä vietän aikaa miehen kanssa, kosken ja suukotan, haluan kuulla mitä hänelle kuuluu, kehun häntä ja muistutan miten komea hän on. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
"Voit kyllä kysyä asiaa naisilta, mutta todellisuudessa naiset tekevät yhtä ja sanovat toista. Itse en kiinnitä huomiota niinkään siihen mitä nainen sanoo vaan mitä tämä tekee. Harvoin nämä kohtaavat. Oikeastaan juuri koskaan. Nainen sanoo miehelle että tekisi kotityöt jne. No, teeppä puoli vuotta kaikki mitä hän pyytää. Huomaat että tämä on vain entistä vihaisempi, koska et sanonut vastaan edes. Nainen on epävarma eikä tiedä mitä haluaa. Miehen kuuluu johtaa ja näyttää mitä nainen haluaa.
Miehenä on osattava pitää kipinä yllä. Kun se nainen lakkaa arvostamasta olet hänelle kuin kasa....
Erittäin harva mies osaa tätä ja yhä useamman mielessä naiset eivät ole sen vaivan arvoisia tänä päivänä.
Naiset ovat monimutkaisia, libidonsa orjia ihan yhtä paljon kuin miehetkin, mutta evoluutio on muokannut naisten psykologian niin kompleksiseksi että itse en usko suhteeseen, avioliittoon tai miesten ja naisten väl
On sinänsä ikävää että keskitie ja terveet arvot eivät ilmenny nykyään jotta kaikilla olisi parempi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emotionaalista yhteyttä, yhteistä aikaa, keskustelua. Olisi myös kiva, että mies ei oleta naisen jaksavan tehdä lähes kaikki kotityöt yksin sen lisäksi että hoitaa lapset ja käy itse töissä.
Voitko selventää emotionaalista yhteyttä?
Ja vielä ihmettelet, että vuosia mennyt huonosti ja ero tuli sulle yllätyksenä? Avaa suusi ja puhu. Muista myös kuunnella. Ole kiinnostunut toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni eron ottanut on sellainen että syyttää toista kaikesta mutta ei vain millään pysty katsomaan peiliin että mikä oli oma osuus suhteen dynamiikassa. Se ei lupaa hyvää mahdollisiin seuraaviin parisuhteisiin/avioliittohin. On selvää tieteellistä näyttöä että tyytyväisyys avioliittoon heikkenee mitä useammassa avioliitossa ihminen on ollut.
Naisten identiteettikriisi ja aika ennen vaihdevuosien alkua mm. hoivavietin menetys lienee syynä useimpiin eroihin 40 - 50 vuotiailla.
Tyytymättömyyden tunne elämään joka sitten kohdistetaan puolison syyksi. Mikään ei riitä vaikka elämässä kaikki olisi paremmin kuin hyvin. Elämän eliksiiriä ja draamaa haetaan itselle sitten toisten läheisten kustannuksella.
Tosin samaan kategoriaan menee myös miesten 50 v - villitykset
Elämä lienee nykyään liian helppoa ja liikaa aikaa ajatella sitä omaa napaa muiden edelle
Ap, milloin viimeksi olet tehnyt jonkin romanttisen eteen? Vietkö treffeille, kehutko ulkonäköä? Haluatko, pussaatko? Kuunteletko naisen tunteita? Aloitatko keskusteluja? Panostatko ulkonäköösi? Teetkö asioita, joita suhteen alussa teit, jotta voittaisit toisen puolellesi? Nainen haluaa kahta asiaa: emotionaalista yhteyttä ja tuntea itsensä halutuksi. Jos nämä puuttuu, nainen haluaa erota. Pätee 99% naisista.
Vierailija kirjoitti:
Ap, milloin viimeksi olet tehnyt jonkin romanttisen eteen? Vietkö treffeille, kehutko ulkonäköä? Haluatko, pussaatko? Kuunteletko naisen tunteita? Aloitatko keskusteluja? Panostatko ulkonäköösi? Teetkö asioita, joita suhteen alussa teit, jotta voittaisit toisen puolellesi? Nainen haluaa kahta asiaa: emotionaalista yhteyttä ja tuntea itsensä halutuksi. Jos nämä puuttuu, nainen haluaa erota. Pätee 99% naisista.
Eli mies vaihtoon parin vuoden välein niin alkuhuuma säilyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Oman eron jälkeen en laittanut omaan someen kavereille mitään, eksällä sinne meni erilleenkasvamisdiibaa ja kohta uudenhuumanlöytämisdaabaa. En ole kertonut mitään eksän riehumisista ja uhkailuista kuin vain anonyyminä, tosin pari läheistä yhteistä ystävää kertoi aavistaneensa asioiden laidan. Enkä jatkossakaan aio jutella näistä, paitsi jos joku kasvokkain kysyy henkilökohtaisesti. Suomessa tosiasioiden kertomisesta tulee äkkiä kunnianloukkaussyyte niskaan. Liian helppouden saarnaseura saa pärjätä ilman minun panostani, minulla on parempaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten identiteettikriisi ja aika ennen vaihdevuosien alkua mm. hoivavietin menetys lienee syynä useimpiin eroihin 40 - 50 vuotiailla.
Tyytymättömyyden tunne elämään joka sitten kohdistetaan puolison syyksi. Mikään ei riitä vaikka elämässä kaikki olisi paremmin kuin hyvin. Elämän eliksiiriä ja draamaa haetaan itselle sitten toisten läheisten kustannuksella.
Tosin samaan kategoriaan menee myös miesten 50 v - villitykset
Elämä lienee nykyään liian helppoa ja liikaa aikaa ajatella sitä omaa napaa muiden edelle
Ei siinä hoivaviettiä menetä, vaan estrogeenin aiheuttaman sopuisuuden ja miellyttämisenhalun. Sen jälkeen on paljon helpompaa olla tyly, itsekäs ja laiska, miesten helmasyntejä muuten molemmat. Näyttäytyy varmaan ulospäin voimaantumisena. "Hoivavietin" saa takaisin hormonikorvauksella, taas on hempeä ja niin kovin feminiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies vaihtoon parin vuoden välein niin alkuhuuma säilyy
Ei ole kyse alkuhuumasta, vaan toisen huomioimisesta ja suhteeseen panostamisesta, kuten suhteen alussa. Ei romanttinen suhde toimi ilman mitään romantiikkaa ja sitä, että osoittaa kiinnostusta ja halua toiseen ihmiseen.
Hyvää seksiä, älykkäitä keskusteluja, yhteistä aikaa ja tekemistä, luottamusta ja arvostusta. Haluan olla miehelle nro 1 (olettaen että hänellä ei ole lapsia). Haluan että olemme tiimi, joka tekee yhteistä elämästä kivaa ja nautinnollista, eikä niin että mietitään vain omaa napaa. Kun mies kohtelee minua kuin arvokkainta asiaa maan päällä niin minä kohtelen häntä samalla tavalla.
Mutta et voi tietää kuinka yleistä helposti eroaminen on. Käsitätkö? Sen tietää vain se eronnut pariskunta itse. Turha viljellä tuollaisia latteuksia, että ihmiset eroaa herkästi.