Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sanoin miehelle usein niistä asioista, jotka vaivasivat ja harmittivat, myös ihan niin, että asialle x pitäisi tehdä jotain tai asiaa x pitäisi muuttaa jotenkin. Mies näennäisesti kuunteli, mutta ei tarttunut mihinkään, eikä puhunut kunnolla kanssani mistään, usein vastaus oli hiljaisuus, kun ei oikein tiennyt mitä sanoisi. Lopulta sanoin, etten jaksa enää. Ilmeisesti mies ajatteli, että huvikseni narisin. Yllättyi erosta, vaikka mielestäni asioita olin tuonut esiin kauan ja usein. Mies ei vaan ottanut sanomisiani vakavasti.
Minua kiinnostaa tämä myös. Miksi mies ei sano mitään, kun kerron hänelle vakavista kokemistani ongelmistq suhteessamme? Olen puhunut niistä aina välillä, olen esim kertonut, että koen koko avioliittoamme uhkaavana tuntemuksena, että mies ei halua minua, ei ole ollut halukas seksiin, eikä siis pidä minua puoleensavetävänä. Mies ei sano ikinä siihen mitään. Ei yhtään mitään. Pysyy aivan mykkänä. se tuntuu käsittämättömältä, sinetillä ja vahvistukselta sille, että niin mies tosiaankin ajattelee minusta. Jos hän kokisi minut puoleensavetävänä, niin eikö hän silloin huolestuisi siitä, että kerron kokevani päinvastaista,ja sanoisi ääneen, että ei ole totta, kylläpäs pidän sinua haluttavana ja nättinä? Miksi mies pysyy tällaisissa tilanteissa täysin mykkänä ja sanattomana? En voi ymmärtää. Voiko joku mies ketjussa selittää?
Ja kyllä, olen pikkuhiljaa etääntynyt myös tunnetasolla ja nykyään olemme kuin kämppikset, jotka elävät saman katon alla. Mies ei tee kotitöitäkään, minä teen kaiken. On alkanut tulla tunne, että miksi hän oikein asuu täällä edes. Mietin vakavasti eroa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, milloin viimeksi olet tehnyt jonkin romanttisen eteen? Vietkö treffeille, kehutko ulkonäköä? Haluatko, pussaatko? Kuunteletko naisen tunteita? Aloitatko keskusteluja? Panostatko ulkonäköösi? Teetkö asioita, joita suhteen alussa teit, jotta voittaisit toisen puolellesi? Nainen haluaa kahta asiaa: emotionaalista yhteyttä ja tuntea itsensä halutuksi. Jos nämä puuttuu, nainen haluaa erota. Pätee 99% naisista.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sanoin miehelle usein niistä asioista, jotka vaivasivat ja harmittivat, myös ihan niin, että asialle x pitäisi tehdä jotain tai asiaa x pitäisi muuttaa jotenkin. Mies näennäisesti kuunteli, mutta ei tarttunut mihinkään, eikä puhunut kunnolla kanssani mistään, usein vastaus oli hiljaisuus, kun ei oikein tiennyt mitä sanoisi. Lopulta sanoin, etten jaksa enää. Ilmeisesti mies ajatteli, että huvikseni narisin. Yllättyi erosta, vaikka mielestäni asioita olin tuonut esiin kauan ja usein. Mies ei vaan ottanut sanomisiani vakavasti.
Minua kiinnostaa tämä myös. Miksi mies ei sano mitään, kun kerron hänelle vakavista kokemistani ongelmistq suhteessamme? Olen puhunut niistä aina välillä, olen esim kertonut, että koen koko avioliittoamme uhkaavana tuntemuksena, että mies ei halua minua, ei ole ollut halukas seksiin, eikä siis pidä minua puoleensavetävänä. Mies ei sano ik
No siksi hän asuu siellä, koska teet kaikki kotityöt. Pistä nyt hyvä nainen loismies luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisten identiteettikriisi ja aika ennen vaihdevuosien alkua mm. hoivavietin menetys lienee syynä useimpiin eroihin 40 - 50 vuotiailla.
Tyytymättömyyden tunne elämään joka sitten kohdistetaan puolison syyksi. Mikään ei riitä vaikka elämässä kaikki olisi paremmin kuin hyvin. Elämän eliksiiriä ja draamaa haetaan itselle sitten toisten läheisten kustannuksella.
Tosin samaan kategoriaan menee myös miesten 50 v - villitykset
Elämä lienee nykyään liian helppoa ja liikaa aikaa ajatella sitä omaa napaa muiden edelle
Todella hyviä ja osuvia havaintoja. Ihmiset toisaan eroilevat heppoisin perustein ja osin omaan fysiologiansa johdosta. Todella suruölista lapsille että vastuuta ei kanneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tämä myös. Miksi mies ei sano mitään, kun kerron hänelle vakavista kokemistani ongelmistq suhteessamme? Olen puhunut niistä aina välillä, olen esim kertonut, että koen koko avioliittoamme uhkaavana tuntemuksena, että mies ei halua minua, ei ole ollut halukas seksiin, eikä si
Ei olisi varmaan pitänyt mainita kotitöistä. Se mitä en voi ymmärtää enkä käsittää on, että miksi mies pysyy täysin mykkänä, eikä sano mitään, kun otan puheeksi kokemukseni suhteen ongelmista. Että miten on mahdollista pysytellä täysin puhumattomana sellaisissa tilanteissa? Että mitä ajattelee mies, joka toistuvasti ulkoistaa itsensä niistä keskusteluista, poistaa itsensä niistä, kieltäytyy olemasta osapuolena keskusteluissa. Onko ap tehnyt jotain vastaavaa omassa parisuhteessaan, tai onko täällä joku mies, joka toimii niin? Mikä siinä on logiikkana?
Kyllästynyt nykyiseen menoon ja haaveilee erilaisesta elämästä. Vaikka saatat tehdä leijonan osan kotitöistä ym. Se ei auta.
Jos teillä useampi lapsi ja siihen vielä koira tai jopa koiria, jaksamisen kanssa saattaa olla vaikeaa. Parisuhde sinänsä ei ole onnellisuuden avain. Ihmisellä pitää olla jokin intohimo, se auttaa jaksamaan. Oli se sitten neulominen, postimerkit ihan mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tämä myös. Miksi mies ei sano mitään, kun kerron hänelle vakavista kokemistani ongelmistq suhteessamme? Olen puhunut niistä aina välillä, olen esim kertonut, että koen koko avioliittoamme uhkaavana tuntemuksena, että mies ei
Ei olisi varmaan pitänyt mainita kotitöistä. Se mitä en voi ymmärtää enkä käsittää on, että miksi mies pysyy täysin mykkänä, eikä sano mitään, kun otan puheeksi kokemukseni suhteen ongelmista. Että miten on mahdollista pysytellä täysin puhumattomana sellaisissa tilanteissa? Että mitä ajattelee mies, joka toistuvasti ulkoistaa itsensä niistä keskusteluista, poistaa itsensä niistä, kieltäytyy olemasta osapuolena keskusteluissa. Onko ap tehnyt jotain vastaavaa omassa parisuhteessaan, tai onko täällä joku mies, joka toimii niin? Mikä siinä on logiikkana?
Mä olen nähnyt kun läheiselle tehdään noin. Se toinen osapuoli ei katso (enää) olevansa parisuhteessa, eikä siis millään lailla tili- tai reagointivelvollinen. Ei vaan ole syystä tai toisesta lähtenyt etkä ole vielä hoksannut, sinä pidät suhdettanne vielä parisuhteena. Sinä olet kodinkone, joka pitää hassua ääntä. Et näy etkä kuulu kuten oletat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ettei ole parisuhdetta, jos mies ei omasta puolestaan mitenkään pidä yllä oikeanlaista tunnelmaa. Haluan kokea oloni ihanaksi, kauniiksi, kiehtovaksi ja parisuhteen hauskaksi, luotettavaksi, turvalliseksi ja romanttiseksi. On monta tapaa toteuttaa nämä.
Ihan vaan vietä aikaa vaimosi kanssa ja huomioi häntä naisena, keskustele, jne
Mitä sinä teet sen eteen että mies tuntisi samoin mitä sinä haluat tuntea?
Kuka sanoi että mies haluaa näitä samoja asioita? Tottakai myös huomioin ja keskustelen, mutta hänelle on ihan muut asiat joita toivoo enemmän.. Ei mun mies halua esimerkiksi kokea oloansa ihanaksi ja kauniiksi samalla tavalla kuin minä. Ei halua että huomioin häntä naisena, heh :)
Ota ero ja hae Thaimaasta puoliso, joka arvostaa sua
Monessakin laulussa / monen ajatuksessakin on että ihminen elää vain kerran. Eli yksi elämä aikaa toteuttaa itseänsä ja haaveitansa. Ja tottahan se on.
Tämä saattaa vaan monelta eroa haluavalta unohtua että heidän ympärillään olevilla läheisilläkin on vaan se yksi elämä. Niin puolisolla kuin lapsillakin joiden luultavasti ajattelee rajoittavan eroa haluavaa toteuttamasta unelmiaan.
Omien mielihalujen toteuttaminen näissä heppoisissa eroissa vaikuttaa moniin ja luultavasti eroa haluavaan itseensäkin kun aikaa kuluu esim. tulehtuneina väliin lapsiin.
Kaikkien ihmisten ei ainakaan kannata lisääntyä vaan elellä vaan niitä omia unelmiaan
Vierailija kirjoitti:
Voit kyllä kysyä asiaa naisilta, mutta todellisuudessa naiset tekevät yhtä ja sanovat toista. Itse en kiinnitä huomiota niinkään siihen mitä nainen sanoo vaan mitä tämä tekee. Harvoin nämä kohtaavat. Oikeastaan juuri koskaan. Nainen sanoo miehelle että tekisi kotityöt jne. No, teeppä puoli vuotta kaikki mitä hän pyytää. Huomaat että tämä on vain entistä vihaisempi, koska et sanonut vastaan edes. Nainen on epävarma eikä tiedä mitä haluaa. Miehen kuuluu johtaa ja näyttää mitä nainen haluaa.
Miehenä on osattava pitää kipinä yllä. Kun se nainen lakkaa arvostamasta olet hänelle kuin kasa....
Erittäin harva mies osaa tätä ja yhä useamman mielessä naiset eivät ole sen vaivan arvoisia tänä päivänä.
Naiset ovat monimutkaisia, libidonsa orjia ihan yhtä paljon kuin miehetkin, mutta evoluutio on muokannut naisten psykologian niin kompleksiseksi että itse en usko suhteeseen, avioliittoon tai miesten ja naisten väli
"No, teeppä puoli vuotta kaikki mitä hän _pyytää_." Pyhä yksinkertaisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ettei ole parisuhdetta, jos mies ei omasta puolestaan mitenkään pidä yllä oikeanlaista tunnelmaa. Haluan kokea oloni ihanaksi, kauniiksi, kiehtovaksi ja parisuhteen hauskaksi, luotettavaksi, turvalliseksi ja romanttiseksi. On monta tapaa toteuttaa nämä.
Ihan vaan vietä aikaa vaimosi kanssa ja huomioi häntä naisena, keskustele, jne
Mitä sinä teet sen eteen että mies tuntisi samoin mitä sinä haluat tuntea?
Kuka sanoi että mies haluaa näitä samoja asioita? Tottakai myös huomioin ja keskustelen, mutta hänelle on ihan muut asiat joita toivoo enemmän.. Ei mun mies halua esimerkiksi kokea oloansa ihanaksi ja kauniiksi samalla tavalla kuin minä. Ei halua että huomioin häntä naisena, heh :)
Hyvä huomio kyllä tuo viimeinen lause. Olen huomannut saman, että miehet eivät tunnu arvostavan sitä että heitä oma kumppani kehuu ihanaksi ja hyvännäköiseksi, ynnä muuta romanttista liirum laarumia, jota taas minä naisena kaipaan kuulla. Toisaalta miehillä menee pasmat sekaisin, jos joku muu nainen kuin oma puoliso kehuu.
Vierailija kirjoitti:
Monessakin laulussa / monen ajatuksessakin on että ihminen elää vain kerran. Eli yksi elämä aikaa toteuttaa itseänsä ja haaveitansa. Ja tottahan se on.
Tämä saattaa vaan monelta eroa haluavalta unohtua että heidän ympärillään olevilla läheisilläkin on vaan se yksi elämä. Niin puolisolla kuin lapsillakin joiden luultavasti ajattelee rajoittavan eroa haluavaa toteuttamasta unelmiaan.
Omien mielihalujen toteuttaminen näissä heppoisissa eroissa vaikuttaa moniin ja luultavasti eroa haluavaan itseensäkin kun aikaa kuluu esim. tulehtuneina väliin lapsiin.
Kaikkien ihmisten ei ainakaan kannata lisääntyä vaan elellä vaan niitä omia unelmiaan
Ei tuollaiset heppoisesti eroilevat ajattele muuta kuin itseään.
Läheiset ja lapset ovat vain välineitä josta imetään aikansa itsetunnolle buustia kunnes onkin taas aika kokea parisuhde ahtaaksi ja rajoittavaksi vankilaksi vaikka objektiivisesti mistään sellaisesta ei ole pienintäkään viitettä, Kierre toistuu näillä läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero ja hae Thaimaasta puoliso, joka arvostaa sua
ja sinun rahojasi
Rakkautta. Sitä minä olisin halunnut.
Että mies olisi joskus katsonut minua, hymyillyt, kysynyt mitä minulle kuuluu, halannut. Pitänyt minua kauniina. Ollut kiinnostunut elämästäni ja ajatuksistani. Halunnut viettää aikaa kanssani.
Läheisyyttä, yhteisiä hetkiä, tunnetta, että olemme tiimi.
Vierailija kirjoitti:
On naisia jotka eivät pidä siitä että mies tuo vaikla yllättäen kukkia, eivät siitä että heille ollaan läheisiä ilman taka-ajatuksia seksiin, eivät halua apua missään vaikka oma-aloitteisesti kysyisi
Sitten hankkivat salasuhteen kuitenkin ja syyttävät juurikin siitä ettå ei ole ollut vuosiin parisuhdetta jnejne.
Pilasit asiasi viimeisellä lauseella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ero yli 20 v parisuhteesta. Vaimon tarve omaan tilaan alkoi yhtäkkiä oman harrastusreissun jälkeen jossa mukana oli myös miespuolisia harrastajia.
Oman tilan ( 2 kk) tarpeen aikana kysyin muutamaan otteeseen johtuuko tämä minusta tai meidän välisestä suhteesta, ei kuulemma. Mihinkään ehdottamaani tekemiseen ei suostunut vedoten tilan tarpeeseen. Kaiken ajan oli itsekseen puhelimella ja omilla reissuillaan.Sitten kun vaimon suu aukesi niin kuuntelin listaa vioistani toiset 2 kk. Mitä älyttömämpiä asioita joissa kaikki olin tehnyt väärin + tunnesignaaliasiat.. yli 20 v ajan.
Lopulta asian takaa paljastui kuitenkin harrastusryhmässä ollut mies johon oli mennyt ihastumaan. Tämän kanssa muuttivatkin hetimmiten yhteen kun avioerohakemus oli kirjoitettu. Teini-ikäisille lapsille järkytys kun elämä muuttui sormia napsauttamalla uuteen.
Ketuttaa vieläkin vai
Aika tavanomainen tarina. Oikeastaan mallitarina kuinka nainen voimaantuu ja löytää kadotetun itsensä ja seksuaalisuutensa. Syyllinen on aina miespuoliso. Jotkut potkivat vielä todella julmasti henkisesti päähän toteamalla että ei koskaan rakastanut vaan aloitti parisuhteen koska niin vaan piti roolin mukaan tehdä.
Tavanomainen tarina myös sukupuolet toisin päin... Tuttavapiirissä useampi tapaus. Mies vaan toteaa ettei oikeasti halunnutkaan vaimoa ja perhettä, ei ole mun juttu. Epäilemättä naisetkin tekee vastaavaa (mutta yleensä he kuitenkin ottaa eron vain miehestä, ei lapsista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tämä myös. Miksi mies ei sano mitään, kun kerron hänelle vakavista kokemistani ongelmistq suhteessamme? Olen puhunut niistä aina välillä, olen esim kertonut, että koen koko avioliittoamme uhkaavana tuntemuksena, että mies ei halua minua, ei ole ollut halukas seksiin, eikä siis pidä minua puoleensavetävänä. Mies ei sano ik
Miksi asuu? Koska teet kotityöt ja jaatte kulut. Ero vaatii vaivannäköä ja päätösten tekeminen on raskasta. Helpompi vaan olla ja odottaa, että toinen tekee sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ero yli 20 v parisuhteesta. Vaimon tarve omaan tilaan alkoi yhtäkkiä oman harrastusreissun jälkeen jossa mukana oli myös miespuolisia harrastajia.
Oman tilan ( 2 kk) tarpeen aikana kysyin muutamaan otteeseen johtuuko tämä minusta tai meidän välisestä suhteesta, ei kuulemma. Mihinkään ehdottamaani tekemiseen ei suostunut vedoten tilan tarpeeseen. Kaiken ajan oli itsekseen puhelimella ja omilla reissuillaan.Sitten kun vaimon suu aukesi niin kuuntelin listaa vioistani toiset 2 kk. Mitä älyttömämpiä asioita joissa kaikki olin tehnyt väärin + tunnesignaaliasiat.. yli 20 v ajan.
Lopulta asian takaa paljastui kuitenkin harrastusryhmässä ollut mies johon oli mennyt ihastumaan. Tämän kanssa muuttivatkin hetimmiten yhteen kun avioerohakemus oli kirjoitettu. Teini-ikäisille lapsille järkytys kun elämä muuttui sormia nap
Ihminen on nisäkäs. Miehet siittävät, naiset hoitavat poikasia. Ei tietenkään perhe ole kenenkään miehen juttu, vaan sitä siedetään lähinnä statuksen vuoksi ja koska on kiva siittää. Uusioperheissä mies siittää usein naisen lisäksi naisen tyttäret. Raamatullisesti myös omansa. Mies, joka on erityisen kiinnostunut lapsista ja vauvoista on häiriintynyt
Oikean miehen. Mikä resonoi. Tai osuu yhteen. Osa muuttuu vuosien varrella erilaiseksi? Mies tai nainen, molemmat. Toinen voi pelottaa, jos riitelee?