Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Syyt miksi minä olen tekemässä eroa :
- hoidan lapsemme 100% yksin: sairastelut, syötöt, pesut, harrastukset, yhdessä olot, iltasadut jne
- hoidan kaikki kotityöt 100% yksin: lumityöt, auton renkaiden vaihto, rännien putsaus, nurmikon ajo, pyykkien pesu, saunan lämmitys, ruuan teko jne
- hoidan lemmikkimme 100% yksin: lenkit, ruokinnat, eläinlääkärit, harrastukset jne
- jos kaipaan aikuista seuraa, niin mies ei kerkeä/jaksa/ole kiinnostunut kuuntelemaan tai puhumaankaan, joten mun aikuiskontaktit on töissä ja ystävien kanssa
- jos haluan orgasmin, minun täytyy itse se tehdä itselleni, seksiä saa vinkua, enää en ole puoleen vuoteen kysellyt
Ja haluaisin huomioida, että hoidan kaiken päivätyöni ohella. Jonka lisäksi maksan asumisenkin 100% yksin. Mies maksoi sähkölaskun jos muisti, mutta sekin unohtui liian usein koska on täysi työnarkomaani ja pelaa vain omaan pussiin ja tärkeintä on oma pärjääminen .
Nyt loppuu miehen loisiminen, tässä talossa pitää olla yksi perhe eikä kahta taloutta ja kerran ei kiinnosta, niin saa lähteä.
En halua parisuhdetta, ainakaan nyt. Mut jos haluaisin, niin sen takia että saa läheisyyttä (ennenkaikkea henkistä), se tuo turvaa, on kiva että on joku "partner in crime" pahaa maailmaa vastaan, joku jonka kanssa hassutella, ja jolle näyttää itsestään puolia, joita muut eivät näe. Olisi kiva jos olisi joku jota halata pitkään rankan työpäivän jälkeen, kenen kanssa naurettaisiin samoille huonoille vitseille ja jonka kanssa lähteä extempore reissuihin ilman määränpäätä. Joku jonka vierestä herätä ja vaihtaa hyvän huomenen pusut, joku kenelle tuoda aamukahvi sänkyyn ja jonka kanssa suunnitella kaikkea kivaa. Mutta sen aika ei oo omalla kohdalla nyt. Pitää ensin vielä tutustua itseeni enemmän. N32
Miehille vaikeinta on ymmärtää henkinen yhteys. Se vaatii tunne- sekä keskustelu taitoja. Useimmat miehet saavat tunnetarpeensa täytettyä seksin kautta eivätkä välttämättä osaa kaivata muuta. Harmi että naiset vaan ei halua seksiä ellei henkistä yhteyttä ole eikä miehet välttämättä tajua kuinka tärkeää on osata puhua ja kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ap on niin surkea sängyssä että vaimo haluaa mieluummin olla yksin. Huono seksi on tärkein avioeron syy.
Totta. Ex-vaimolle kelpasi vain vaniljaseksi kerran kuussa.
Ihmeen pitkään jaksoin tuollakin mennä.
En ymmärrä lainkaan miksi miehet eivät tajua että kuhunkin elämänvaiheeseen pitää ottaa sopiva mies.
Minä en ole luvannut kenellekään oikeasti loppuelämän suhdetta vaikka jotain siihen suuntaan olenkin alttarilla sanonut.
Jos mies ei ole tarpeellinen minun elämääni niin sitten joutaa mennäkin. Koska minun tarpeeni ovat tärkeimpiä.
Vierailija kirjoitti:
En halua parisuhdetta, ainakaan nyt. Mut jos haluaisin, niin sen takia että saa läheisyyttä (ennenkaikkea henkistä), se tuo turvaa, on kiva että on joku "partner in crime" pahaa maailmaa vastaan, joku jonka kanssa hassutella, ja jolle näyttää itsestään puolia, joita muut eivät näe. Olisi kiva jos olisi joku jota halata pitkään rankan työpäivän jälkeen, kenen kanssa naurettaisiin samoille huonoille vitseille ja jonka kanssa lähteä extempore reissuihin ilman määränpäätä. Joku jonka vierestä herätä ja vaihtaa hyvän huomenen pusut, joku kenelle tuoda aamukahvi sänkyyn ja jonka kanssa suunnitella kaikkea kivaa. Mutta sen aika ei oo omalla kohdalla nyt. Pitää ensin vielä tutustua itseeni enemmän. N32
En halua masentaa, mutta tuollaisen miehen löytyminen on jo lottovoiton luokkaa harvinaisuudessaan. Toivottavasti löydät kuitenkin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua masentaa, mutta tuollaisen miehen löytyminen on jo lottovoiton luokkaa harvinaisuudessaan. Toivottavasti löydät kuitenkin. 🙂
Tiedän. Mutta pidän huolen etten ole missään "kädenlämpöisessä" suhteessa kenenkään kanssa varmuuden vuoksi. Sen takia että olen sitten vapaa JOS se oma tyyppi joskus jostain tulee vastaan. Se on kuules kaikki tai ei mitään :D Onneksi viihdyn erinomaisesti sinkkuna myös, muusta nyt ei ole kokemustakaan. N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on tietysti yksi asia. Jos sitä on, niin se ei ole tyydyttävää. Sitäkin isompi asia on emotionaalinen yhteys. Tai miesvauva, joka ei ole aloitekykyinen missään kotiin tai yhteiseen tekemiseen tai vaimon huomioimiseen liittyen. Räplää kännykkää, katsoo televisiota, ei pysty keskustelemaan mistään jne. Syitä voi olla paljonkin, mutta jossain vaiheessa niitä ei jaksa enää opettaa miehelle, kun aikaa on kulunut jo liikaa
Miksi kukaan aloittaa parisuhteen aloite- ja keskustelukyvyttömän miesvauvan kanssa?
Eivät ne tutustuttaessa näytä tätä puolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen kuvio:
1. Nainen juoksee juoksunsa, eli viettää aikaa itsevarmojen ottajamiesten kanssa, joita hän joutuu miellyttämään pitääkseen miehet parisuhteessa viikkoja tai kuukausia. Nainen vannoo ettei koskaan enää miestä.
2. Perhekuumeen iskiessä nainen tajuaa tavismiehen olevan hyvä. Seura pikaromanssi, miehen ollessa innoissaan kun hän löysi naisen.
3. Suhteessa edetään naisen ehdoilla. Nainen saa häänsä, unelmakotinsa ja lapset nopeammassa aikataulussa kuin mies haluaisi.
4. Nainen keskittyy pesänrakentamiseen. Nainen lihoo, leikkauttaa kouvolatukan, seksi kiinnostaa kausittain mutta ei säännöllisesti kuten miestä, ja usein tarvitaan lahjomista tyyliin koti tip top, ravintola, hylpylä, hotelli, jne. Naisen ei ole koskaan tarvinnut miettiä tavismiehen tarpeita, eikä hän tee sitä nytkään. Miehen tarpeet ovat tyhmiä, itsekkäitä ja lapsellisia.
5. Mies muuttuu kävelev
Heh, tuo ei tyypillinen ole muualla kuin jenkkien keskustelupalstoilla...
Itse kun erosin viimeisimmästä suhteesta (joka ei kestänyt yhteenmuuttoihin saati avioon asti), niin olin yrittänyt lukuisia kertoja kertoa, että tunnen itseni täysin itsestäänselvyydeksi. Kerroin jopa miten asiaa saisi korjattua (helposti toteutettavia huomiointeja), mutta toinen hoki vain vastaukseksi, ettei näe asiaa samoin.
Ei siinä muu sitten auttanut kuin todeta, ettei meillä ole edellytyksiä yhteiseen elämään.
Parisuhteelta toivoisin siis, että kyseessä on yhteinen projekti, jossa kumpikin osallistuu sen rakentamiseen ja siihen, että siinä on kummallakin hyvä olla. Jos kerran voivani suhteessa huonosti, ja toinen tokaisee minun vain kuvittelevan, niin ei siinä hirveästi ole rahkeita onnistua. Ja ainekset onnistumiseen tuossa suhteessa olisi muutoin olleet, pitkään tuota miestä ikävöin, ja piti jatkuvasti pitää mielessä nuo vaikeudet ja suhteen mahdottomuus, jotten olisi soittanut ja pyytänyt tapaamaan. Nyt olen viimein päässyt jo niin yli, että pystyy miettimään jo elämää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miehille vaikeinta on ymmärtää henkinen yhteys. Se vaatii tunne- sekä keskustelu taitoja. Useimmat miehet saavat tunnetarpeensa täytettyä seksin kautta eivätkä välttämättä osaa kaivata muuta. Harmi että naiset vaan ei halua seksiä ellei henkistä yhteyttä ole eikä miehet välttämättä tajua kuinka tärkeää on osata puhua ja kuunnella.
Henkinen yhteys on yksi naisille usein välttämätön asia. Toinen on arjen vastuiden aito jakaminen. Jos jompi kumpi näistä jää pitkäksi aikaa vajaaksi, nainen yrittää ensin korjata asiaa ja sitten lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on niin surkea sängyssä että vaimo haluaa mieluummin olla yksin. Huono seksi on tärkein avioeron syy.
Totta. Ex-vaimolle kelpasi vain vaniljaseksi kerran kuussa.
Ihmeen pitkään jaksoin tuollakin mennä.
Höh, ihmeellistä nillitystä. Vaniljahan on parasta, siinä ei aiheuteta kenellekään kipua ja vammoja. Ja kerran kuussa on jo paljon oikeasti pitkässä suhteessa. Jos entinen puoliso olisi tarjonnut edes tämän verran eikä olisi ollut muita, paljon pahempia vikoja, minäkin olisin jäänyt pitämään perhettä pystyssä. -eräskin ex-vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole herkkyyttävaimosi tarpeille.
Jos niistä ei ole puhuttu mikä on todella yleistä niin miehen syyttäminen siitä ettei ole ajatustenlukija on ala-arvoista. Tätä kyllä yleisesti tapahtuu. Harva nainen kykenee katsomaan itseään peiliin ja myöntämään tuon asian.
Ja vielä harvempi mies pystyy myöntämään, tai edes ymmärtämään, ettei ole kuunnellut, vaikka on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Naisten identiteettikriisi ja aika ennen vaihdevuosien alkua mm. hoivavietin menetys lienee syynä useimpiin eroihin 40 - 50 vuotiailla.
Tyytymättömyyden tunne elämään joka sitten kohdistetaan puolison syyksi. Mikään ei riitä vaikka elämässä kaikki olisi paremmin kuin hyvin. Elämän eliksiiriä ja draamaa haetaan itselle sitten toisten läheisten kustannuksella.
Tosin samaan kategoriaan menee myös miesten 50 v - villitykset
Elämä lienee nykyään liian helppoa ja liikaa aikaa ajatella sitä omaa napaa muiden edelle
Sanoisin enemmänkin, että tuossa iässä nainen havahtuu siihen, että hän on koko ikänsä huolehtinut muista, antanut ja hoivannut, mutta jäänyt itse tyhjin käsin. Mies ei edelleenkään anna sitä mitä nainen olisi koko avioliiton kaivannut ja nyt hän ymmärtää lopullisesti, ettei tule sitä koskaan saamaankaan. Joten ero ja oma elämä.
Voiko suhde olla intohimoinen ja tyrskytkin kestävä, jos siinä toinen antaisi vaikka oman henkensä, mutta toinen taas pelastaa oman henkensä ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten identiteettikriisi ja aika ennen vaihdevuosien alkua mm. hoivavietin menetys lienee syynä useimpiin eroihin 40 - 50 vuotiailla.
Tyytymättömyyden tunne elämään joka sitten kohdistetaan puolison syyksi. Mikään ei riitä vaikka elämässä kaikki olisi paremmin kuin hyvin. Elämän eliksiiriä ja draamaa haetaan itselle sitten toisten läheisten kustannuksella.
Tosin samaan kategoriaan menee myös miesten 50 v - villitykset
Elämä lienee nykyään liian helppoa ja liikaa aikaa ajatella sitä omaa napaa muiden edelle
Sanoisin enemmänkin, että tuossa iässä nainen havahtuu siihen, että hän on koko ikänsä huolehtinut muista, antanut ja hoivannut, mutta jäänyt itse tyhjin käsin. Mies ei edelleenkään anna sitä mitä nainen olisi koko avioliiton kaivannut ja nyt hän ymmärtää lopullisesti, ettei tule sitä koskaan saamaankaan. Joten ero ja oma elämä.&n
Piilonarsisti uhriutuu ensin. Sitten voimaantuu ja potkii asiasta tietämätöntä puolisoaan henkisesti päähän kaikella voimallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emotionaalista yhteyttä, yhteistä aikaa, keskustelua. Olisi myös kiva, että mies ei oleta naisen jaksavan tehdä lähes kaikki kotityöt yksin sen lisäksi että hoitaa lapset ja käy itse töissä.
Voitko selventää emotionaalista yhteyttä?
Onko ap sulle nyt selvinnyt tän ketjun perusteella jotain?
Tämän koko ketjun voisi tiivistää siihen, että nainen haluaa rakkautta, iloa, yhteistä aikaa ja hippusen romantiikkaa. Tulla nähdyksi ja kuulluksi, rakastetuksi ja arvostetuksi omana itsenään. Nainen haluaa rakentaa yhteisen elämän nimen omaan yhdessä, ei miestä perässään vetäen.
Naiset kaipaa henkistä yhteyttä ja miehet on et mitä se ees on. Mistä syntyy näin iso kuilu sukupuolten välille?