Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Jaha, tyypillinen tyhmä mies, joka ei tajua, että ruoka ja pesuaineet ynnä muut kaupassa ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa. Eron jälkeen naisen talous on paljon paremmalla tolalla, kun sen saa suunnitella itse.
Onneks monet naiset ovat huomanneet tämän. Taloudellisesti voi tulla paremminkin toimeen yksin. Yritetään esittää että mies tuo raha pöytään...
Vierailija kirjoitti:
Miksei tehnyt tai sanonut mitään aiemmin, jos sitä parisuhdetta "ei ollut enää vuosiin". Haiskahtaa nyt hieman, noinkohan löytänyt "paremman" ja pitää nyt väkipakolla keksiä jotain, millä oikeuttaa suhteen päättäminen.
Tietysti, hän SANOO ettei ole ketään toista. Sanoa voi yhtä ja toista.
Pettäjät luulee että kaikki muutkin pettää...
Vierailija kirjoitti:
En pysty enää ihailemaan, kunnioittamaan, luottamaan. Mies ei tuo mitään lisäarvoa. Ei kivaa, ei yhteyttä. Turvattomuus ja luottamuksen puute. Mies ei pysty tarjoamaan mitään turvaa minulle. Minä hoidan kaiken ja kannattelen miestä kuin kolmatta lasta.
Huh, nyt tuli semmoista mitä en olisi uskonut koskaan täältä lukevani. Että oikein ihaillaan miestä ja peukutuksia satapäin.
Mun mies menee myös täysin mykäksi, jos tuon esiin ongelmia. Sulkeutuu kuin simpukka ja muuttuu aivokuolleeksi koomapotilaaksi. Mikä luonnollisesti pahentaa tilannetta.
On ollut pitkä tie hyväksyä, että se on hänelle joku puolustusmekamismi. Minulla oli 22 vuotta periaate, että en tule ikinä uhkailemaan erolla. Jouduin arvioimaan tämän uudelleen, kun huomasin, että ystävien liitot alkoivat hajoilla ja kuvio on aina sama. Toinen puhuu ja puhuu. Toinen on mykkä ja vilpittömän hämmästynyt, miten tästä ero tuli, kun kaikki oli hyvin.
Olen ihan rautalangasta vääntänyt, mitä odotan, minkä olen valmis hyväksymään, vaikka en tykkää ja mitä en tule katsomaan kovin pitkään. Piirsin prosessikartan. Yritin tehdä asiat niin konkreettisiksi kuin ikinä voin. Esim kolmena viikonloppuna neljästä oletan, että treenaamme yhdessä. Kun kerron työpäivästäni, hänen täytyy jaksaa kuunnella kolme asiaa. Enempää ei tarvitse. Saa nähdä miten käy, mutta pientä edistystä on ollut. Esim. treenitavoite on täyttynyt ja se on ollut kivaa.
Lapset kun aikuistuvat, niin pelisäännöt on vaan pakko käydä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies menee myös täysin mykäksi, jos tuon esiin ongelmia. Sulkeutuu kuin simpukka ja muuttuu aivokuolleeksi koomapotilaaksi. Mikä luonnollisesti pahentaa tilannetta.
On ollut pitkä tie hyväksyä, että se on hänelle joku puolustusmekamismi. Minulla oli 22 vuotta periaate, että en tule ikinä uhkailemaan erolla. Jouduin arvioimaan tämän uudelleen, kun huomasin, että ystävien liitot alkoivat hajoilla ja kuvio on aina sama. Toinen puhuu ja puhuu. Toinen on mykkä ja vilpittömän hämmästynyt, miten tästä ero tuli, kun kaikki oli hyvin.
Olen ihan rautalangasta vääntänyt, mitä odotan, minkä olen valmis hyväksymään, vaikka en tykkää ja mitä en tule katsomaan kovin pitkään. Piirsin prosessikartan. Yritin tehdä asiat niin konkreettisiksi kuin ikinä voin. Esim kolmena viikonloppuna neljästä oletan, että treenaamme yhdessä. Kun kerron työpäivästäni, hänen täytyy jaksaa kuunnella kolme asiaa. Enempää ei tarvitse. Saa
Oletpa viitseliäs. Mä joskus kauan aikaa sitten sanoin miehelleni, että mun täytyy pystyä ihailemaan häntä (kun nyt tuon ihailun otti joku puheeksi). Tuonkaltainen käytös tappaisi sen ihailun ja sen myötä tunteet, myös halun, aika äkkiä. Onneksi me ollaan kaikki erilaisia. Meilläkin on lapsi jo aikuinen, kieltämättä asetelmat muuttuivat (paljon parempaan!) sen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Pettänyt on jo. Ap, eroa heti. Se lisää hyvinvointiasi.
Miehillä on tapana syyttää naisia siitä mitä itse tekevät 😊 Kuinkas moni mies onkaan historian saatossa käynyt vieraissa 😉
Samaan aikaan kun puolisolta vaadittiin neitsyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on tapana syyttää naisia siitä mitä itse tekevät 😊 Kuinkas moni mies onkaan historian saatossa käynyt vieraissa 😉
DARVO
Vuosia kelailin ja selitin noita, että jos muutun joksikin opettaja-terapeutiksi, jonka tehtävä on motivoida mies omaan parisuhteeseen, romantiikka katoaa. Mutta sitten tein työ oman pääni sillä, mietin, mitä toiselta odotan ja toin tän esiin niin selvästi ja rakentavasti kuin ikinä osaan.
En tiedä, mitä tästä tulee. Mutta ei toisaalta ole mieheni tehtävä olla myöskään minun romanttisten tunteideni tulkki. Hänelläkin on ihan vaativa työ ja tiettyyn pisteeseen asti ymmärrän, että on usein van todella väsynyt ja odottaa kumppanilta eli minulta lähinnä hiljaista tukea. Itsekin arvostan sitä, että kun on töistä ihan tiltissä, voi vaan olla, ja kukaan ei pyöri ympärillä puhumassa tunteista.
Kun tulee ilta, sytytä olohuoneessa kynttilä, istutte sohvalle ja juotte kahvit. Puhukaa.
Turha varata usein mitään 500€ hotelliyötä, koska se ei poista ongelmaa, leijutte vaan jossain kuplassa 24h ja sitten taika katoaa.
Kysy häneltä, älä jää pohtimaan. Pariterapiaan muutamaksi kerraksi voi olla myös hyvä juttu. On pelastettavissa liitto, koska eropohdintaan ei liity kolmansia. Se on jo puolivoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni nainen tykkäisi sellaisesta miehestä, joka olisi hyväntuulinen, toimelias ja yhteiselämästä vastuuta ottava ja vastuuta kantava, siisti ja puhdas ja raitis ja hyväkäytöksinen, empaattinen.
Huomatakseen ainoastaan että vaikka tämä on juuri sitä mitä halusin, niin jostain syystä seksihalut ovat kadonneet ja ne voisi sytyttää joku moottoripyöräilijä tai rokkari joka ei ole tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni nainen tykkäisi sellaisesta miehestä, joka olisi hyväntuulinen, toimelias ja yhteiselämästä vastuuta ottava ja vastuuta kantava, siisti ja puhdas ja raitis ja hyväkäytöksinen, empaattinen.
Huomatakseen ainoastaan että vaikka tämä on juuri sitä mitä halusin, niin jostain syystä seksihalut ovat kadonneet ja ne voisi sytyttää joku moottoripyöräilijä tai rokkari joka ei ole tuollainen.
Koska pitää jahdata jatkuvaa huumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emotionaalista yhteyttä, yhteistä aikaa, keskustelua. Olisi myös kiva, että mies ei oleta naisen jaksavan tehdä lähes kaikki kotityöt yksin sen lisäksi että hoitaa lapset ja käy itse töissä.
Voitko selventää emotionaalista yhteyttä?
Tunteiden jakaminen Kyky jakaa henkilökohtaisia tunteita ja kokemuksia ilman pelkoa tuomitsemisesta.
Luottamus Emotionaalinen yhteys perustuu luottamukseen, jossa toinen henkilö voi olla haavoittuvainen ja rehellinen ilman pelkoa siitä, että häntä käytetään hyväksi.
Empatia Kyky ymmärtää ja tuntea toisen ihmisen tunteet ja kokemukset syvällä tasolla.
Tukeminen vaikeina aikoina Emotionaalinen yhteys näkyy erityisesti silloin, kun toinen ihminen on tukenasi vaikeuksien ja haasteiden keskellä.
Avoimuus ja rehellisyys Molemmat osapuolet voivat olla avoimia ja rehellisiä tunteistaan ja ajatuksistaan ilman pelkoa siitä, että heitä ei ymmärretä.
Yhteinen historia ja muistot Yhteiset kokemukset, muistot ja hetket luovat perustan vahvalle emotionaaliselle yhteydelle.
Tunnistaminen ja arvostaminen Kun toinen ihminen näkee ja arvostaa sinua sellaisena kuin olet, se vahvistaa emotionaalista yhteyttä.
Rakkaus ja kiintymys Syvä rakkaus tai kiintymys voi luoda vahvan emotionaalisen siteen, joka menee yli sanojen ja tekojen.
Tunteiden kuuntelu ja ymmärtäminen Emotionaalinen yhteys syntyy usein silloin, kun toinen kuuntelee sinua täysin ja ymmärtää, mitä sanot, ei pelkästään sanojen, vaan myös niiden taustalla olevien tunteiden ja tarkoitusten perusteella.
Yhteinen kasvu Emotionaalinen yhteys syvenee, kun kaksi ihmistä kasvaa yhdessä, tukevat toisiaan kehittymään ja kokevat elämänmuutokset ja oppimisen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset ovat erilaisia. Kokemattomia miehiä naiset haukkuvat täälläkin kilpaa. Miehet eivät hauku kokemattomia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sanoin miehelle usein niistä asioista, jotka vaivasivat ja harmittivat, myös ihan niin, että asialle x pitäisi tehdä jotain tai asiaa x pitäisi muuttaa jotenkin. Mies näennäisesti kuunteli, mutta ei tarttunut mihinkään, eikä puhunut kunnolla kanssani mistään, usein vastaus oli hiljaisuus, kun ei oikein tiennyt mitä sanoisi. Lopulta sanoin, etten jaksa enää. Ilmeisesti mies ajatteli, että huvikseni narisin. Yllättyi erosta, vaikka mielestäni asioita olin tuonut esiin kauan ja usein. Mies ei vaan ottanut sanomisiani vakavasti.
Minua kiinnostaa tämä myös. Miksi mies ei sano mitään, kun kerron hänelle vakavista kokemistani ongelmistq suhteessamme? Olen puhunut niistä aina välillä, olen esim kertonut, että koen koko avioliittoamme uhkaavana tuntemuksena, että mies ei halua minua, ei ole ollut halukas seksiin, eikä siis pidä minua puoleensavetävänä. Mies ei sano ik
Tietenkään ei pidä sinua puoleensavetävänä. Totta kai hän sen sanoisi, jos pitäisi. On hiljaa koska ei halua valehdella ja totuuden kertominen johtaisi riitaan. En käsitä miksi olet hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emotionaalista yhteyttä, yhteistä aikaa, keskustelua. Olisi myös kiva, että mies ei oleta naisen jaksavan tehdä lähes kaikki kotityöt yksin sen lisäksi että hoitaa lapset ja käy itse töissä.
Voitko selventää emotionaalista yhteyttä?
Tunteiden jakaminen Kyky jakaa henkilökohtaisia tunteita ja kokemuksia ilman pelkoa tuomitsemisesta.
Luottamus Emotionaalinen yhteys perustuu luottamukseen, jossa toinen henkilö voi olla haavoittuvainen ja rehellinen ilman pelkoa siitä, että häntä käytetään hyväksi.
Empatia Kyky ymmärtää ja tuntea toisen ihmisen tunteet ja kokemukset syvällä tasolla.
Tukeminen vaikeina aikoina Emotionaalinen yhteys näkyy erityisesti silloin, kun toin
Näinpä. Moni epäluotettava, epärehellinen ja valheellinen ihminen ei pysty luomaan aitoa emotionaalista yhteyttä kenenkään kanssa. Suhteet ovat loppu viimein aina valheellisuudelleen pohjautuvia. Siksi ne kaatuvat. Aina.
Minä olen iän myötä alkanut kyseenalaistaa, haluanko parisuhdetta lainkaan. Vanha en ole, mutta enää ei tarvitse etsiä isää lapselle. Mitä sellaista saan parisuhteelta, mikä toisi elämääni jotain korvaamattoman hyvää, jotain parempaa kuin oma rauha. En keksi yhtään vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa viitseliäs. Mä joskus kauan aikaa sitten sanoin miehelleni, että mun täytyy pystyä ihailemaan häntä (kun nyt tuon ihailun otti joku puheeksi). Tuonkaltainen käytös tappaisi sen ihailun ja sen myötä tunteet, myös halun, aika äkkiä. Onneksi me ollaan kaikki erilaisia. Meilläkin on lapsi jo aikuinen, kieltämättä asetelmat muuttuivat (paljon parempaan!) sen myötä.
Hui! Tuo on kuin suoraa redpilliläisten tarinoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan rautalangasta vääntänyt, mitä odotan, minkä olen valmis hyväksymään, vaikka en tykkää ja mitä en tule katsomaan kovin pitkään. Piirsin prosessikartan. Yritin tehdä asiat niin konkreettisiksi kuin ikinä voin. Esim kolmena viikonloppuna neljästä oletan, että treenaamme yhdessä. Kun kerron työpäivästäni, hänen täytyy jaksaa kuunnella kolme asiaa. Enempää ei tarvitse. Saa
Ilmeisesti tuo on yleistä, että toinen puhuu ja toinen on kuin kiviseinä? Minua kiinnostaa ihan aidosti miten tuollainen tilanne syntyy. Varmaan se kiviseinäkin on joskus puhunut, tuskin koko seurustelua olisi muuten edes aloitettu? Itselläni on hyvä mies jonka kanssa on luontevaa ja helppoa keskustella. Minun on vaikea edes kuvitella että kysyisin häneltä jotain eikä hän vastaisi mitään. En siis halua kääntää veistä haavassa, en vaan tajua tuota. Itselleni olisi myös itsestäänselvää että jos mieheni useammasti peräkkäin olisi täysin hiljaa aloitettuani keskustelun, niin en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin erota. Eihän mieskään selvästi silloin haluaisi olla minun kanssani. Vai mistä muusta tuollainen käytös voisi kertoa?
Seksi on tietysti yksi asia. Jos sitä on, niin se ei ole tyydyttävää. Sitäkin isompi asia on emotionaalinen yhteys. Tai miesvauva, joka ei ole aloitekykyinen missään kotiin tai yhteiseen tekemiseen tai vaimon huomioimiseen liittyen. Räplää kännykkää, katsoo televisiota, ei pysty keskustelemaan mistään jne. Syitä voi olla paljonkin, mutta jossain vaiheessa niitä ei jaksa enää opettaa miehelle, kun aikaa on kulunut jo liikaa
Terveisiä vaan sinne karjasuojaan, onneksi nisäkkäät eivät tänäpänä juuri siittele, useimmilla kumppani on ihminen.