Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.

Vierailija
09.11.2024 |

Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.

Kommentit (361)

Vierailija
281/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset toivovat nykyään miehiltä tunne- ja keskustelutaitoja:

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-state-of-our-unions/20220…

Suomalaisista miehistä 71% ei pidä tunnetaitoja niin tärkeänä asiana, että niiden rapautumisesta pitäisi olla huolissaan, eikä 61% keskustelutaitoja:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010815942.html

https://peda.net/yhdistykset/vst/mediasivu-faktaa-vapaasta-sivistystyos…

Naiset kaipaa henkistä yhteyttä ja miehet on et mitä se ees on. Mistä syntyy näin iso kuilu sukupuolten välille? 

Minä taas en ymmärrä, että miten vaikea on suhteessa  olla läsnä ja vastavuoroinen? Ei ne tunnetaidot mitään hepreaa ja rakettitiedettä ole, mutta ehkä itse olen jotain ymmärtänyt sitten väärin, kun mun mielestä suhteessa ei periaatteessa muuta tarvita.

Vierailija
282/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän koko ketjun voisi tiivistää siihen, että nainen haluaa rakkautta, iloa, yhteistä aikaa ja hippusen romantiikkaa. Tulla nähdyksi ja kuulluksi, rakastetuksi ja arvostetuksi omana itsenään. Nainen haluaa rakentaa yhteisen elämän nimen omaan yhdessä, ei miestä perässään vetäen. 

Omat tunteet ja tarpeet pitää pystyä sanomaan. Rehellisesti ja kiertelemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emotionaalista yhteyttä, yhteistä aikaa, keskustelua. Olisi myös kiva, että mies ei oleta naisen jaksavan tehdä lähes kaikki kotityöt yksin sen lisäksi että hoitaa lapset ja käy itse töissä. 

Juuri näin ja lisäksi fyysistä läheisyyttä päivittän ja seksiä 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
284/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua parisuhdetta, ainakaan nyt. Mut jos haluaisin, niin sen takia että saa läheisyyttä (ennenkaikkea henkistä), se tuo turvaa, on kiva että on joku "partner in crime" pahaa maailmaa vastaan, joku jonka kanssa hassutella, ja jolle näyttää itsestään puolia, joita muut eivät näe. Olisi kiva jos olisi joku jota halata pitkään rankan työpäivän jälkeen, kenen kanssa naurettaisiin samoille huonoille vitseille ja jonka kanssa lähteä extempore reissuihin ilman määränpäätä. Joku jonka vierestä herätä ja vaihtaa hyvän huomenen pusut, joku kenelle tuoda aamukahvi sänkyyn ja jonka kanssa suunnitella kaikkea kivaa. Mutta sen aika ei oo omalla kohdalla nyt. Pitää ensin vielä tutustua itseeni enemmän. N32

Joku joka on varakas?extempore

Joku joka on lapseton? Extempore

Mikä on se kaikki kiva? Extempore

Ikäisilläsi miehillä on jo lapsia ja perhe

Vierailija
285/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta, kumppanuutta, ystävyyttä, perhe-elämää, lapsia, turvaa, tukea ja arjen+juhlan jakamista.

Vierailija
286/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua parisuhdetta, ainakaan nyt. Mut jos haluaisin, niin sen takia että saa läheisyyttä (ennenkaikkea henkistä), se tuo turvaa, on kiva että on joku "partner in crime" pahaa maailmaa vastaan, joku jonka kanssa hassutella, ja jolle näyttää itsestään puolia, joita muut eivät näe. Olisi kiva jos olisi joku jota halata pitkään rankan työpäivän jälkeen, kenen kanssa naurettaisiin samoille huonoille vitseille ja jonka kanssa lähteä extempore reissuihin ilman määränpäätä. Joku jonka vierestä herätä ja vaihtaa hyvän huomenen pusut, joku kenelle tuoda aamukahvi sänkyyn ja jonka kanssa suunnitella kaikkea kivaa. Mutta sen aika ei oo omalla kohdalla nyt. Pitää ensin vielä tutustua itseeni enemmän. N32

En halua masentaa, mutta tuollaisen miehen löytyminen on jo lottovoiton luokkaa harvinaisuudessaan. Toivottavasti löydät kuitenkin. 🙂

Minulla on tällainen mies, on ollut jo yli 20 vuotta. Meidän ex temporereissut rajoittuvat kyllä vain ikea yms. käynteihin kun meillä on lapsia eikä tykätä matkustella. Lisäksi minä olen se joka joskus saa aamupalan sänkyyn. Me edelleen rakastetaan toisiamme, hullutellaan ja parannetaan maailmaa yhdessä. Me tunnetaan toisemme läpikotaisin ja mieheni osaa sekä puhua että pussata. Meno ei ole enää yhtä kiihkeää kuin alussa mutta tässäkin suhteessa olemme muuttuneet samassa tahdissa, eikä kumpikaan ole tyytymätön. Me huomioimme toisiamme joka päivä ja tuemme toisiamme jos toisella on vaikeaa. Meillä on todellista sielujen sympatiaa.

Vierailija
287/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain typerys luovuttaa oman elämänsä ohjakset jollekin muulle koska on "jo" x ikäinen. Se kenellä on mieli avoinna elämälle, voi löytää hienoja asioita elämäänsä iästä riippumatta.

Vierailija
288/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nainen ottaa muutaman vuoden nuoremman miehen, siinä ikäluokassa on paljon lapsettomia.

Vierailija
289/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap tässä. Olin aina siinä uskossa että asiat on hyvin. Jokin aika sitten vaimo alkoi kieltäytyä lähtemästä yhteisille matkoille eikä hlunnut edes kauppaan lähteä yhdessä. Syyksi sanoi sen, että hän joutuu matkoilla aina huolehtimaan kaikesta eikä jaksa enää riidellä rahoista. Totta on että vaimolla rahaa paljon vähemmän, mutta halusin että hänkin maksaa edes jotain. Sitten kerran hän leväytti naamani eteen tulonsa ja perheen menoja joita oli maksanut, en tajunnut että häneltä kului niin paljon rahaa ruokaan ja muuhun. Hän oli todella vihainen ja huusi ettei hänelle itselleen jää mitään ja joutuu kulkemaan risoissa vaatteissa. Tässä on kyllä perää, olin jo jonkin aikaa kiinnittänyt huomiota hänen huonoihin vaatteisiinsa."

Hyvä esimerkki siitä, miten mies jättää naisen puheet huomiotta ja vasta kun puheet alkaa näkyä tekoina, ne huomataan. Sekään ei tietty tarkoita, että tilannetta pyrittäis mitenkään muuttamaan. Ero tuleekin sitten ihan puskista. 

Vierailija
290/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun kukaan ei pysty toisen puolesta päättämään. Mutta omasta puolestaan pystyy. Niin monet avioliitot ovat pelastuneet sillä, että edes toinen haluaa ja jaksaa jatkaa. Teillä on nyt tämän elämänvaiheen loppu ja se on aina uuden alku. Vaimo tarvitsee aikaa ja rauhaa mietteisiinsä ja sinä pystyt vain olemaan sellainen mies kuin haluat hänelle olla. Älä tuppaudu tai tuputa, riittää kun sanot että rakastat, olet ja pysyt tässä, jos hän joskus vielä haluaa valita sinut.  Osoita olevasi hyvä mies, ehkä hän ei haluakaan sinusta erota. Tämän siirtymävaiheen aikana voit olla vain ja ainoastaan olemassa häntä, kotia ja perhettä varten. Omien vaatimusten ja tarpeiden aika tulee myöhemmin. Luota jatkuvuuteen, kaikki kääntyy loppujen lopuksi parhain päin ja siten kuin on tarkoituskin mennä. Onnea teille!

Vierailija
291/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän koko ketjun voisi tiivistää siihen, että nainen haluaa rakkautta, iloa, yhteistä aikaa ja hippusen romantiikkaa. Tulla nähdyksi ja kuulluksi, rakastetuksi ja arvostetuksi omana itsenään. Nainen haluaa rakentaa yhteisen elämän nimen omaan yhdessä, ei miestä perässään vetäen. 

Omat tunteet ja tarpeet pitää pystyä sanomaan. Rehellisesti ja kiertelemättä.

Ja ottamaan vastuu niiden täyttymisestä. Ei olla vuosia huonossa suhteessa, jossa toista ei kiinnosta. Kestävässä suhteessa kumpikin huomioi omat, toisen ja yhteiset jutut ja toimii kaikkien niiden hyväksi.

Vierailija
292/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies menee myös täysin mykäksi, jos tuon esiin ongelmia. Sulkeutuu kuin simpukka ja muuttuu aivokuolleeksi koomapotilaaksi. Mikä luonnollisesti pahentaa tilannetta. 

On ollut pitkä tie hyväksyä, että se on hänelle joku puolustusmekamismi. Minulla oli 22 vuotta periaate, että en tule ikinä uhkailemaan erolla. Jouduin arvioimaan tämän uudelleen, kun huomasin, että ystävien liitot alkoivat hajoilla ja kuvio on aina sama. Toinen puhuu ja puhuu. Toinen on mykkä ja vilpittömän hämmästynyt, miten tästä ero tuli, kun kaikki oli hyvin.

Olen ihan rautalangasta vääntänyt, mitä odotan, minkä olen valmis hyväksymään, vaikka en tykkää ja mitä en tule katsomaan kovin pitkään. Piirsin prosessikartan. Yritin tehdä asiat niin konkreettisiksi kuin ikinä voin. Esim kolmena viikonloppuna neljästä oletan, että treenaamme yhdessä. Kun kerron työpäivästäni, hänen täytyy jaksaa kuu

Ilmeisesti tuo on yleistä, että toinen puhuu ja toinen on kuin kiviseinä? Minua kiinnostaa ihan aidosti miten tuollainen tilanne syntyy. Varmaan se kiviseinäkin on joskus puhunut, tuskin koko seurustelua olisi muuten edes aloitettu? Itselläni on hyvä mies jonka kanssa on luontevaa ja helppoa keskustella. Minun on vaikea edes kuvitella että kysyisin häneltä jotain eikä hän vastaisi mitään. En siis halua kääntää veistä haavassa, en vaan tajua tuota. Itselleni olisi myös itsestäänselvää että jos mieheni useammasti peräkkäin olisi täysin hiljaa aloitettuani keskustelun, niin en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin erota. Eihän mieskään selvästi silloin haluaisi olla minun kanssani. Vai mistä muusta tuollainen käytös voisi kertoa?

Sivusta: aika helposti olet eroamassa. Toivottavasti kyse ei ole avioliitosta.

Vierailija
293/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun kukaan ei pysty toisen puolesta päättämään. Mutta omasta puolestaan pystyy. Niin monet avioliitot ovat pelastuneet sillä, että edes toinen haluaa ja jaksaa jatkaa. Teillä on nyt tämän elämänvaiheen loppu ja se on aina uuden alku. Vaimo tarvitsee aikaa ja rauhaa mietteisiinsä ja sinä pystyt vain olemaan sellainen mies kuin haluat hänelle olla. Älä tuppaudu tai tuputa, riittää kun sanot että rakastat, olet ja pysyt tässä, jos hän joskus vielä haluaa valita sinut.  Osoita olevasi hyvä mies, ehkä hän ei haluakaan sinusta erota. Tämän siirtymävaiheen aikana voit olla vain ja ainoastaan olemassa häntä, kotia ja perhettä varten. Omien vaatimusten ja tarpeiden aika tulee myöhemmin. Luota jatkuvuuteen, kaikki kääntyy loppujen lopuksi parhain päin ja siten kuin on tarkoituskin mennä. Onnea teille!

Kyllä se tossa vaiheessa on niin että miehen ei kannata muuta kuin erota. Turha rikkoa enempää itseään.

Vierailija
294/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää ihailemaan, kunnioittamaan, luottamaan. Mies ei tuo mitään lisäarvoa. Ei kivaa, ei yhteyttä. Turvattomuus ja luottamuksen puute. Mies ei pysty tarjoamaan mitään turvaa minulle. Minä hoidan kaiken ja kannattelen miestä kuin kolmatta lasta.

Sama täällä! Vain ja ainoastaan jos itse hyötyy, niin silloin tekee jotain tai huomioi minua, muutoin ei! Ja mikä pahinta, kun on vailla s e x niin kyllä kiehnää ja huomioi mutta se loppuu kuin seinään sen hetken jälkeen :(

Alkaa tosissaan ärsyttää. Puheet menee kuuroille korville vaikka selkeästi sanon: haluaisin että osoitat välittäväsi, haluaisin että olisit KIINNOSTUNUT minusta ja minun asioista. Mutta EI.

Ehket vaan ole kiinnostava ihminen. Voi se mies silti susta välittää.

Vierailija
295/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää ihailemaan, kunnioittamaan, luottamaan. Mies ei tuo mitään lisäarvoa. Ei kivaa, ei yhteyttä. Turvattomuus ja luottamuksen puute. Mies ei pysty tarjoamaan mitään turvaa minulle. Minä hoidan kaiken ja kannattelen miestä kuin kolmatta lasta.

Sama täällä! Vain ja ainoastaan jos itse hyötyy, niin silloin tekee jotain tai huomioi minua, muutoin ei! Ja mikä pahinta, kun on vailla s e x niin kyllä kiehnää ja huomioi mutta se loppuu kuin seinään sen hetken jälkeen :(

Alkaa tosissaan ärsyttää. Puheet menee kuuroille korville vaikka selkeästi sanon: haluaisin että osoitat välittäväsi, haluaisin että olisit KIINNOSTUNUT minusta ja minun asioista. Mutta EI.

Ehket vaan ole kiinnostava ihminen. Voi se mies silti susta välittää.

No ei se välitä, parisuhteeksi saakka. Tyytyy kyllä, monet tekevät niin.

Vierailija
296/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että kaikki ihmiset haluavat juuri tuota suhteelta.

Vierailija
297/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että kaikki ihmiset haluavat juuri tuota suhteelta.

Varmasti. Mutta se vaatii että molemmat ovat rehellisiä. Eivät valheellisia kuvia itsestään joka ei ole totta.

Vierailija
298/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua masentaa, mutta tuollaisen miehen löytyminen on jo lottovoiton luokkaa harvinaisuudessaan. Toivottavasti löydät kuite

Minulla on tällainen mies, on ollut jo yli 20 vuotta. Meidän ex temporereissut rajoittuvat kyllä vain ikea yms. käynteihin kun meillä on lapsia eikä tykätä matkustella. Lisäksi minä olen se joka joskus saa aamupalan sänkyyn. Me edelleen rakastetaan toisiamme, hullutellaan ja parannetaan maailmaa yhdessä. Me tunnetaan toisemme läpikotaisin ja mieheni osaa sekä puhua että pussata. Meno ei ole enää yhtä kiihkeää kuin alussa mutta tässäkin suhteessa olemme muuttuneet samassa tahdissa, eikä kumpikaan ole tyytymätön. Me huomioimme toisiamme joka päivä ja tuemme toisiamme jos toisella on vaikeaa. Meillä on todellista sielujen sympatiaa.

Oisko sun miehellä sinkku veljeä?

Vierailija
299/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies menee myös täysin mykäksi, jos tuon esiin ongelmia. Sulkeutuu kuin simpukka ja muuttuu aivokuolleeksi koomapotilaaksi. Mikä luonnollisesti pahentaa tilannetta. 

On ollut pitkä tie hyväksyä, että se on hänelle joku puolustusmekamismi. Minulla oli 22 vuotta periaate, että en tule ikinä uhkailemaan erolla. Jouduin arvioimaan tämän uudelleen, kun huomasin, että ystävien liitot alkoivat hajoilla ja kuvio on aina sama. Toinen puhuu ja puhuu. Toinen on mykkä ja vilpittömän hämmästynyt, miten tästä ero tuli, kun kaikki oli hyvin.

Olen ihan rautalangasta vääntänyt, mitä odotan, minkä olen valmis hyväksymään, vaikka en tykkää ja mitä en tule katsomaan kovin pitkään. Piirsin prosessikartan. Yritin tehdä asiat niin konkreettisiksi kuin ikinä voin. Esim kolmena viikonloppuna neljästä oletan, että treenaamme yhdessä. Kun

Sivusta: aika helposti olet eroamassa. Toivottavasti kyse ei ole avioliitosta.

Avioliitossakin sopii odottaa, että puoliso näkee, kuulee, ymmärtää ja reagoi. Se on kahden kauppa. En osaa kuvitella, mitä kiviseinä saa tuollaisesta suhteesta, kiviseinän kumppani tuskin mitään. Sellaista suhdetta on turha jatkaa, mikä tuottaa jatkuvia pettymyksiä ja missä jää jatkuvasti vaille tarvitsemaansa.

Vierailija
300/361 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset toivovat nykyään miehiltä tunne- ja keskustelutaitoja:

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-state-of-our-unions/20220…

Suomalaisista miehistä 71% ei pidä tunnetaitoja niin tärkeänä asiana, että niiden rapautumisesta pitäisi olla huolissaan, eikä 61% keskustelutaitoja:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010815942.html

https://peda.net/yhdistykset/vst/mediasivu-faktaa-vapaasta-sivistystyos…

Naiset kaipaa henkistä yhteyttä ja miehet on et mitä se ees on. Mistä syntyy näin iso kuilu sukupuolten välille? 

Olennainen ero on siinä, että täälläkin paasataan non stop siitä pitkästä listasta mitä naiset kaipaavat. Miehen tarpeet ovat aina naisten mielestä tyhmiä, lapsellisia ja itsekkäitä.

Lista ei edes pysy samana, vaan naisen elämänvaihe muuttuu jatkuvasti ja toisinaan nollasta sataseen ja takaisin satasesta nollaan, ja yhtäkkiä rinnalla pitäisikin olla erilainen mies.

Juuri nainen kertoi kuinka ei saanut riittävästi haluamaansa, koska miestä kiukutti se kun seksiä ei ollut ollenkaan. Seksin puuttuminen oli naiselle kuin sivulause, asia johon miehen pitäisi mukautumatta sopeutua. Naisen tarpeet tietysti olivat tärkeitä, ja niistä ei voinut joustaa ollenkaan.