Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?

Vierailija
09.11.2024 |

Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee. 

Kommentit (1193)

Vierailija
121/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos katsonut paljon joudutaan ottamaan velkaa, vaikka pieniä leikkauksia on tehty sosiaaliturvaan? Kyllä se vaan on niin, että Suomessa liian moni on sosiaaliturvan varassa ja liian harva nettomaksaja tässä yhteiskunnassa. Leikkaukset sosiaaliturvaan pitää katsoa kannustuksena työelämään siirtymiseksi. Jos et sinä herää, niin osa herää ja tekee ryhtiliikkeen, että pakko tästä kituuttamisesta on eroon päästävä ja lähtevät katsomaan vaihtoehtoja, miten voisi työllistyä ja itse tienata rahansa. 

Tuo on siis se syy, miksi tätä tehdään. Tai ainakin minun näkemykseni, miksi hallitus tätä ajaa. Kun katsoo paljon ulkomailta tänne muuttaneet tekee duunia, niin siellä on ihan eri tekemisen meininki, kun useita vuosia sosiaaliturvan varassa olevilla suomalaisilla. Ne on mennyt elintasossa teidän ohi. Ajavat uberiä, boltia, woltia rännässä ja sateessa päivin ja öin. Wo

Nuo Wolt-kuskit eivät pysty maksamaan itselleen edes eläketurvaa taobtirhaa sairauden varalle, saati että pitäisivät lomia. Monet työskentelee 6 jopa 7 päivää viikossa. Mitä elämää tuo on? Kokoomuslaisen unelmaa kyllä... 

Vierailija
122/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos katsonut paljon joudutaan ottamaan velkaa, vaikka pieniä leikkauksia on tehty sosiaaliturvaan? Kyllä se vaan on niin, että Suomessa liian moni on sosiaaliturvan varassa ja liian harva nettomaksaja tässä yhteiskunnassa. Leikkaukset sosiaaliturvaan pitää katsoa kannustuksena työelämään siirtymiseksi. Jos et sinä herää, niin osa herää ja tekee ryhtiliikkeen, että pakko tästä kituuttamisesta on eroon päästävä ja lähtevät katsomaan vaihtoehtoja, miten voisi työllistyä ja itse tienata rahansa. 

Tuo on siis se syy, miksi tätä tehdään. Tai ainakin minun näkemykseni, miksi hallitus tätä ajaa. Kun katsoo paljon ulkomailta tänne muuttaneet tekee duunia, niin siellä on ihan eri tekemisen meininki, kun useita vuosia sosiaaliturvan varassa olevilla suomalaisilla. Ne on mennyt elintasossa teidän ohi. Ajavat uberiä, boltia

Ei ne nigat sais kotimaassaankaan mitään eläkettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei firmat voi toimia siltä pohjalta, että ihmisille jaetaan vastikkeetonta rahaa ja sitten toivotaan, että he kuluttaisivat niihin paikallisiin yrityksiin.

Ei tuollainen yritystoiminta ole terveellä pohjalla 

Eläkkeetkin on vastikkeetonta rahaa. 

Vierailija
124/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on siis se syy, miksi tätä tehdään. Tai ainakin minun näkemykseni, miksi hallitus tätä ajaa. Kun katsoo paljon ulkomailta tänne muuttaneet tekee duunia, niin siellä on ihan eri tekemisen meininki, kun useita vuosia sosiaaliturvan varassa olevilla suomalaisilla. Ne on mennyt elintasossa teidän ohi. Ajavat uberiä, boltia, woltia rännässä ja sateessa päivin ja öin. Wo

Tyypillinen kokoomuslainen, joka odottaa, että köyhä rupeaisi kuskaamaan hänelle pitsat nälkäpalkalla ja lankkaisi saman tien kengät kiitollisena kahden euron juomarahasta. "Koska Kahjustanista muuttanut Abokin tekee niin - ota mallia!"

Tuo on juuri se asenne, mikä teillä mättää! Olen itse oikeastaan lähes koko työelämäni ollut palveluammatissa. Asiakkaat maksavat palkkani. 25 vuotta olen palvellut niitä ja kuunnellut valitukset ja kehut. Saanut tästä rahaa, maksanut asuntoni, kasvattanut lapseni. Tekö olette liian ylpeitä, että mieluummin kituutatte toimeentulotuella ja asumistuella, kun ei vaan tarvitse lähteä tekemään kenellä mitään?

Vierailija
125/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei köyhillä ole aiemminkaan ollut mitään ostovoimaa.

Jos köyhällä on ostovoimaa, niin eihän hän silloin olisi köyhä.

Jos köyhällä on varaa ostella kaikkea niin silloin tuet on kyllä liian hyvät. Ei tukirahoilla ole tarkoitus shoppailla vaan ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, vain välttämättömään elämiseen.

Juuri näin

Vierailija
126/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei firmat voi toimia siltä pohjalta, että ihmisille jaetaan vastikkeetonta rahaa ja sitten toivotaan, että he kuluttaisivat niihin paikallisiin yrityksiin.

Ei tuollainen yritystoiminta ole terveellä pohjalla eikä valtiontalous voi perustua jatkuvalle velan ottamiselle ja ilmaisen rahan jakamiselle. 

Sitä kokeiltiin ja nyt se lasku tuli perässä. Nyt sitten maksellaan.

Valittamisen sijaan kannattaisi pohtia, mitä me voidaan oppia tästä.

Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.

Ruotsissa taas kehitetään yrityksiä ja luodaan uusia työpaikkoja.

Et voi parturipalveluja kuluttaa muiden puolesta joilta leikattiin ansiosidonnainen tai sovitellut päivärahat.

Vierailija
127/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos köyhällä on varaa ostella kaikkea niin silloin tuet on kyllä liian hyvät. Ei tukirahoilla ole tarkoitus shoppailla vaan ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, vain välttämättömään elämiseen.

Miksi jeesustelet ukrainan lipulla, kun vihaat köyhiä ja puutteessa eläviä?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia saavat eivät koskaan kyllä ole ostovoimaa omanneet. Eivätkä juuri ostelleet suomalaisilta yrittäjiltä.

Ainakaan missään sellaisessa määrin että sillä olisi ollut mitään merkitystä. 

Eihän niillä leikkauksillakaan sitten mitään merkitystä ole. Eli pelkkää ideologiaan perustuvaa kiusaamista.

Logiikka noihin leikkauksiin olikin se, että siten pienennetään valtion menoja. Ei ne liittyneet mitenkään suomalaisiin yrittäjiin. 

Vierailija
129/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto hoitaa aina valtiota, kuin isoa yritystä. Kun menot karsitaan minimiin, tulos paranee, eikö niin?

Kun vasemmisto hoitaa valtiota, se ymmärtää, että tämän yrityksen sisällä on myös kuluttajat. Ja jos kaikki karsitaan pois, ei ole enää kuluttajia.

Se on hassua, että eniten talousosaamisellaan kehuvat tekevät aina huonointa jälkeä.

Vierailija
130/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia saavat eivät koskaan kyllä ole ostovoimaa omanneet. Eivätkä juuri ostelleet suomalaisilta yrittäjiltä.

Eihän niillä leikkauksillakaan sitten mitään merkitystä ole. Eli pelkkää ideologiaan perustuvaa kiusaamista.

Eli et ymmärrä miksi leikkauksia tehdään? Toiveena on päästä laskemaan verotusta, että ihmiset voisivat omista rahoistaan saada pitää isomman summan ja ostaa niillä rahoilla palveluja 

Ei niin, että ryöstetään naapuri verojen avulla ja tilataan temusta roskia 

Vierailija
131/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on siis se syy, miksi tätä tehdään. Tai ainakin minun näkemykseni, miksi hallitus tätä ajaa. Kun katsoo paljon ulkomailta tänne muuttaneet tekee duunia, niin siellä on ihan eri tekemisen meininki, kun useita vuosia sosiaaliturvan varassa olevilla suomalaisilla. Ne on mennyt elintasossa teidän ohi. Ajavat uberiä, boltia

Nuo Wolt-kuskit eivät pysty maksamaan itselleen edes eläketurvaa taobtirhaa sairauden varalle, saati että pitäisivät lomia. Monet työskentelee 6 jopa 7 päivää viikossa. Mitä elämää tuo on? Kokoomuslaisen unelmaa kyllä... 

Luuletko, että ne koko elämänsä on wolt-kuskeja. Moni opiskelee ja hakee parempaa elämää. Niillä unelmia ja tavoitteita. Kymmenen vuoden päästä moni tämä päivän wolt-kuskista on ihan eri hommissa ja tienaavat monin kertaisesti sen mitä te silloin saatte tukina sohvalla maaten.

Vierailija
132/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee potkulaki ja omistusasuntoon ei saa asumistukea. Työmarkkinatuki on 595 netto.

Kerrostalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Ja kyllä niitä asuntoja pienituloisilla on. Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. Heiltä leikataan asumistuki tammikuussa joten yhtiölainat jää naapureiden maksettaviksi.

Vierailija
133/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Nyt olet tavattoman hölmö. Kyllä köyhäkin koko ajan kuluttaa ja hyödyttää yrittäjiä. Esim. meillä se lapsikorotuksen poisto on suoraan pois paikallisilta yrittäjiltä. Lapsille pitää joka tapauksessa "shoppailla" vaatetta ym. En myöskään esim. vie lapsia enää paikalliselle kampaajalle hiusten leikkuuseen. 

No tehän ette tuossakaan maksa niille paikallisille yrittäjille vaan valtio. Oikea kulutus tapahtuu omalla rahalla, ei valtiolta saadulla.

Ai, no mä en sitten varmaan maksakaan enää mitään ruokakaupassa, kun mun raha ei ole käypää valuuttaa. :D Ja seuraavaksi kun menen hierojalle, niin ehdotan, että se hieroo mua ilmaiseksi, koska mulla ei ole "omaa rahaa", millä maksaa.

Kiitokset vaan vinkistä.  :D

Vierailija
134/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä enemmän köyhille annetaan rahaa, sen paremmin talous kasvaa ja valtiolla menee. Olettepa te oikein talousneroja, miksi olette köyhiä?! En ymmärrä?!

Vierailija
135/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ymmärrä miksi leikkauksia tehdään? Toiveena on päästä laskemaan verotusta, että ihmiset voisivat omista rahoistaan saada pitää isomman summan ja ostaa niillä rahoilla palveluja 

Ei niin, että ryöstetään naapuri verojen avulla ja tilataan temusta roskia 

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Vierailija
136/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei tuollainen yritystoiminta ole terveellä pohjalla eikä valtiontalous voi perustua jatkuvalle velan ottamiselle ja ilmaisen rahan jakamiselle. 

Et voi parturipalveluja kuluttaa muiden puolesta joilta leikattiin ansiosidonnainen tai sovitellut päivärahat.

No hitto vieköön. Miksi et mene niihin työpaikkoihin, mitä täällä on avoinna?  Vain niillä rahoilla on yhteiskunnallista merkitystä. Kierrätetty raha hupenee aina matkan varrella 

Vierailija
137/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No hitto vieköön. Miksi

Ai palomieheksi tai hammashoitajaksi?

Vierailija
138/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto hoitaa aina valtiota, kuin isoa yritystä. Kun menot karsitaan minimiin, tulos paranee, eikö niin?

Kun vasemmisto hoitaa valtiota, se ymmärtää, että tämän yrityksen sisällä on myös kuluttajat. Ja jos kaikki karsitaan pois, ei ole enää kuluttajia.

Se on hassua, että eniten talousosaamisellaan kehuvat tekevät aina huonointa jälkeä.

Joo. Vasemmiston talousosaaminen: Yhyyy miksi toi pikavippifirma vaatii ulosoton kautta multa rahaa 

Vierailija
139/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajat on vastuussa koko kerrostalon yhtiölainoista, siksi niitä kerrostalo-osakkeita ei ole kokoomuslaisilla.

Vierailija
140/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse oikeastaan lähes koko työelämäni ollut palveluammatissa. Asiakkaat maksavat palkkani. 25 vuotta olen palvellut niitä ja kuunnellut valitukset ja kehut. Saanut tästä rahaa, maksanut asuntoni, kasvattanut lapseni. Tekö olette liian ylpeitä, että mieluummin kituutatte toimeentulotuella ja asumistuella, kun ei vaan tarvitse lähteä tekemään kenellä mitään?

Mä olen ehkä opettanut niitä sun lapsia. Sairastuin vakavasti ja nyt olen työtön, elän tuilla. Anteeksi kamalasti!

Työtön ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän