Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran jäätävät kolistelut ja kantapääkävely

Vierailija
08.11.2024 |

Toki asunnoista ja yläkerrasta saa mun puolesta kuulua kaappien luukutusta ja tavaroiden käyttämisestä ääntä, mutta tuo norsumainen tamppaaminen lattiaan liki aina kun yläkerran naapuri kävelee, ottaa kyllä hermoon pidemmän päälle.

Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni. Oli pakko pistää naapurille luukusta viestiä, että sopisiko klo 22:00 - 8:00 aikana hissukseen kävely, koska herääminen tuohon jytään ei ollut enää kovin mukavaa. 99% todennäköisyydellä työtön, joten tamppaamiseen ei ole säännöllistä aikaa. Itselläni yöunet alkoi menemään huonoksi tuon metelin takia, joten siksi oli pakko ottaa asia esille. Korvatulppia käytän, mutta revin ne aina pois korvista ko nukahdan, joten eipä niistä apua siinä vaiheessa kun herää tamppaamiseen.

Mikä määritellään "normaaliksi" elämisen ääneksi etenkin jos puhutaan äänekkäästä lattiaan tamppaamisesta eli ns. kantapääkävelijästä? Kysyin asiaa isännöitsijältä ja sanoivat, että kuuluu elämisen ääneksi eivätkä voi tehdä asialle mitään. Kävi mielessä hakea joku mittari tai nauhoittaa ääntä minkä perusteella voisivat tehdä tällekin määrityksen.

Varmasti tekemistä tämän asunnon/rakennuksen erityksillä ja rakenteilla, mutta äänien kantautumisesta päätellen yläkerrassa on suorastaan pakko paiskoo tavaroita ja hakkaa kantapäitä lattiaan.

Minulla on tämä asunto omistuksessa, ja huoli nousee nyt enemmänkin tulevaisuuden suhteen kun tulen tämän laittamaan vuokralle, että pysyykö vuokralaiset asunnossa yläkerran naapurin vuoksi. Aion kyllä ottaa asian heti ensitapaamisessa, että jos yläkerran naapurin metelöinnit häiritsee, tästä voi käydä mainitsemassa.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ap. kannattaa ehdottomasti muuttaa pois. Myy omistuskerrostaloasunto ja osta itsellesi ihan ikioma omakotitalo! Varmasti Itä-Helsingistä löytyy halvalla kokonaisia omakotitaloja tai mitäpä jos muuttaisit vaikka maalle?!

Vierailija
42/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti joissain taloissa on todella huonot äänieristeet. Täälläkin ilta-aikaan kun on hiljaista niin kuuluu helposti kaikki pienetkin äänet. Ei se, että jos kaikki äänet kuuluu selkeästi niin tarkoita sitä, että metelöi siellä tai ainakaan tahallaan. 

Kerrostalossa nyt aina on elämää ja se täytyy nyt vaan hyväksyä. Ymmärtäisin, että jos siellä olisi useita kertoja viikossa vaikka bileitä, tai tosiaan oikeasti joku riitelisi siellä yötä päivää ja paiskoisi tavaroita niin tottakai siitä saa sanoa. Mutta siitä en olisi niin varma, että kuinka moni alkaisi hiipimään asunnossaan naapurin takia. Täytyykö munkin kysyä jatkossa alakerran naapurilta joka asiaan lupaa, että ei vaan häiritse? 😁

Enemmän mua häiritsee se, että elät sä kuin hiljaa ja rauhassa itsekseen, niin silti löytyy aina jotain mistä naapurin pitää "vähän" päästä sanomaan.

Täällä on huonot eristykset, mut jos on kantapääkävelijä, ei siitä voi mitenkää erehtyä. Toki lattian narinat ja huonekalut jotka osuu seinään ym aiheuttaa ääntä, koska tää rakennus on mitä on, mut toi toistuva pauke kävelystä on vaan ylitsepääsemätöntä ja se on ainut asia mikä häiritsee.

En koe että itse eläisin hiljaa, kyllä mäki täällä ihan normaalisti teen asioita ja myös vauhdilla, joten en tosiaa tiedä paljonko ylöspäin kantautuu ääniä, mut en mittää ainakaa paisko kiinni tai kolistele turhaa.

Veikkaisin muiden olevan samaa mieltä siinä, että kova kantapääkävely lienee se melkein ainut ärsyttävä asia (jos poissuljetaan mahdollisesti suusta kantautuvat melut). Huonekalut nyt pitää ääntä sen minkä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palstalla sun naapurissa tapahtuvaa koristeluun voida mitään.

Vierailija
44/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä nyt vain on ääniyliherkkiä. Hanki korvatulpat tai kuulosuojamiet. Tai muuta omakotitaloon.

Just mainitsin alkuperäisessä, että tulpat on nukkumiseen mitkä revin aina pois, joten ei niistä ole loppupeleissä apua.

Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin.

Tai sitten kantapääastujat voisivat muuttaa omakotitaloon, jolloin kerrostalot ovat keskimääräisesti paljon mukavempia paikkoja asua.

Ihminen on kanta-astuja, eikä sorkkaeläin.

Totta, ihminen on kanta-astuja, mutta ihminen on myös kykenevä oppimaan kävelemään pehmeämmin eikä kantapäitään paukutellen ja t

En ole väittänyt ihmistä kantapää paukuttajaksi. Kerroin kommentoijalle, joka neuvoo kanta-astujia muuttaan omakotitaloon, ihmisen olevan kanta-astuja. Se fakta kun ei palstalla ole hallussa

Vierailija
45/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ihminen kävelyllä voisi saada aikaan niin kovaa ääntä, että häiritsee nukkumista. Ei vaikka olisi minkälainen norsu.

Jos näin on, sitten asut niin p*skassa luukussa, että kannattaisi myydä pois.

Itseäni häiritsee alakerran naapurin pikkulapsen kirkuminen, joka alkaa joskus jo viideltä aamulla. Siitä on ihan turha valittaa, koska lapsi. Toisaalta ääni ei ole niin kova, että siihen heräisin. Olen tuohon aikaan jo muutenkin hereillä. Rääkymisen kuuntelu ärsyttää mutta tuskin kerrostaloasumisessa olisi koskaan tilannetta, että kukaan ei mitenkään ärsytä. Onneksi eivät sentään tupakoi.

Se on todellakin mahdollista. Sen tajuaa vasta sitten, kun se osuu omalle kohdalle. En olisi minäkään uskonut, mutta nyt yläkerrassa hirveä jytistelijä. Ilmeisesti sillä on jotain nukkumisvaikeuksia, kun pitää yöllä rampata ympäriinsä monee

Minun alakerrassa asuu  tupakoitsija. Tämä on siis savuton talo ja aina klo 01 yöllä alkaa nousemaan tupakansavua lattialistojen alta. Klo 01-06 haisee tupakka lähellä lattianrajaa, semmoinen oikein etova halpa ku , sen hajuinen halpa sätkä, semmonen, johon vain köyhällä on varaa, ilmeisesti valvoo öisin ja tupakoi.

Vierailija
46/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin."

Pointti on se että nuo teidän kantapääastujina pitämänne kävelevät ihan normaalisti. Te vain koette heidän kävelynsä häiritsevänä oman yliherkkyytenne takia.

Vierailija
47/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti joissain taloissa on todella huonot äänieristeet. Täälläkin ilta-aikaan kun on hiljaista niin kuuluu helposti kaikki pienetkin äänet. Ei se, että jos kaikki äänet kuuluu selkeästi niin tarkoita sitä, että metelöi siellä tai ainakaan tahallaan. 

Kerrostalossa nyt aina on elämää ja se täytyy nyt vaan hyväksyä. Ymmärtäisin, että jos siellä olisi useita kertoja viikossa vaikka bileitä, tai tosiaan oikeasti joku riitelisi siellä yötä päivää ja paiskoisi tavaroita niin tottakai siitä saa sanoa. Mutta siitä en olisi niin varma, että kuinka moni alkaisi hiipimään asunnossaan naapurin takia. Täytyykö munkin kysyä jatkossa alakerran naapurilta joka asiaan lupaa, että ei vaan häiritse? 😁

Enemmän mua häiritsee se, että elät sä kuin hiljaa ja rauhassa itsekseen, niin silti löytyy aina jotain mistä naapurin pitää "vähän" päästä sanomaan.

Sä et siis ikinä itse kävele, vedä vessaa, yski, piere, pese pyykkiä, imuroi, siivoa jne? Hyi, mahtaa olla pölyistä!

Vierailija
48/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin."

Pointti on se että nuo teidän kantapääastujina pitämänne kävelevät ihan normaalisti. Te vain koette heidän kävelynsä häiritsevänä oman yliherkkyytenne takia.

No kyllähä mäkin astun ensimmäisenä kannalla, ja siitä lähtee rullaava askel.

Mut kyse näistä kantapääkävelijöistä on se, että he jyskättävät sillä kantapäällä. Oon huomannut miten naapuri kävelee ulkona ja se ei ole kyllä mitenkään normaalin näköistä. Kantapää osuu, ja sit lässähtää käytännössä varpaat heti perässä. Onko normaalia? Tuskin

Vierailija
49/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän hiljaa kuin hiiri. Mulla on kaksi koiraa, joista tasan satavarmasti tiedän, etteivät hauku edes silloin, kun olen asunnosta poissa. Siitä huolimatta tuli heippalappu luukusta, jossa joku vuorotyötä tekevä kiukutteli muka minun koirieni haukkumisesta. Siihen aikaan samassa rapussa tosiaan oli joku koira, joka haukkui mutta eivät olleet meidän koiria. Tiedän siitä, että silloinen - nyt jo edesmennyt - puolisoni oli eläkkeellä ja kaikki päivät kotona.

Valikoiduimme hyökkäyksen kohteeksi varmaan siksi, että asunnon ovessa on tämä punainen tarra "asunnossa lemmikkejä", joka on pelastuslaitosta varten.

Kerrostalokyttääminen / naapurikyttääminen on oma mielenterveyden ongelmalajinsa. 

Vierailija
50/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vähättele, vaan kerroin vaan oman mielipiteeni. 

Pointtini olikin se, että välttämättä jos muuta ääntä ei aiheudu kuin vain jostain kävelystä, niin siihen ei varmaan oikeastaan pelkästään voida puuttua ennenkuin joko kuuluu enemmän muuta meteliä ja haittaa tai ennenkuin muut naapurit alkaa valittamaan. Jos valittaa pelkästään kävelystä tai valittaa vain yksin, niin se on oikeastaan aika vaikea puuttua asiaan. Kävelytyyliä on nyt valitettavasti vaikea lähteä muuttamaan ja edelleenkin kerrostaloissa on monessa niin heikot äänieristeet, että vaikka kuinka hiljaa eläisit niin pieraisukin jo kuuluu naapuriin. Vai miten tämä asia nyt pitäisi esittää??? 

Vierailija
51/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kantapääkävely on ihan naurettava väite. Oma kävelysi kuuluu sinun alakertaan ihan samalla tavalla. Jos et kestä normaaleja elämisen ääniä niin muuta muualle jossa on parempi ääneneristys. Itse olen asunut useassa kerrostalossa ja ääneneristyksissä on valtava ero. Toisissa kuuluu naapurin tavallinen puhekin, jopa niin että saa sanoista selvää. 

Vierailija
52/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelmasta pääsee eroon kun nukkuu öisin, valvoo päivisin ja hankkii itselleen elämän?

Vierailija
53/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidankin töpsötellä tänään useammin edes takas

Kiitos että tunnustat kaikkien yläkerran tamppaajien puolesta tekevänne sitä silkkaa pirullisuuttanne. Että se siitä kanta-astujateoriasta, mulkeroastujia te olette.

Vierailija
54/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kantapääkävely on ihan naurettava väite. Oma kävelysi kuuluu sinun alakertaan ihan samalla tavalla. Jos et kestä normaaleja elämisen ääniä niin muuta muualle jossa on parempi ääneneristys. Itse olen asunut useassa kerrostalossa ja ääneneristyksissä on valtava ero. Toisissa kuuluu naapurin tavallinen puhekin, jopa niin että saa sanoista selvää. 

Tämä nyt ln ihan silkkaa paskaa väittää että kaikki kävelee samalla lailla tampaten. Ei todellakaan.

Vierailija
55/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassani on asunut liuta erilaisia ihmisiä ja äänieristys on olematon. Kaikkien kanssa olen tullut toimeen, mutta en yhden, joka on tällainen jyskyttäjä. Hänellä ei ole koskaan missään asiassa halua ottaa naapureita huomioon. Lisäksi hiljaisuusaika on hänelle täysin outo käsite. On kaikin tavoin ihmisvihamielinen persoona. En usko hetkeäkään, että tuo kaikki meteli, minkä asunnossaan aiheuttaa, olisi tarpeellista. Siis jatkuva suurien huonekalujen raahaaminen ja tavaroiden paiskominen lattiaan. 

Kolina ja jyskytys on monesti tahallista. Ja turha esittää korvatulppia ratkaisuksi. Jos rakenteita paukutetaan, se tulee musiikin ja vastamelukuulokkeidenkin läpi. Töminän tuntee koko kehossa. Tauluja ei voi pitää seinillä, kun ne tärisevät. 

Vierailija
56/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerrostalokyttääminen / naapurikyttääminen on oma mielenterveyden ongelmalajinsa."

On silloin kun ei oikeasti ole mitään konkreettista aihetta valittaa. Muuten ei.

Vierailija
57/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus kokeillut kantapäätamppaamista. Tuntuu täysin luonnottomalta ja aiheuttaa melkoisen tärähdyksen koko vartaloon. Lattiasta kuuluvasta kumahduksesta puhumattakaan. Rullaava äskel on hyvä, ei kuulu naapuriin, eikä tunnu omassa kropassa. Nämä kantapäätampparit ovat varmaan niitä samoja, jotka kävelevät kevyen liikenteen väylillä keskellä väylää, eivätkä näe siinä mitään väärää.

Vierailija
58/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kävele normaalisti. Sinä aikana, kun olen omassa asunnossani asunut on yläkerrassa ehtinyt asua neljä eri ihmistä. Muista ei ole kuulunut sellaista töminää, että kattolamput heiluu, mutta nykyinen naapurini kävelee niin, että tanner tömisee. Hän on nuori sählyn pelaaja, se askellus varmaan tulee sen myötä, kun askeleet ovat todella kovia. Sitä on vain todella raskasta kuunnella päivittäin aina kotona ollessa, etenkin kun haluaisi nukkua ja se jatkuva töminä on niin kovaa, ettei korvatulpatkaan auta, vaan päinvastoin jopa pahentavat asiaa, kun töminä tulee enemmänkin rakenteiden kautta eikä niinkään äänenä. Ja hän ei ole siis kotona ollessaan hetkeäkään paikallaan, vaan ravaa yksiössään ympäri asuntoa samalla tiputellen mitä lie tavaroita lattialle. Olen niin väsynyt siitä jatkuvasta töminästä ja kolistelusta, että yli 10 vuoden asumisen jälkeen harkitsen tosissani muuttoa, jos se tyttö ei muuta pois. 

Vierailija
59/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassa ei asu ketään. Pienkerrostalo kyseessä. Ja typerää yleistämistä "oma kävelysi kuuluu.." koska on nyt ihmisiä jotka joko

a) tamppaa kuin norsut

b) kävelee kuin hiihtäjät

Näin ääripäitä kutkutellen

Vierailija
60/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on kasvava ongelma ja suomalainen nainenkin painaa nykyään noin 100kg. Ei mitään taloa ole rakennettu kestämään, kun tällainen taakka vyöryy muista piittaamatta asunnossa edes takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme