Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran jäätävät kolistelut ja kantapääkävely

Vierailija
08.11.2024 |

Toki asunnoista ja yläkerrasta saa mun puolesta kuulua kaappien luukutusta ja tavaroiden käyttämisestä ääntä, mutta tuo norsumainen tamppaaminen lattiaan liki aina kun yläkerran naapuri kävelee, ottaa kyllä hermoon pidemmän päälle.

Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni. Oli pakko pistää naapurille luukusta viestiä, että sopisiko klo 22:00 - 8:00 aikana hissukseen kävely, koska herääminen tuohon jytään ei ollut enää kovin mukavaa. 99% todennäköisyydellä työtön, joten tamppaamiseen ei ole säännöllistä aikaa. Itselläni yöunet alkoi menemään huonoksi tuon metelin takia, joten siksi oli pakko ottaa asia esille. Korvatulppia käytän, mutta revin ne aina pois korvista ko nukahdan, joten eipä niistä apua siinä vaiheessa kun herää tamppaamiseen.

Mikä määritellään "normaaliksi" elämisen ääneksi etenkin jos puhutaan äänekkäästä lattiaan tamppaamisesta eli ns. kantapääkävelijästä? Kysyin asiaa isännöitsijältä ja sanoivat, että kuuluu elämisen ääneksi eivätkä voi tehdä asialle mitään. Kävi mielessä hakea joku mittari tai nauhoittaa ääntä minkä perusteella voisivat tehdä tällekin määrityksen.

Varmasti tekemistä tämän asunnon/rakennuksen erityksillä ja rakenteilla, mutta äänien kantautumisesta päätellen yläkerrassa on suorastaan pakko paiskoo tavaroita ja hakkaa kantapäitä lattiaan.

Minulla on tämä asunto omistuksessa, ja huoli nousee nyt enemmänkin tulevaisuuden suhteen kun tulen tämän laittamaan vuokralle, että pysyykö vuokralaiset asunnossa yläkerran naapurin vuoksi. Aion kyllä ottaa asian heti ensitapaamisessa, että jos yläkerran naapurin metelöinnit häiritsee, tästä voi käydä mainitsemassa.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta astunta on eräs tärkeimmistä oikeuksista ja sitä tulisi kaikkien kunnioittaa.

Vierailija
82/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita elopainoa yhtään. Yhdessä asunnossa viereiset naapurit. Isoveli pani siskonsa ramppaamaan tuntitolkulla joka kuului läpi talon. Isänsä tuli kotiin, ramppaus ikäänkuin "loppui". Ukko sanoi, ei voi pitää paikkansa 30kg. Painolla ei ole mitään merkitystä. Kehitysvammaisten piikkiin laitettiin jotka eivät olisi voineet vammansa vuoksi tunti tolkulla sitä tehdä. Ihan kiusaa suurin osa. Tietenkin elopainoa on jonkun verran oltava mutta tuokin oli 30 kg painava tyttö,  ja energiaa oisko 14-15vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on motoriikkavirhe näillä kanta-astujilla. Pitäis mennä tanssikursseille. Helena Ahti-Hallberg on asiantuntija tässä, miten mennään pehmeästi jaloilla.

Vierailija
84/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä nyt vain on ääniyliherkkiä. Hanki korvatulpat tai kuulosuojamiet. Tai muuta omakotitaloon.

Just mainitsin alkuperäisessä, että tulpat on nukkumiseen mitkä revin aina pois, joten ei niistä ole loppupeleissä apua.

Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin.

Tai sitten kantapääastujat voisivat muuttaa omakotitaloon, jolloin kerrostalot ovat keskimääräisesti paljon mukavempia paikkoja asua.

Ihminen on kanta-astuja, eikä sorkkaeläin.

Juostessa on sorkkaeläin, vai juoksetko sinä kantapäillä.

Vierailija
85/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi repiä korvatulpat pois siinä vaiheessa, kun nukahtaa? Eikö uhminen nuku silloin? Minä käytän korvatulppia ja edelleen ovat korvissa, kun herään.

Vierailija
86/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on motoriikkavirhe näillä kanta-astujilla. Pitäis mennä tanssikursseille. Helena Ahti-Hallberg on asiantuntija tässä, miten mennään pehmeästi jaloilla.

Höpö höpö. Nyt puhuttiin kävelystä, ei tanssimisesta.

Vierailija
87/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se norsutamppaaminen on kyllä ihan hirveää. Tampparit perustelevat sitä sillä, että eivät ala hiipiä ja tamppaamattomuus aiheuttaa terveysongelmia. No mä en tamppaa, mutta en myöskään hiivi, mutta ei ole mulle tullut terveysongelmia. Kyllä se kävely onnistuu ihan jyskyttämättä. Tamppaaminen on kusipäisyyttä.

Ihminen on kanta-satuja. Balettiprimadonnat sitten erikseen. 

Vierailija
88/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama ongelma vuokra-asunnossa. Yläkerran josain kämpässä lapset juoksee ja sen ymmärrän kun tekee sen päiväsaikaan, mutta sitten yksi neropatti pomppii tasajalkaa, todellakin tömistelee kävelynsä kanssa sekä vielä työntää/raahaa kalusteitansa ja nämä tapahtuvat 06.00 - 24.00 aikoihin, eli todella myöhään ja melkein koko päivän. Aijjuuh, välillä tuntuu kuin tiputtelisi biljardipalloa lattiaan.

En ole vielä paikallistanut mistä kämpästä tulee, sitten kun sen saan selville niin jäkismaila ja kiekko hänen oven taakse.

Ei nykyajan lapsilla ole mitään rajoja. Ruutuajan ahdistuneita lapsia. Kaikki joutaisivat Supernanny-ohjelmaan. 

Joskus lapsiperheet olivat unelmanaapureita. Nykyään kannattaa taas vältellä taloja, joissa on paljon perheasuntoja. 

Vierailija
89/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytyyli on persoonallisuuden yksi ilmentymä. Katkerat vanhatpiiat eivät omaa persoonallisuutta koska ovat sisältä kuolleita, eivätkä ymmärrä tätä. 

Vierailija
90/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostoksi ala itse tkemään "elämän ääniä" mielimusa kovalle, kaappien ovien kolistelua. Ehkä se naapuri ei tajua että kuuluu hyvin ja sun pitää demostroida.

Minne haluaisit minun muuttavan ja miksi? 

Vierailija
91/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä nyt vain on ääniyliherkkiä. Hanki korvatulpat tai kuulosuojamiet. Tai muuta omakotitaloon.

Just mainitsin alkuperäisessä, että tulpat on nukkumiseen mitkä revin aina pois, joten ei niistä ole loppupeleissä apua.

Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin.

Tai sitten kantapääastujat voisivat muuttaa omakotitaloon, jolloin kerrostalot ovat keskimääräisesti paljon mukavempia paikkoja asua.

Ei ole. Ainoana poikkeuksena pikajuoksijat. Ihminen on kanta-astuja.

Vierailija
92/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelytyyli on persoonallisuuden yksi ilmentymä. Katkerat vanhatpiiat eivät omaa persoonallisuutta koska ovat sisältä kuolleita, eivätkä ymmärrä tätä. 

Paitsi valittaja on mies, ei nainen.

Vierailija
93/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kostoksi ala itse tkemään "elämän ääniä" mielimusa kovalle, kaappien ovien kolistelua. Ehkä se naapuri ei tajua että kuuluu hyvin ja sun pitää demostroida.

Maaseudulle josta äitisi on kotoisin. 

Vierailija
94/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksetko sinä ympäri asuntoa? Useimmat kävelee kotonaan

Vierailija
95/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama ongelma vuokra-asunnossa. Yläkerran josain kämpässä lapset juoksee ja sen ymmärrän kun tekee sen päiväsaikaan, mutta sitten yksi neropatti pomppii tasajalkaa, todellakin tömistelee kävelynsä kanssa sekä vielä työntää/raahaa kalusteitansa ja nämä tapahtuvat 06.00 - 24.00 aikoihin, eli todella myöhään ja melkein koko päivän. Aijjuuh, välillä tuntuu kuin tiputtelisi biljardipalloa lattiaan.

En ole vielä paikallistanut mistä kämpästä tulee, sitten kun sen saan selville niin jäkismaila ja kiekko hänen oven taakse.

Ei nykyajan lapsilla ole mitään rajoja. Ruutuajan ahdistuneita lapsia. Kaikki joutaisivat Supernanny-ohjelmaan. 

Joskus lapsiperheet olivat unelmanaapureita. Nykyään kannattaa taas vältellä taloja, joissa on paljon perheasuntoja. 

Nykyajan miehet ovat niin ääniyliherkkiä.

Vierailija
96/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiihtelen kotona villasukilla :)

En osaisi edes kävellä sisällä kantoja tömistelemällä kun tarkemmin ajattelen.

Vierailija
97/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vanhoillapiioilla se kuolio alkaa vìtusta joka surkastuu käyttämättömänä ja sieltä se leviää koko ruumiiseen aivoja myöten. Kissasta saati toksoplasmoosi ja alkava Alzheimer vielä pahentaa asiaa. 

Hanki ittelles eukko niin ei tarvitse katkerana poikamiehenä puutteessa elää koko elämää haukkuen ja kadehtien naisia. Mikä sinuakin vaivaa, Yhdysvaltain vaalitulos, sekö on naispuolisen suomalaisen naapurin vika?

Vierailija
98/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs itse olet kotoisin?

Vierailija
99/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap:n pysähtyä ilakoimaan siitä, että hänellä ei ole isompia ongelmia.

Ap voi myös pohtia, mikä hänessä itsessään ja hänen elämässään on vialla, kun omat ongelmansa projisoi naapurin kantapäihin. 

Vierailija
100/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs itse olet kotoisin?

Suomen vanhimmasta kaupungista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi