Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran jäätävät kolistelut ja kantapääkävely

Vierailija
08.11.2024 |

Toki asunnoista ja yläkerrasta saa mun puolesta kuulua kaappien luukutusta ja tavaroiden käyttämisestä ääntä, mutta tuo norsumainen tamppaaminen lattiaan liki aina kun yläkerran naapuri kävelee, ottaa kyllä hermoon pidemmän päälle.

Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni. Oli pakko pistää naapurille luukusta viestiä, että sopisiko klo 22:00 - 8:00 aikana hissukseen kävely, koska herääminen tuohon jytään ei ollut enää kovin mukavaa. 99% todennäköisyydellä työtön, joten tamppaamiseen ei ole säännöllistä aikaa. Itselläni yöunet alkoi menemään huonoksi tuon metelin takia, joten siksi oli pakko ottaa asia esille. Korvatulppia käytän, mutta revin ne aina pois korvista ko nukahdan, joten eipä niistä apua siinä vaiheessa kun herää tamppaamiseen.

Mikä määritellään "normaaliksi" elämisen ääneksi etenkin jos puhutaan äänekkäästä lattiaan tamppaamisesta eli ns. kantapääkävelijästä? Kysyin asiaa isännöitsijältä ja sanoivat, että kuuluu elämisen ääneksi eivätkä voi tehdä asialle mitään. Kävi mielessä hakea joku mittari tai nauhoittaa ääntä minkä perusteella voisivat tehdä tällekin määrityksen.

Varmasti tekemistä tämän asunnon/rakennuksen erityksillä ja rakenteilla, mutta äänien kantautumisesta päätellen yläkerrassa on suorastaan pakko paiskoo tavaroita ja hakkaa kantapäitä lattiaan.

Minulla on tämä asunto omistuksessa, ja huoli nousee nyt enemmänkin tulevaisuuden suhteen kun tulen tämän laittamaan vuokralle, että pysyykö vuokralaiset asunnossa yläkerran naapurin vuoksi. Aion kyllä ottaa asian heti ensitapaamisessa, että jos yläkerran naapurin metelöinnit häiritsee, tästä voi käydä mainitsemassa.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se norsutamppaaminen on kyllä ihan hirveää. Tampparit perustelevat sitä sillä, että eivät ala hiipiä ja tamppaamattomuus aiheuttaa terveysongelmia. No mä en tamppaa, mutta en myöskään hiivi, mutta ei ole mulle tullut terveysongelmia. Kyllä se kävely onnistuu ihan jyskyttämättä. Tamppaaminen on kusipäisyyttä.

Vierailija
2/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä nyt vain on ääniyliherkkiä. Hanki korvatulpat tai kuulosuojamiet. Tai muuta omakotitaloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä nyt vain on ääniyliherkkiä. Hanki korvatulpat tai kuulosuojamiet. Tai muuta omakotitaloon.

Hommaa sitten minulle omakotitalo niin muutan?

Vierailija
4/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kanta-astuja, niin on kanta-astuja. Se on ihan normaalia ja tästä johtuvat äänet ovat normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole kanta-astuja, mutta ymmärrän ihmisiä jotka ovat. Jos häiritsee, niin voi voi. Voit aina muuttaa. 

Vierailija
5/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mainitsin alkuperäisessä, että tulpat on nukkumiseen mitkä revin aina pois, joten ei niistä ole loppupeleissä apua.

Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin.

Tai sitten kantapääastujat voisivat muuttaa omakotitaloon, jolloin kerrostalot ovat keskimääräisesti paljon mukavempia paikkoja asua.

Vierailija
6/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossanne on huono äänieristys. Yöaikaan tavallinen puhe tai kävely voi kuulostaa ääniherkästä kovalle vaikka se olisikin aivan normaalia ääntä. 

Vierailija
7/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sitoa hiekkasäkit jalkoihin ja sitten tamppailen ympäri kämppää, kunto nousee jne.

Vierailija
8/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostoksi ala itse tkemään "elämän ääniä" mielimusa kovalle, kaappien ovien kolistelua. Ehkä se naapuri ei tajua että kuuluu hyvin ja sun pitää demostroida.

Vierailija
9/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se norsutamppaaminen on kyllä ihan hirveää. Tampparit perustelevat sitä sillä, että eivät ala hiipiä ja tamppaamattomuus aiheuttaa terveysongelmia. No mä en tamppaa, mutta en myöskään hiivi, mutta ei ole mulle tullut terveysongelmia. Kyllä se kävely onnistuu ihan jyskyttämättä. Tamppaaminen on kusipäisyyttä.

Niin. Enkä mä vaadi ketään hiipimään, mutta ainakin hiljaisuuden ajankohtaan miettimään asiaa. Päivisin senkus tamppaavat, eipä voi toista pyytää kävelemään hiljaisemmin ajankohtaan jolloin iskuporalla seinäänkin on sallittua "normaalin remontin äänistä".

Jos puhutaan oikeaoppisestä kävelystä, niin "rullaava askel" on se oikea tapa.

Vierailija
10/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään sitoa hiekkasäkit jalkoihin ja sitten tamppailen ympäri kämppää, kunto nousee jne.

Mä käytän puukenkiä, niilläkin saa jaloille hyvää lisätreeniä.

Vierailija
11/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ressukka on krapuloissaan ja kännissä niin levoton että ramppaa kämpässään niin että jytisee, pitää ymmärtää

Vierailija
12/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä "ronskisti elävät ihmiset"?

Kaikki ovet paiskotaan kiinni. Tavarat heitellään ja jymäytellään. Hirveellä energialla ja äänellä kaikki tehdään. Pelkkä asennon vaihtaminenkin aiheuttaa metelin.

Vierailija
13/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talossanne on huono äänieristys. Yöaikaan tavallinen puhe tai kävely voi kuulostaa ääniherkästä kovalle vaikka se olisikin aivan normaalia ääntä. 

Normaali puhe ei haittaa mitään, se kuuluu tosi vaimeasti jos osun kohdalle ja on hiirenhiljaista. Toki jos asunnossa huudetaan keskellä yötä - se menee tässä samaan lohkoon kuin kävellään kantapäillä - ei ole mielestäni normaaliin ääniin soveltuvaa hiljaisuuden aikana.

Vierailija
14/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, että ihminen kävelyllä voisi saada aikaan niin kovaa ääntä, että häiritsee nukkumista. Ei vaikka olisi minkälainen norsu.

Jos näin on, sitten asut niin p*skassa luukussa, että kannattaisi myydä pois.

Itseäni häiritsee alakerran naapurin pikkulapsen kirkuminen, joka alkaa joskus jo viideltä aamulla. Siitä on ihan turha valittaa, koska lapsi. Toisaalta ääni ei ole niin kova, että siihen heräisin. Olen tuohon aikaan jo muutenkin hereillä. Rääkymisen kuuntelu ärsyttää mutta tuskin kerrostaloasumisessa olisi koskaan tilannetta, että kukaan ei mitenkään ärsytä. Onneksi eivät sentään tupakoi.

Vierailija
15/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät opi kävelemään oikein..

Todennäköisesti kyseisellä norsulla tulee iän myötä ongelmia tukielimiin väärästä astumisesta...

Vierailija
16/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostoksi ala itse tkemään "elämän ääniä" mielimusa kovalle, kaappien ovien kolistelua. Ehkä se naapuri ei tajua että kuuluu hyvin ja sun pitää demostroida.

Ongelmana tämmönen "kosto" ei vaan toimi :D Koska mua itteeni pännii ihan älyttömästi jos paiskon ovia. Toki musiikit voisin luukuttaa täysille

Vierailija
17/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen huomaan jos naapurilla on kengät jalassa - kävely ei enää kopise, ei kuulu juuri lainkaan.

Miettinyt huopatassujen hankkimista lahjaksi, mut en tiedä hänen jalannumeroaan.

Vierailija
18/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan metelöijän ja tamppaajan paikka on omakotitalossa.

Vierailija
19/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ihminen kävelyllä voisi saada aikaan niin kovaa ääntä, että häiritsee nukkumista. Ei vaikka olisi minkälainen norsu.

Jos näin on, sitten asut niin p*skassa luukussa, että kannattaisi myydä pois.

No kyllä muuten on mahdollista :) Sanonpa suoraan, että en ole elämässäni aikaisemmin kokenut sellaista pauketta mitä yläkerran kävelystä kantautuu. Asunnon ostoyhteydessä mitään tällästä meteliä ei ollut, vaan se tuli myöhemmin ilmi. Liekö reissussa ollut tai ihminen vaihtunut matkalla

Vierailija
20/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä "ronskisti elävät ihmiset"?

Kaikki ovet paiskotaan kiinni. Tavarat heitellään ja jymäytellään. Hirveellä energialla ja äänellä kaikki tehdään. Pelkkä asennon vaihtaminenkin aiheuttaa metelin.

Näitä varmaan riittää ja yläkerrassa todnäkösesti asuu tälläinen. Miten heillä pysyy mikään ehjänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi