Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran jäätävät kolistelut ja kantapääkävely

Vierailija
08.11.2024 |

Toki asunnoista ja yläkerrasta saa mun puolesta kuulua kaappien luukutusta ja tavaroiden käyttämisestä ääntä, mutta tuo norsumainen tamppaaminen lattiaan liki aina kun yläkerran naapuri kävelee, ottaa kyllä hermoon pidemmän päälle.

Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni. Oli pakko pistää naapurille luukusta viestiä, että sopisiko klo 22:00 - 8:00 aikana hissukseen kävely, koska herääminen tuohon jytään ei ollut enää kovin mukavaa. 99% todennäköisyydellä työtön, joten tamppaamiseen ei ole säännöllistä aikaa. Itselläni yöunet alkoi menemään huonoksi tuon metelin takia, joten siksi oli pakko ottaa asia esille. Korvatulppia käytän, mutta revin ne aina pois korvista ko nukahdan, joten eipä niistä apua siinä vaiheessa kun herää tamppaamiseen.

Mikä määritellään "normaaliksi" elämisen ääneksi etenkin jos puhutaan äänekkäästä lattiaan tamppaamisesta eli ns. kantapääkävelijästä? Kysyin asiaa isännöitsijältä ja sanoivat, että kuuluu elämisen ääneksi eivätkä voi tehdä asialle mitään. Kävi mielessä hakea joku mittari tai nauhoittaa ääntä minkä perusteella voisivat tehdä tällekin määrityksen.

Varmasti tekemistä tämän asunnon/rakennuksen erityksillä ja rakenteilla, mutta äänien kantautumisesta päätellen yläkerrassa on suorastaan pakko paiskoo tavaroita ja hakkaa kantapäitä lattiaan.

Minulla on tämä asunto omistuksessa, ja huoli nousee nyt enemmänkin tulevaisuuden suhteen kun tulen tämän laittamaan vuokralle, että pysyykö vuokralaiset asunnossa yläkerran naapurin vuoksi. Aion kyllä ottaa asian heti ensitapaamisessa, että jos yläkerran naapurin metelöinnit häiritsee, tästä voi käydä mainitsemassa.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverina kantapäätamppari. Kun hän kävelee ohi, työpöytä tärisee. Muut työkaverit osaavat kulkea tamppaamatta.

Vierailija
62/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo koiratyyppi äänittänyt koiriaan poissaollessaan vai miten satavarmasti tietää etteivät hauku kun on poissa. Niinhän ne aina tuntuu kuvittelevan ettei ne hauku vaikka räkyttävät kurkku pitkällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerrostalokyttääminen / naapurikyttääminen on oma mielenterveyden ongelmalajinsa."

On silloin kun ei oikeasti ole mitään konkreettista aihetta valittaa. Muuten ei.

Tää on just tätä tamppareiden suuruuden kuvitelmaa itsestään että heitä oikein kuuntelemalla kuunneltaisiin vaikka se ei kyllä ponnisteluja tarvitse kun herää ihan tahtomattaan siihen mekkalaan öisin jopa tulpista huolimatta.

Vierailija
64/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen paljon öisin hereillä ja omaa elämääni mitenkään rajoita se, että hiiviskelen hiukka hiljempaa öisin. Lueskelen, katson telkkaria, pysyttelen paikallani enkä siivoa. Oikeastaan on kiva olla hereillä ehkä siksi, että kerrankin on hiljaista. 

Vierailija
65/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varmasti löytyy ääniyliherkkyyttä, mutta myös ns. kantapääastujat voisivat miettiä etenkin siinä vaiheessa jos heille mainitaan asiasta asiallisesti, että talossa asuu muitakin."

Pointti on se että nuo teidän kantapääastujina pitämänne kävelevät ihan normaalisti. Te vain koette heidän kävelynsä häiritsevänä oman yliherkkyytenne takia.

Mites selität sen että itselläkin monta yläkerran naapuria meni niin ettei kävelystä ollut tietoakaan ja sitten tuli tämä yksi "normaalisti kävelevä" joka sai katon tärisemään ja hermot menemään. Kävelikö ne muut siis epänormaalisti kun kävelivät ääntä aiheuttamatta?

Vierailija
66/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kanta-astuja, niin on kanta-astuja. Se on ihan normaalia ja tästä johtuvat äänet ovat normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole kanta-astuja, mutta ymmärrän ihmisiä jotka ovat. Jos häiritsee, niin voi voi. Voit aina muuttaa. 

Miten niin jos? Kaikki ihmiset ovat kanta-astujia. Ihminen on kanta-astuja.

Vierailija
67/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo koiratyyppi äänittänyt koiriaan poissaollessaan vai miten satavarmasti tietää etteivät hauku kun on poissa. Niinhän ne aina tuntuu kuvittelevan ettei ne hauku vaikka räkyttävät kurkku pitkällä.

Luetun ymmärtäminen on vaikea laji.

Vierailija
68/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus kokeillut kantapäätamppaamista. Tuntuu täysin luonnottomalta ja aiheuttaa melkoisen tärähdyksen koko vartaloon. Lattiasta kuuluvasta kumahduksesta puhumattakaan. Rullaava äskel on hyvä, ei kuulu naapuriin, eikä tunnu omassa kropassa. Nämä kantapäätampparit ovat varmaan niitä samoja, jotka kävelevät kevyen liikenteen väylillä keskellä väylää, eivätkä näe siinä mitään väärää.

Itsekin kokeilin kerran, kun alkoi alakerta ottaa tarpeeksi aivoon. Olin surkea, enkä saanut mitään töminää aikaiseksi. Polvet vaan kipeytyi. Ehkä tuo vaatisi tosiaan elopainoa vähän enemmän. 

Vierailija
69/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kanta-astuja, niin on kanta-astuja. Se on ihan normaalia ja tästä johtuvat äänet ovat normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole kanta-astuja, mutta ymmärrän ihmisiä jotka ovat. Jos häiritsee, niin voi voi. Voit aina muuttaa. 

Ihminen on kanta-astuja, mutta mitä tapahtuu siitä hetkestä kun se kanta kopsahtaa maahan

a) vedätkö sen voimalla ja jytinällä maahan niin että varpaat lässähtää perässä maahan

b) käveletkö pelkillä kantapäillä niin että varpaat ovat koko ajan ilmassa

c) asetatko sen kantapään smoothisti siihen maahan niin että siitä lähtee rullaava askel

Vastaus C on oikea kävelytyyli

Vierailija
70/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus kokeillut kantapäätamppaamista. Tuntuu täysin luonnottomalta ja aiheuttaa melkoisen tärähdyksen koko vartaloon. Lattiasta kuuluvasta kumahduksesta puhumattakaan. Rullaava äskel on hyvä, ei kuulu naapuriin, eikä tunnu omassa kropassa. Nämä kantapäätampparit ovat varmaan niitä samoja, jotka kävelevät kevyen liikenteen väylillä keskellä väylää, eivätkä näe siinä mitään väärää.

Itsekin kokeilin kerran, kun alkoi alakerta ottaa tarpeeksi aivoon. Olin surkea, enkä saanut mitään töminää aikaiseksi. Polvet vaan kipeytyi. Ehkä tuo vaatisi tosiaan elopainoa vähän enemmän. 

Juu ei täälläkään tuo kantapäätömistely tule kuin silleen että siihen keskittyy ja sitä pakottaa tekemään mitä ei jaksa kuin hetken aikaa jolloin on pakko todeta, että ei näin voi kävellä.

Tuohon nimenomaiseen kävelytyyliin tarvitaan todellakin sitä elopainoa sekä muutenkin todennäköisesti muutakin ongelmaa ryhdissä jne..

Vierailija
71/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä nyt vain on ääniyliherkkiä. Hanki korvatulpat tai kuulosuojamiet. Tai muuta omakotitaloon.

Kyllä omakotitaloonkin kuuluu naapureiden riehumiset jos talot ovat lähekkäin. Talot ovat yleensä puuta eivätkä eristä ulkoa tulevia ääniä taas niin hyvin. Joku motoristien kuminpolttokin saattaa kuulua sisälle. Kerrostalot eristävät hyvin ulkoa tulevia ääniä.

Vierailija
72/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan kanta-astujista ja kantapääkävelystä. Ihmiset ovat kanta-astujia. Kantapääkävely taas on niin vaivalloista, että kukaan tuskin niin kotonaan kävelee. Matot taas tampataan ulkona.

Vierailija
73/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koira, siellä ongelma.

Vierailija
74/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kanta-astuja, mutta mitä tapahtuu siitä hetkestä kun se kanta kopsahtaa maahan

a) vedätkö sen voimalla ja jytinällä maahan niin että varpaat lässähtää perässä maahan

b) käveletkö pelkillä kantapäillä niin että varpaat ovat koko ajan ilmassa

c) asetatko sen kantapään smoothisti siihen maahan niin että siitä lähtee rullaava askel

Vastaus C on oikea kävelytyyli

Kokeilepa kävellä pelkillä kantapäillä niin, että varpaat ovat koko ajan ilmassa. Kukaan ei kävele niin. Väitteesi on naurettava.

Vierailija
75/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä huonokuntoiset tömssyttelevät kävellessään ja juostessaan. Jalkojen laskeminen lattiaan tai maahan joustavasti on heille vaikeaa.

Vierailija
76/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen on vaikea laji.

Ei hän tiedä haukkuuko koirat poissaollessaan jos siellä ei enää ole ketään niitä vahtimassa.

Vierailija
77/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tamppaaminen ei pelkästään ole se ongelma. Vaan tamppaajilla on ihmeellinen tapa aiheuttaa muutakin kolinaa rakenteissa. Paikallaan eivät osaa olla. Tamppaajan asunnosta harvoin kuuluu esimerkiksi television ääniä. Tamppaaja kiertää vain kehää asunnossaan kuin häkkiin suljettu raivokas eläin. 

Vierailija
78/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerrostalokyttääminen / naapurikyttääminen on oma mielenterveyden ongelmalajinsa."

On silloin kun ei oikeasti ole mitään konkreettista aihetta valittaa. Muuten ei.

Tää on just tätä tamppareiden suuruuden kuvitelmaa itsestään että heitä oikein kuuntelemalla kuunneltaisiin vaikka se ei kyllä ponnisteluja tarvitse kun herää ihan tahtomattaan siihen mekkalaan öisin jopa tulpista huolimatta.

Megalomaaninen henkilö, mega askeleet.

Vierailija
79/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on pienikokoisia naisia jotka aiheuttaa aivan valtavan paukkeen kävellessään joten ei ole painostakaan kiinni.

Vierailija
80/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Yleensä kerrostalokyttääjiäkään ei ole olemassa. Moni kyttääjäksi luonnehdittu eläisi todellakin paljon mieluummin niin, ettei kuulisi naapureista yhtään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä