Yläkerran jäätävät kolistelut ja kantapääkävely
Toki asunnoista ja yläkerrasta saa mun puolesta kuulua kaappien luukutusta ja tavaroiden käyttämisestä ääntä, mutta tuo norsumainen tamppaaminen lattiaan liki aina kun yläkerran naapuri kävelee, ottaa kyllä hermoon pidemmän päälle.
Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni. Oli pakko pistää naapurille luukusta viestiä, että sopisiko klo 22:00 - 8:00 aikana hissukseen kävely, koska herääminen tuohon jytään ei ollut enää kovin mukavaa. 99% todennäköisyydellä työtön, joten tamppaamiseen ei ole säännöllistä aikaa. Itselläni yöunet alkoi menemään huonoksi tuon metelin takia, joten siksi oli pakko ottaa asia esille. Korvatulppia käytän, mutta revin ne aina pois korvista ko nukahdan, joten eipä niistä apua siinä vaiheessa kun herää tamppaamiseen.
Mikä määritellään "normaaliksi" elämisen ääneksi etenkin jos puhutaan äänekkäästä lattiaan tamppaamisesta eli ns. kantapääkävelijästä? Kysyin asiaa isännöitsijältä ja sanoivat, että kuuluu elämisen ääneksi eivätkä voi tehdä asialle mitään. Kävi mielessä hakea joku mittari tai nauhoittaa ääntä minkä perusteella voisivat tehdä tällekin määrityksen.
Varmasti tekemistä tämän asunnon/rakennuksen erityksillä ja rakenteilla, mutta äänien kantautumisesta päätellen yläkerrassa on suorastaan pakko paiskoo tavaroita ja hakkaa kantapäitä lattiaan.
Minulla on tämä asunto omistuksessa, ja huoli nousee nyt enemmänkin tulevaisuuden suhteen kun tulen tämän laittamaan vuokralle, että pysyykö vuokralaiset asunnossa yläkerran naapurin vuoksi. Aion kyllä ottaa asian heti ensitapaamisessa, että jos yläkerran naapurin metelöinnit häiritsee, tästä voi käydä mainitsemassa.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa ajatus että alkaisin hiiviskellä omassa kodissani kuin intiaani konsanaan, ettei naapurikyylä ahdistu. :D Normaali kävely kuuluu elämisen ääniin. Ette te kitisijät sentään kaikkea voi kieltää.
Niin, NORMAALI KÄVELY.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa ajatus että alkaisin hiiviskellä omassa kodissani kuin intiaani konsanaan, ettei naapurikyylä ahdistu. :D Normaali kävely kuuluu elämisen ääniin. Ette te kitisijät sentään kaikkea voi kieltää.
Normaali kävely ei ole sitä että joka askeleella koitetaan jysäyttää kantapää täydellä voimalla lattian läpi alakertaan. Jos et osaa muuten kävellä niin mene hyvä ihminen kurssille. Hajotat vaan nivelesi tuolla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kanta-astuja, niin on kanta-astuja. Se on ihan normaalia ja tästä johtuvat äänet ovat normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole kanta-astuja, mutta ymmärrän ihmisiä jotka ovat. Jos häiritsee, niin voi voi. Voit aina muuttaa.
Mölyapinoiden mielestä muiden tehtävä on muka aina väistyä. Ei tämä maailma niin toimi. Mölyapina ansaitsee varoitukset ja häädön jos ei korjaa omaa käyttäytymistään.
Naisen logiikkaa: hanki kerrostaloasunto muualta kuin ylimmästä kerroksesta ja ihmettele kun katosta kuulu ääniä😂🤣
Tämähän on pelkkää evoluution aikaansaannosta, kun ihmisellä on turvalliset oltavat eikä tarvitse pelätä sapelihammastiikereitä niin on alettu liikkumaan äänekkäästi paukutellen. Tähän pisteeseen ei olisi kuitenkaan evoluutiossa päästy jos esi-isämme olisivat paukutelleet äänekkäästi jalkojaan saalistajien ympäröimänä ja elämä olisi jäänyt lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tamppaajan kanssa yrittää ystävällisesti keskustella, vastaus on yleensä "niin tamppaankin, minulla on oikeus metelöidä, mitäs asut siellä alapuolella". Oikeasti kenelläkään ei ole oikeutta häiritä tahallaan toisen kotirauhaa.
Lisäksi monella ei ole mahdollisuutta valita asuinpaikkaansa. Se asunto otetaan, joka saadaan ja johon rahat riittävät.
Olisiko alakerralla oikeus häiritä tamppaajan kotirauhaa? Tietenkään ei ole. Tamppaaminen on vain ainoa "luvallinen" tapa kiusata naapuria. Ja sitä lupaahan käytetään. Tämä on katkerien kiusaajien luvattu maa.
Tamppaajat kertovat laittavansa jalkaansa puukengät jos itse kuulevat jotain häiritseviä ääniä joten merkillisen herkkiä ovat hekin äänille mutta silti itse sitä aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kanta-astuja, niin on kanta-astuja. Se on ihan normaalia ja tästä johtuvat äänet ovat normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole kanta-astuja, mutta ymmärrän ihmisiä jotka ovat. Jos häiritsee, niin voi voi. Voit aina muuttaa.
Mölyapinoiden mielestä muiden tehtävä on muka aina väistyä. Ei tämä maailma niin toimi. Mölyapina ansaitsee varoitukset ja häädön jos ei korjaa omaa käyttäytymistään.
Nykyajassa yksi ilmiö on se, että kansalaisilla on harhaluulo että "mulla on oikeus" vaikkei oikeutta edes olisi. Yhteiskunta ei yksinkertaisesti voi toimia jos jokainen on uniikki spesiaali lumihiutale joka tekee mitä päähän pälkähtää.
Huvittavaa kyllä, nuo uniikit lumihiutaleet ei tajua että tuollaisessa maailmassa kaikki muutkin tekee mitä päähänsä pälkähtää ja nuo on yleensä ensimmäisenä kovaan ääneen raivoamassa jos joku sattuu häiritsemään heitä ja vaatimassa lisää sääntöjä ja kontrollia muille.
Täällä (uusi 2015 rakennettu talo) joku naapurissa kvelee tömistää niin että, jos olen jo sängyssä voi tuntea lievää tärinää ja tämä on tosi! Siis tömistää lattiaan niin että naapurin lattia uudessa talossa reakoi!! Ei ole normaalia ei. Onneksi nukkuu yöt.
Olen ajatellut että tässä ylin kerros, rakentajalta on loppunut voimat tai materiaalit tms, en tajua muuten miten joku voi kävellä niin että lattia tärisee??
Kävely on normaalia kuten myös hiljaisuusaikana suihkussa, wc:ssä käynti, pyykin peseminen ja jopa imurointi.
Vierailija kirjoitti:
Kävely on normaalia kuten myös hiljaisuusaikana suihkussa, wc:ssä käynti, pyykin peseminen ja jopa imurointi.
Jos oman kodin rakenteissa tuntuu tärinä, kun joku kävelee, niin silloin kävely ei ole millään tavalla normaalia. Normalista kävelystä ei lähde tärinää naapuriin asti.
Niin ymmärrän tuskasi. 16v kerrostaloelämää takana. Nykyisessä vasta vähän aikaa ja ensimmäistä kertaa naapurissa kantapääastuja. On nähty kaikenlaiset naapurit, narkkarista lapsiperheeseen. Klo 6.00 alkaa ja päättyy ehkä yöllä klo 1.00. Ihan kiva herätä siihen joka h*lvetin aamu. Itse en vedä vessaa edes yöllä, jos pitää käydä. Osaan ajatella muitakin. Taidanpa ihan vittuillakseni vetää sen yön aikana 100 kertaa, kun onhan se sallittua kuitenkin.
Tömistelyn rasittavuutta ja ärsyttävyyttä ei totisesti tajua, ennenkuin sen uhriksi joutuu. Päivästä toiseen, ja pahimmillaan yölläkin, jatkuessaan se alkaa ärsyttää yhä enemmän. Toki siihen vähän samalla myös saattaa tottua, Sitten kun tömistelijä on poissa, vaikka lomalla viikon, tajuaa miten ihanan hiljaista on.